DOLOŽKA ZLUČITEĽNOSTInávrhu zákona s právom Európskej únie
1.Navrhovateľ zákona: Vláda Slovenskej republiky
2.Názov návrhu zákona: Vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 5/2004 Z. z o službách zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony 3.Predmet návrhu zákona
a)je upravený v primárnom práve Európskej únie:
-v hlave IX (Zamestnanosť) čl. 145 a 146 a hlave X (Sociálna politika) čl. 151 a 153 Zmluvy o fungovaní Európskej únie (Ú. v. EÚ C 202, 7.6.2016),
-v čl. 15, čl. 16 a čl. 29 až 32 Charty základných práv Európskej únie (Ú. v. EÚ C 202, 7.6.2016);
b)je upravený v sekundárnom práve Európskej únie:
-smernica Európskeho parlamentu a Rady 2014/36/EÚ z 26. februára 2014 o podmienkach vstupu a pobytu štátnych príslušníkov tretích krajín na účel zamestnania ako sezónni pracovníci (Ú. v. EÚ L 94, 28.3.2014); gestor zodpovedný za prebratie smernice: MV SR, c)nie je obsiahnutý v judikatúre Súdneho dvora Európskej únie.
4.Záväzky Slovenskej republiky vo vzťahu k Európskej únii:
a)lehota na prebranie príslušného právneho aktu Európskej únie, príp. aj osobitná lehota účinnosti jeho ustanovení:
Návrhom zákona sa nepreberá nová smernica.
b)informácia o začatí konania v rámci „EÚ Pilot“ alebo o začatí postupu Európskej komisie, alebo o konaní Súdneho dvora Európskej únie proti Slovenskej republike podľa čl. 258 a 260 Zmluvy o fungovaní Európskej únie v jej platnom znení spolu s uvedením konkrétnych vytýkaných nedostatkov a požiadaviek na zabezpečenie nápravy so zreteľom na nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 1049/2001 z 30. mája 2001 o prístupe verejnosti k dokumentom Európskeho parlamentu, Rady a Komisie:
Európska komisia vedie voči Slovenskej republike podľa čl. 258 Zmluvy o fungovaní Európskej únie konanie o porušení povinností INFR(2024)2010. Predmetné konanie je vedené z dôvodu nesprávnej transpozície ustanovení smernice Európskeho parlamentu a Rady 2014/36/EÚ z 26. februára 2014 o podmienkach vstupu a pobytu štátnych príslušníkov tretej krajiny na účel zamestnania ako sezónni pracovníci do slovenského právneho poriadku. Komisia sa domnieva, že slovenské vnútroštátne opatrenia nie sú v súlade s článkom čl. 5 ods. 1 písm. a), čl. 6 ods. 1 písm. a), čl. 12 ods. 1, čl. 15 ods. 1 a ods. 3, čl. 17 ods. 2, čl. 18 ods. 1, 2 a 4, čl. 20 ods. 2 písm. a) a b) smernice 2014/36/EÚ. Konanie je v štádiu formálneho oznámenia.
c)informácia o právnych predpisoch, v ktorých sú uvádzané právne akty Európskej únie už prebrané, spolu s uvedením rozsahu ich prebrania, príp. potreby prijatia ďalších úprav: