vnútroštátneho práva. V návrhu zákona sa na základe poznatkov aplikačnej praxe precizujú niektoré ustanovenia piatej časti zákona o službách zamestnanosti v oblasti zamestnávania štátnych príslušníkov tretej krajiny.
Návrh zákona v čl. II upravuje:
-predĺženie obdobia, na ktoré sa udeľuje prechodný pobyt na účel sezónneho zamestnania, a to najviac na 240 dní počas 12 po sebe nasledujúcich mesiacov a obnovuje prechodný pobyt na účel sezónneho zamestnania, a to najviac na obdobie, ktoré spolu s predchádzajúcim udeleným prechodným pobytom na výkon sezónneho zamestnania súhrnne nepresiahne 240 dní počas 12 po sebe nasledujúcich mesiacov.
Návrh zákona v čl. III upravuje:
-zvýhodnené posudzovanie príjmu z pracovného pomeru alebo obdobného pracovného vzťahu po dobu 6 mesiacov pre tých členov domácnosti, ktorí nastúpia do zamestnania, a to raz za 24 kalendárnych mesiacov nasledujúcich po mesiaci, v ktorom vznikol prvý pracovný pomer alebo obdobný pracovný vzťah a začalo zvýhodneného posudzovania príjmu,
-vyňatie daňového bonusu a zamestnaneckej prémie z okruhu príjmov na účely pomoci v hmotnej núdzi,
-podmienky vzniku nároku na dávku v hmotnej núdzi jej podmienením prijať sprostredkované vhodné zamestnanie,
-rozšírenie možnosti vykonávania menších obecných služieb na účely § 10 aj mimo územia obce, ktorej je člen domácnosti obyvateľom, a s tým súvisiace zavedenie poskytovania finančného príspevku obci na čiastočnú úhradu nákladov na prepravu člena domácnosti na vykonávanie menších obecných služieb alebo prác na predchádzanie mimoriadnej situácie mimo územia obce, ktorej je obyvateľom,
-podmienky trvania nároku na ochranný príspevok tak, aby obdobie nároku nebolo časovo limitované, ako aj rozšírenie dôvodu pre zánik nároku na ochranný príspevok v prípade uplatnenia právomoci posudkového lekára ukončiť dočasnú pracovnú neschopnosť člena domácnosti, ktorej sa poskytuje pomoc v hmotnej núdzi,
-odstupňovanie sumy aktivačného príspevku na tri úrovne podľa miery aktivácie a opätovné zavedenie možnosti vzniku nároku na aktivačný príspevok aj pre zamestnaných,
-umožnenie vzniku nároku na aktivačný príspevok aj členovi domácnosti, ktorý nie je evidovaným uchádzačom o zamestnanie, ak sa zúčastňuje napr. na vzdelávaní, rekvalifikácii alebo projektoch a programoch organizovaných v rámci aktívnych opatrení trhu práce,
-rozšírenie nároku na príspevok na nezaopatrené dieťa, aj na nezaopatrené dieťa, ktoré navštevuje materskú školu alebo študuje v dennej forme štúdia na strednej škole alebo vysokej škole.
Návrh zákona nie je predmetom vnútrokomunitárneho pripomienkového konania.
Návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, ústavnými zákonmi, nálezmi Ústavného súdu Slovenskej republiky, zákonmi, medzinárodnými zmluvami a medzinárodnými dokumentmi, ktorými je Slovenská republika viazaná, a s právom Európskej únie.