DOLOŽKA ZLUČITEĽNOSTInávrhu zákona s právom Európskej únie
1. Predkladateľ návrhu zákona:
Poslanec Národnej rady Slovenskej republiky Michal Sabo
2. Názov návrhu právneho predpisu:
Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 79/2015 Z. z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony
3. Problematika návrhu právneho predpisu: a) nie je upravená v práve Európskej únie b) nie je obsiahnutá v judikatúre Súdneho dvora Európskej únie. Vzhľadom na to, že problematika návrhu zákona nie je upravená v práve EÚ, body 4 a 5 sa nevypĺňajú.
DOLOŽKA VYBRANÝCH VPLYVOV
A.1. Názov materiálu:
Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 79/2015 Z. z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony
A.2. Vplyvy:
1. Vplyvy na rozpočet verejnej správy
2. Vplyvy na podnikateľské prostredie – dochádza k zvýšeniu regulačného zaťaženia?
– vplyvy na hospodárenie obyvateľstva,
– rovnosť príležitostí a rodovú rovnosť a vplyvy na zamestnanosť
4. Vplyvy na životné prostredie
5. Vplyvy na informatizáciu spoločnosti
6. Vplyvy na manželstvo, rodičovstvo a rodinu
7. Vplyvy na služby verejnej správy pre občana
A.3. Poznámky
Návrh zákona bude mať pozitívny vplyv na životné prostredie, nakoľko obmedzením skládkovania textilu sa zníži produkcia skleníkových plynov zo skládok. Textilný odpad je tvorený z významnej časti biologicky rozložiteľnými materiálmi ako je bavlna, vlna, koža a pod. Tieto materiály sa na skládkach rozkladajú anaeróbnym procesom, ktorého výsledkom je o.i. metán a ďalšie skleníkové plyny. Štúdie uvádzajú priemernú hodnotu 423,4 kg CO2 ekv. z 1 tony textilného odpadu.
Návrh zákona nebude mať vplyv na rozpočet verejnej správy, nakoľko predpokladá na jednej strane výdaj Environmentálneho fondu a na druhej strane príjem obcí v rovnakej výške.
A.4. Alternatívne riešenia
Nepredkladajú sa.
A.5. Stanovisko gestorov
Návrh zákona bol zaslaný na vyjadrenie Ministerstvu financií Slovenskej republiky a Ministerstvu hospodárstva Slovenskej republiky a ich stanoviská tvoria súčasť predkladaného materiálu.