NÁRODNÁ RADA SLOVENSKEJ REPUBLIKY
IX. volebné obdobie
___________________________________________
Č.: KNR-UPV-0554/2025-3
432a
S p o l o č n á s p r á v a
výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní návrhu poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Daniela KARASA na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 154/2001 Z. z. o prokurátoroch a právnych čakateľoch prokuratúry v znení neskorších predpisov (tlač 432) v druhom čítaní
___________________________________________________________________________
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky ako gestorský výbor k návrhu poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Daniela KARASA na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 154/2001 Z. z. o prokurátoroch a právnych čakateľoch prokuratúry v znení neskorších predpisov (tlač 432) podáva Národnej rade Slovenskej republiky podľa § 79 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky.
2
I.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 688 z 28. novembra 2024 rozhodla o tom, že návrh poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Daniela KARASA na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 154/2001 Z. z. o prokurátoroch a právnych čakateľoch prokuratúry v znení neskorších predpisov (tlač 432) prerokuje v druhom čítaní a pridelila ho na prerokovanie týmto výborom:
Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky a
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet.
Určila zároveň Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky ako gestorský výbor a lehoty na prerokovanie návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch.
II.
Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona 75 ods. 2 zákona o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky).
III.
Stanovisko vlády Slovenskej republiky k návrhu poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Daniela KARASA na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 154/2001 Z. z. o prokurátoroch a právnych čakateľoch prokuratúry v znení neskorších predpisov (tlač 432) podľa § 70 ods. 2 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov nebolo do konania schôdze gestorského výboru doručené.
IV.
Návrh poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Daniela KARASA na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 154/2001 Z. z. o prokurátoroch a právnych čakateľoch prokuratúry v znení neskorších predpisov (tlač 432) prerokovali výbory a odporúčali ho schváliť:
3
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky uznesením č. 256 z 30. januára 2025 a
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet uznesením č. 182 zo 4. februára 2025.
V.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky uvedených v III. bode tejto spoločnej správy vyplývajú tieto pozmeňujúce a doplňujúce návrhy:
K čl. I
1. V čl. I 5. bode § 125a ods. 2 druhej vete sa slová „výmera odchodného“ nahrádzajú slovami „výška predčasného odchodného“ a v tretej vete sa slovo „odchodné“ nahrádza slovami „predčasné odchodné“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu, ktorou sa zjednocuje terminológia v rámci navrhovaného ustanovenia, ktoré upravuje predčasné odchodné.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
2.V čl. I, 9. bod znie:
„9. § 127 sa dopĺňa odsekom 3, ktorý znie:
„(3) Na účely predčasného odchodného sa do času výkonu funkcie prokurátora započítava čas prípravnej praxe právneho čakateľa prokuratúry, čas výkonu funkcie vyšetrovateľa prokuratúry, čas výkonu funkcie prokurátora a čas, ktorý sa podľa § 97 ods. 5 posudzuje ako výkon funkcie prokurátora, ako aj čas prípravnej služby justičného čakateľa, čas výkonu funkcie sudcu a čas, ktorý sa posudzuje ako čas výkonu funkcie sudcu.“.“.
Navrhovanou právnou úpravou sa zjednotí čas, ktorý sa započíta na účely predčasného odchodného 127 ods. 3) pri zohľadnení dikcie platnej právnej úpravy uvedenej v § 263b, ktorá ustanovuje osobitné pravidlá na určenie započítateľnej praxe prokurátora na účely príplatku za výkon funkcie prokurátora. Podľa navrhovanej právnej úpravy bude predčasné odchodné 125a) predsa len pomernou časťou odchodného 125), na ktoré prokurátor nárok podľa platnej právnej úpravy. Preto neexistuje dôvod na ustanovenie odlišných pravidiel na určenie času rozhodného na ustanovenie podmienok
4
nároku na predčasné odchodné podľa navrhovanej právnej úpravy.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
3.V čl. I 16. bode § 134 ods. 2 úvodnej vete a v písmene d) sa za slová „výsluhový dôchodok“ vkladajú slová „prokurátora“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu, ktorou sa zjednocuje terminológia v rámci navrhovaného ustanovenia.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
4.V čl. I bode 16, § 134 ods. 3 sa slová „písm. b) až d)“ nahrádzajú slovami ,,písm. c) a d)“.
Prijatím uvedenej právnej úpravy sa sprísnia podmienky na priznanie výsluhového dôchodku generálnemu prokurátorovi Slovenskej republiky - generálnemu prokurátorovi Slovenskej republiky tak vznikne nárok na výsluhový dôchodok po uplynutí štyroch rokov jeho funkčného obdobia, avšak len v prípade, ak funkciu prokurátora vykonával najmenej 20 rokov.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
5.V čl. I 17. bode 134 ods. 4) sa na konci novelizačného bodu pripája čiarka a tieto slová: „v písmene a) sa za slová „zomretom manželovi“ vkladajú slová „alebo vyhlásenom za mŕtveho“, v písmene b) sa za slovo „zomretej manželke“ vkladajú slová „alebo vyhlásenej za mŕtvu“ a v písmene c) sa za slová „bol prokurátorom“ vkladajú slová „alebo po rodičovi vyhlásenom za mŕtveho alebo po osvojiteľovi vyhlásenom za mŕtveho, ktorý bol prokurátorom“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu. V čl. I 17. bod § 134 ods. 4 sa navrhuje spresnenie ustanovenia, kde sa dopĺňa vyhlásenie prokurátora za mŕtveho s rovnakými právnymi účinkami ako pri smrti prokurátora. V tejto súvislosti sa navrhuje doplnenie textu § 134, konkrétne textu písmen a) až c) o pojem „vyhlásený za mŕtveho“ tak, aby text jednotlivých písmen bol obsahovo a vecne súladný s úvodnou vetou § 134 (do ktorej bol doplnený pojem
5
„vyhlásený za mŕtveho“), nakoľko úprava písmen a) c) by aj po zmene upravovala výlučne iba vzťahy po zomretom.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
6.V čl. I, bode 19 sa § 134 sa za odsek 6 dopĺňa odsek 7, ktorý znie:
„(7) Na účely výsluhového dôchodku sa do času výkonu funkcie prokurátora započítava čas prípravnej praxe právneho čakateľa prokuratúry, čas výkonu funkcie vyšetrovateľa prokuratúry, čas výkonu funkcie prokurátora a čas, ktorý sa podľa § 97 ods. 5 posudzuje ako výkon funkcie prokurátora, ako aj čas prípravnej služby justičného čakateľa, čas výkonu funkcie sudcu a čas, ktorý sa posudzuje ako čas výkonu funkcie sudcu.”.
V tejto súvislosti sa primerane upraví úvodná veta 19. bodu.
Navrhovanou právnou úpravou sa zjednotí čas, ktorý sa započíta na účely výsluhového dôchodku 134 ods. 7) pri zohľadnení dikcie platnej právnej úpravy uvedenej v § 263b, ktorá ustanovuje osobitné pravidlá na určenie započítateľnej praxe prokurátora na účely príplatku za výkon funkcie prokurátora. Podľa navrhovanej právnej úpravy bude výsluhový dôchodok 134 ods. 2 a 3) pomernou časťou príplatku za výkon funkcie prokurátora 134 ods. 1), na ktoré prokurátor nárok podľa platnej právnej úpravy. Preto neexistuje dôvod na ustanovenie odlišných pravidiel na určenie času rozhodného na ustanovenie podmienok nároku na výsluhový dôchodok podľa navrhovanej právnej úpravy.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
7.V čl. I 22. bode § 135 ods. 3 sa slová „dôchodku za“ nahrádzajú slovami „dôchodku prokurátora za“ a v odseku 4 sa za slovo „dôchodok“ vkladajú slová „prokurátora patrí prokurátorovi“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu, ktorou sa precizuje navrhovaná terminológia.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
6
8.V čl. I 25. bode 135 ods. 7) sa slová „prvej a druhej vete“ vypúšťajú a za slová „na konci“ sa vkladajú slová „prvej a druhej vety“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu, ktorou sa precizuje znenie legislatívneho pokynu.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
9.V čl. I 27. bode § 135 ods. 9 sa za slová „na konci“ vkladajú slová „prvej vety“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu, ktorou sa precizuje znenie legislatívneho pokynu.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
10.V čl. I 33. bode 137 ods. 1) sa na konci pripájajú tieto slová: „a na konci sa pripájajú tieto slová: „alebo jeho vyhlásenia za mŕtveho“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu, ktorou sa dopĺňa ustanovenie týkajúce sa zániku práva na príplatok za výkon funkcie prokurátora a výsluhový dôchodok prokurátora, tak ako je to navrhované v rámci jednotlivých novelizačných bodov predloženého návrhu zákona.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
11. V čl. I 34. bode § 137 ods. 2 sa za slová „alebo výsluhový dôchodok“ vkladá slovo „prokurátora“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu, ktorou sa precizuje navrhovaná terminológia v rámci návrhu zákona.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
7
12.V čl. I 42. bode 141 ods. 2 druhej vete) sa pred slová „vypláca príplatok“ vkladá slovo „sa“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu, ktorou sa dopĺňa chýbajúce slovo.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Výbor NR SR pre financie a rozpočet
Gestorský výbor odporúča schváliť.
13. Za čl. I sa vkladajú nové články II a III, ktoré znejú:
„Čl. II
Zákon č. 595/2003 Z.z. o dani z príjmov v znení zákona č. 43/2004 Z.z., zákona č. 177/2004 Z.z., zákona č. 191/2004 Z.z., zákona č. 391/2004 Z.z., zákona č. 538/2004 Z.z., zákona č. 539/2004 Z.z., zákona č. 659/2004 Z.z., zákona č. 68/2005 Z.z., zákona č. 314/2005 Z.z., zákona č. 534/2005 Z.z., zákona č. 660/2005 Z.z., zákona č. 688/2006 Z.z., zákona č. 76/2007 Z.z., zákona č. 209/2007 Z.z., zákona č. 519/2007 Z.z., zákona č. 530/2007 Z.z., zákona č. 561/2007 Z.z., zákona č. 621/2007 Z.z., zákona č. 653/2007 Z.z., zákona č. 168/2008 Z.z., zákona č. 465/2008 Z.z., zákona č. 514/2008 Z.z., zákona č. 563/2008 Z.z., zákona č. 567/2008 Z.z., zákona č. 60/2009 Z.z., zákona č. 184/2009 Z.z., zákona č. 185/2009 Z.z., zákona č. 504/2009 Z.z., zákona č. 563/2009 Z.z., zákona č. 374/2010 Z.z., zákona č. 548/2010 Z.z., zákona č. 129/2011 Z.z., zákona č. 231/2011 Z.z., zákona č. 250/2011 Z.z., zákona č. 331/2011 Z.z., zákona č. 362/2011 Z.z., zákona č. 406/2011 Z.z., zákona č. 547/2011 Z.z., zákona č. 548/2011 Z.z., zákona č. 69/2012 Z.z., uznesenia Ústavného súdu Slovenskej republiky č. 188/2012 Z.z., zákona č. 189/2012 Z.z., zákona č. 252/2012 Z.z., zákona č. 288/2012 Z.z., zákona č. 395/2012 Z.z., zákona č. 70/2013 Z.z., zákona č. 135/2013 Z.z., zákona č. 318/2013 Z.z., zákona č. 463/2013 Z.z., zákona č. 180/2014 Z.z., zákona č. 183/2014 Z.z., zákona č. 333/2014 Z.z., zákona č. 364/2014 Z.z., zákona č. 371/2014 Z.z., zákona č. 25/2015 Z.z., zákona č. 61/2015 Z.z., zákona č. 62/2015 Z.z., zákona č. 79/2015 Z.z., zákona č. 140/2015 Z.z., zákona č. 176/2015 Z.z., zákona č. 253/2015 Z.z., zákona č. 361/2015 Z.z., zákona č. 375/2015 Z.z., zákona č. 378/2015 Z.z., zákona č. 389/2015 Z.z., zákona č. 437/2015 Z.z., zákona č. 440/2015 Z.z., zákona č. 341/2016 Z.z., zákona č. 264/2017 Z.z., zákona č. 279/2017 Z.z., zákona č. 335/2017 Z.z., zákona č. 344/2017 Z.z., zákona č. 57/2018 Z.z., zákona č. 63/2018 Z.z., zákona č. 112/2018 Z.z., zákona č. 209/2018 Z.z., zákona č. 213/2018 Z.z., zákona č. 317/2018 Z.z., zákona č. 347/2018 Z.z., zákona č. 368/2018 Z.z., zákona č. 385/2018 Z.z., zákona č. 4/2019 Z.z., zákona č. 10/2019 Z.z., zákona č. 54/2019 Z.z., zákona č. 88/2019 Z.z., zákona č. 155/2019 Z.z., zákona č. 221/2019 Z.z., zákona č. 223/2019 Z.z., zákona č. 228/2019 Z.z., zákona č. 233/2019 Z.z., zákona č. 301/2019 Z.z., zákona č. 315/2019 Z.z., zákona č. 316/2019 Z.z., zákona č. 319/2019 Z.z., zákona č. 390/2019 Z.z., zákona č. 393/2019 Z.z., zákona č. 462/2019 Z.z., zákona č. 46/2020 Z.z., zákona č. 198/2020 Z.z., zákona č. 296/2020 Z.z., zákona č. 416/2020 Z.z., zákona č. 420/2020 Z.z., zákona č. 421/2020 Z.z., zákona č. 76/2021 Z.z., zákona č. 215/2021 Z.z., zákona č. 257/2021 Z.z., zákona č. 310/2021 Z.z., zákona č. 408/2021 Z.z., zákona č. 416/2021 Z.z., zákona č. 129/2022 Z.z., zákona č. 222/2022 Z.z., zákona č. 232/2022 Z.z., zákona č. 257/2022 Z.z., zákona č. 433/2022 Z.z., zákona č. 496/2022 Z.z., zákona č. 519/2022 Z.z., zákona č. 59/2023 Z.z., zákona č. 60/2023
8
Z.z., zákona č. 65/2023 Z.z., zákona č. 123/2023 Z.z., zákona č. 128/2023 Z.z., zákona č. 205/2023 Z.z., zákona č. 278/2023 Z.z., zákona č. 281/2023 Z.z., zákona č. 309/2023 Z.z., zákona č. 315/2023 Z.z., zákona č. 508/2023 Z.z., zákona č. 530/2023 Z.z., zákona č. 46/2024 Z.z., zákona č. 87/2024 Z.z., zákona č. 248/2024 Z.z., zákona č. 278/2024 Z.z., zákona č. 279/2024 Z.z. a zákona č. 355/2024 Z. z. sa dopĺňa takto:
V § 9 ods. 2 písm. c) sa za slová „a prokurátora“ vkladajú slová „a výsluhový dôchodok prokurátora“.
Čl. III
Zákon č. 580/2004 Z.z. o zdravotnom poistení a o zmene a doplnení zákona č. 95/2002 Z.z. o poisťovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 718/2004 Z.z., zákona č. 305/2005 Z.z., zákona č. 352/2005 Z.z., zákona č. 660/2005 Z.z., zákona č. 282/2006 Z.z., zákona č. 522/2006 Z.z., zákona č. 673/2006 Z.z., zákona č. 358/2007 Z.z., zákona č. 518/2007 Z.z., zákona č. 530/2007 Z.z., zákona č. 594/2007 Z.z., zákona č. 461/2008 Z.z., zákona č. 581/2008 Z.z., zákona č. 108/2009 Z.z., zákona č. 192/2009 Z.z., zákona č. 533/2009 Z.z., zákona č. 121/2010 Z.z., zákona č. 136/2010 Z.z., zákona č. 151/2010 Z.z., zákona č. 499/2010 Z.z., zákona č. 133/2011 Z.z., zákona č. 250/2011 Z.z., zákona č. 185/2012 Z.z., zákona č. 252/2012 Z.z., zákona č. 395/2012 Z.z., zákona č. 421/2012 Z.z., zákona č. 41/2013 Z.z., zákona č. 153/2013 Z.z., zákona č. 220/2013 Z.z., zákona č. 338/2013 Z.z., zákona č. 463/2013 Z.z., zákona č. 185/2014 Z.z., zákona č. 364/2014 Z.z., zákona č. 77/2015 Z.z., zákona č. 148/2015 Z.z., zákona č. 253/2015 Z.z., zákona č. 265/2015 Z.z., zákona č. 336/2015 Z.z., zákona č. 378/2015 Z.z., zákona č. 428/2015 Z.z., zákona č. 429/2015 Z.z., zákona č. 125/2016 Z.z., zákona č. 167/2016 Z.z., zákona č. 286/2016 Z.z., zákona č. 341/2016 Z.z., zákona č. 356/2016 Z.z., zákona č. 41/2017 Z.z., zákona č. 238/2017 Z.z., zákona č. 256/2017 Z.z., zákona č. 351/2017 Z.z., zákona č. 63/2018 Z.z., zákona č. 156/2018 Z.z., zákona č. 351/2018 Z.z., zákona č. 366/2018 Z.z., zákona č. 376/2018 Z.z., zákona č. 83/2019 Z.z., zákona č. 139/2019 Z.z., zákona č. 221/2019 Z.z., zákona č. 231/2019 Z.z., zákona č. 310/2019 Z.z., zákona č. 321/2019 Z.z., zákona č. 343/2019 Z.z., zákona č. 467/2019 Z.z., zákona č. 68/2020 Z.z., zákona č. 125/2020 Z.z., zákona č. 264/2020 Z.z., zákona č. 393/2020 Z.z., zákona č. 9/2021 Z.z., zákona č. 81/2021 Z.z., zákona č. 133/2021 Z.z., zákona č. 150/2021 Z.z., zákona č. 215/2021 Z.z., zákona č. 252/2021 Z.z., zákona č. 310/2021 Z.z., zákona č. 540/2021 Z.z., zákona č. 92/2022 Z.z., zákona č. 101/2022 Z.z., zákona č. 267/2022 Z.z., zákona č. 392/2022 Z.z., zákona č. 518/2022 Z.z., zákona č. 530/2023 Z.z., zákona č. 87/2024 Z.z., zákona č. 309/2024 Z.z. a zákona č. 362/2024 Z.z. sa dopĺňa takto:
V § 11 ods. 7 písm. b) druhom bode sa na konci pripájajú tieto slová: „alebo výsluhový dôchodok prokurátora,32a)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 32a znie:
32a) § 134 zákona č. 154/2001 Z. z. o prokurátoroch a právnych čakateľoch prokuratúry v znení neskorších predpisov.“.“.
Doterajší čl. II sa primerane prečísluje.
9
Odôvodnenie k čl. II:
Podľa predloženého znenia uvedeného v čl. I (bod 16) prokurátor, ktorému zanikne služobný pomer vzdaním sa funkcie prokurátora, bude mať nárok na výsluhový dôchodok v prípade, ak funkciu prokurátora vykonával najmenej 20 rokov. Súbeh výsluhového dôchodku prokurátora a príplatku za výkon funkcie prokurátora je vylúčený [čl. I bod 16 § 134 ods. 2 písm. c)]. Podľa platnej právnej úpravy ustanovenej v § 9 ods. 2 písm. c) zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov je príplatok za výkon funkcie prokurátora oslobodený od dane z príjmov. Keďže výsluhový dôchodok prokurátora podľa predloženého návrhu zákona je vo svojej podstate len pomernou časťou príplatku za výkon funkcie prokurátora, navrhuje sa, aby aj výsluhový dôchodok prokurátora bol oslobodený od dane z príjmu.
Odôvodnenie k čl. III:
Navrhuje sa, aby štát bol platiteľom poistného na verejné zdravotné poistenie v prípade, ak prokurátor, ktorému po zániku služobného pomeru vzdaním sa funkcie prokurátora vznikne nárok na výsluhový dôchodok, nebude mať v rozhodujúcom období vymeriavací základ vo výške ustanovenej v § 11 ods. 8 zákona č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení. Rovnaká právna úprava sa vzťahuje aj na fyzické osoby, ktoré poberajú dôchodok z výsluhového zabezpečenia policajtov a vojakov.
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
14. V čl. II sa slová „1. januára“ nahrádzajú slovami „1. júna“.
Zmena účinnosti sa navrhuje z dôvodu trvania legislatívneho procesu a zabezpečenia aspoň minimálnej legisvakancie. Z uvedených dôvodov je potrebné zmeniť účinnosť zákona tak, aby boli dodržané požiadavky a lehoty stanovené Ústavou Slovenskej republiky [čl. 87 ods. 2 až 4 a čl. 102 ods. 1 písm. o)].
Ústavnoprávny výbor NR SR
Gestorský výbor odporúča schváliť.
10
Gestorský výbor odporúča hlasovať spoločne o uvedených pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhoch (body 1 až 14), s odporúčaním schváliť.
VI.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k návrhu poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Daniela KARASA na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 154/2001 Z. z. o prokurátoroch a právnych čakateľoch prokuratúry v znení neskorších predpisov (tlač 432) odporúča Národnej rade Slovenskej republiky predmetný návrh zákona schváliť v znení pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov uvedených v tejto spoločnej správe.
Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní návrhu poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Daniela KARASA na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 154/2001 Z. z. o prokurátoroch a právnych čakateľoch prokuratúry v znení neskorších predpisov v druhom čítaní (tlač 432a) bola schválená uznesením Ústavnoprávneho výboru Národnej rady Slovenskej republiky č. 258 zo 4. februára 2025.
Týmto uznesením výbor zároveň poveril spoločného spravodajcu Richarda Glücka, aby na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky informoval o výsledku rokovania výborov a pri rokovaní o predmetnom návrhu zákona predkladal návrhy v zmysle príslušných ustanovení zákona č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov a určil poslancov Zuzanu Plevíkovú, Richarda Eliáša, Štefana Gašparoviča, Adama Lučanského, Miroslava Čellára a Tibora Gašpara za náhradníkov spravodajcu.
Miroslav Čellár v. r.
predseda Ústavnoprávneho výboru
Národnej rady Slovenskej republiky
Bratislava 4. februára 2025