1
z 27. novembra 2024,
ktorým sa mení a dopĺňa zákon č.
474/2013 Z. z.
o výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony
Národná rada Slovenskej republiky sa uzniesla na tomto zákone:
Čl. I
Zákon č. 474/2013 Z. z. o výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 123/2015 Z. z., zákona č. 387/2015 Z. z., zákona č. 91/2016 Z. z., zákona č. 315/2016 Z. z., zákona č. 51/2017 Z. z., zákona č. 56/2018 Z. z., zákona č. 106/2018 Z. z., zákona č. 177/2018 Z. z., zákona č.149/2019 Z. z., zákona č. 221/2019 Z. z., zákona č. 393/2019 Z. z., zákona č. 198/2020 Z. z., zákona č. 404/2021 Z. z., zákona č. 92/2022 Z. z., zákona č. 202/2023 Z. z. a zákona č. 164/2024 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1.V § 3 sa odsek 1 dopĺňa písmenom o), ktoré znie:
„o) historickými.18a)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 18a znie:
18a) § 2 ods. 2 písm. i) zákona č. 106/2018 Z. z.“.
2.V § 3 ods. 2 a § 10 ods. 2 sa slová „i) a m)“ nahrádzajú slovami „i), m) a o)“.
3.V § 4 odseky 2 a 3 znejú:
„(2) Sadzba mýta je súčtom poplatku za infraštruktúru, poplatku za externé náklady spojené s emisiami CO2 spôsobenými premávkou a poplatku za externé náklady spojené
2
so znečistením ovzdušia spôsobeným premávkou. Sadzba mýta zohľadňuje najmenej emisnú triedu vozidla a počet náprav vozidla.
(3) Poplatok za infraštruktúru je poplatok vyberaný na účely úhrady nákladov vynaložených na výstavbu, údržbu, prevádzku a rozvoj cestnej infraštruktúry a nákladov spojených s elektronickým výberom mýta. Vážený priemerný poplatok za infraštruktúru je príjem z poplatku za infraštruktúru za určité obdobie vydelený počtom vozokilometrov vozidiel na vymedzených úsekoch ciest počas tohto obdobia. Vážený priemerný poplatok za infraštruktúru sa vzťahuje na stavebné náklady a náklady na prevádzku, údržbu a rozvoj cestnej infraštruktúry.“.
4.§ 4 sa dopĺňa odsekmi 4 až 9, ktoré znejú:
„(4) Poplatok za externé náklady spojené s emisiami CO2 spôsobenými premávkou je poplatok vyberaný na účely úhrady nákladov súvisiacich so škodou v dôsledku uvoľňovania CO2 počas prevádzky vozidla.
(5) Poplatok za externé náklady spojené so znečistením ovzdušia spôsobeným premávkou je poplatok vyberaný na účely úhrady nákladov súvisiacich s poškodením ľudského zdravia a environmentálnou škodou v dôsledku uvoľňovania tuhých častíc, prekurzorov ozónu a prchavých organických zlúčenín počas prevádzky vozidla.
(6) Prevádzkovateľ vozidla si môže uplatniť zľavu zo sadzby mýta za poplatok za infraštruktúru na základe systému zliav, ak tak ustanoví nariadenie vlády podľa § 35 ods. 1.
(7) Na účely poskytnutia zľavy zo sadzby mýta prevádzkovateľ vozidla poskytuje a správca výberu mýta a poskytovateľ Európskej služby elektronického výberu mýta spracúvajú údaje o
a)prevádzkovateľovi vozidla podľa § 8 ods. 1 písm. a) okrem čísla občianskeho preukazu alebo cestovného pasu a podľa § 8 ods. 1 písm. b) a e),
b) evidenčnom čísle vozidla a krajine, v ktorej je vozidlo registrované,
c) vozidle podľa § 8 ods. 1 písm. i).
(8) Poskytovateľ Európskej služby elektronického výberu mýta je povinný poskytovať správcovi výberu mýta na účely poskytnutia zľavy zo sadzby mýta údaje o vozidlách a ich prevádzkovateľoch podľa odseku 7.
(9) Správca výberu mýta a poskytovateľ Európskej služby elektronického výberu mýta po uplatnení zľavy z aktuálnej výšky sadzby mýta prevádzkovateľom vozidla spracúvajú aj údaje prevádzkovateľa vozidla podľa § 12 ods. 5 počas kalendárneho roka, ktorý je rozhodujúcim obdobím pre uplatnenie zľavy zo sadzby mýta.“.
5.V § 6 sa vypúšťa odsek 5.
Doterajšie odseky 6 až 8 sa označujú ako odseky 5 až 7.
6.V § 6 ods. 7 sa slová „odseku 7“ nahrádzajú slovami „odseku 6“.
7.V § 9 ods. 2 písm. c) sa odkaz „18a)“ nahrádza odkazom „18b)“.
3
Poznámka pod čiarou k odkazu 18b znie:
18b) § 39 zákona č. 106/2018 Z. z.“.
8.V § 9 ods. 2 písm. c) sa slovo „alebo“ nahrádza čiarkou a na konci sa pripájajú tieto slová: „alebo v súlade s informačnou dokumentáciou pre zákazníka podľa osobitného predpisu,18c)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 18c znie:
18c) Čl. 3 ods. 24 a časť II prílohy IV nariadenia Komisie (EÚ) 2017/2400 z 12. decembra 2017, ktorým sa vykonáva nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 595/2009, pokiaľ ide o určovanie emisií CO2 a spotreby paliva ťažkých úžitkových vozidiel a ktorým sa mení smernica Európskeho parlamentu a Rady 2007/46/ES a nariadenie Komisie (EÚ) č. 582/2011 (Ú. v. EÚ L 349, 29.12.2017) v platnom znení.
§ 12 ods. 1 zákona č. 106/2018 Z. z.“.
9.V § 9 ods. 3 písm. d) a § 27 ods. 1 písm. g) druhom bode sa slová „§ 6 ods. 7“ nahrádzajú slovami „§ 6 ods. 6“.
10.V § 11 ods. 4 sa vypúšťa druhá veta.
11.V § 12 nadpis znie: „Správca výberu mýta a poskytovateľ Európskej služby elektronického výberu mýta“.
12.V § 12 sa za odsek 18 vkladá nový odsek 19, ktorý znie:
(19) Správca výberu mýta alebo poskytovateľ Európskej služby elektronického výberu mýta je povinný vydať prevádzkovateľovi vozidla doklad o úhrade obsahujúci údaj o celkovej výške mýta, výške poplatku za infraštruktúru, výške poplatku za externé náklady spojené s emisiami CO2 spôsobenými premávkou a výške poplatku za externé náklady spojené so znečistením ovzdušia spôsobeným premávkou; prevádzkovateľ vozidla môže odmietnuť prijatie tohto dokladu.“.
Doterajší odsek 19 sa označuje ako odsek 20.
13.V § 23 ods. 1 úvodná veta znie: „Ministerstvo najmenej šesť mesiacov pred zavedením nového alebo podstatne zmeneného mýtneho režimu v súvislosti s nastavením poplatku za infraštruktúru predloží Európskej komisii správu, ktorá obsahuje“.
14.V § 23 sa odsek 1 dopĺňa písmenom d), ktoré znie:
„d)informácie o hlavných charakteristikách elektronického mýtneho systému vrátane interoperability.“.
15.V § 23 sa za odsek 1 vkladajú nové odseky 2 a 3, ktoré znejú:
„(2) Ministerstvo pred zavedením nového alebo podstatne zmeneného mýtneho režimu v súvislosti s poplatkom za externé náklady spojené s emisiami CO2 spôsobenými
4
premávkou a poplatkom za externé náklady spojené so znečistením ovzdušia spôsobeným premávkou informuje Európsku komisiu o vymedzených úsekoch ciest, na ktorých sa tento poplatok uplatňuje, kategórii vozidla s povinnosťou úhrady tohto poplatku a jeho výške a emisnej triede vozidla.
(3) Podstatná zmena mýtneho režimu je taká zmena nastavenia mýtnych sadzieb, na základe ktorej možno preukázateľne očakávať zvýšenie príjmov o viac ako 10 % v porovnaní s predchádzajúcim účtovným obdobím, a to s vylúčením vplyvu zvýšenia objemu dopravy a po úprave o infláciu meranú prostredníctvom harmonizovaného indexu spotrebiteľských cien, okrem energie a nespracovaných potravín, ktorý uverejňuje Európska komisia.“.
Doterajší odsek 2 sa označuje ako odsek 4.
16.V § 35 odsek 1 znie:
„(1) Vláda Slovenskej republiky nariadením
a)ustanoví spôsob výpočtu mýta, sadzby mýta za 1 km vymedzeného úseku cesty a spôsob určenia emisnej triedy vozidla,
b)môže ustanoviť systém zliav zo sadzieb mýta za užívanie vymedzených úsekov ciest.“.
17.Príloha sa dopĺňa tretím bodom, ktorý znie:
„3.Smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2022/362 z 24. februára 2022, ktorou sa menia smernice 1999/62/ES, 1999/37/ES a (EÚ) 2019/520, pokiaľ ide o poplatky za používanie určitej dopravnej infraštruktúry vozidlami (Ú. v. EÚ L 69, 4. 3. 2022).“.
Čl. II
Zákon č.
639/2004 Z. z.
o Národnej diaľničnej spoločnosti a o zmene a doplnení zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v znení neskorších predpisov v znení zákona č. 747/2004 Z. z., zákona č. 664/2007 Z. z., zákona č. 86/2008 Z. z., zákona č. 232/2008 Z. z., zákona č. 307/2009 Z. z., zákona č. 317/2012 Z. z., zákona č. 474/2013 Z. z., zákona č. 488/2013 Z. z., zákona č. 125/2016 Z. z., zákona č. 149/2019 Z. z. a zákona č. 236/2024 Z. z. sa dopĺňa takto:
1.§ 12 sa dopĺňa odsekom 6, ktorý znie:
„(6) Diaľničná spoločnosť je povinná na svojom webovom sídle uverejňovať informácie na úseku spoplatňovania pozemných komunikácií podľa osobitných predpisov13a) za uplynulý kalendárny rok každoročne do 31. marca o
a)vývoji spoplatňovania používania cestnej infraštruktúry s uvedením rozsahu spoplatnenej cestnej siete a kategórií vozidiel podliehajúcich spoplatneniu a o výnimkách zo spoplatnenia,
b)diferenciácii poplatkov za infraštruktúru v rámci výberu mýta podľa kategórie vozidla a emisnej triedy vozidla,
5
c)váženom priemernom poplatku za infraštruktúru a celkových príjmoch z poplatku za infraštruktúru v rámci výberu mýta,
d)poplatku za externé náklady spojené s emisiami CO2 spôsobenými premávkou a poplatku za externé náklady spojené so znečistením ovzdušia spôsobeným premávkou podľa kategórie pozemnej komunikácie, emisnej triedy vozidla a časového obdobia,
e)vývoji podielu vozidiel patriacich do príslušnej emisnej triedy vozidla,
f)celkových príjmoch z poplatku za externé náklady spojené s emisiami CO2 spôsobenými premávkou a poplatku za externé náklady spojené so znečistením ovzdušia spôsobeným premávkou,
g)celkových príjmoch z výberu mýta a úhrady diaľničnej známky,
h)použití príjmov z výberu mýta a úhrady diaľničnej známky na činnosti podľa odseku 1 a osobitného predpisu.13b)“.
Poznámky pod čiarou k odkazom 13a a 13b znejú:
13a)Zákon č.
474/2013 Z. z.
v znení neskorších predpisov
Zákon č. 488/2013 Z. z. o diaľničnej známke a o zmene niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
13b) § 4 ods. 3 až 5 zákona č. 474/2013 Z. z. v znení neskorších predpisov.“.
2.Za § 13b sa vkladá § 13c, ktorý vrátane nadpisu znie:
„§ 13c
Týmto zákonom sa preberajú právne záväzné akty Európskej únie uvedené v prílohe.“.
3.Zákon sa dopĺňa prílohou, ktorá vrátane nadpisu znie:
„Príloha k zákonu č. 639/2004 Z. z.
ZOZNAM PREBERANÝCH PRÁVNE ZÁVÄZNÝCH AKTOV EURÓPSKEJ ÚNIE
Smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2022/362 z 24. februára 2022, ktorou sa menia smernice 1999/62/ES, 1999/37/ES a (EÚ) 2019/520, pokiaľ ide o poplatky za používanie určitej dopravnej infraštruktúry vozidlami (Ú. v. EÚ L 69, 4. 3. 2022).“.
Čl. III
Zákon č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 84/2009 Z. z., zákona č. 188/2009 Z. z., zákona č. 199/2009 Z. z., zákona č. 144/2010 Z. z., zákona č. 119/2011 Z. z., zákona č. 249/2011 Z. z., zákona č. 313/2011 Z. z., zákona č. 68/2012 Z. z., zákona č. 317/2012 Z. z., zákona č. 357/2012 Z. z., zákona č. 42/2013 Z. z., zákona č. 98/2013 Z. z., zákona č. 180/2013 Z. z., zákona č. 213/2013 Z. z., zákona č. 290/2013 Z. z., zákona č. 388/2013 Z. z., zákona č. 474/2013 Z. z., zákona č. 488/2013 Z. z., zákona č. 387/2015 Z. z., zákona č. 430/2015 Z. z., zákona č. 311/2016 Z. z., zákona č. 106/2018 Z. z., zákona č. 83/2019 Z. z., zákona č. 393/2019 Z. z., zákona č. 73/2020 Z. z., zákona č. 423/2020 Z. z., zákona č. 128/2021 Z. z., zákona č. 145/2021 Z. z., zákona č.
6
146/2021 Z. z., zákona č. 148/2021 Z. z., zákona č. 404/2021 Z. z., zákona č. 406/2021 Z. z., zákona č. 310/2021 Z. z., zákona č. 455/2021 Z. z., zákona č. 508/2021 Z. z., zákona č. 98/2022 Z. z., zákona č. 179/2022 Z. z., zákona č. 181/2022 Z. z., zákona č. 246/2022 Z. z., zákona č. 366/2022 Z. z., zákona č. 429/2022 Z. z., zákona č. 48/2023 Z. z., zákona č. 42/2024 Z. z., zákona č. 160/2024 Z. z., zákona č. 177/2024 Z. z. a zákona č. 307/2024 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1.V § 113 ods. 15 sa za písmeno g) vkladá nové písmeno h), ktoré znie:
„h)najväčšia technicky prípustná celková hmotnosť vozidla,“.
Doterajšie písmená h) až k) sa označujú ako písmená i) až l).
2.Príloha sa dopĺňa ôsmym bodom, ktorý znie:
„8.Smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2022/362 z 24. februára 2022, ktorou sa menia smernice 1999/62/ES, 1999/37/ES a (EÚ) 2019/520, pokiaľ ide o poplatky za používanie určitej dopravnej infraštruktúry vozidlami (Ú. v. L 69, 4. 3. 2022).“.
Čl. IV
Zákon č. 361/2014 Z. z. o dani z motorových vozidiel a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 253/2015 Z. z., zákona č. 364/2019 Z. z. a zákona č. 339/2020 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1.V § 5 ods. 1 sa slová „M a N“ nahrádzajú slovami „M1 a N1“.
2.V § 5 odseky 3 až 5 znejú:
„(3) Základom dane pri vozidle kategórie M2, M3, N1, N2 a N3 s kódom druhu karosérie BA alebo BB je jeho najväčšia technicky prípustná celková hmotnosť v tonách a počet náprav podľa dokladu. Základom dane pri vozidle kategórie N3 s kódom druhu karosérie BC alebo BD je jeho najväčšia technicky prípustná hmotnosť jazdnej súpravy v tonách a počet náprav.
(4) Najväčšia technicky prípustná celková hmotnosť je uvedená v doklade. Najväčšia technicky prípustná hmotnosť jazdnej súpravy je uvedená v doklade.
(5) Základom dane pri vozidle kategórie O1 až O4 je vozidlo.“.
3.§ 6 a 7 vrátane nadpisov znejú:
§ 6
Ročná sadzba dane
(1) Ročné sadzby dane pre vozidlá kategórie L a M1 sú uvedené v prílohe č. 1.
(2) Ročné sadzby dane pre vozidlá kategórie N1 sú uvedené v prílohe č. 1a.
7
(3) Ročné sadzby dane pre vozidlá kategórie M2 a N2 sú uvedené v prílohe č. 1b.
(4) Ročné sadzby dane pre vozidlá kategórie M3 a N3 s kódom druhu karosérie BA alebo BB sú uvedené v prílohe č. 1c.
(5) Ročné sadzby dane pre vozidlá kategórie N3 s kódom druhu karosérie BC alebo BD sú uvedené v prílohe č. 1d.
(6) Ročné sadzby dane pre vozidlá kategórie O sú uvedené v prílohe č. 1e.
§ 7
Zníženie a zvýšenie ročnej sadzby dane
(1) Ročná sadzba dane podľa § 6 ods. 1 až 5 sa
a)použije počas prvých 36 kalendárnych mesiacov, počnúc mesiacom prvej evidencie vozidla,
b)zvýši o 10 % počas nasledujúcich 36 kalendárnych mesiacov,
c)zvýši o 20 % počas nasledujúcich ďalších 36 kalendárnych mesiacov,
d)zvýši o 30 % počas nasledujúcich 36 kalendárnych mesiacov po uplynutí súčtu počtu kalendárnych mesiacov podľa písmen a) až c),
e)zvýši o 40 % počas nasledujúcich 36 kalendárnych mesiacov po uplynutí súčtu počtu kalendárnych mesiacov podľa písmen a) až d),
f)zvýši o 50 % po uplynutí súčtu počtu kalendárnych mesiacov podľa písmen a) e).
(2) Ročná sadzba dane podľa odseku 1 sa pre vozidlá kategórie L, M1 a N1 zníži o 50 %, ak ide o
a)hybridné motorové vozidlo,
b)motorové vozidlo s pohonom na stlačený zemný plyn (CNG) alebo skvapalnený zemný plyn (LNG),
c)motorové vozidlo na vodíkový pohon.
(3) Za vozidlo, ktoré sa použilo v zdaňovacom období v rámci kombinovanej dopravy
11)
najmenej 60-krát, daňovník ročnú sadzbu dane podľa odseku 1 zníži o 50 %.
(4) Použitie vozidla kategórie N3 s kódom druhu karosérie BC alebo BD a vozidla kategórie O v rámci kombinovanej dopravy daňovník preukáže potvrdením intermodálneho terminálu na prepravnom doklade.
(5) Ak je prekonaná vzdialenosť po železnici na území Slovenskej republiky dlhšia ako 250 km, takáto kombinovaná preprava sa na účely zníženia sadzby dane započíta dvakrát.
(6) Zníženie a zvýšenie ročnej sadzby dane uplatňuje daňovník v daňovom priznaní.“.
4. V § 10 ods. 7 sa číslo „5“ nahrádza číslom „3“.
5. V § 10 ods. 9 sa slová „až 4“ nahrádzajú slovami „a 2“.
8
6. V § 10 ods. 11 prvej vete sa na konci pripájajú tieto slová: „podanej najneskôr 15 dní pred uplynutím splatnosti preddavku na daň“.
7. Za § 15c sa vkladá § 15d, ktorý vrátane nadpisu znie:
§ 15d
Prechodné ustanovenia k úpravám účinným od 1. januára 2025
(1) Ročné sadzby dane uvedené v prílohách č. 1 1e v znení účinnom od 1. januára 2025 sa prvýkrát použijú pri podaní daňového priznania za zdaňovacie obdobie roku 2025.
(2) Ustanovenia § 5 ods. 1, 3 5, § 6 a 7 v znení účinnom od 1. januára 2025 sa prvýkrát použijú pri podaní daňového priznania za zdaňovacie obdobie roku 2025.
(3) Preddavky splatné počas zdaňovacieho obdobia roku 2025 daňovník vypočíta podľa § 6 a 7 a príloh č. 1 až 1e v znení účinnom od 1. januára 2025.“.
8. Prílohy č. 1 a 1a vrátane nadpisov znejú:
Príloha č. 1
k zákonu č. 361/2014 Z. z.
Ročné sadzby dane
vozidlo kategórie L a M1, ktorého jediným zdrojom energie je elektrina
Ročná sadzba dane v eurách
vozidlo, ktorého jediným zdrojom energie je elektrina
0
vozidlo kategórie L a M1
Zdvihový objem valcov motora v cm3
nad
do (vrátane)
Ročná sadzba dane v eurách
150
50
150
900
62
900
1200
80
1 200
1 500
115
1 500
2 000
148
2 000
3 000
180
3 000
218
Príloha č. 1a
k zákonu č. 361/2014 Z. z.
Ročné sadzby dane
vozidlo kategórie N1, ktorého jediným zdrojom energie je elektrina
9
Ročná sadzba dane v eurách
Vozidlo, ktorého jediným zdrojom energie je elektrina
0
vozidlo kategórie N1
Najväčšia technicky prípustná celková hmotnosť v tonách
Počet náprav
nad
do (vrátane)
Ročná sadzba dane v eurách
1
74
1
2
133
1 alebo viac náprav
2
3,5
212
.“.
9. Za prílohu č. 1a sa vkladajú prílohy č. 1b až 1e, ktoré vrátane nadpisov znejú:
Príloha č. 1b
k zákonu č. 361/2014 Z. z.
Ročné sadzby dane
vozidlo kategórie M2 a N2
Najväčšia technicky prípustná celková hmotnosť v tonách
Počet náprav
nad
do (vrátane)
Ročná sadzba dane v eurách
4
150
4
6
200
6
8
250
8
10
300
1 alebo viac náprav
10
350
Príloha č. 1c
k zákonu č. 361/2014 Z. z.
Ročné sadzby dane
vozidlo kategórie M3, N3 s kódom druhu karosérie BA alebo BB
Najväčšia technicky prípustná celková hmotnosť v tonách
Ročná sadzba dane v eurách
Počet náprav
nad
do (vrátane)
Hnacia(e) náprava(y) so
vzduchovým pružením
alebo s ekvivalentným
zariadením
Hnacia(e) náprava(y)
s inými systémami pruženia
1 alebo 2
13
31
31
10
13
14
31
86
14
15
86
121
15
18
121
274
18
21
180
280
nápravy
21
250
350
17
31
54
17
19
54
111
19
21
111
144
21
23
144
222
23
26
222
245
26
27
300
400
27
29
400
500
3
nápravy
29
500
600
25
144
146
25
27
146
228
27
29
228
362
29
32
362
537
32
36
450
550
4 a viac
náprav
36
500
600
Príloha č. 1d
k zákonu č. 361/2014 Z. z.
Ročné sadzby dane
vozidlo kategórie N3 s kódom druhu karosérie BC alebo BD
Najväčšia technicky prípustná hmotnosť jazdnej súpravy v tonách
Ročná sadzba dane v eurách
Počet náprav
nad
do (vrátane)
Hnacia(e) náprava(y) so
vzduchovým pružením
alebo s ekvivalentným
zariadením
Hnacia(e) náprava(y)
s inými systémami pruženia
29
100
150
29
31
120
190
31
33
190
320
33
38
320
560
38
40
370
560
2 nápravy
40
400
600
38
190
320
38
40
320
480
3
nápravy
40
480
780
2 a 3 nápravy
Neuvedený údaj o najväčšej technicky prípustnej hmotnosti jazdnej súpravy
400
600
11
Príloha č. 1e
k zákonu č. 361/2014 Z. z.
Ročné sadzby dane
vozidlo kategórie O
Ročná sadzba dane v eurách
vozidlo kategórie O1
75
vozidlo kategórie O2
100
vozidlo kategórie O3
125
vozidlo kategórie O4
150
.“.
10. Príloha č. 2 sa dopĺňa tretím bodom, ktorý znie:
„3.Smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2022/362 z 24. februára 2022, ktorou sa menia smernice 1999/62/ES, 1999/37/ES a (EÚ) 2019/520, pokiaľ ide o poplatky za používanie určitej dopravnej infraštruktúry vozidlami (Ú. v. L 69, 4. 3. 2022).“.
Čl. V
Tento zákon nadobúda účinnosť 1. januára 2025, okrem čl. I III, ktoré nadobúdajú účinnosť 1. júla 2025.
prezident Slovenskej republiky
predseda Národnej rady Slovenskej republiky
predseda vlády Slovenskej republiky