Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky vyplývajú tieto pozmeňujúce a doplňujúce návrhy:1. V čl. I sa za bod 1 vkladá nový bod 2, ktorý znie:
„2. V § 40 sa odsek 2 dopĺňa písmenom n), ktoré znie:
„n) správcu diaľnice pri zabezpečovaní miesta dopravnej nehody alebo škodovej udalosti alebo pri označovaní prekážky cestnej premávky, ktoré sú na tieto účely určené, vybavené a ktoré sú označené neodnímateľným označením správcu.“.“.
Doterajšie body 2 až 58 sa primerane prečíslujú.
Správcovia diaľnic môžu na základe zákona pri svojej
činnosti v súčasnosti používať len oranžové majáky
(zvláštne výstražné svietidlá oranžovej farby) bez sirény
zvláštneho zvukového znamenia), ktoré sa používajú pri
prácach na ceste, pri ťahaní iného vozidla alebo pri
označovaní prekážky. Tieto zvláštne výstražné znamenia
však nezakladajú právo prednostnej jazdy ani u vodičov
nepožívajú taký rešpekt ako zvláštne výstražné znamenia
vozidiel s právom prednostnej jazdy. V prípade
akejkoľvek udalosti na diaľnici, ktorá znamená vznik
kolóny (pokazené vozidlo, zrážka so zverou, nehoda
a pod.), je nevyhnutne čo najskôr eliminovať negatívny
dopad na plynulosť cestnej premávky. V tomto smere je
činnosť správcov diaľnic nenahraditeľná, preto sa
v záujme ich čo najrýchlejšieho dostavenia sa na miesto
udalosti, následného odstránenia prekážky
a spojazdnenia diaľnice, ako aj s ohľadom na zvýšenie
bezpečnosti samotných zamestnancov správcov,
navrhuje, aby aj vozidlá týchto správcov, ktoré sú
špeciálne vybavené na uvedené účely a ktoré sú
označené príslušnosťou k správcovi neodnímateľným
označením, boli vozidlami s právom prednostnej jazdy.
To umožní, aby pri vymedzených činnostiach mohli
používať typické zvukové znamenie doplnené zvláštnym
výstražným modrým svetlom.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť