NÁRODNÁ RADA SLOVENSKEJ REPUBLIKY
IX. volebné obdobie
Číslo: KNR – VOB –2207 /2024 - 10
510a
S p o l o č n á s p r á v a
výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 297/2008 Z. z. o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a o ochrane pred financovaním terorizmu a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 510) - druhé čítanie
_________________________________________________________________________
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť ako gestorský výbor k návrhu zákona podáva Národnej rade Slovenskej republiky v súlade s § 79 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 568 z 23. 10. 2024 pridelila vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 297/2008 Z. z. o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a o ochrane pred financovaním terorizmu a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 510) - druhé čítanie na prerokovanie týmto výborom:
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet
Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky a
Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť ako gestorskému.
Výbory prerokovali predmetný návrh zákona v stanovenej lehote.
II.
Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona 75 ods. 2 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov).
III.
Výbory Národnej rady Slovenskej republiky, ktorým bol návrh zákona pridelený, zaujali nasledovné stanoviská:
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet uznesením č. 150 z 19. novembra 2024 odporučil Národnej rade Slovenskej republiky návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi.
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky uznesením č. 228 z 21. novembra 2024 odporučil Národnej rade Slovenskej republiky návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť uznesením č. 73 z 25. novembra 2024 odporučil Národnej rade Slovenskej republiky návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky vyplývajú tieto pozmeňujúce a doplňujúce návrhy:
1.V čl. I bode 10 § 7 ods. 1 písm. c) sa slová „a rozsah oprávnenia“ nahrádzajú slovami „a rozsah oprávnenia na zastupovanie“.
Legislatívno-technická úprava ktorou sa zjednocuje pojem použitý v tom istom bode novely.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť
2.V čl. I bode 20 § 10 ods. 2 sa v písmene j) za slovo „alebo“ vkladá slovo „prevod“ a odkaz na poznámku pod čiarou 41e) sa umiestňuje nad slovo „kryptoaktív“.
Ide o legislatívno-technickú pripomienku, nakoľko odkaz na nariadenie (EÚ) 2023/113 o údajoch sprevádzajúcich prevody finančných prostriedkov a určitých kryptoaktív a o zmene smernice (EÚ) 2015/849 sa vzťahuje na definíciu prevodu finančných prostriedkov a prevodu kryptoaktív.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť
3.V čl. I bode 51 § 21 ods. 4 v poslednej vete sa slová „právo tretieho štátu“ nahrádzajú slovami „právo iného štátu“.
Ide o legislatívno-technickú pripomienku, ktorou sa zosúlaďuje rozsah ustanovenia aj na členské štáty EÚ, tak ako je to v celom ustanovení.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť
4.V čl. I bode 66 § 29 ods. 8 sa slová „zahraničnej povinnej osoby povinné spolupracovať s orgánmi kontroly členského štátu, v ktorom zahraničná povinná osoba sídlo“ nahrádzajú slovami „povinnej osoby, ktorá sídlo v členskom štáte, povinné spolupracovať s orgánmi kontroly tohto členského štátu“.
Precizovanie textu v zákone o ochrane pred legalizáciou tak, aby bolo zrejmé, že sa povinnosť orgánov kontroly nevzťahuje na akúkoľvek zahraničnú povinnú osobu, ale len na povinnú osobu so sídlom v členskom štáte.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť
5.V čl. III sa za bod 1. vkladajú nové body 2. a 3., ktoré znejú:
„2. V § 29 ods. 1 sa za slovo „podmienky“ vkladajú slová „a povinnosti“.
3. V § 49 odsek 4 znie:
„(4) Povinnosť podnikateľa podľa odseku 1 sa nevzťahuje na
a) údaje a doplnky týkajúce sa údajov a dokladov ustanovených na ohlásenie živnosti, ktoré podnikateľ oznamuje do obchodného registra podľa osobitného zákona,36i)
b) údaje, ktoré je možné získať z informačného systému podľa osobitného predpisu.36cc)“.“.
Nasledujúce body sa primerane preznačia.
Vzhľadom na poznatky a zistenia vyplývajúce z aplikačnej praxe sa v § 29 ods. 1 dopĺňa explicitné vyjadrenie potreby dodržiavať povinnosti (nielen podmienky podľa textácie platného znenia) ustanovené živnostenským zákonom a osobitnými predpismi. Uvedené sa premieta i do ustanovenia § 58 ods. 2 písmena a), keďže platné znenie tohto písmena predpokladá možnosť pozastavenia alebo zrušenia živnostenského oprávnenia iba za porušenie podmienok prevádzkovania živnosti ustanovených týmto zákonom alebo inými osobitnými predpismi.
Tento návrh reaguje na došlé upozornenia prokurátorov, z ktorých vyplynula potreba takejto výslovnej úpravy.
V úprave § 49 ods. 4 sa znižuje byrokratická záťaž pre podnikateľov upustením od povinnosti oznamovať zmeny údajov uvedených v ohlásení, ak ich živnostenský úrad môže získať z informačného systému registra obyvateľov (napr. zmena mena, priezviska, adresy bydliska a pod.).
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť
6.V čl. III sa za bod 2. vkladá nový bod 3. ktorý znie:
„3. V § 58 ods. 2 písm. a) sa za slovo „podmienky“ vkladajú slová „alebo povinnosti“.“.
Nasledujúce body sa primerane preznačia.
Vzhľadom na poznatky a zistenia vyplývajúce z aplikačnej praxe sa v § 29 ods. 1 dopĺňa explicitné vyjadrenie potreby dodržiavať povinnosti (nielen podmienky podľa textácie platného znenia) ustanovené živnostenským zákonom a osobitnými predpismi. Uvedené sa premieta i do ustanovenia § 58 ods. 2 písmena a), keďže platné znenie tohto písmena predpokladá možnosť pozastavenia alebo zrušenia živnostenského oprávnenia iba za porušenie podmienok prevádzkovania živnosti ustanovených týmto zákonom alebo inými osobitnými predpismi.
Tento návrh reaguje na došlé upozornenia prokurátorov, z ktorých vyplynula potreba takejto výslovnej úpravy.
V úprave § 49 ods. 4 sa znižuje byrokratická záťaž pre podnikateľov upustením od povinnosti oznamovať zmeny údajov uvedených v ohlásení, ak ich živnostenský úrad môže získať z informačného systému registra obyvateľov (napr. zmena mena, priezviska, adresy bydliska a pod.).
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť
7.V čl. III bode 3 sa v úvodnej vete a v nadpise slová „§ 80ao“ nahrádzajú slovami „80aq“ a slová „§ 80ap“ sa nahrádzajú slovami „§ 80ar“.
Posun označenia prechodného ustanovenia kvôli prijatiu zákona č. 248/2024 Z. z. o niektorých povinnostiach a oprávneniach v oblasti kryptoaktív a o zmene a doplnení niektorých zákonov a zákona o vzdelávaní dospelých a o zmene a doplnení niektorých zákonov (tlač 402), ktorými sa vkladali prechodné ustanovenia 80ap a 80aq.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť
8.V čl. III bode 5 prílohe č. 5 bode 7, v čl. IV bode 17 v bode 3 prílohy, v čl. VI bode 6 v bode 2 prílohy, v čl. IX bode 2 v bode 4 prílohy, v čl. XI bode 3 prílohy sa vypúšťajú slová „delegovaného nariadenia Komisie (EÚ) 2016/1675 zo 14. júla 2016 (Ú. v. L 254, 20.9.2016),“ a slová „delegovaného nariadenia Komisie (EÚ) 2018/1108 zo 7. mája 2018 (Ú. v. L 203, 10.8.2018), delegovaného nariadenia Komisie (EÚ) 2019/758 z 31. januára 2019 (Ú. v. EÚ L 125, 14.5.2019),“.
Ide o legislatívno-technickú pripomienku, ktorou sa vypúšťajú právne záväzné akty, ktoré priamo nemenia text smernice (EÚ) 2015/849, a preto sa do zmien smernice nezahŕňajú.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť
9.V čl. V bode 1 v úvodnej vete a v označení odseku sa číslovka „5“ nahrádza číslovkou „6“.
Preznačenie novo dopĺňaného odseku vzhľadom na novelu zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 171/1993 Z. z. o Policajnom zbore v znení neskorších predpisov, ktorá bola schválená 23. októbra 2024 (tlač 405).
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť
10.V čl. VII bode 1 v poznámke pod čiarou k odkazu 3h sa slová „§ 4 ods. 5“ nahrádzajú slovami „§ 4 ods. 6“.
Preznačuje sa odkaz vzhľadom na novelu zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 171/1993 Z. z. o Policajnom zbore v znení neskorších predpisov, ktorá bola schválená 23. októbra 2024 (tlač 405).
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť
11.V čl. VIII bode 5 § 20a ods. 3 písmeno f) sa slová „finančnou spravodajskou jednotkou“ nahrádzajú slovami „Finančnou spravodajskou jednotkou“.
Zosúladenie pojmu zavedeného v čl. I bod 3 § 6 ods. 5 návrhu zákona.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť
12.V čl. VIII bode 21 § 24 ods. 6 písm. b) sa slová „finančnou spravodajskou jednotkou“ nahrádzajú slovami „Finančnou spravodajskou jednotkou“.
Zosúladenie pojmu zavedeného v čl. I bod 3 § 6 ods. 5 návrhu zákona.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť
13.V čl. VIII bode 26 § 25n ods. 2 sa slová „§ 20a ods. 1 písm. d), l) a m)“ nahrádzajú slovami „§ 20a ods. 1 písm. l) a m)“.
Vypúšťa sa ustanovenie písmena d) z prechodného ustanovenia, nakoľko sa jeho znenie nemení touto novelou a nie je potrebné nanovo preukazovať splnenie v nej uvedených podmienok.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť
14.V čl. VIII bode 26 § 25n ods. 2 4 sa za slová „Národnej banke Slovenska splnenie podmienky“ vkladajú slová „bezúhonnosti a“.
Vzhľadom na doplnenie podmienky bezúhonnosti v zákone o spotrebiteľských úveroch a o iných úveroch
a pôžičkách pre spotrebiteľov je potrebné do prechodných ustanovení doplniť chýbajúci text.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť
15.V čl. VIII bode 26 § 25n ods. 4 sa slová „§ 24 písm. j) a k)“ nahrádzajú slovami „§ 24 ods. 5 písm. j) a k)“.
Spresnenie vnútorného odkazu.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť
16.V čl. X bod 8 znie:
„8. Za § 20 sa vkladajú § 20a a 20b, ktoré vrátane nadpisov znejú:
„§ 20a
Zodpovednosť za škodu
Fyzická osoba alebo právnická osoba nezodpovedá za škodu, ktorá vznikne pri plnení povinností podľa tohto zákona, ak pri tom postupovala dobromyseľne. V pochybnostiach platí, že fyzická osoba alebo právnická osoba, pri plnení povinností podľa tohto zákona postupovala dobromyseľne.
§ 20b
Kontrola
(1) Kontrolu plnenia a dodržiavania povinností ustanovených týmto zákonom vykonávajú príslušné orgány štátnej správy u vykonávajúcich subjektov, ktoré spadajú do ich pôsobnosti podľa osobitných predpisov.14)
(2) Kontrolu plnenia a dodržiavania povinností možno vykonať aj u osoby, ktorá prestala byť vykonávajúcim subjektom, a to v rozsahu plnenia a dodržiavania povinností, ktoré vyplývali zo zákona v čase, keď bola vykonávajúcim subjektom.
(3) Vykonávajúci subjekt je povinný vytvoriť príslušnému orgánu štátnej správy primerané podmienky na výkon kontroly, poskytnúť potrebnú súčinnosť pri výkone kontroly a zdržať sa konania, ktoré by mohlo mariť výkon kontroly.
(4) Vykonávajúci subjekt je povinný na účely kontroly dodržiavania a plnenia povinností podľa tohto zákona umožniť príslušnému orgánu štátnej správy prístup k písomnostiam alebo k prostriedkom výpočtovej techniky, inej techniky a k záznamom na technickom nosiči dát, nazerať do nich, robiť si z nich výpisky, poznámky a kópie. Príslušný orgán štátnej správy o tom spíše úradný záznam. Vykonávajúci subjekt je povinný poskytnúť odborné písomné vyjadrenia súvisiace s predmetom svojej činnosti.
(5) Vykonávajúci subjekt je povinný na požiadanie príslušnému orgánu štátnej správy poskytnúť v štátnom jazyku všetky informácie a písomné doklady o plnení povinností podľa
tohto zákona za obdobie predchádzajúcich piatich rokov. Ak je dokumentácia vyhotovená v inom ako štátnom jazyku, vykonávajúci subjekt je povinný na požiadanie predložiť na svoje náklady aj vyhotovený úradne osvedčený preklad dokumentácie do štátneho jazyka. Príslušný orgán štátnej správy určí vykonávajúcemu subjektu lehotu na predloženie požadovanej dokumentácie.
(6) Povinnosť podľa odseku 5 aj osoba, ktorá prestala byť vykonávajúcim subjektom, a to počas obdobia piatich rokov, odkedy prestala byť vykonávajúcim subjektom.
(7) Príslušný orgán štátnej správy môže pri výkone kontroly spolupracovať s ostatnými orgánmi štátnej správy, Slovenskou informačnou službou a Vojenským spravodajstvom.
(8) Príslušný orgán štátnej správy po zistení závažných skutočností a nedostatkov pri výkone kontroly môže informovať ostatné orgány štátnej správy, Slovenskú informačnú službu a Vojenské spravodajstvo o ním zistených skutočnostiach pri výkone kontroly.
(9) Na kontrolu podľa toho zákona sa nevzťahuje všeobecný predpis o kontrole v štátnej správe.37a)“.
Poznámka pod čiarou k odkazu 37a znie:
37a) Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 10/1996 Z. z. o kontrole v štátnej správe v znení neskorších predpisov.“.“.
V zákone o vykonávaní medzinárodných sankcií sa premiestňuje text o kontrole z pôvodne navrhovaného § 22a na vhodnejšie miesto z hľadiska systematiky zákona 20b), bez zmeny v samotnom obsahu.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť
17.V čl. X sa vypúšťa bod 9.
Doterajší bod 10 sa označuje ako bod 9.
V zákone o vykonávaní medzinárodných sankcií sa premiestňuje text o kontrole z pôvodne navrhovaného § 22a na vhodnejšie miesto z hľadiska systematiky zákona 20b), bez zmeny v samotnom obsahu.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť
18.V čl. XI sa za bod 2 vkladá nový bod 3, ktorý znie:
„3. Za § 100c sa vkladá § 100d, ktorý vrátane nadpisu znie:
„§ 100d
Prechodné ustanovenia k úpravám účinným od 15. januára 2025
(1) Konania o udelení alebo zmene individuálnej licencie začaté a neskončené do 14. januára 2025 sa dokončia podľa zákona účinného do 14. januára 2025.
(2) Ustanovenia § 39 ods. 2 písm. m) a § 50 ods. 2 písm. g) a h) v znení účinnom od 15. januára 2025 sa prvýkrát použijú na individuálnu licenciu udelenú po 14. januári 2025 na základe konania začatého po 14. januári 2025.“.“.
Doterajší bod 3 sa označí ako bod 4.
Do zákona o hazardných hrách sa dopĺňajú prechodné ustanovenia, podľa ktorých sa konania o udelení alebo zmene individuálnej licencie na prevádzkovanie hazardných hier začaté a neskončené pred účinnosťou novely zákona dokončia podľa doterajších predpisov, pričom nové sa prvýkrát použijú na nové licencie. To znamená, že prevádzkovateľ hazardnej hry držiteľ licencie nebude povinný dodatočne preukázať splnenie nových podmienok bezúhonnosti a bude môcť dokončiť prevádzkovanie hazardnej hry podľa doterajších podmienok. Splnenie nových podmienok bude musieť preukázať v rámci nasledujúceho konania o udelení novej licencie a bude ich musieť dodržiavať počas celej doby platnosti tejto novej licencie.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť
19.V čl. XIII sa za bod 1 vkladá nový bod 2, ktorý znie:
„2. V § 6 ods. 2 písm. b) sa slová „finančnou spravodajskou jednotkou“ nahrádzajú slovami „Finančnou spravodajskou jednotkou“.“.
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
Zosúladenie pojmu zavedeného v čl. I bod 3 § 6 ods. 5 návrhu zákona.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť
20.V čl. XIII bod 2 § 6 ods. 8 písm. a) d) a g) sa slová „finančnou spravodajskou jednotkou“ nahrádzajú slovami „Finančnou spravodajskou jednotkou“.
Zosúladenie pojmu zavedeného v čl. I bod 3 § 6 ods. 5 návrhu zákona.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet
Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť
IV.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 297/2008 Z. z. o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a o ochrane pred financovaním terorizmu a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 510) vyjadrených v ich uzneseniach uvedených pod bodom III. tejto správy a v stanoviskách poslancov vyjadrených v rozprave k tomuto návrhu zákona v súlade s § 79 ods. 4 a § 83 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov odporúča
hlasovať o bodoch zo spoločnej správy takto: o bodoch č. 1 20 hlasovať spoločne a tieto schváliť.
Zároveň odporúča Národnej rade Slovenskej republiky predmetný návrh zákona schváliť v znení schválených pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov uvedených v tejto správe.
Gestorský výbor určil spoločného spravodajcu výborov Michala Barteka vystúpiť na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky k uvedenému návrhu zákona v druhom a treťom čítaní, predniesť spoločnú správu výborov a odôvodniť návrh a stanovisko gestorského výboru a predložiť Národnej rade Slovenskej republiky návrhy podľa § 81 ods. 2, § 83 ods. 4, § 84 ods. 2 a § 86 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov. Zároveň určil poslancov Dávida Demečka, Samuela Migaľa, Richarda Glücka, Tibora Gašpara, Mariána Saloňa a Ivana Ševčíka za náhradníkov spravodajcu.
Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 297/2008 Z. z. o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a o ochrane pred financovaním terorizmu a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 510) v druhom čítaní bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť č. 80 na svojej 36. schôdzi.
V Bratislave 26. novembra 2024
Richard GLÜCK, v.r.
predseda výboru