DOLOŽKA ZLUČITEĽNOSTI
návrhu zákona s právom Európskej únie
1.Navrhovateľ zákona: Vláda Slovenskej republiky
2.Názov návrhu zákona: Vládny návrh zákona o integrovanej posudkovej činnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov
3.Predmet návrhu právneho predpisu je upravený v práve Európskej únie:
a)v primárnom práve
-čl. 16 Zmluvy o fungovaní Európskej únie (Ú. v. EÚ C 202, 7.6.2016),
-čl. 151 a 153 Zmluvy o fungovaní Európskej únie (Ú. v. EÚ C 202, 7.6.2016),
-čl. 8 Charty základných práv Európskej únie (Ú. v. EÚ C 202, 7.6.2016),
-čl. 26 a 34 Charty základných práv Európskej únie (Ú. v. EÚ C 202, 7.6.2016),
b)v sekundárnom práve
Nariadenie Európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (Ú. v. L 119, 4.5.2016) v platnom znení,
c)judikatúre Súdneho dvora Európskej únie - je upravená: Rozsudok SD vo veci C-433/13 Európska komisia v. Slovenská republika zo dňa 16.09.2015.
4.Záväzky Slovenskej republiky vo vzťahu k Európskej únii:
a)lehota na prebranie príslušného právneho aktu Európskej únie, príp. aj osobitná lehota účinnosti jeho ustanovení - predkladaným vládnym návrhom zákona nedochádza k transpozícií ani implementácií európskeho práva,
b)informácia o začatí konania v rámci „EÚ Pilot“ alebo o začatí postupu Európskej komisie, alebo o konaní Súdneho dvora Európskej únie proti Slovenskej republike podľa čl. 258 a 260 Zmluvy o fungovaní Európskej únie v jej platnom znení, spolu s uvedením konkrétnych vytýkaných nedostatkov a požiadaviek na zabezpečenie nápravy so zreteľom na nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 1049/2001 z 30. mája 2001 o prístupe verejnosti k dokumentom Európskeho parlamentu, Rady a Komisie - voči Slovenskej republike neprebieha žiadne z uvádzaných konaní zo strany Európskej komisie resp. Súdneho dvora Európskej únie,
c)informácia o právnych predpisoch, v ktorých uvádzané právne akty Európskej únie prebrané, spolu s uvedením rozsahu ich prebrania, príp. potreby prijatia ďalších úprav predkladaným vládnym návrhom zákona nedochádza k transpozícií ani implementácií európskeho práva.
5.Návrh zákona je zlučiteľný s právom Európskej únie: úplne.