Vo výrokovej časti integrovaného posudku príslušný úrad práce, sociálnych vecí a rodiny, ako správny orgán uvedie, ak je posudzovaná osoba fyzickou osobou odkázanou na pomoc inej fyzickej osoby podľa § 3 ods. 1 zákona o IPČ, aj:
a)že posudzovaná osoba je fyzickou osobou odkázanou na pomoc inej fyzickej osoby podľa § 3 ods. 1 zákona o IPČ a uvedie sa stupeň odkázanosti posudzovanej osoby na pomoc inej fyzickej osoby podľa prílohy č. 5 k zákonu o IPČ,
b)konkrétne činnosti v rámci základných životných potrieb, ktorými sú stravovanie, hygiena, výkon fyziologickej potreby, obliekanie, obúvanie, mobilita, orientácia, komunikácia, starostlivosť o zdravie, osobné aktivity a starostlivosť o domácnosť, ktoré nie je posudzovaná osoba schopná vykonávať samostatne alebo je schopná ich vykonávať len s dohľadom, a to vo vecnom rozsahu, z ktorého vychádza posudkový záver integrovaného posudku o stupni odkázanosti posudzovanej osoby,
c)pre posudzovanú osobu možný druh/ druhy sociálnej služby, vrátane možného druhu/ druhov zariadenia sociálnych služieb, na riešenie nepriaznivej sociálnej situácie z dôvodu ťažkého zdravotného postihnutia, nepriaznivého zdravotného stavu alebo z dôvodu dovŕšenia dôchodkového veku podľa § 12 ods. 1 písm. c) zákona o sociálnych službách, ktoré prichádzajú do úvahy z hľadiska zistenia, hodnotenia a posúdenia konkrétnych funkčných dôsledkov zdravotného stavu u konkrétnej posudzovanej osoby,
d)termín opätovného zisťovania, hodnotenia a posúdenia funkčných dôsledkov zdravotného stavu u posudzovanej osoby, ak je určený.
Ustanovenie § 49 ods. 14 doterajšej právnej úpravy zákona o neposudzovaní odkázanosti fyzickej osoby na pomoc inej fyzickej osoby u fyzickej osoby, ktorá dovŕšila dôchodkový vek a ide o posúdenie odkázanosti na sociálnu službu uvedenú v § 35 zákona (zariadenie pre seniorov) sa z hľadiska vecného obsahu tejto právnej úpravy, ako špeciálna právna úprava, presúva do iných častí zákona (novelizačné body 4, 5, 44 a 66).
Zostávajú zároveň zachované ustanovenia v zákone, avšak v upravenom znení (bod 39), ktoré vylučujú potrebu vykonania posudkovej činnosti v rámci integrovanej posudkovej činnosti a vydania integrovaného posudku podľa zákona o IPČ, na účely poskytovania sociálnej služby podmienenej odkázanosťou, a to u fyzickej osoby zhodne s podmienkami podľa doterajšej právnej úpravy (§ 49 ods. 14 a § 51a zákona), ktorá:
-dovŕšila dôchodkový vek a o poskytovanie sociálnej služby v zariadení pre seniorov (§ 35 zákona) žiada z iných vážnych dôvodov,
-bude platiť úhradu za sociálnu službu najmenej vo výške ekonomicky oprávnených nákladov spojených s poskytovaním tejto sociálnej služby, a ak sa jej bude poskytovať pomoc pri odkázanosti na pomoc inej fyzickej osoby.
K bodu 32 (§ 54 ods. 1)
Na účely vymedzenia oprávnených osôb na poskytovanie odľahčovacej služby, ktoré opatrujú fyzickú osobu odkázanú na opatrovanie, a to v časti preukazovania podmienky ťažkého zdravotného postihnutia na strane opatrovanej osoby s priznanými najvyššími stupňami odkázanosti na pomoc inej fyzickej osoby, navrhovaná právna úprava reaguje na predmet integrovaného posudku, ktorým je aj jeho výroková časť o určení, že posudzovaná osoba je fyzickou osobou s ťažkým zdravotným postihnutím a o určení stupňa odkázanosti