(3)Za reklamu propagujúcu zdravotné výkony sa považuje aj akákoľvek forma podomového informovania, agitačná činnosť alebo podnecovanie smerujúce k podpore predaja tejto služby.
(4)Zakazuje sa reklama propagujúce zdravotné výkony
a)vyvolávajúca dojem zaručenej úspešnosti zdravotného výkonu,
b)narúšajúca integritu pacienta, vrátane novorodencov a rodičiek,
c)odkazujúca nadmerným, hrozivým alebo klamlivým spôsobom na potvrdenie o vyliečení ochorenia prostredníctvom inzerovanej služby, alebo
d)obsahujúca vyobrazenie maloletého dieťaťa, vrátane dojčaťa, tehotnej ženy alebo rodičky alebo taký obrázok alebo údaj, ktoré by mohli idealizovať poskytnutie zdravotného výkonu.
(5)Zakazuje sa reklama propagujúca zdravotné výkony, ktoré sú v štádiu klinických štúdií alebo biomedicínskeho výskumu s doposiaľ nepreukázanými pozitívnymi výsledkami v praxi.
(6)Poskytovatelia zdravotnej starostlivosti19c) nesmú priamo ani prostredníctvom zmlúv uzavretých s tretími stranami propagovať reklamu, ktorá nespĺňa podmienky uvedené v odseku 1 až 5.
Poznámky pod čiarou k odkazom 19a až 19c znejú:
„19a) § 2 ods. 2 zákona č. 576/2004 Z. z. v znení neskorších predpisov.
19b) § 3 zákona č. 576/2004 Z. z. v znení neskorších predpisov
19c) § 4 zákona č. 578/2004 Z. z. v znení neskorších predpisov“.
2.V § 10 ods. 1 písmeno d) sa za slová „pitných vôd“ vkladajú slová „a propagujúcou zdravotné výkony“.
3.V § 11 ods. 3 písm. c) sa slová „§ 8 ods. 4 a § 9“ nahrádzajú slovami „§ 8 ods. 4, § 9 a § 9a“.
Čl. II
Tento zákon nadobúda účinnosť 1. marca 2025.