Príloha č. 1
1
Doložka vybraných vplyvov
1.Základné údaje
Názov materiálu
Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 329/2018 Z. z. o poplatkoch za uloženie odpadov a o zmene a doplnení zákona č. 587/2004 Z. z. o Environmentálnom fonde a o zmene a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „návrh zákona“).
Predkladateľ (a spolupredkladateľ)
Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky (MŽP SR)
Materiál nelegislatívnej povahy
Materiál legislatívnej povahy
Charakter predkladaného materiálu
Transpozícia/ implementácia práva EÚ
V prípade transpozície/implementácie uveďte zoznam transponovaných/implementovaných predpisov:
1. Smernica Rady
1999/31/ES
z 26. apríla 1999 o skládkach odpadov (Mimoriadne vydanieÚ. v. EÚ, kap. 15/zv. 4; Ú. v. ES L 182, 16. 7. 1999) v znení nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č.
1882/2003
z 29. septembra 2003 (Mimoriadne vydanie Ú. v. EÚ, kap. 1/zv. 4; Ú. v. L 284, 31. 10. 2003), v znení nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č.
1137/2008
z 22. októbra 2008 (Ú. v. L 311, 21. 11. 2008) a v znení smernice Rady
2011/97/EÚ
z 5. decembra 2011 (Ú. v. EÚ L 328, 10. 12. 2011).
2. Smernica Európskeho parlamentu a Rady
2008/98/ES
z 19. novembra 2008 o odpade a o zrušení určitých smerníc (Ú. v. EÚ L 312, 22. 11. 2008) v znení nariadenia Komisie (EÚ) č.
1357/2014
z 18. decembra 2014 (Ú. v. L 365, 19. 12. 2014), v znení smernice Komisie (EÚ)
2015/1127
z 10. júla 2015 (Ú. v. L 184, 11. 7. 2015) a v znení nariadenia Rady (EÚ)
2017/997
z 8. júna 2017 (Ú. v. EÚ L 150, 14. 6. 2017).
3. Smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2018/851 z 30. mája 2018, ktorou sa mení smernica
2008/98/ES
o odpade (Ú. v. EÚ L 150, 14. 6. 2018).
Termín začiatku a ukončenia PPK
Január 2024
Predpokladaný termín predloženia na pripomienkové konanie
Február 2024
Predpokladaný termín začiatku a ukončenia ZP**
Predpokladaný termín predloženia na rokovanie vlády SR*
2.Definovanie problému
Uveďte základné problémy, ktoré dôvodom vypracovania predkladaného materiálu (dôvody majú presne poukázať na problém, ktorý existuje a je nutné ho predloženým materiálom riešiť).
Návrh zákona rieši zníženie administratívnej záťaže obcí pri poskytovaní príspevkov z Environmentálneho fondu prostredníctvom odstránenia povinnosti obce požiadať fond o vyplatenie príspevku.
Návrh tiež upravuje mechanizmus vymáhania nedoplatkov Environmentálnym fondom, ktorý nie je súčasťou platnej právnej úpravy.
Súčasné znenie zákona č. 329/2018 Z. z. o poplatkoch za uloženie odpadov a o zmene a doplnení zákona č. 587/2004 Z. z. o Environmentálnom fonde a o zmene a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov podmieňuje poskytnutie príspevku obciam podaním žiadosti, pričom navrhovaný predpis umožní, aby Environmentálny fond poskytoval príspevok obciam automaticky. Platná úprava neobsahuje mechanizmus vymáhania pohľadávok, čo fondu značne sťažuje správu takýchto pohľadávok.
3.Ciele a výsledný stav
Uveďte hlavné ciele predkladaného materiálu (aký výsledný stav má byť prijatím materiálu dosiahnutý, pričom dosiahnutý stav musí byť odlišný od stavu popísaného v bode 2. Definovanie problému).
Ciele novej právnej úpravy zahŕňajú:
-zníženie administratívnej záťaže prevádzkovateľov skládok odpadov a odkalísk, ktorí Environmentálnemu fondu nebudú zasielať oznámenia o tom, že poplatník im neuhradil poplatok za uloženie odpadu,
Príloha č. 1
2
-zmena intervalu pre ohlasovanie množstva uloženého odpadu, vybraných a odvedených poplatkoch za uloženie odpadu a množstva inertného odpadu použitého na skládke odpadov z pôvodného trojmesačného na ročný interval,
-úprava požiadaviek pre získanie príspevku podľa úrovne vytriedenia tak, aby sa podporilo triedenie zložiek komunálnych odpadov, ktoré sa vyskytujú v zmesovom odpade a znížilo sa množstvo nevytriedených zložiek komunálnych odpadov,
-zjednodušenie získania príspevku z Environmentálneho fondu pre obce, ktoré nebudú musieť o príspevok žiadať, ale bude im vyplatený automaticky,
-zrušenie možnosti bezplatného uloženia inertného odpadu na skládku odpadov, ak sa na tejto skládke odpadov použije na stavebné práce, sanačné práce, rekonštrukčné práce, zásypové práce alebo prekrývanie jednotlivých vrstiev odpadu z dôvodu technickej nevhodnosti takéhoto materiálu,
-zavedenie úpravy, umožňujúcej zohľadniť pri výpočte príspevku z poplatkov za uloženie odpadov aj úroveň množstva zložiek nevytriedeného odpadu na obyvateľa, za účelom motivácie obcí k znižovaniu množstva nevytriedeného odpadu,
-zrušenie vzorca pre výpočet úrovne vytriedenia komunálnych odpadov a zmena vo vyplávaní príspevku za množstvo vytriedeného komunálneho odpadu.
4.Dotknuté subjekty
Uveďte subjekty, ktorých sa zmeny predkladaného materiálu dotknú priamo aj nepriamo:
Dotknutými subjektmi prevádzkovatelia skládok odpadov a prevádzkovatelia odkalísk, obce, Environmentálny fond.
5.Alternatívne riešenia
Aké alternatívne riešenia vedúce k stanovenému cieľu boli identifikované a posudzované pre riešenie definovaného problému?
Vzhľadom na upravovanú problematiku neboli navrhované ani posudzované žiadne alternatívne riešenia.
Nulový variant - uveďte dôsledky, ku ktorým by došlo v prípade nevykonania úprav v predkladanom materiáli a alternatívne riešenia/spôsoby dosiahnutia cieľov uvedených v bode 3.
Neschválenie návrhu zákona by mohlo negatívne ovplyvniť zníženie úrovne skládkovania. Zároveň by sa nezmiernila administratívna záťaž na obce, ktoré by boli naďalej nútené žiadať Environmentálny fond o poskytnutie príspevku napriek tomu, že Environmentálny fond disponuje dostatočnými nástrojmi na automatické poskytovanie príspevku.
6.Vykonávacie predpisy
Predpokladá sa prijatie/zmena vykonávacích predpisov?
Áno
Nie
Ak áno, uveďte ktoré oblasti budú nimi upravené, resp. ktorých vykonávacích predpisov sa zmena dotkne:
Zmena sa dotkne nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 330/2018 Z. z., ktorým sa ustanovuje výška sadzieb poplatkov za uloženie odpadov a podrobnosti súvisiace s prerozdeľovaním príjmov z poplatkov za uloženie odpadov
7.Transpozícia/implementácia práva EÚ
Uveďte, či v predkladanom návrhu právneho predpisu dochádza ku goldplatingu podľa tabuľky zhody, resp. či ku goldplatingu dochádza pri implementácii práva EÚ.
Áno Nie
Ak áno, uveďte, ktorých vplyvov podľa bodu 9 sa goldplating týka:
8.Preskúmanie účelnosti
Uveďte termín, kedy by malo dôjsť k preskúmaniu účinnosti a účelnosti predkladaného materiálu.
Uveďte kritériá, na základe ktorých bude preskúmanie vykonané.
K preskúmaniu účelnosti predkladaného zákona dôjde najskôr tri roky po nadobudnutí jeho účinnosti. Obce aj Environmentálny fond už budú v tomto období disponovať údajmi, na základe ktorých budú schopné zhodnotiť reálny prínos navrhnutých opatrení v praxi (napr. informáciou o výške vymožených nedoplatkov).
* vyplniť iba v prípade, ak materiál nie je zahrnutý do Plánu práce vlády Slovenskej republiky alebo Plánu legislatívnych úloh vlády Slovenskej republiky.
** vyplniť iba v prípade, ak sa záverečné posúdenie vybraných vplyvov uskutočnilo v zmysle bodu 9.1. jednotnej metodiky.
Príloha č. 1
3
*** posudzovanie sa týka len zmien v I. a II. pilieri univerzálneho systému dôchodkového zabezpečenia s identifikovaným dopadom od 0,1 % HDP (vrátane) na dlhodobom horizonte.
9.Vybrané vplyvy materiálu
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
z toho rozpočtovo zabezpečené vplyvy,
v prípade identifikovaného negatívneho
vplyvu
Áno
Nie
Čiastočne
v tom vplyvy na rozpočty obcí a vyšších územných celkov
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
z toho rozpočtovo zabezpečené vplyvy,
v prípade identifikovaného negatívneho vplyvu
Áno
Nie
Čiastočne
Vplyv na dlhodobú udržateľnosť verejných financií v prípade vybraných opatrení ***
Áno
Nie
Vplyvy na limit verejných výdavkov
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
Vplyvy na podnikateľské prostredie
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
z toho vplyvy na MSP
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
Mechanizmus znižovania byrokracie
a nákladov sa uplatňuje:
Áno
Nie
Sociálne vplyvy
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
Vplyvy na životné prostredie
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
Materiál je posudzovaný podľa zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
Áno
Nie
Vplyvy na informatizáciu spoločnosti
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
Vplyvy na služby verejnej správy pre občana, z toho
vplyvy služieb verejnej správy na občana
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
vplyvy na procesy služieb vo verejnej správe
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
Vplyvy na manželstvo, rodičovstvo a rodinu
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
10.Poznámky
V prípade potreby uveďte doplňujúce informácie k identifikovaným vplyvom a ich analýzam.
Ak predkladaný materiál marginálny (zanedbateľný) vplyv na niektorú zo sledovaných oblastí v bode 9 a z tohto dôvodu je tento vplyv označený ako žiadny vplyv, uveďte skutočnosti vysvetľujúce, prečo je tento vplyv marginálny (zanedbateľný).
Informácie v tejto časti slúžia na zhrnutie vplyvov alebo aj na vyjadrenie sa k marginálnym vplyvom a nie ako náhrada za vypracovanie príslušných analýz vybraných vplyvov.
V prípade, že je materiál posudzovaný podľa zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších prepisov, uveďte internetový odkaz na tento proces.
11.Kontakt na spracovateľa
Uveďte údaje na kontaktnú osobu, ktorú je možné kontaktovať v súvislosti s posúdením vybraných vplyvov.
Príloha č. 1
4
Mgr. Jana Vilímová, HŠR, sekcia obehového hospodárstva,
jana.vilimova@enviro.gov.sk
, 02/5956 4336
12.Zdroje
Uveďte zdroje (štatistiky, prieskumy, spoluprácu s odborníkmi a iné), z ktorých ste pri príprave materiálu a vypracovávaní doložky, analýz vplyvov vychádzali. V prípade nedostupnosti potrebných dát pre spracovanie relevantných analýz vybraných vplyvov, uveďte danú skutočnosť.
Použité údaje vychádzajú z expertného odhadu na základe dostupných údajov z rôznych zdrojov – interné údaje z aplikačnej praxe a databázy (informačný systém odpadového hospodárstva RISOH), komunikácia so zástupcami obcí a miest a s Environmentálnym fondom.
13.Stanovisko Komisie na posudzovanie vybraných vplyvov z PPK č. 024/2024
(v prípade, ak sa uskutočnilo v zmysle bodu 8.1 Jednotnej metodiky)
Súhlasné
Súhlasné s návrhom na dopracovanie
Nesúhlasné
Uveďte pripomienky zo stanoviska Komisie z časti II. spolu s Vaším vyhodnotením:
I. Úvod: Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky dňa 28. februára 2024 predložilo na PPK materiál: Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 329/2018 Z. z. o poplatkoch za uloženie odpadov a o zmene a doplnení zákona č. 587/2004 Z. z. o Environmentálnom fonde a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Materiál predpokladá negatívne vplyvy na rozpočet verejnej správy, ktoré nie rozpočtovo zabezpečené a pozitívne vplyvy na podnikateľské prostredie, vrátane pozitívnych vplyvov na malé a stredné podniky.
II. Pripomienky a návrhy zmien: Komisia uplatňuje k materiálu nasledovné pripomienky a odporúčania:
K doložke vybraných vplyvov
Komisia odporúča predkladateľovi správne vyznačiť charakter predkladaného materiálu v bode 1 Doložky, kde je potrebné správne vyznačiť že ide o Transpozíciu / implementáciu práva a tak isto uviesť zoznam transponovaných / implementovaných predpisov.
Vyhodnotenie: Pripomienka akceptovaná, doložka bola dopracovaná v zmysle pripomienky.
Komisia žiada predkladateľa o vyznačenie aj negatívnych vplyvov na podnikateľské prostredie v časti 9. vybrané vplyvy materiálu.
Odôvodnenie: Doplnenie zavedenia povinnosti oznamovania prevádzkovateľa skládky a zrušenie
bezodplatného ukladania inertného odpadu na skládku.
Vyhodnotenie: Pripomienka akceptovaná, negatívne vplyvy na podnikateľské prostredie boli
vyznačené v zmysle pripomienky.
K vplyvom na podnikateľské prostredie
Komisia žiada predkladateľa o dopracovanie Analýzy vplyvov na podnikateľské prostredie v časti 3.1.
Odôvodnenie: Do časti 3.1 je potrebné doplniť dôvod zvýšenia/zníženia nákladov ako aj doplňujúce
informácie k spôsobu výpočtu vplyvov tak, aby mohol byť skontrolovaný spôsob a správnosť výpočtov ako napr. zdroj a spôsob určenia počtu dotknutých subjektov a dôvod zvolenej frekvencie plnenia povinnosti. Ďalej je potrebné doplniť ďalšie vplyvy vyplývajúce z dôvodovej správy ako napr.
bod 2 zavedenie povinnosti prevádzkovateľa skládky odpadov a prevádzkovateľa odkaliska oznámiť Environmentálnemu fondu ukončenie skládkovania do siedmych dní odo dňa, keď k ukončeniu skládkovania došlo,
bod 7 – zmena frekvencie odviesť poplatok za uloženie odpadu zo štvrťročnej na ročnú
Vyhodnotenie: Pripomienka akceptovaná, analýza vplyvov na podnikateľské prostredie bola
dopracovaná v zmysle pripomienky.
Príloha č. 1
5
Komisia žiada dopracovať analýzu vplyvov na podnikateľské prostredie v časti 3.2 Vyhodnotenie konzultácií s podnikateľskými subjektmi pred predbežným pripomienkovým konaním
Odôvodnenie: V zmysle Jednotnej metodiky je predkladateľ povinný uviesť formu konzultácií vrátane
zdôvodnenia jej výberu, trvanie konzultácií a termíny stretnutí. Je potrebné uviesť spôsob oslovenia dotknutých subjektov, zoznam konzultujúcich subjektov, tiež odkaz na webovú stránku, na ktorej boli konzultácie zverejnené. Tiež je potrebné popísať hlavné body konzultácií a ich závery.
Vyhodnotenie: Pripomienka akceptovaná, analýza vplyvov na podnikateľské prostredie bola
dopracovaná v zmysle pripomienky.
Komisia žiada dopracovať analýzu vplyvov na podnikateľské prostredie v časti 3.3 Vplyvy na konkurencieschopnosť a produktivitu. Súčasne je potrebné vyznačiť odpoveď v ponúkaných možnostiach.
Odôvodnenie: V zmysle Jednotnej metodiky je predkladateľ povinný na základe odpovedí na súvisiace
otázky, určiť aký vplyv predkladaný materiál na konkurencieschopnosť a produktivitu (zvyšuje, nemení, znižuje) a napísať zdôvodnenie obsahujúce zároveň aj odpovede na otázky uvedené v texte.
Vyhodnotenie: Pripomienka akceptovaná, analýza vplyvov na podnikateľské prostredie bola
dopracovaná v zmysle pripomienky.
Komisia žiada dopracovať analýzu vplyvov na podnikateľské prostredie v časti 3.4 Iné vplyvy na podnikateľské prostredie.
Odôvodnenie: Návrhom sa okrem iného upravujú požiadavky pre získanie príspevku podľa úrovne
vytriedenia, ruší sa možnosť bezplatného uloženia inertného odpadu na skládku odpadov, ruší sa vzorec pre výpočet úrovne vytriedenia komunálnych odpadov a zmena vo vyplávaní príspevku za množstvo vytriedeného komunálneho odpadu. Tieto vplyvy je potrebné doplniť do časti 3.4 a uviesť aký budú mať vplyv na podnikateľské prostredie.
Vyhodnotenie: Pripomienka čiastočne akceptovaná. Do analýzy vplyvov na podnikateľské
prostredie v časti 3.4 Iné vplyvy boli doplnené vplyvy, súvisiace so zrušením možnosti bezplatného uloženia inertného odpadu na skládku odpadov.
Zmena vo vyplácaní príspevku za množstvo vytriedeného komunálneho odpadu, úprava požiadaviek na úroveň vytriedenia a zrušenie vzorca pre výpočet úrovne vytriedenia komunálnych odpadov majú vplyv výlučne na obce (prípadne na Environmentálny fond a Ministerstvo životného prostredia SR, ktoré bude za obce vykonávať výpočet úrovne vytriedenia). Tieto zmeny však žiadnym spôsobom neovplyvnia podnikateľské prostredie, preto ich nie je možné doplniť do analýzy vplyvov na podnikateľské prostredie, a to ani ako iné vplyvy.
K vplyvom na rozpočet verejnej správy
Podľa vypracovanej doložky vybraných vplyvov predmetný návrh zákona zakladá negatívne vplyvy na rozpočet verejnej správy, ktoré nie rozpočtovo zabezpečené. V analýze vplyvov na rozpočet verejnej správy tieto negatívne, rozpočtovo nezabezpečené vplyvy na rozpočet verejnej správy v rokoch 2025 2028 kvantifikované v sume 118 051 eur ročne, z toho osobné výdavky v sume 117 051 eur, v tom mzdy v sume 86 736 eur pri navýšení počtu zamestnancov o 3 osoby od roku 2025, v tom o 1 osobu pre aparát ústredného orgánu kapitoly MŽP SR a o 2 osoby pre Environmentálny fond. V analýze vplyvov na rozpočet verejnej správy v bode 2.1.1. predkladateľ neuvádza návrh na riešenie zvýšených výdavkov. S materiálom zakladajúcim nekrytý vplyv na rozpočet verejnej správy Komisia nesúhlasí a žiada, aby všetky negatívne vplyvy na rozpočet verejnej správy vyplývajúce z predmetného návrhu zákona boli zabezpečené v rámci limitov stanovených kapitole MŽP SR a Environmentálnemu fondu v návrhu rozpočtu verejnej správy na roky 2025 2027 bez dodatočných požiadaviek na rozpočet verejnej správy. Takýmto spôsobom sa zároveň dosiahnu v bode 9 doložky vybraných vplyvov označené žiadne vplyvy návrhu zákona na limit verejných výdavkov.
Vyhodnotenie: Pripomienka neakceptovaná. Navýšenie počtu zamestnancov ministerstva
a Environmentálneho fondu je v súvislosti s pripravovanými zmenami nevyhnutné. Je tiež potrebné prihliadnuť na to, že iné ako rozpočtové krytie navýšených výdavkov by si vyžiadalo navýšenie záťaže podnikateľských subjektov (napr. formou zvýšených poplatkov v súvislosti so skládkovaním, časť ktorých by následne pokrývala zvýšené výdavky verejnej správy), čo nie je akceptovateľné.
Príloha č. 1
6
Komisia upozorňuje, že v prípade identifikovania žiadnych vplyvov materiálu na rozpočty obcí a vyšších územných celkov sa v bode 9 doložky vybraných vplyvov neoznačuje rozpočtová zabezpečenosť. Súčasne Komisia upozorňuje, že v bode 9 doložky vybraných vplyvov sa vplyv na dlhodobú udržateľnosť verejných financií v prípade vybraných opatrení posudzuje podľa Jednotnej metodiky na posudzovanie vybraných vplyvov len v prípade, že materiál zakladá zmeny v I. a II. pilieri univerzálneho systému dôchodkového zabezpečenia s identifikovaným dopadom od 0,1 % HDP (vrátane) na dlhodobom horizonte.
Vyhodnotenie: Pripomienka akceptovaná, doložka bola dopracovaná v zmysle pripomienky.
V predloženej verzii analýzy vplyvov na rozpočet verejnej správy nie je korektne vypracovaná tabuľka č. 1/B, kde sa v riadku „Vplyvy na limit verejných výdavkov verejnej správy celkom (v metodike ESA 2010)“ uvádza v rokoch 2025 až 2028 suma 0 eur, čo nie je v súlade s vypracovanou tabuľkou č. 1/A. V uvedenom riadku by mal byť uvedený celkový nekrytý vplyv materiálu v sume 118 051 eur ročne. Súčasne ani v predposlednom riadku „Environmentálny fond“ tabuľky č. 1/B nie uvedené správne sumy v rokoch 2025 až 2028, t. j. nie 55 200 eur ročne, ale 75 493 eur ročne.
Vyhodnotenie: Pripomienka akceptovaná, analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy bola
dopracovaná v zmysle pripomienky.
V súlade s novelou zákona č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení, ktorá s účinnosťou od 01.01.2024 zvýšila percentuálnu sadzbu pre výpočet odvodu do zdravotných poisťovní za zamestnávateľa o 1 %, Komisia žiada vplyv na poistné v EK 620 vypočítať ako 35,95 %-ný podiel z výdavkov v EK 610. V nadväznosti na uvedené Komisia žiada upraviť všetky dotknuté časti analýzy vplyvov na rozpočet verejnej správy. Súčasne je potrebné v tabuľkách č. 4/A a 4/B za Environmentálny fond uvádzať v riadku „Vplyv na výdavky verejnej správy celkom“, resp. v riadku „Vplyv na limit verejných výdavkov subjektu verejnej správy celkom“ správne hodnoty vo všetkých rokoch.
Vyhodnotenie: Pripomienka akceptovaná, analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy bola
dopracovaná v zmysle pripomienky.
III. Záver: Stála pracovná komisia na posudzovanie vybraných vplyvov vyjadruje
nesúhlasné stanovisko
s materiálom predloženým na predbežné pripomienkové konanie s odporúčaním na jeho dopracovanie podľa pripomienok v bode II.
IV. Poznámka: Predkladateľ zapracuje pripomienky a odporúčania na úpravu uvedené v bode II a uvedie stanovisko Komisie do doložky vybraných vplyvov spolu s vyhodnotením pripomienok.
Nesúhlasné stanovisko Komisie neznamená zastavenie ďalšieho schvaľovacieho procesu. Stanovisko Komisie slúži ako podklad pre informované rozhodovanie vlády Slovenskej republiky a ďalších subjektov v rámci schvaľovacieho procesu. Predkladateľ možnosť dopracovať materiál podľa pripomienok a zaslať ho na opätovné schválenie Komisie, ktorá môže následne zmeniť svoje stanovisko.
14.Stanovisko Komisie na posudzovanie vybraných vplyvov zo záverečného posúdenia č. .......... (v prípade, ak sa uskutočnilo v zmysle bodu 9.1. Jednotnej metodiky)
Príloha č. 1
7
Súhlasné
Súhlasné s návrhom na dopracovanie
Nesúhlasné
Uveďte pripomienky zo stanoviska Komisie z časti II. spolu s Vaším vyhodnotením: