Alternatívne namiesto vypĺňania bodu 3.2 môžete uviesť ako samostatnú prílohu tejto analýzy Záznam z konzultácií obsahujúci požadované informácie.
Konzultácie prebiehali priebežne od začatia prác v pracovných skupinách interných aj externých od 10.04.2024, 12.06. 2024 v priebehu zverejnenia predbežnej informácie dňa 04.07.2024, počas MPK až do 18.10.2024.
Návrh bol konzultovaný s mnohými organizáciami a združeniami - ZSPS Zväz stavebných podnikateľov Slovenska, Slovenská komora stavebných inžinierov, Slovenská komora architektov, Klubom 500, APZ D Asociácia priemyselných zväzov v doprave, AZZZ Asociácie zamestnávateľských zväzov a združení SR, RUZ Republiková únia zamestnávateľov, KOZ – Konferencia odborových zväzov, AmCHam, AussenwirtschaftsCenter Bratislava, Slovenská advokátska komora, so zástupcami rezortov a iných zainteresovaných strán - Generálna prokuratúra, Via Iuris, SK8, SIH, Ministerstvo dopravy, Ministerstvo hospodárstva, Ministerstvo vnútra, Ministerstvo financií, Ministerstvo kultúry, Ministerstvo obrany, Ministerstvo zdravotníctva, Ministerstvo spravodlivosti, Ministerstvo pôdohospodárstva, Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR, Ministerstvo práce sociálnych vecí a rodiny, Ministerstvo životného prostredia, Ministerstvo školstva, Protimonopolný úrad, Úrad geodézie, kartografie a katastra SR, Úrad pre verejné obstarávanie, ZMOS, ÚMS, Hlavné mesto Bratislava,
Zástupcovia zúčastnených subjektov boli členmi pracovných skupín, boli im poskytnuté pracovné materiály, predstavené koncepčné riešenie, pripomienkovali predbežnú informáciu.
Zamestnávateľské zväzy vzniesli k návrhu rôzne pripomienky, trvali aj na presunutí pôsobnosti stavebných úradov z obcí na regionálne úrady Úradu pre územné plánovanie a výstavbu. Postoj sa odrazil aj v počte a štruktúre pripomienok, ktoré uplatnili v medzirezortnom pripomienkovom konaní.
Všetky subjekty uplatnili spolu 2632 pripomienok, z toho ich 957 zásadných. Všetky pripomienky boli vyhodnotené, konkrétne súladné pripomienky a návrhy boli zapracované. čiastočne, nejasné a protichodné návrhy a pripomienky boli predmetom prerokovania MPK. Absolútna väčšina pripomienok bola zapracovaná alebo vysvetlená.
3.3 Vplyvy na konkurencieschopnosť a produktivitu Dochádza k vytvoreniu resp. k zmene bariér na trhu?
Bude sa s niektorými podnikmi alebo produktmi zaobchádzať v porovnateľnej situácii rôzne (napr. špeciálne režimy pre mikro, malé a stredné podniky tzv. MSP)?
Ovplyvňuje zmena regulácie cezhraničné investície (príliv/odliv zahraničných investícií resp. uplatnenie slovenských podnikov na zahraničných trhoch)?
Ovplyvní dostupnosť základných zdrojov (financie, pracovná sila, suroviny, mechanizmy, energie atď.)?
Ovplyvňuje zmena regulácie inovácie, vedu a výskum?
Ak bol identifikovaný goldplating, prispieva k zníženiu konkurencieschopnosti a produktivity? Akým spôsobom?
Ako prispieva zmena regulácie k cieľu Slovenska mať najlepšie podnikateľské prostredie spomedzi susediacich krajín EÚ?
Konkurencieschopnosť:
Na základe uvedených odpovedí zaškrtnite a popíšte, či materiál konkurencieschopnosť:
x zvyšuje ☐ nemení☐ znižuje
Integráciou správnych konaní a odstránení duplicít dokumentácií a podkladov sa dosiahne časová úspora na strane stavebníka z dnes odhadovaných 300 dní na 90 dní. Odhaduje sa, že ročný počet správnych konaní sa zo súčasných cca 60 000 zníži o 30%. V budúcnosti sa očakáva synergický efekt elektronizácie agendy, ktorý bude zrejmý po roku 2032, kedy majú byť digitalizované územné plány obcí, čo zvýši mieru automatizácie aj agendy na úseku výstavby a zvýši konkurencie schopnosť Slovenska voči ostatným krajinám.
Produktivita:
Aký má materiál vplyv na zmenu pomeru medzi produkciou podnikov a ich nákladmi?
Na základe uvedenej odpovede zaškrtnite a popíšte, či materiál produktivitu: