Stanovisko predkladateľa: Kvalitatívny opis je presunutý do časti 3.4 AVnPP. Avšak z tabuliek 3.1.1 a 3.1.2 predkladateľ vypustí len vyjadrenie k údajom, ktoré sú neznáme, pričom ponechá všetky údaje, ktoré sú známe a ktoré bolo možné vyjadriť.
K vplyvom na rozpočet verejnej správy
Komisia berie na vedomie konštatovanie predkladateľa, že všetky prípadné negatívne vplyvy na rozpočet verejnej správy budú zabezpečené v rámci platných limitov príslušnej kapitoly rozpočtu verejnej správy. Rovnako Komisia berie na vedomie, že aktuálne nie je možné presne kvantifikovať výšku identifikovaného pozitívneho vplyvu návrhu zákona na rozpočet verejnej správy a jeho výška je určená odhadom.
Vo vypracovanej analýze vplyvov na rozpočet verejnej správy Komisia žiada vo všetkých tabuľkách uviesť konkrétne roky a nie „r“, „r+1“, „r+2“ a „r+3“ a jednoznačne identifikovať subjekt verejnej správy, ktorého sa zvýšené príjmy týkajú. Zároveň Komisia žiada v tabuľke č. 3 vplyvy na príjmy rozpočtu verejnej správy rozpísať za každý subjekt verejnej správy až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie.
Keďže predkladateľ na základe pripomienky MF SR vypracoval analýzu vplyvov na rozpočet verejnej správy, v ktorej odhadom kvantifikoval vplyvy návrhu zákona na rozpočet verejnej správy, je potrebné upraviť konštatovania uvedené vo všeobecnej časti dôvodovej správy a v bode 10 doložky vybraných vplyvov: „Návrh zákona má pozitívny vplyv na rozpočet verejnej správy, ktorý však nie je možné kvantifikovať, preto sa osobitne neanalyzuje.“.
Stanovisko predkladateľa: Prekladateľ uvedie konkrétne roky len v záhlaví tých tabuliek, ktoré obsahujú nejaké numerické údaje; v tabuľkách bez údajov nemá zmysel uvádzať konkrétne roky. Vyjadrenie k vplyvom na RVSaZ je upravené.
K sociálnym vplyvom
Komisia odporúča v bode 9 doložky vybraných vplyvov označiť sociálne vplyvy predloženého materiálu a zároveň ich bližšie zhodnotiť v analýze sociálnych vplyvov.
Odôvodnenie: Predkladateľ uvádza, že „výmera poľnohospodárskych pozemkov je 2,3 mil ha, pričom počet vlastníckych a užívacích vzťahov presahuje 100 mil.“ K dotknutým subjektom predloženého materiálu patria vlastníci pozemkov, medzi ktorých patria nielen podnikateľské subjekty, ale aj fyzické osoby – nepodnikatelia. Predkladateľ zhodnotil vplyvy predloženého materiálu iba na skupinu vlastníkov pozemkov, ktorými sú podnikateľské subjekty a vypracoval separátnu analýzu vplyvov na podnikateľské prostredie s označením pozitívnych aj negatívnych vplyvov, avšak nezhodnotil vplyvy materiálu na skupinu dotknutých osôb, ktorými sú fyzické osoby nepodnikatelia. Na základe vyššie uvádzaného je potrebné zhodnotiť sociálne vplyvy predloženého materiálu, ich korektné označenie v bode 9 doložky vybraných vplyvov, ako aj bližšie zhodnotenie v analýze sociálnych vplyvov. Stanovisko predkladateľa: Neakceptované. Predkladateľ sa domnieva, že sociálne vplyvy tak, ako ich vymedzuje ASV, nie sú návrhom zákona vyvolané.
Ku goldplatingu
Komisia upozorňuje, že tabuľka zhody, ktorej náležitosti sú upravené v prílohe č. 3 k Legislatívnym pravidlám vlády SR obsahuje aj stĺpce 9 a 10, ktoré slúžia k identifikácií goldplatingu a v predloženej tabuľke zhody absentujú. Tabuľku zhody Komisia žiada doplniť o tieto stĺpce.
Komisia si dovoľuje upozorniť, že v stĺpci 9 tabuľky zhody sa uvedie vždy jedna z poznámok identifikácie goldplatingu a jeho charakteristiky. V prípade, že transponované ustanovenie predstavuje goldplating, je potrebné posúdiť nielen či dochádza ku goldplatingu, ale aj o akú kategóriu goldplatingu ide, a to podľa prílohy č. 3 k Legislatívnym pravidlám vlády SR.
V prípade, že transponované ustanovenie nepredstavuje goldplating v stĺpci 9 sa uvedie poznámka: „GP – N“, čo znamená, že goldplating nie je identifikovaný a stĺpec 10 sa nevypĺňa. V opačnom prípade sa v stĺpci 10 uvedie oblasť, na ktorú má goldplating vplyv podľa Jednotnej metodiky na posudzovanie vybraných vplyvov, alebo iná oblasť, na ktorú má goldplating vplyv, pričom ako prvá oblasť sa vždy uvedie oblasť s vplyvom na podnikateľské prostredie, ak je takýto vplyv identifikovaný. V prípade identifikácie goldplatingu (teda vyplnenia stĺpcov 9 a 10), sa pod tabuľkou zhody uvedie „Vyjadrenie k opodstatnenosti goldplatingu a jeho odôvodnenie“ a to podľa prílohy č. 3 k Legislatívnym pravidlám vlády SR.
Stanovisko predkladateľa: TZ je doplnená o stĺpce 9 a 10.