totiž nevyhnutným východiskom pre fyzickú osobu pre jej informovaný výber konkrétneho poskytovateľa sociálnej služby v konkrétnom čase. Táto informovaná voľba konkrétneho poskytovateľa sociálnej služby predpokladá aj podľa doterajšej právnej úpravy zo strany obce priebežné zisťovanie aktuálnych informácií o voľných kapacitách jednotlivých poskytovateľov sociálnej služby v konkrétnom čase, ktoré môžu ovplyvniť výber konkrétneho poskytovateľa fyzickou osobou, resp. legitímnu zmenu jeho voľby tohto poskytovateľa.
Zároveň sa navrhuje vypustiť novelizačné body, ktorými sa spresňuje úprava podmieňujúca vznik povinnosti obce a vyššieho územného celku podľa § 75, predchádzajúcim požiadaním neverejného poskytovateľa sociálnej služby podmienenej odkázanosťou zo strany obce, resp. vyššieho územného celku v rozsahu ich pôsobnosti, t. j. zabezpečením sociálnej služby obcou, resp. vyšším územným celkom u tohto poskytovateľa.
Dôvodom návrhu je najmä
-nadbytočnosť úprav vo vládnom návrhu zákona - účel navrhovanej úpravy, ktorým je podľa predkladateľa odstránenie nesprávnej interpretačnej praxe vzniku povinnosti obce poskytovať v rozsahu jej pôsobnosti neverejným poskytovateľom sociálnej služby finančný príspevok na spolufinancovanie sociálnej služby, možno docieliť dôsledným uplatňovaním súčasnej právnej úpravy,
-predkladateľom predpokladané časové obmedzenie takto koncipovanej právnej úpravy jej prehodnotením v kontexte s pripravovanou reformou financovania sociálnych služieb a jej realizáciou, ako záväzku z Plánu obnovy a odolnosti SR.
2.Čl. III znie:
„Čl. III
Zákon č. 447/2008 Z. z. o peňažných príspevkoch na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 551/2010 Z. z., zákona č. 180/2011 Z. z., zákona č. 468/2011 Z. z., zákona č. 136/2013 Z. z., zákona č. 219/2014 Z. z., zákona č. 263/2014 Z. z., zákona č. 375/2014 Z. z., zákona č. 353/2015 Z. z., zákona č. 378/2015 Z. z., zákona č. 125/2016 Z. z., zákona č. 355/2016 Z. z., zákona č. 191/2018 Z. z., zákona č. 83/2019 Z. z., zákona č. 223/2019 Z. z., zákona č. 391/2019 Z. z., zákona č. 393/2019 Z. z., zákona č. 46/2020 Z. z., zákona č. 63/2020 Z. z., nálezu Ústavného súdu Slovenskej republiky č. 124/2020 Z. z., zákona č. 275/2020 Z. z., zákona č. 296/2020 Z. z., zákona č. 9/2021 Z. z., zákona č. 310/2021 Z. z., zákona č. 374/2021 Z. z., zákona č. 485/2021 Z. z., zákona č. 92/2022 Z. z., zákona č. 199/2022 Z. z., zákona č. 232/2022 Z. z., zákona č. 345/2022 Z. z., zákona č. 352/2022 Z. z., zákona č. 376/2022 Z. z., zákona č. 400/2022 Z. z., zákona č. 401/2022 Z. z., zákona č. 96/2023 Z. z., zákona č. 263/2023 Z. z., zákona č. 273/2023 Z. z., zákona č. 295/2023 Z. z., zákona č. 526/2023 Z. z. a zákona č. 87/2024 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1.V § 18 ods. 1 písm. e) sa vypúšťajú slová „ak tento zákon neustanovuje inak,“.