1
Analýza vplyvov na podnikateľské prostredie
Názov materiálu: Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 578/2004 Z. z. o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti, zdravotníckych pracovníkoch, stavovských organizáciách v zdravotníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (ďalej len „návrh zákona“).
Predkladateľ: Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky
3.1 Náklady regulácie
3.1.1 Súhrnná tabuľka nákladov regulácie
Tabuľka č. 1: Zmeny nákladov (ročne) v prepočte na podnikateľské prostredie (PP), vyhodnotenie mechanizmu znižovania byrokracie a nákladov, náklady goldplatingu1 na podnikateľské prostredie.
Nahraďte rovnakou tabuľkou po vyplnení Kalkulačky nákladov podnikateľského prostredia, ktorá je povinnou prílohou tejto analýzy a nájdete ju na
webovom sídle MH SR
, (ďalej len
„Kalkulačka nákladov“):
TYP NÁKLADOV
Zvýšenie nákladov v € na PP
Zníženie nákladov v € na PP
A. Dane, odvody, clá a poplatky, ktorých cieľom je znižovať negatívne externality
B. Iné poplatky
C. Sankcie a pokuty
D. Nepriame finančné náklady
E. Administratívne náklady
7 733
7 733
Spolu = A+B+C+D+E
7 733
7 733
Harmonizácia práva EÚ
Zvýšenie nákladov v € na PP
Zníženie nákladov v € na PP
F. Úplná harmonizácia práva EÚ(okrem daní, odvodov, ciel a poplatkov, ktorých cieľom je znižovať negatívne externality)
G. Goldplating
VÝPOČET PRAVIDLA 1in 2out:
IN
OUT
H. Náklady okrem výnimiek = B+D+E-F
7 733
7 733
1 Definícia goldplatingu je uvedená v bode 4 časti III. jednotnej metodiky.
2
3.1.2 Výpočty vplyvov jednotlivých kalkulácií na zmeny v nákladoch podnikateľov
Tabuľka č. 2: Výpočet vplyvov jednotlivých regulácií (nahraďte rovnakou tabuľkou po vyplnení Kalkulačky nákladov):
3
P.č.
Zrozumiteľný a stručný opis regulácie (dôvod zvýšenia/zníženia nákladov na PP a dôvod ponechania nákladov na PP, ktoré sú goldplatngom)
Číslo normy(zákona, vyhlášky a pod.)
Lokalizácia(§, ods., čl.,...)
Pôvod regulácie: SK/EÚ úplná harm./
Goldplating
Účinnosť regulácie
Kategória dotk. subjektov
Počet
dotk. subjektov spolu
Vplyv na 1 podnik. v €
Vplyv na kateg. dotk. subjekt. v €
Druh vplyvuIn (zvyšuje náklady) /
Out (znižuje náklady)
/ Nemení sa
1in
2out celkom
Goldplating celkom
1.
Rozšírenie oznamovacej povinnosti na strane poskytovateľov špecializovanej ambulantnej starostlivosti poskytovanej v špecializovanej ambulancii a poskytovateľov primárnej špecializovanej gynekologickej ambulantnej starostlivosti v prospech vyšších územných celkov s cieľom zabezpečiť jednotné a pravdivé údaje o personáli v ambulanciách a príznaku verejne dostupnej ambulancii, ktoré sú potrebné pre vyhodnocovanie stavu siete a ktorými dnes
zákon č. xx, ktorým sa mení zák. č. 578/2004
§79 ods. 18
SK
01.01.2025
poskytovatelia špecializovanej ambulantnej starostlivosti poskytovanej v špecializovanej ambulancii
5 082
2
7 733
In (zvyšuje náklady)
7 733
zákon č.xx, ktorým sa mení zák. č. 578/2004
4
samosprávne kraje nedisponujú.
2.
Povinnosť VÚC poskytnúť údaje o personáli a úväzkoch dotknutej skupiny špecializovaných ambulancií (§79 ods. 18 zákona 578/2004 Z. z.) zdravotným poisťovniam. V dôsledku tejto úpravy zanikne potreba zdravotných poisťovní žiadať údaje priamo od poskytovateľov, zabezpečí sa dnes absentujúca jednotnosť údajov a zníži sa administratívna záťaž pre poskytovateľov. Namiesto toho, aby poskytovateľ hlásil údaje trom poisťovniam, nahlási ich len raz VÚC. Údaje budú poskytovať zdravotným poisťovniam namiesto poskytovateľov priamo jednotlivé VÚC.
zákon č. XX, ktorým sa mení zákon č. 576/2004
§46
odsek 1 písm. q)
SK
01.01.2025
poskytovatelia špecializovanej ambulantnej starostlivosti poskytovanej v špecializovanej ambulancii
5 082
2
7 733
Out (znižuje náklady)
7 733
zákon č. XX, ktorým sa mení zákon č. 576/2004
5
3.1.3 Doplňujúce informácie k spôsobu výpočtu vplyvov jednotlivých regulácií na zmenu
nákladov
Osobitne pri každej regulácii s vplyvom na PP zhodnotenom v tabuľke č. 2 uveďte doplňujúce informácie tak, aby mohol byť skontrolovaný spôsob a správnosť výpočtov. Uveďte najmä, ako ste vypočítali vplyvy a z akého zdroja ste čerpali početnosti (uveďte aj link na konkrétne štatistiky, ak dostupné na internete). Jednotlivé regulácie môžu mať jeden alebo viac typov nákladov (A. Dane, odvody, clá a poplatky, ktorých cieľom je znižovať negatívne externality, B. Iné poplatky, C. Sankcie, D. Nepriame finančné náklady, E. Administratívne náklady). Rozčleňte ich a vypočítajte v súlade s metodickým postupom.
Doplňujúce informácie k odôvodneniu regulácií:
V súčasnosti chýba jednotný a hodnoverný zdroj informácií o stave personálu u jednotlivých poskytovateľov. Hoci samosprávny kraj vydáva povolenia na prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia, nemá prehľad o počte, type ani konkrétnych údajoch zdravotníckych pracovníkov, ktorí u poskytovateľa pracujú. To aplikačná prax vyhodnocuje ako zásadné obmedzenie pri plnení kontrolných úloh samosprávneho kraja a pri manažmente siete poskytovateľov. Zároveň sú tieto údaje nevyhnutné pre presné vyhodnotenie stavu verejnej optimálnej siete..
Tieto údaje poskytovatelia hlásia zdravotným poisťovniam avšak v rôznom rozsahu a ako vyplynulo z analýzy, pre rovnakú prax uvádzajú rôzne údaje. Analytická fáza prípravy legislatívneho návrhu odhalila zásadné diskrepancie medzi úväzkami, ktoré lekári hlásia zdravotným poisťovniam. Okrem toho, že sčítaním úväzky presahovali niekedy aj počet hodín v kalendárnom týždni, tak sa často objavovali rôzne výšky pracovných úväzkov hlásené poisťovniam a to napriek tomu, že poskytovateľ poskytuje službu stále v rovnakom rozsahu.
Z tohto dôvodu legislatívna úprava navrhuje upraviť spôsob oznamovania vybraných údajov tak, aby bola zabezpečená jednotnosť hodnôt údajov. Táto zmena zároveň umožní skoncentrovať hlásenia poskytovateľov na jedno miesto a oprávnenie na zdieľanie údajov v prospech zdravotných poisťovní. Na jednej strane teda regulácia č.1 rozširuje súčasnú oznamovaciu povinnosť pre poskytovateľov v prospech VÚC, na druhej strane regulácia č. 2 umožní odbremeniť poskytovateľov od povinnosti oznamovania vybraných údajov samostatne každej zdravotnej poisťovni. Údaje sa v zmysle navrhovanej úpravy budú zhromažďovať u samosprávnych krajov, ktoré budú povinné zdieľať vybrané údaje priamo zdravotným poisťovniam. Popísané regulačné záťaže sa z tohto dôvodu „nettujú“, pretože ide o ten istý počet poskytovateľov a takmer zhodný rozsah oznamovaných údajov, ktoré nahlásia najprv poskytovatelia na VÚC a v prípade úspešnej implementácie navrhovanej legislatívy, nebudú musieť ďalej hlásiť zdravotným poisťovniam. Ten istý princíp, ktorý sa v súčasnosti uplatňuje pre poskytovateľov všeobecnej ambulantnej starostlivosti.
Doplňujúce informácie k spôsobu výpočtu:
Podkladom pre výpočet vplyvu regulácie pod poradovým číslom 1 a 2 bol počet poskytovateľov špecializovanej ambulantnej starostlivosti poskytovanej v špecializovanej ambulancii k 1.1.2024 v sume 5 082 poskytovateľov. Dáta boli poskytnuté zo strany všetkých samosprávnych krajov a zdravotných poisťovní na základe štruktúrovanej dátovej požiadavky, kde za poskytovateľa špecializovanej ambulantnej starostlivosti poskytovanej v špecializovanej ambulancii bola považovaná fyzická alebo právnická osoba s jedinečným identifikačným
6
číslom organizácie v zmluvnom vzťahu s aspoň jednou zdravotnou poisťovňou podľa zoznamu špecializovaných ambulancií (príloha 1a zákona č. 578/2004 Z. z.).
Predmet regulácie č.1 spočíva v rozšírení oznamovacej povinnosti oznamovaných údajov, ktoré je poskytovateľ povinný elektronickou formou poskytnúť VÚC najneskôr do 14 dní od začatia prevádzkovania zdravotníckeho zariadenia a do 7 dní od každej zmeny aj bez vyžiadania. Pre výpočet vplyvu bol použitý typ administratívnych nákladov (v kalkulačke vplyvov na podnikateľské prostredie bola použitá povinnosť zo zoznamu - Ohlásenie, oznámenie, poskytnutie informácie so štandardnou časovou náročnosťou povinnosti (60 minút) s nepravidelnou frekvenciou plnenia povinnosti (koeficient 0,25) a počet dotknutých subjektov v sume 5 082.
Predmet regulácie č. 2 spočíva v odbremení poskytovateľov oznamovať vybrané údaje smerom na zdravotné poisťovne a presmerovanie tejto oznamovacej povinnosti na VÚC. Ide o typ administratívnych nákladov (bola použitá povinnosť zo zoznamu - Zápis alebo aktualizácia údajov v registri/evidencii s časovou náročnosťou povinnosti (malá - 30 minút) s frekvenciou plnenia povinnosti (jednorazovo a koeficient 0,25), s možnosťou elektronického podania cez portál e-VUC a počet dotknutých subjektov v sume 5 082 poskytovateľov špecializovanej ambulantnej starostlivosti.
Výber vstupných parametrov do výpočtu ako typ informačnej povinnosti, veľkosť povinnosti alebo koeficient vychádzal zo súčasnej aplikačnej praxe pri rovnakej oznamovacej povinnosti, ktorá sa dnes vzťahuje poskytovateľov všeobecnej ambulantnej starostlivosti od roku 2022 a získaných vstupov od samosprávnych krajov ako prijímateľov nahlasovaných údajov.
3.2 Vyhodnotenie konzultácií s podnikateľskými subjektmi pred predbežným pripomienkovým konaním
Uveďte formu konzultácií vrátane zdôvodnenia jej výberu a trvanie konzultácií, termíny stretnutí. Uveďte spôsob oslovenia dotknutých subjektov, zoznam konzultujúcich subjektov, tiež link na webovú stránku, na ktorej boli konzultácie zverejnené.
Uveďte hlavné body konzultácií a ich závery.
Uveďte zoznam predložených alternatívnych riešení problematiky od konzultujúcich subjektov, ako aj návrhy od konzultujúcich subjektov na zníženie nákladov regulácií na PP, ktoré neboli akceptované a dôvod neakceptovania.
Alternatívne namiesto vypĺňania bodu 3.2 môžete uviesť ako samostatnú prílohu tejto analýzy Záznam z konzultácií obsahujúci požadované informácie.
Nový spôsob definovania verejnej optimálnej siete poskytovateľov primárnej špecializovanej gynekologickej ambulantnej starostlivosti a poskytovateľov špecializovanej ambulantnej starostlivosti poskytovanej v špecializovanej ambulancii bol konzultovaný priebežne od septembra 2022 prostredníctvom osobných aj online stretnutí so zástupcami sektora. Návrh bol pripravovaný v spolupráci so zástupcami ambulantných poskytovateľov, samosprávnych krajov, hlavných odborníkov Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republike (ďalej len „MZ SR“) a zástupcov odborných spoločností Slovenskej lekárskej spoločnosti.
7
Hlavné body konzultácií sa týkali definovania kritérií siete, definícii verejne dostupnej ambulancii, rozdeleniu právomoci a úprave zodpovednosti jednotlivých aktérov. Výsledky konzultácií vecného zámeru sú premietnuté do legislatívneho znenia návrhu zákona.
Tabuľka: Prehľad konzultácií s dotknutými stranami:
Dátum
Predmet rokovania/stretnutia
Dotknuté strany
MZ SR
13.09.2022
Predstavenie návrhu novej VOS GYN
SLK, ZAP, ASL
MZ SR
27.09.2022
Predstavenie návrhu novej VOS GYN
SK8
MZ SR
17.04.2023
Predstavenie návrhu novej VOS ŠAS
ZAP
MZ SR
18.04.2023
Predstavenie návrhu novej VOS ŠAS
ASL
MZ SR
26.04.2023
Predstavenie návrhu novej VOS ŠAS
SK8
MZ SR
10.05.2023
Predstavenie návrhu novej VOS ŠAS
SLK
MZ SR
10.05.2023
Predstavenie návrhu novej VOS ŠAS - psychiatria, detská psychiatria, psychológia
SPsS, SKP, HO
MZ SR
11.05.2023
Predstavenie návrhu novej VOS ŠAS - klinická logopédia, liečebná pedagogika
SKIZP, HO
MZ SR
29.05.2023
Predstavenie návrhu novej VOS ŠAS - psychiatria, detská psychiatria, psychológia
SPsS
MZ SR
31.05.2023
Predstavenie návrhu novej VOS ŠAS - pneumológia a ftizeológia, pediatrická pneumológia a ftizeológia, oftalmológia, otorinolaryngológia, foniatria
SPFS, SSO, SOS, HO
MZ SR
01.06.2023
Predstavenie návrhu novej VOS ŠAS - neurológia, pediatrická neurológia, reumatológia, pediatrická reumatológia, algeziológia, klinická onkológia
SNeS, SReS, SSŠLB, S.O.S., HO
MZ SR
05.06.2023
Predstavenie návrhu novej VOS ŠAS - dermatovenerológia, klinická imunológia a alergológia, hematológia a transfuziológia, pediatrická hematológia a onkológia, lekárska genetika
SDVS, SHaTS, SSAKI, SSLG, HO
MZ SR
07.06.2023
Predstavenie návrhu novej VOS ŠAS - urológia, pediatrická urológia, gastroenterológia, pediatrická gastroenterológia, nefrológia, pediatrická nefrológia
SUS, SGS, SNS, HO
MZ SR
12.06.2023
Predstavenie návrhu novej VOS ŠAS - vnútorné lekárstvo, infektológia, kardiológia, pediatrická kardiológia, diabetológia, endokrinológia, pediatrická endokrinológia a diabetológia, angiológia, geriatria
SIS, SSI, SKS, SDS, S.A.S, SGGS, SES
MZ SR
14.06.2023
Predstavenie návrhu novej VOS ŠAS - chirurgia, detská chirurgia, úrazová chirurgia, plastická chirurgia, cievna chirurgia, ortopédia, FBLR, čeľustná ortopédia, ortopedická protetika
SCHS, SOTS, SSUCH, SSFBLR, SSPECH,
8
SKOT, SSCCH, SSDCHTECH
MZ SR
20.06.2023
Predstavenie návrhu novej VOS ŠAS - oftalmológia
ZAOL
MZ SR
21.06.2023
Predstavenie návrhu novej VOS ŠAS - pediatrická kardiológia
HO
MZ SR
22.06.2023
Predstavenie návrhu novej VOS ŠAS - oftalmológia
SOS, HO
MZ SR
03.07.2023
Predstavenie návrhu novej VOS ŠAS - FBLR
SSFBLR
MZ SR
06.09.2023
Predstavenie návrhu novej VOS ŠAS - pediatrická endokrinológia
SES
MZ SR
19.12.2023
Predstavenie návrhu novej VOS ŠAS - čeľustná ortopédia
HO
MZ SR
01.02.2024
Otázky a odpovede po 1. kole stretnutí a pripomienok - klinická psychológia
HO
MZ SR
07.03.2024
Predstavenie návrhu novej VOS ŠAS- pediatrická neurológia
HO
MZ SR
25.03.2024
2. pracovné stretnutie k návrhu novej VOS ŠAS
ZAP, ASL
MZ SR
18.04.2024
Predstavenie návrhu novej VOS ŠAS
zdravotné poisťovne, ÚDZS
MZ SR
02.05.2024
Pracovná skupina - zoznam výkonov, ktoré nebudú vstupovať do výpočtu novej VOS ŠAS.
zdravotné poisťovne, ÚDZS
MZ SR
06.05.2024
Pracovná skupina - nastavenie zdrojov vstupných údajov, definícia verejne dostupnej ambulancie
zdravotné poisťovne, SK8, ÚDZS
MZ SR
10.05.2024
Predstavenie návrhu novej VOS ŠAS
AŠN, ANS
MZ SR
13.05.2024
Pracovná skupina - zoznam výkonov, ktoré nebudú vstupovať do výpočtu novej VOS ŠAS, sporné kombinácie odborností ambulancie a lekára v databázach zdravotných poisťovní
zdravotné poisťovne, ÚDZS
MZ SR
11.06.2024
Predstavenie návrhu novej VOS ŠAS
AŠN
MZ SR
28.06.2024
Predstavenie návrhu novej VOS ŠAS – pediatrická endokrinológia a diabetológia, poruchy látkovej premeny a výživy
Dr. Barák, Dr. Košťálová
01.07.2024
Predstavenie návrhu novej VOS ŠAS – klinická logopédia
MZ SR
Dr. Bunová. Mgr. Adzimová
02.07.2024
Predstavenie návrhu novej VOS ŠAS
MZ SR
AŠN – valné zhromaždenie
Navrhovanej právnej úprave predchádzala analýza stavu a základných ukazovateľov primárnej špecializovanej gynekologickej ambulantnej starostlivosti a špecializovanej ambulantnej starostlivosti poskytovanej v špecializovaných ambulanciách. Zdrojové údaje poskytli samosprávne kraje, zdravotné poisťovne a Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou.
9
Údaje o poskytovateľoch a personálnom zabezpečení špecializovaných ambulancií boli analyzované k 1. 6. 2022. Pri ostatných ukazovateľoch bol sledovaným obdobím rok 2019, keďže v rokoch 2020 a 2021 bolo poskytovanie zdravotnej starostlivosti v špecializovaných ambulanciách ovplyvnené pandémiou COVID-19.
Z poskytnutých údajov bolo identifikovaných celkovo 143 odborností v segmente špecializovanej ambulantnej starostlivosti poskytovanej v špecializovaných ambulanciách. Predmetom analýzy bolo 72 odborností, kde 34 najvýznamnejších odborností z pohľadu počtu návštev a výšky úhrad tvorilo spolu 87 % z celkových úhrad v segmente špecializovanej ambulantnej starostlivosti poskytovanej v špecializovaných ambulanciách v roku 2019.
Súčasťou analýzy ukazovatele o rozdelení počtu špecializovaných ambulancií podľa typu poskytovateľa, počet a priemerný vek lekárov v špecializovaných ambulanciách a iných zdravotníckych pracovníkov v špecializovaných ambulanciách ako aj rozdelenie počtu návštev a prvovyšetrení. Bližšie informácie uvedené v závere dôvodovej správy alebo na webovom sídle MZ SR:
https://www.health.gov.sk/?Analyza-stavu-SAS
.
3.3 Vplyvy na konkurencieschopnosť a produktivitu
Dochádza k vytvoreniu resp. k zmene bariér na trhu?
Bude sa s niektorými podnikmi alebo produktmi zaobchádzať v porovnateľnej situácii rôzne (napr. špeciálne režimy pre mikro, malé a stredné podniky tzv. MSP)?
Ovplyvňuje zmena regulácie cezhraničné investície (príliv/odliv zahraničných investícií resp. uplatnenie slovenských podnikov na zahraničných trhoch)?
Ovplyvní dostupnosť základných zdrojov (financie, pracovná sila, suroviny, mechanizmy, energie atď.)?
Ovplyvňuje zmena regulácie inovácie, vedu a výskum?
Ak bol identifikovaný goldplating, prispieva k zníženiu konkurencieschopnosti a produktivity? Akým spôsobom?
Ako prispieva zmena regulácie k cieľu Slovenska mať najlepšie podnikateľské prostredie spomedzi susediacich krajín EÚ?
Navrhovanou reguláciou nedochádza k vytvoreniu bariér na trhu. Naopak, definovanie nového spôsobu verejnej optimálnej siete poskytovateľov primárnej špecializovanej gynekologickej ambulantnej starostlivosti a poskytovateľov špecializovanej ambulantnej starostlivosti poskytovanej v špecializovanej ambulancii ako aj postupu pri vyhodnocovaní stavu siete je predpokladom na cielené smerovanie nových lekárov do oblastí, kde reálne chýbajú, či z dôvodu znevýhodnenej miestnej dostupnosti alebo preťaženosti súčasných lekárov v danom okrese a jedným z nástrojov na adresné naviazanie dotačných schém samosprávnych krajov a plánovanie rezidentských miest na úrovni jednotlivých špecializačných odborov. Rozšírenie oznamovacej povinnosti je predpokladom k zabezpečeniu jednotnosti hodnôt údajov o personálnom zložení v ambulanciách. V súčasnosti tieto údaje rozdielne naprieč zdravotnými poisťovňami a nie je k dispozícii žiadna jednotná evidencia o počte a štruktúre personálu u konkrétneho poskytovateľa. Vytvorenie jednotnej evidencie navrhovaných údajov podľa §79 ods. 18 je nevyhnutným predpokladom pre správne a pravidelné vyhodnocovanie verejnej optimálnej siete.
10
Pre všetkých poskytovateľov nastavené rovnaké pravidlá vyhodnocovania stavu verejnej optimálnej siete ako aj plnenia si rozšírenej oznamovacej povinnosti.
Zmena regulácie neovplyvňuje cezhraničné investície, dostupnosť základných zdrojov ani inovácie, vedu a výskum.
Navrhovaná regulácia zvyšuje mieru transparentnosti segmentu špecializovanej ambulantnej starostlivosti v špecializovaných ambulanciách v tom, že jasne definuje pravidlá vyhodnocovania siete, čo je jedným z možných predpokladov na zvýšenie atraktivity tohto povolania. Lekár ako budúci potenciálny podnikateľ, ktorý si zamýšľa otvoriť prax bude vedieť nájsť na jednom mieste zoznam nedostatkových okresov v príslušných odbornostiach a pred zriadením ambulantnej praxe si bude vedieť sám vyhodnotiť a posúdiť podmienky, práva a povinnosti spojené so zriadením novej ambulancie. Regulácia tohto typu zlepší postavenie Slovenskej republiky medzi susediacimi krajinami z hľadiska prehľadnosti podnikateľského prostredia v oblasti ambulantnej zdravotnej starostlivosti.
Konkurencieschopnosť:
Na základe uvedených odpovedí zaškrtnite a popíšte, či materiál konkurencieschopnosť:
x zvyšuje nemení znižuje
Produktivita:
Aký má materiál vplyv na zmenu pomeru medzi produkciou podnikov a ich nákladmi?
Na základe uvedenej odpovede zaškrtnite a popíšte, či materiál produktivitu:
x zvyšuje nemení znižuje
3.4 Iné vplyvy na podnikateľské prostredie
Ak materiál vplyvy na PP, ktoré nemožno zaradiť do predchádzajúcich častí, či pozitívne alebo negatívne, tu ich uveďte. Patria sem:
a)vplyvy súvisiace so žiadosťami o alebo prijímaním dotácií, fondov, štátnej pomoci a čerpaním iných obdobných foriem podpory zo strany štátu, keďže sprievodným javom uchádzania sa či získania benefitov, na ktoré nie je právny nárok priamo zo zákona, ale vzniká na základe prejavu vôle dotknutého subjektu;
b)regulované ceny podľa zákona č. 18/1996 Z. z. o cenách;
c)iné vplyvy, ktoré predpokladá materiál, ale nemožno ich zaradiť do častí 3.1 a 3.3.,
d)iné vplyvy podľa písm. a) až c), ktoré sú goldplatingom.
Vplyvy vyplývajúce z ďalších navrhovaných vecných úprav ako napríklad telemedicína ako nová forma poskytovania zdravotnej starostlivosti, ošetrovateľská intervencia u dieťaťa, zavedenie zariadenia integrácie prierezovej starostlivosti, zoznam zdravotných výkonov alebo skríning onkologických chorôb nie vyčíslené, pretože sa nimi definuje základný právny rámec a nastavujú systém, pričom tieto úpravy nezakladajú konkrétne vplyvy na podnikateľské prostredie. Vo viacerých prípadoch bude možné uviesť vplyvy vo vzťahu ku konkrétnym vykonávacím právnym predpisom, ktoré zadefinujú dopad na podnikateľské prostredie, ako napríklad samotné výkony v katalógu zdravotných výkonov, určenie rozsahu a podmienok skríningu onkologických chorôb alebo rozsah ošetrovateľských intervencií u dieťaťa. Samotné vykonávacie predpisy budú deklarovať dopad na podnikateľské prostredie už konkrétne.