3.1.3 Doplňujúce informácie k spôsobu výpočtu vplyvov jednotlivých regulácií na zmenu nákladov Osobitne pri každej regulácii s vplyvom na PP zhodnotenom v tabuľke č. 2 uveďte doplňujúce informácie tak, aby mohol byť skontrolovaný spôsob a správnosť výpočtov. Uveďte najmä, ako ste vypočítali vplyvy a z akého zdroja ste čerpali početnosti (uveďte aj link na konkrétne štatistiky, ak sú dostupné na internete). Jednotlivé regulácie môžu mať jeden alebo viac typov nákladov (A. Dane, odvody, clá a poplatky, ktorých cieľom je znižovať negatívne externality, B. Iné poplatky, C. Sankcie, D. Nepriame finančné náklady, E. Administratívne náklady). Rozčleňte ich a vypočítajte v súlade s metodickým postupom.
V predkladanom návrhu zákona bolo identifikovaných spolu 9 regulácií s vplyvom na podnikateľské prostredie. Predmetom kalkulačky nákladov sú však iba regulácie, pri ktorých bolo možné určiť počet dotknutých subjektov príslušnou reguláciou. Zvyšné regulácie sú uvedené v časti 3.1.4 a 3.4.
Okruh povinných subjektov sa s ohľadom na poskytovateľov služieb kryptoaktív nemení a to vzhľadom na skutočnosť, že poskytovatelia služieb kryptoaktív iba nahradia doposiaľ existujúce povinné subjekty poskytovateľ služieb zmenárne virtuálnej meny a poskytovateľ služieb peňaženky virtuálnej meny.
Opatrenia (opis regulácií) č. 1 – 3: 1.Uplatňovanie základnej starostlivosti pri vykonaní príležitostných prevodov finančných prostriedkov alebo kryptoaktív v hodnote najmenej 1000 eur
Výpočet vplyvu uvedenej regulácie na poskytovateľov služieb kryptoaktív a poskytovateľov platobných služieb vychádzal z údajov o počte dotknutých subjektov (zverejnený na stránke NBS a poskytnutý odborom živnostenského podnikania MV SR) a to konkrétne: banky a pobočky zahraničných bánk- 24, platobné inštitúcie a pobočky zahraničných platobných inštitúcií – 10, inštitúcie elektronických peňazí - 1, pobočky zahraničných inštitúcií elektronických peňazí – 1, poskytovatelia služieb peňaženky virtuálnej meny - 572, poskytovatelia služieb zmenárne virtuálnej meny – 508. Náklady spojené s reguláciou súvisia so zmenou vnútorných procesov štandardnej veľkosti a jednorazovou frekvenciou plnenia (t.j. jednorazovým nastavením vnútorných procesov).
2.Uplatňovanie zvýšenej starostlivosti pri cezhraničnom korešpondenčnom bankovníctve bez ohľadu na krajinu pôvodu partnerskej inštitúcie
Náklady spojené s uvedenou reguláciou súvisia s evidenciou a vedením záznamov bankami a pobočkami zahraničných bánk, ktorých počet bol stanovený na 24, a to pri korešpondenčnom bankovníctve s partnerskou inštitúciou sídliacou v rámci EÚ/EHS a v tretích krajinách. Náklady na evidenciu a vedenie záznamov sa odhadom stanovili v štandardnej veľkosti s frekvenciou revízie získaných informácií dvakrát ročne (viac informácií k uvedenej regulácii uvádzame v časti 3.1.4).
3. Vyhotovenie písomného záznamu pri ukončení obchodného vzťahu s partnerskou inštitúciou
Návrh zákona ukladá novú povinnosť pre poskytovateľov služieb kryptoaktív, a to vyhotoviť písomný záznam v prípade, ak ukončia korešpondenčný vzťah s partnerskou inštitúciou, ako