h) úpravou študijného programu doplnenie alebo vypustenie povinných predmetov alebo povinne voliteľných predmetov, zmena podmienok na riadne skončenie štúdia alebo úprava informačného listu povinného predmetu alebo povinne voliteľného predmetu okrem
1. aktualizácie vyučujúceho,
2. odporúčanej literatúry a
3. druhu, rozsahu a metódy vzdelávacích činností.
§ 3
Vnútorný systém
(1) Vysoká škola zabezpečuje kvalitu poskytovaného vysokoškolského vzdelávania implementáciou svojho vnútorného systému a jeho sústavným rozvojom.
(2) Vnútorný systém upravuje spôsob napĺňania poslania vysokej školy v oblasti vysokoškolského vzdelávania prostredníctvom
a) stratégie zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania a kvality výskumnej činnosti, vývojovej činnosti, umeleckej činnosti alebo ďalšej tvorivej činnosti (ďalej len "tvorivá činnosť") vysokej školy,
b) procesov zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania a kvality tvorivej činnosti,
c) prepojenia medzi tvorivou činnosťou a vysokoškolským vzdelávaním vysokej školy v príslušnom študijnom odbore.
(3) Vnútorný systém upravuje pravidlá
a) vytvárania, schvaľovania, uskutočňovania a úpravy každého študijného programu, ktoré
1. zabezpečujú zohľadnenie oblasti poznania podľa príslušného študijného odboru alebo kombinácie študijných odborov, v ktorých absolventi získavajú vysokoškolské vzdelanie,
2. upravujú pôsobnosť orgánov vysokej školy alebo jej fakulty pri schvaľovaní študijného programu,
3. zabezpečujú podieľanie sa zástupcov študentov, zamestnávateľov z príslušného odvetvia hospodárstva a iných zainteresovaných osôb na vytváraní a úprave študijného programu,
4. zabezpečujú vymedzenie vedomostí, zručností a kompetencií, ktoré má absolvent nadobudnúť v rámci štúdia (ďalej len "výsledky vysokoškolského vzdelávania") zodpovedajúcich príslušnej úrovni národného kvalifikačného rámca,
5. zabezpečujú plnenie štandardov pre študijný program,
b) výberu vyučujúcich jednotlivých predmetov študijných programov,
c) prijímacieho konania,
d) schvaľovania vedúcich záverečných prác a školiteľov záverečných prác,
e) hodnotenia študentov tak, aby nevznikali v podobných prípadoch neodôvodnené rozdiely,
f) monitorovania a pravidelného hodnotenia študijných programov, na ktorom sa podieľajú aj študenti, zamestnávatelia z príslušného odvetvia hospodárstva a iné zainteresované osoby; pri tomto monitorovaní a hodnotení sa zohľadňujú:
1. aplikácia najnovších poznatkov v obsahu študijných programov,
2. efektívnosť kritérií a pravidiel hodnotenia študentov,
3. dosahované výsledky vysokoškolského vzdelávania,
4. dotazníky študentov o kvalite výučby a dotazníky o učiteľoch,
5. uplatniteľnosť absolventov,
g) preskúmavania podnetov, ktorými