PP – podpísmeno (číslo)
NČ – nový článok vo vzťahu k novelizovanej smernici
NZČ – nové znenie článku
B - bod
alebo nie je potrebné ho prebrať)
Zoznam všeobecne záväzných právnych predpisov, ktorými bola smernica transponovaná:
1. Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov a ktorým sa mení zákon č. 331/2011 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony v znení neskorších predpisov
2. Zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov
3. Zákon č. 563/2009 Z. .z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
Vyjadrenie k opodstatnenosti goldplatingu a jeho odôvodnenie:
GP-A b) - Č: 185 O: 2 PO: 2 - Z dôvodu právnej istoty sa navrhuje v predmetnom ustanovení výslovne uviesť, že v prípade krádeže tovaru je platiteľ dane povinný odviesť daň, ktorú z tohto tovaru odpočítal aj v prípade, ak bol tento tovar ním vytvorený. Zámerom je, aby sa ustanovenie jednoznačne uplatňovalo nielen na situáciu, keď príde ku krádeži tovaru, ktorý bol kúpený na účely vykonávania ekonomickej činnosti a pri ktorom bolo uplatnené právo na odpočítanie dane, ale aj na situáciu, keď príde ku krádeži tovaru, ktorý bol vytvorený jeho činnosťou z komponentov, pri ktorých platiteľ dane uplatnil právo na odpočítanie dane. A zároveň sa do ustanovenia navrhuje doplniť spôsob výpočtu dane. Ustanovenie v smernici 2006/112/ES je dobrovoľné, avšak jeho transponovaním sa zabezpečuje rovnaké zaobchádzanie u platiteľov dane, ktorí odpočítavajú daň na vstupe, a neplatiteľov dane, ktorí si neodpočítavajú daň na vstupe, pokiaľ ide o vzťah voči štátnemu rozpočtu v spojitosti s krádežou tovaru.
GP-A b) - Č: 187 O: 1 – SR si historicky zvolila v prípade nehnuteľného investičného majetku dĺžku obdobia slúžiaceho na výpočet úpravy odpočítanej dane 20 rokov, aby sa čo možno najviac objektívne mohlo uplatňovať odpočítanie dane pri používaní nehnuteľností (napr. stavieb, bytov a nebytových priestorov) pri vykonávaní ekonomickej činnosti, t. j. podľa účelu a rozsahu jeho použitia pri jeho prvotnom použití a počas 20 rokov v závislosti od zmien účelu a rozsahu jeho použitia pri podnikaní.
GP-A b) - Č: 205 – Tento inštitút sa považuje za významný v boji proti daňovým únikom, ktoré majú vplyv na výšku vybranej dane, resp. výšku daňovej medzery.