Ak bol identifikovaný goldplating, prispieva k zníženiu konkurencieschopnosti a produktivity? Akým spôsobom?Ako prispieva zmena regulácie k cieľu Slovenska mať najlepšie podnikateľské prostredie spomedzi susediacich krajín EÚ?
Konkurencieschopnosť:
Na základe uvedených odpovedí zaškrtnite a popíšte, či materiál konkurencieschopnosť:
× zvyšuje ☐ nemení☐ znižuje
Cieľom návrhu zákona je zvýšenie konkurencieschopnosti slovenských regiónov s existujúcou ponukou služieb cestovného ruchu v okolitých krajinách. Prostredníctvom finančných nástrojov sa očakáva zvýšenie kvality služieb a rozšírenie ponuky v prospech konečných spotrebiteľov, čo nepriamo zabezpečí konkurenčnú výhodu pri výbere dovolenkovej destinácie a nákupnom správaní obyvateľov žijúcich v stredoeurópskom regióne.
Implementáciou rozšírenia jednotlivých opatrení sa očakáva pozitívny vplyv aj na podniky zamerané na poskytovanie služieb a atrakcií v sektore cestovného ruchu, ktoré na základe implementácie princípov zodpovedného cestovného ruchu, digitalizácie a akceptácie princípov udržateľnosti dokážu zabezpečiť ekonomickú prosperitu podnikov a tým aj prispieť k zvýšeniu životnej úrovne miestneho obyvateľstva.
Produktivita:
Aký má materiál vplyv na zmenu pomeru medzi produkciou podnikov a ich nákladmi?
Navrhovaná právna úprava zvyšuje produktivitu tým, že rozširuje možnosť poskytnutia dotácie prostredníctvom už existujúceho, funkčného nástroja financovania cestovného ruchu. Cieľom právnej úpravy je motivovať organizácie cestovného ruchu k realizácii partnerských aktivít, vytváraniu produktov líniového charakteru na účel rozširovania a zvyšovania atraktivity spravovaného územia v pôsobnosti participujúcich organizácii cestovného ruchu.
Na základe uvedenej odpovede zaškrtnite a popíšte, či materiál produktivitu:
x zvyšuje ☐ nemení☐ znižuje
3.4 Iné vplyvy na podnikateľské prostredie
Ak má materiál vplyvy na PP, ktoré nemožno zaradiť do predchádzajúcich častí, či už pozitívne alebo negatívne, tu ich uveďte. Patria sem:
a)vplyvy súvisiace so žiadosťami o alebo prijímaním dotácií, fondov, štátnej pomoci a čerpaním iných obdobných foriem podpory zo strany štátu, keďže sú sprievodným javom uchádzania sa či získania benefitov, na ktoré nie je právny nárok priamo zo zákona, ale vzniká na základe prejavu vôle dotknutého subjektu;
b)regulované ceny podľa zákona č. 18/1996 Z. z. o cenách;
c)iné vplyvy, ktoré predpokladá materiál, ale nemožno ich zaradiť do častí 3.1 a 3.3.,
d)iné vplyvy podľa písm. a) až c), ktoré sú goldplatingom.
Návrh zákona vytvára nový pomocný nástroj rozvoja a podpory cestovného ruchu, a to príspevok na rozvoj cestovného ruchu, ktorého cieľom je oživiť a zdynamizovať sektor