Vybraným druhom pohonu sa rozumie vozidlo s výlučne
elektrickým pohonom6) alebo s vodíkovým pohonom.7)
návrh
nariadenia
Príloh
a 6
Č: 2 33. „typ ťažkého úžitkového vozidla“ je kategória, do
N
zákon č.
§ 4
(2) Vozidlá sa členia na tieto základné kategórie
Ú
Pozn.
k odkazu
15):
Čl. 4 a
príloha I
nariadeni
GP – N
O:
33
ktorej ťažké úžitkové vozidlo patrí podľa počtu náprav,
svojich rozmerov alebo hmotnosti alebo iných faktorov
klasifikácie vozidiel, ktoré odrážajú poškodzovanie
cestných komunikácií, ako napríklad systému klasifikácie
106/2018 ods. 2 b) kategória M – motorové vozidlá s najmenej štyrmi
Z. z.
písm. kolesami navrhnuté a konštruované najmä na prepravu
b), c), osôb a ich batožiny,
d)
c) kategória N – motorové vozidlá s najmenej štyrmi
poškodzovania cestných komunikácií uvedeného
v
a ods. kolesami navrhnuté a konštruované najmä na prepravu
prílohe IV, za predpokladu, že používaný systém
klasifikácie je založený na charakteristikách vozidla,
ktoré sú uvedené v dokumentácii vozidla používanej vo
všetkých členských štátoch alebo sú viditeľne zrejmé;
4
nákladu,
d) kategória O – prípojné vozidlá,
a
(EÚ)
2018/858
(4) Podrobnejšie definície a členenie na subkategórie
vozidiel kategórie M, N a O ustanovuje osobitný
Č: 2 34. „podskupina vozidiel“ je „podskupina vozidiel“ v
O: zmysle článku 3 bodu 8 nariadenia (EÚ) 2019/1242;
34 - 35. „skupina vozidiel“ je zoskupenie vozidiel uvedených
N
návrh
nariadenia
§ 2
(1) Pre vozidlo s výlučným elektrickým pohonom alebo
s výlučným pohonom na vodík sa určuje emisná trieda
CO2 5.
Ú
GP - N
38
v tabuľke 1 prílohy I k nariadeniu (EÚ) 2017/2400;
36. „nahlasovacie obdobie roku Y“ je „nahlasovacie
obdobie roku Y“ v zmysle v článku 3 bodu 3 nariadenia
(EÚ) 2019/1242;
37. „trajektória znižovania emisií“ za nahlasovacie
obdobie roku (Y) a podskupinu vozidiel (sg), a to ETY,
sg je súčin ročného faktora zníženia emisií CO2 (R-ETY)
a referenčných emisií CO2 podskupiny (sg) (rCO2sg), a
to ETY,sg = R-ETY x rCO2sg; pre roky Y ≤ 2030 sa obe
hodnoty R-ETY a rCO2sg určujú podľa bodu 5.1 prílohy
I k nariadeniu (EÚ) 2019/1242; pre roky Y > 2030 sa R-
ETY stanovuje na 0,70; rCO2sg sa uplatňuje v zmysle
úprav na základe delegovaných aktov prijatých podľa
(2) Pre vozidlo, ktoré nie je uvedené v odseku 1 a bez
výlučného elektrického pohonu alebo s výlučným
pohonom na vodík, ktoré patrí do podskupiny vozidiel
podľa osobitného predpisu1) a ktoré bolo po prvýkrát
zaregistrované po 30. júni 2019, sa určuje emisná trieda
CO2 1, 2, 3 alebo 4 v súlade s prílohou č. 7 podľa
podskupiny, do ktorej vozidlo patrí a jeho špecifických
emisií CO2 a dátumu jeho prvej registrácie. Určenie
emisnej triedy vozidla CO2 2 a emisnej triedy vozidla
CO2 3 sa prehodnotí každých šesť rokov od dátumu
prvej registrácie vozidla podľa prahových hodnôt
stanovených osobitným predpisom1).
(3) Vozidlu, ktoré nie je uvedené v odsekoch 1 a 2 alebo
z jeho dokladov nie je možné určiť emisnú triedu CO2, sa
pre výpočet sadzby mýta určuje emisná trieda CO2 1.
(4) Ak v dokladoch vozidla nie je uvedená emisná trieda
vozidla EURO, použije sa pre výpočet mýta emisná
trieda EURO 0.
článku 11 ods.
2 nariadenia (EÚ) 2019/1242 za
nahlasovacie obdobia začínajúce po príslušných
dátumoch začatia uplatňovania uvedených delegovaných
aktov;
38. „referenčné emisie CO2 skupiny vozidiel“ sú:
a) v prípade vozidiel, na ktoré sa vzťahuje nariadenie
(EÚ) 2019/1242, hodnota vypočítaná podľa vzorca
uvedeného v bode 3 prílohy I k uvedenému nariadeniu;
b) v prípade vozidiel, na ktoré sa nevzťahuje nariadenie
(EÚ) 2019/1242, priemerná hodnota všetkých emisií CO2
z vozidiel v tejto skupine vozidiel nahlásená v súlade s
(5) Limitné hodnoty emisií emisných tried EURO
vozidiel sú ustanovené v prílohe č. 6.
(6) Limitné hodnoty emisií emisných tried CO2 vozidiel
sú ustanovené v prílohe č. 7.
Príloh
y 6 a 7
18