Rozumie sa najmä na prístup k:
-sociálnej ochrane, sociálno-právnej ochrane, sociálnym službám (vrátane služieb starostlivosti o deti, starších ľudí a ľudí so zdravotným postihnutím),
-kvalitnej práci, ochrane zdravia, dôstojnosti a bezpečnosti pri práci pre zamestnancov a existujúcim zamestnaneckým právam,
-pomoci pri úhrade výdavkov súvisiacich so zdravotným postihnutím,
-zamestnaniu, na trh práce (napr. uľahčenie zosúladenia rodinných a pracovných povinností, služby zamestnanosti), k školeniam, odbornému vzdelávaniu a príprave na trh práce,
-zdravotnej starostlivosti vrátane cenovo dostupných pomôcok pre občanov so zdravotným postihnutím,
-k formálnemu i neformálnemu vzdelávaniu a celoživotnému vzdelávaniu,
-bývaniu a súvisiacim základným komunálnym službám,
-doprave,
-ďalším službám najmä službám všeobecného záujmu a tovarom,
-spravodlivosti, právnej ochrane, právnym službám,
-informáciám,
-k iným právam (napr. politickým).
Cieľom návrhu zákona o vzdelávaní dospelých je posilniť inkluzívnosť vzdelávania dospelých a zlepšiť vzdelávacie cesty pre všetkých vrátane dospelých s nízkou úrovňou základných zručností.
Zavádza sa inštitút tréningového centra popri strednej odbornej škole. Ide o získanie a prehĺbenie zručností hlavne tých remeselných, ktoré je možné získať jednoduchou prácou a na základe akreditovaného vzdelávacieho programu. V spolupráci s vybranými zamestnávateľmi fyzické osoby môžu pokračovať v remeselnej práci v kooperujúcich firmách, sociálnych podnikoch, resp. inom účelovom zariadení zriadenom a certifikovanom pre podporu vzdelávania nízko kvalifikovaných osôb formou pracovných aktivít.
Cieľom týchto opatrení je zvýšenie kvalifikácie a tým aj skutočnosť, aby si jednotlivci našli uplatnenie na trhu práce s vyšším finančným ohodnotením, teda následne dôjde k zvýšeniu príjmov v domácnostiach.