3.2 Vyhodnotenie konzultácií s podnikateľskými subjektmi pred predbežným pripomienkovým konanímUveďte formu konzultácií vrátane zdôvodnenia jej výberu a trvanie konzultácií, termíny stretnutí. Uveďte spôsob oslovenia dotknutých subjektov, zoznam konzultujúcich subjektov, tiež link na webovú stránku, na ktorej boli konzultácie zverejnené.
Uveďte hlavné body konzultácií a ich závery.
Uveďte zoznam predložených alternatívnych riešení problematiky od konzultujúcich subjektov, ako aj návrhy od konzultujúcich subjektov na zníženie nákladov regulácií na PP, ktoré neboli akceptované a dôvod neakceptovania.
Alternatívne namiesto vypĺňania bodu 3.2 môžete uviesť ako samostatnú prílohu tejto analýzy Záznam z konzultácií obsahujúci požadované informácie.
Návrh zákona o vzdelávaní dospelých pokračuje v implementácii aktivít, ktoré boli navrhnuté v Stratégii celoživotného vzdelávania a poradenstva na roky 2021 – 2030 (Stratégia bola schválená Vládou SR dňa 24. novembra 2021; Detail materiálu | Portal OV (gov.sk)
) a následne aj v Akčnom pláne k Stratégii celoživotného vzdelávania a poradenstva na roky 2022 – 2024 (Akčný plán bol schválený Vládou SR dňa 7. apríla 2022; https://rokovania.gov.sk/RVL/Material/27153/1
). Návrh zákona bol konzultovaný so zapojením širokého okruhu relevantných aktérov (Slovenská rektorská konferencia, Klub dekanov, G7, SK8, Republiková únia zamestnávateľov, Asociácia priemyselných zväzov a dopravy, Asociácia zamestnávateľských zväzov a združení SR, Klub 500, Slovenská obchodná a priemyselná komora, Odborový zväz školstva, MH SR, MV SR, MPSVaR SR, Asociácia inštitúcií vzdelávania dospelých, Asociácia univerzít tretieho veku, Aliancia sektorových rád, Asociácia fakúlt VŠ SR pripravujúcich učiteľov, MIRRI SR). S uvedenými subjektmi sa pravidelne rokovalo a prechádzali sa ich pripomienky, pričom niektoré z nich boli zapracované a niektoré nie. Vzhľadom na početnosť stretnutí a konzultácií nie je možné jednotlivo vypísať všetky pripomienky, ktoré boli prerokúvané. Subjekty, ktoré posielali pripomienky, sú RÚZ, AZZZ, APZD, ASR, AIVD, KOZ, Klub 500, SOPK, MIRRI SR.
Nové systémové prvky rozvoja vzdelávania dospelých boli diskutované a odsúhlasené všetkými zainteresovanými aktérmi už počas schvaľovacieho procesu Stratégie CŽVaP na roky 2021- 2030.
3.3 Vplyvy na konkurencieschopnosť a produktivitu Dochádza k vytvoreniu resp. k zmene bariér na trhu?
Bude sa s niektorými podnikmi alebo produktmi zaobchádzať v porovnateľnej situácii rôzne (napr. špeciálne režimy pre mikro, malé a stredné podniky tzv. MSP)?
Ovplyvňuje zmena regulácie cezhraničné investície (príliv/odliv zahraničných investícií resp. uplatnenie slovenských podnikov na zahraničných trhoch)?
Ovplyvní dostupnosť základných zdrojov (financie, pracovná sila, suroviny, mechanizmy, energie atď.)?
Ovplyvňuje zmena regulácie inovácie, vedu a výskum?