1
Analýza vplyvov na informatizáciu spoločnosti
Budovanie základných pilierov informatizácie
Biznis vrstva
A – nová služba
B – zmena služby C-zvýšené používanie služby
Kód koncovej služby
Názov koncovej služby
Úroveň elektronizácie – pre C odhad počtu podaní
A
ks_350704
Registrácia poskytovateľa vzdelávacej aktivity na platforme IVÚ
4
A
ks_350705
Registrácia garantov a lektorov
4
A
ks_350707
Registrácia vzdelávacích aktivít ponúkaných na platforme IVÚ
4
A
ks_350708
Registrácia účastníkov, vlastníkov/držiteľov individuálnych vzdelávacích účtov na platforme IVÚ
4
A
ks_350709
Registrácia platieb. Grantov, dotácií rozpočtových prostriedkov určených na úhradu individuálnych nákladov na vzdelávanie v sledovanom období.
4
6.1. Predpokladá predložený návrh zmenu existujúcich koncových služieb verejnej správy ,vytvorenie nových služieb pre občana alebo podnikateľa alebo má vplyv na zvýšené používanie existujúcich služieb?
A
ks_350710
Prognóza a evaluácia vzdelávacích potrieb P-IVÚ
5
2
Aplikačná a technologická vrstva
A – nový systém
B – zmena systému
Kód systému
Názov systému
Vo vládnom cloudeáno / nie
6.2. Predpokladá predložený návrh zmenu existujúceho alebo vytvorenie nového informačného systému verejnej správy? Predpokladá správca umiestnenie informačného systému vo vládnom cloude?
A
isvs_11147
IS platforma individuálnych vzdelávacích účtov
áno
Financovanie procesu informatizácie
Rezortná úroveň
Nadrezortná úroveň
A - z prostriedkov B - z ďalších zdrojov financovania
6.3. Vyžaduje si proces informatizácie finančné investície?
(Uveďte príslušnú úroveň financovania a kvantifikáciu finančných výdavkov uveďte v analýze vplyvov na rozpočet verejnej správy.)
X
A
Zjednodušenie prístupu ku konaniu a odstraňovanie byrokracie
Elektronické konanie
6.4.1. Predpokladá predložený návrh vedenie konania o právach, právom chránených záujmoch alebo povinnostiach fyzických osôb a právnických osôb?
Áno
Nie
právo na vzdelanienávrh - úprava – kontrola - ponuky a poskytovateľov vzdelávacích programov, ktoré sú financované prostredníctvom P-IVÚ
6.4.2. Je dané konanie možné v celku vykonať elektronicky?
Áno
Nie
Marginalizované skupiny (ktoré tiež budú využívať platformu individuálnych vzdelávacích účtov) môžu mať obmedzený prístup/vybavenie ITP, z uvedeného dôvodu je možné, že vybrané úkony sa v oprávnených prípadoch budú realizovať v listinnej podobe, kde to bude nevyhnutné...
6.4.3. Je úprava konania kompatibilná s inštitútmi zákona o e-Governmente a je na dané konanie zákon o e-Governmente možné použiť?
Áno
Nie
Zásada „jedenkrát a dosť“
6.5.1. Predpokladá predložený návrh predkladanie dokumentov, informácií alebo preukazovanie skutočností (ďalej len „údaje“) orgánu, ktorý konanie vedie?
Áno
Nie
V nadväznosti na prijatie právnej úpravy, sa predpokladá postupný rozvoj platformy s cieľom v maximálnej miere používať údaje, ktoré sa v súčasnosti nachádzajú v elektronickej podobe a sú v správe ISVS. Napríklad IS sociálnej poisťovne, IS MV SR, IS MPSVaR, IS MŠVVaŠ SR a pod.
6.5.2. Predpokladá predložený návrh, aby sa predkladali údaje, ktoré sa nachádzajú v zákonom ustanovenej evidencii vedenej orgánom, ktorý konanie vedie alebo iným orgánom?
Áno
Nie
V nadväznosti na prijatie právnej úpravy, sa predpokladá postupný rozvoj platformy s cieľom v maximálnej miere používať evidenciu, ktorá sa už v súčasnosti nachádza v elektronickej podobe a je v správe ISVS. Napríklad IS sociálnej poisťovne, IS MV SR, IS MPSVaR, IS MŠVVaŠ SR a pod.
3
6.5.3. Budú údaje poskytované režimom podľa zákona č. 177/2018 Z.z. v znení neskorších predpisov alebo iným obdobným spôsobom, ktorý zabezpečí, aby si údaje orgán, ktorý konanie vedie, získaval z úradnej moci a nemuseli mu byť predkladané subjektom súkromného práva, navrhovateľom, žiadateľom, účastníkom konania (ďalej len „účastník konania“)?
Áno
Nie
V nadväznosti na prijatie právnej úpravy, sa predpokladá postupný rozvoj platformy s cieľom v maximálnej miere používať údaje, ktoré sa už v súčasnosti nachádzajú v elektronickej podobe a sú v správe ISVS. Napríklad IS sociálnej poisťovne, IS MV SR, IS MPSVaR, IS MŠVVaŠ SR a pod.
6.5.4. Ak si orgán, ktorý konanie vedie, údaje nebude získavať z úradnej moci ale mu budú predkladané účastníkom konania, je v návrhu upravené prechodné obdobie, po ktorého uplynutí si údaje orgán, ktorý konanie vedie, bude získavať z úradnej moci?
Áno
Nie
V nadväznosti na prijatie právnej úpravy, sa predpokladá postupný rozvoj platformy s cieľom v maximálnej miere používať údaje, ktoré sa už v súčasnosti nachádzajú v elektronickej forme a sú v správe ISVS. Napríklad IS sociálnej poisťovne, IS MV SR, IS MPSVaR, IS MŠVVaŠ SR a pod.
Výmena údajov medzi orgánmi verejnej moci
6.6.1. Predpokladá predložený návrh zriadenie novej evidencie údajov alebo upravuje vedenie evidencie údajov?
Áno
Nie
Register poskytovateľov – nová evidencia
Register garantov a lektorov – nová evidencia
Register programov – nová evidencia
Register účastníkov – nová evidencia
Register platieb – nová evidencia
Prognóza a evaluácia vzdelávacích potrieb P-IVÚ – nová evidencia
Súčasne väčšina údajov bude spracúvaná, na základe prepojenia existujúcich registrov (napr. Register PO, Register FO, Register NO, ...)
6.6.2. Umožňuje predložený návrh poskytovanie údajov z evidencie iným orgánom verejnej moci, resp. iným osobám na plnenie ich zákonom ustanovených úloh bez obmedzenia subjektu (teda vo všetkých prípadoch, kedy tieto údaje na plnenie zákonom ustanovených úloh potrebujú)?
Áno
Nie
Údaje sa poskytujú v elektronickej podobe, automatizovaným spôsobom, bezodplatne a v rozsahu plnenia úloha pod predpisov.
6.6.3. Je zabezpečené poskytovanie údajov z evidencie elektronicky a automatizovaným spôsobom?
Áno
Nie
IS P-IVÚ bude vo vládnom cloude ako informačný systém verejnej správy. Poskytovanie je zabezpečené elektronicky a automatizovaným spôsobom
4
6.6.4. Je na poskytovanie údajov z evidencie využitý režim podľa zákona č. 177/2018 Z.z. v znení neskorších predpisov?
Áno
Nie
IS P-IVÚ bude vo vládnom cloude ako informačný systém verejnej správy. Režim bude nastavený prijatím právnej úpravy
Referenčné údaje
6.7.1. Predpokladá predložený návrh zriadenie novej evidencie údajov alebo upravuje vedenie evidencie údajov, ktoré budú navrhnuté na zaradenie do zoznamu referenčných údajov podľa § 51 zákona č. 305/2013 Z.z. o e-Governmente?
Áno
Nie
Napriek skutočnosti, že v súčasnosti existujú viaceré evidencie (registre) vzdelávacích programov (napr. akreditované podľa zákona č. 568/2009 Z. z. (ISDV § 22), podľa osobitného predpisu (NIP – BOZP).
Navrhovaná P – IVÚ predstavuje revolučný a súčasne praxou overený a efektívny nástroj na prevenciu a účinné riešenie nezamestnanosti a to podporou a rozvojom vzdelávacích príležitostí jednotlivca financovaných z fondu nezamestnanosti, príspevkov zamestnávateľa a štátu.
IS P-IVÚ - jeho registre - teda nebude „iba“ evidovať ponuku /so zameraním na maximálnu integráciu údajov z existujúcich zdrojov/, prípadne slúžiť na jej správu. IS P-IVÚ bude slúžiť ako komplexná platforma pre prevenciu nezamestnanosti, poskytujúca analyticko-poradenské služby, a nástroje na efektívnu administratívu a výkon sociálnej politiky štátu, so zameraním na dosiahnutie hospodárskeho rastu.
6.7.2. Kedy je plánované zaradenie údajov z evidencie do zoznamu referenčných údajov podľa § 51 zákona č. 305/2013 Z.z. o e-Governmente?
Existencia IS – PIVÚ je podmienená schválením zákona o vzdelávaní dospelých, zaradenie údajov do zoznamu prebehne súčasne so schválením právnej úpravy IS - PIVÚ.