Príloha č. 1
1
Doložka vybraných vplyvov
1.Základné údaje
Názov materiálu
Návrh zákona o vzdelávaní dospelých a o zmene a doplnení niektorých zákonov
Predkladateľ (a spolupredkladateľ)
Vláda Slovenskej republiky
Materiál nelegislatívnej povahy
Materiál legislatívnej povahy
Charakter predkladaného materiálu
Transpozícia/ implementácia práva EÚ
V prípade transpozície/implementácie uveďte zoznam transponovaných/implementovaných predpisov:
Termín začiatku a ukončenia PPK
12. marec – 20. marec
Predpokladaný termín predloženia na pripomienkové konanie
apríl/máj 2024
Predpokladaný termín začiatku a ukončenia ZP**
Predpokladaný termín predloženia na rokovanie vlády SR*
2.Definovanie problému
Doterajšia prax súvisiaca s tvorbou kvalifikácií používa koncept čiastočných kvalifikácií a úplných kvalifikácií podľa zákona č. 568/2009 Z. z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, ktorý vymedzuje čiastočnú kvalifikáciu a úplnú kvalifikáciu ako súbor vedomostí, zručností a schopností fyzickej osoby vykonávať určitú pracovnú činnosť alebo súbor pracovných činností. Takéto členenie kvalifikácií v súčasnosti nezodpovedá potrebám ďalšieho vzdelávania v Slovenskej republike. Zavedenie Národnej sústavy kvalifikácií vytvorilo základ pre tvorbu kvalifikácií (kvalifikačných štandardov a hodnotiacich štandardov) zacielených na trh práce, definovaných zamestnávateľmi prostredníctvom sektorových rád, teda zjednocujúcim pojmom „profesijná kvalifikácia“, v súlade dokumentom „Priraďovacia správa Slovenského kvalifikačného rámca k Európskemu kvalifikačnému rámcu“ schválenou vládou Slovenskej republiky 22. novembra 2017. Druhým problém je, že zákon č. 568/2009 Z. z. neupravuje systém overovania vzdelávacích výstupov a teda nie je možné zabezpečiť pre každého občana celoživotný prístup k možnostiam vzdelávať sa, rozvíjať svoje zručnosti a kompetencie počas celého života, v každom životnom štádiu a s ohľadom na individuálne potreby a okolnosti tak, aby každý mohol realizovať svoj potenciál v osobnom, pracovnom a občianskom živote.
3.Ciele a výsledný stav
Nový zákon o vzdelávaní dospelých smeruje k internacionalizácii vzdelávania a k podpore flexibilných možností získavania kvalifikácií občana Slovenskej republiky. Cieľom návrhu je sprehľadniť typológiu kvalifikácií uznávaných na Slovensku, zaviesť nové systémové prvky uznávania kvalifikácií na základe vedomostí, zručností a kompetencií nadobudnutých praxou. Ďalším cieľom je vytvoriť podmienky pre moderný, praktický a efektívny systém celoživotného vzdelávania a zaviesť systém individuálnych vzdelávacích účtov.
4.Dotknuté subjekty
Vzdelávacie inštitúcie a osoby, ktoré sa vzdelávajú v systéme celoživotného vzdelávania.
5.Alternatívne riešenia
Alternatívnym riešením je nulový variant, teda neprijatie návrhu právneho predpisu, čo by znamenalo, že členenie kvalifikácií na čiastočnú kvalifikáciu a úplnú kvalifikáciu by nezodpovedalo potrebám vzdelávania dospelých v Slovenskej republike a nebolo by možné zabezpečiť pre každého občana celoživotný prístup k možnostiam vzdelávať sa, rozvíjať svoje zručnosti a kompetencie počas celého života, v každom životnom štádiu a s ohľadom na individuálne potreby a okolnosti tak, aby každý mohol realizovať svoj potenciál v osobnom, pracovnom a občianskom živote.
6.Vykonávacie predpisy
Predpokladá sa prijatie/zmena vykonávacích predpisov?
Áno
Nie
Príloha č. 1
2
V súvislosti s prijatím nového zákona o vzdelávaní dospelých bude potrebné prijať aj novú vyhlášku, ktorá bude upravovať
Ministerstvo školstva vydá všeobecne záväzný právny predpis, ktorým ustanoví
a) náležitosti dokladov preukazujúcich systém zabezpečovania kvality vzdelávacej inštitúcie,
b) náležitosti karty kvalifikácie,
c) podrobnosti o návrhu akreditovaného vzdelávacieho programu,
d) požadovanú úroveň kvalifikácie a požadovanú prax odborného garanta a lektora,
e) podrobnosti o dokumentácii akreditovaného vzdelávacieho programu,
f) náležitosti osvedčenia o absolvovaní akreditovaného vzdelávacieho programu,
g) náležitosti vzdelávacieho programu vedúceho k získaniu mikroosvedčenia,
h) rozsah vzdelávacieho programu vedúceho k získaniu mikroosvedčenia, ktorý zodpovedá jednému kreditu,
i) náležitosti mikroosvedčenia,
j) požadovanú úroveň kvalifikácie a požadovanú prax autorizovanej osoby a národného garanta,
k) náležitosti osvedčenia o profesijnej kvalifikácii,
l) náležitosti portfólia,
m) technický postup používania elektronickej platformy pre individuálne vzdelávacie účty,
n) náležitosti protokolu o kontrole.
7.Transpozícia/implementácia práva EÚ
Uveďte, či v predkladanom návrhu právneho predpisu dochádza ku goldplatingu podľa tabuľky zhody, resp. či ku goldplatingu dochádza pri implementácii práva EÚ.
Áno Nie
Ak áno, uveďte, ktorých vplyvov podľa bodu 9 sa goldplating týka:
8.Preskúmanie účelnosti
Navrhované zmeny budú po nadobudnutí účinnosti zákona od roku 2028 priebežne sledované a vyhodnocované v rámci podnetov na základe potrieb aplikačnej praxe. Medzi kritériá, podľa ktorých sa bude hodnotiť, ako boli dosiahnuté ustanovené ciele návrhu, patria napríklad
-ako sa posilnila inkluzívnosť vzdelávania dospelých a zlepšili vzdelávacie cesty pre všetkých vrátane dospelých s nízkou úrovňou základných zručností,
-ako sa zvýšila účasť dospelých na vzdelávaní,
-ako sa zvýšila efektívnosť a flexibilita kvalifikačného systému Slovenskej republiky,
-ako sa podporil rozvoj ďalšieho odborného vzdelávania,
-ako sa prepojilo vzdelávanie s trhom práce s dôrazom na očakávané zmeny štruktúry pracovných miest,
-ako sa posilnila motivácia zamestnancov na účastí na ďalšom vzdelávaní.
* vyplniť iba v prípade, ak materiál nie je zahrnutý do Plánu práce vlády Slovenskej republiky alebo Plánu legislatívnych úloh vlády Slovenskej republiky.
** vyplniť iba v prípade, ak sa záverečné posúdenie vybraných vplyvov uskutočnilo v zmysle bodu 9.1. jednotnej metodiky.
*** posudzovanie sa týka len zmien v I. a II. pilieri univerzálneho systému dôchodkového zabezpečenia s identifikovaným dopadom od 0,1 % HDP (vrátane) na dlhodobom horizonte.
9.Vybrané vplyvy materiálu
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
z toho rozpočtovo zabezpečené vplyvy,
v prípade identifikovaného negatívneho
vplyvu
Áno
Nie
Čiastočne
v tom vplyvy na rozpočty obcí a vyšších územných celkov
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
z toho rozpočtovo zabezpečené vplyvy,
v prípade identifikovaného negatívneho vplyvu
Áno
Nie
Čiastočne
Príloha č. 1
3
Vplyv na dlhodobú udržateľnosť verejných financií v prípade vybraných opatrení ***
Áno
Nie
Vplyvy na limit verejných výdavkov
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
Vplyvy na podnikateľské prostredie
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
z toho vplyvy na MSP
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
Mechanizmus znižovania byrokracie
a nákladov sa uplatňuje:
Áno
Nie
Sociálne vplyvy
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
Vplyvy na životné prostredie
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
Materiál je posudzovaný podľa zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
Áno
Nie
Vplyvy na informatizáciu spoločnosti
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
Vplyvy na služby verejnej správy pre občana, z toho
vplyvy služieb verejnej správy na občana
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
vplyvy na procesy služieb vo verejnej správe
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
Vplyvy na manželstvo, rodičovstvo a rodinu
Pozitívne
Žiadne
Negatívne
10.Poznámky
Vplyv na rozpočet verejnej správy odhaduje finančné prostriedky potrebné na realizáciu systémového opatrenia zavedenia individuálnych vzdelávacích účtov; v prvej fáze implementácie budú hradené z finančných zdrojov štrukturálnych fondov EÚ až do roku 2027.
11.Kontakt na spracovateľa
Ing. Ildikó Pathóová, odbor vzdelávania dospelých,
ildiko.pathoova@minedu.sk
, 02/59374 836
JUDr. René Kasenčák, odbor legislatívy,
rene.kasencak@minedu.sk
, 02/59374 491.
12.Zdroje
Priraďovacia správa Slovenského kvalifikačného rámca (SKKR) k Európskemu kvalifikačnému rámcu
https://rokovania.gov.sk/RVL/Material/22444/1
.
Stratégia celoživotného vzdelávania a poradenstva na roky 2021-2030
https://rokovania.gov.sk/RVL/Material/26635/1
13.Stanovisko Komisie na posudzovanie vybraných vplyvov z PPK č. 034/2024
(v prípade, ak sa uskutočnilo v zmysle bodu 8.1 Jednotnej metodiky)
Súhlasné
Súhlasné s návrhom na dopracovanie
Nesúhlasné
Uveďte pripomienky zo stanoviska Komisie z časti II. spolu s Vaším vyhodnotením:
K doložke vybraných vplyvov
Komisia odporúča predkladateľov doplniť chýbajúce údaje v časti 8. Preskúmanie účelnosti doplniť konkrétnu časovú lehotu (rok) a kritériá, podľa ktorých je možné zhodnotiť, ako boli dosiahnuté stanovené ciele návrhu.
Odôvodnenie: Uvedené časti je potrebné uviesť ako povinné časti v zmysle Jednotnej metodiky na posudzovanie vybraných vplyvov. To, čo uviedol predkladateľ v tejto časti, nie je relevantné.
Pripomienka akceptovaná.
K vplyvom na podnikateľské prostredie
Príloha č. 1
4
Komisia žiada predkladateľa aj o vyznačenie negatívnych vplyvov na podnikateľské prostredie a doplnenie ich popisu do časti 3.4 Iné vplyvy na podnikateľské prostredie v Analýze vplyvov na podnikateľské prostredie.
Odôvodnenie: Návrh zákona zavádza viacero nových prvkov: certifikácia, autorizácia, mikroosvedčenie, oznamovacie povinnosti voči MŠVVM SR atď., ktoré predstavujú oproti aktuálne platnej legislatíve nárast administratívnej záťaže. Nové povinnosti okrem iných uvedené aj v § 15 (napr. poskytovať údaje do registra absolventov akreditovaných vzdelávacích programov) a v § 22 (napr. predkladať ministerstvu školstva údaje o absolventoch overovania vzdelávacích výstupov; oznámiť ministerstvu školstva začiatok a miesto uskutočnenia skúšky na overenie vzdelávacích výstupov alebo majstrovskej skúšky). Vzhľadom na to, že ide o financovanie vzdelávania na základe dotácií, popis týchto vplyvov je potrebné uviesť v časti 3.4 Iné vplyvy na podnikateľské prostredie.
Pripomienka akceptovaná.
Komisia odporúča predkladateľovi doplniť Analýzu vplyvov na podnikateľské prostredie v časti 3.2 Vyhodnotenie konzultácií... o vymenovanie aktérov konzultácií, ich pripomienky a postoj MŠVVM SR k nim. Zároveň Komisia odporúča v časti 3.4 Iné vplyvy na podnikateľské prostredie doplniť informáciu, že pozitívny vplyv na podnikateľské prostredie spočíva v rozšírení možnosti podnikateľských subjektov znížiť základ dane o náklady za vzdelávanie svojich zamestnancov.
Odôvodnenie: Komisia odporúča doplniť tieto informácie do Analýzy vplyvov na podnikateľské prostredie z dôvodu ucelenosti informácií.
Pripomienka akceptovaná.
K vplyvom na rozpočet verejnej správy
V doložke vybraných vplyvov je označený negatívny, rozpočtovo čiastočne zabezpečený vplyv na rozpočet verejnej správy a žiadny vplyv na limit verejných výdavkov. V analýze vplyvov na rozpočet verejnej správy v tabuľke č. 1/A je kvantifikovaný rozpočtovo zabezpečený vplyv v sume 1,4 mil. eur v roku 2025, v sume 3 mil. eur ročne v rokoch 2026 a 2027 a v sume 5 mil. eur v roku 2028. V doložke vybraných vplyvov v časti 10. Poznámky sa uvádza: „Vplyv na rozpočet verejnej správy odhaduje finančné prostriedky potrebné na realizáciu systémového opatrenia zavedenia individuálnych vzdelávacích účtov, avšak v prvej fáze implementácie budú hradené z finančných zdrojov štrukturálnych fondov do roku 2027, a následne je potrebné zabezpečiť finančné prostriedky zo štátneho rozpočtu na fungovanie systému individuálnych vzdelávacích účtov.“. V časti 2.1.1. predkladateľ uvádza, že „Financovanie je zabezpečené v rozpočte v rámci schválených limitov MŠVVM SR, bez dodatočných vplyvov na štátny rozpočet.“. V súlade s konštatovaním v časti 2.1.1. analýzy vplyvov Komisia žiada v doložke vybraných vplyvov označiť rozpočtovo zabezpečený vplyv.
Komisia žiada do analýzy vplyvov na rozpočet verejnej správy doplniť, na čo presne budú použité kvantifikované finančné prostriedky a uviesť koľko z nich je určených na vybudovanie informačného systému Platforma individuálnych vzdelávacích účtov a koľko na iné účely.
Odôvodnenie: Zo súčasnej analýzy nie je možné overiť, z čoho sa skladajú náklady vo výške 12 440 000 eur, napríklad aká časť je vyhradená na vývoj a prevádzku nového informačného systému. Nie je možné overiť, či boli pri odhade rozpočtu na informačný systém vyhodnotené všetky relevantné alternatívy, ktoré môžu náklady optimalizovať bez vplyvu na dosiahnutie cieľov projektu. Konečný odhad by mal vzniknúť na základe štúdie uskutočniteľnosti projektu, ktorá bude vypracovaná podľa Vyhlášky č. 401/2023 Z. z. o riadení projektov a následne predložená na ekonomické hodnotenie MF SR podľa §19a 523/2004 Z. z., resp. podľa uznesenia vlády SR č. 649/2020.
Zároveň je potrebné doplniť do analýzy vplyvov na rozpočet verejnej správy informáciu o nákladoch na pilotné overenie riešenia a jeho časový harmonogram a náklady po plnom nasadení.
Odôvodnenie: Je potrebné presne definovať prípravu, realizáciu a cieľ pilotného riešenia, vrátane merateľných ukazovateľov. Pilotné riešenie býva realizované v menšom rozsahu, teda s nižšími nákladmi, v kratšom časovom horizonte. Podľa predloženej analýzy vplyvov na rozpočet verejnej správy celkové náklady vo výške 12 440 000 eur vyhradené výlučne na pilotné riešenie. Náklady rozdelené na 4 roky, čo je v rozpore so zámerom pilotných riešení otestovať obmedzené riešenie pred nasadením v plnom rozsahu. Z analýzy tiež nie je zrejmé, aké náklady sa očakávajú po skončení pilotného overovania a plnom nasadení, napríklad náklady na individuálne vzdelávacie účty, náklady na prevádzku informačných systémov, atď.
Z technického hľadiska je v analýze vplyvov na rozpočet verejnej správy potrebné:
V tabuľke č. 1 je potrebné vyplniť riadky „- vplyv na ŠR“ v časti Výdavky verejnej správy celkom a doplniť subjekt v časti Financovanie zabezpečené v rozpočte,
Príloha č. 1
5
V tabuľke č. 4/A je potrebné vyplniť riadok „Bežné výdavky (600)“ a riadok „Vplyv na výdavky verejnej správy celkom“,
Komisia upozorňuje, že v tabuľke 4/A sa uvádzajú všetky výdavky ako EKRK 630, pričom z materiálu jasne vyplýva aj vytvorenie nového IT systému. Je potrebné prehodnotiť, či časť výdavkov nemá byť klasifikovaná ako EKRK 700.
K vplyvom na informatizáciu spoločnosti
Komisia súhlasí s tvrdením predkladateľa, že predmetný návrh zákona vplyv na informatizáciu spoločnosti. Komisia odporúča použiť aktuálny formulár analýzy vplyvov na informatizáciu spoločnosti.
Pripomienka akceptovaná.
K sociálnym vplyvom
Obsah riadka označeného ako písm. b) sekcie 4.4 analýzy sociálnych vplyvov Komisia odporúča presunúť na začiatok riadka označeného písmenom h) sekcie 4.4 analýzy.
Odôvodnenie: Ak návrh predpokladá uľahčenie vzniku pracovných miest, v riadku označenom ako písm. b) sekcie 4.4 analýzy predkladateľ identifikuje sektory, odvetvia, regióny, skupiny zamestnancov a typy zamestnania, ktorých by sa to týkalo. Zvýšenie kvalifikovanosti skupín osôb patrí do riadka označeného ako písm. h) sekcie 4.4 analýzy.
Pripomienka akceptovaná.
V riadku označenom ako písm. l) sekcie 4.4 analýzy sociálnych vplyvov je potrebné konkretizovať, ako by návrh zákona mohol zvýšiť digitálne zručnosti špecifických vekových skupín zamestnancov.
Odôvodnenie: Z formulácií v riadku označenom ako písm. l) sekcie 4.4 analýzy nie je zrejmé, ako by návrh zákona ovplyvnil špecifické vekové skupiny zamestnancov - či by mohol ovplyvniť rozhodnutia zamestnancov alebo zamestnávateľov a či by mohol byť zdrojom neskoršieho vstupu na trh práce alebo, naopak, predčasného odchodu z neho.
Pripomienka akceptovaná.
K vplyvom na manželstvo rodičovstvo a rodinu
Komisia odporúča predkladateľovi, aby v súlade s Jednotnou metodikou na posudzovanie vybraných vplyvov doplnil v závere predkladacej správy text, že predkladaný materiál vplyv na manželstvo, rodičovstvo a rodinu, pretože „Návrh zákona o vzdelávaní dospelých a o zmene a doplnení niektorých zákonov“, pozitívny vplyv na manželstvo, rodičovstvo a rodinu, najmä v kontexte obsahových zmien najmä nové možnosti pre členov rodín zvýšiť kvalifikáciu niektorých členov rodiny a tým otvorenie nových možností uplatnenia na trhu práce s vyšším finančným ohodnotením, teda následne dôjde k zvýšeniu príjmov v konkrétnych rodinách.
Pripomienka akceptovaná, avšak vplyvy doplnené v závere všeobecnej časti dôvodovej správy, nie v predkladacej správe.
Zároveň Komisia odporúča predkladateľovi, aby identifikoval v doložke vybraných vplyvov v bode 9. pozitívne vplyvy na manželstvo rodičovstvo a rodinu a vypracoval príslušnú analýzu vplyvov na manželstvo rodičovstvo a rodinu, ktorá je povinnou súčasťou predkladaného materiálu. Vplyvy na manželstvo, rodičovstvo a rodinu Komisia odporúča zhodnotiť najmä v bodoch 8.2.6, 8.6.4. a 8.7.1.
Pripomienka akceptovaná.
Komisia zároveň upozorňuje predkladateľa na bod 9.1 Jednotnej metodiky na posudzovanie vybraných vplyvov, podľa ktorého sa na záverečné posúdenie vybraných vplyvov po medzirezortnom pripomienkovom konaní predkladajú Stálej pracovnej komisii Legislatívnej rady vlády SR na posudzovanie vybraných vplyvov pri Ministerstve hospodárstva Slovenskej republiky materiály, pri ktorých po pripomienkovom konaní došlo v rámci doložky k zmene v identifikácii vplyvov v bode 9 doložky alebo k významnej zmene aspoň jedného z vybraných vplyvov, a tým aj k zmene dotknutej analýzy vplyvu.
Odôvodnenie: Predkladateľ nepredložil predkladaciu správu, pričom identifikoval vplyvy na manželstvo, rodičovstvo a rodinu v doložke vybraných vplyvov ako žiadne vplyvy. Avšak viaceré obsahové zmeny zákona majú pozitívne vplyvy na túto oblasť, napríklad v kontexte nových možnosti pre členov rodín zvýšiť kvalifikáciu niektorých členov rodiny a tým otvorenie nových možností uplatnenia na trhu práce, vďaka novým možnostiam vzdelávania môžu členovia rodín pokračovať v remeselnej práci v kooperujúcich firmách, sociálnych
Príloha č. 1
6
podnikoch, resp. inom účelovom zariadení zriadenom a certifikovanom pre podporu vzdelávania nízko kvalifikovaných osôb formou pracovných aktivít. Analýza vplyvov a manželstvo, rodičovstvo a rodinu bola doplnená formou sledovania zmien a je prílohou tohto emailu.
Na základe vyššie uvedeného je nevyhnutné, aby predkladateľ identifikoval a podrobnejšie popísal aspoň tie nové ustanovenia a opatrenia v zákone, u ktorých očakáva najzásadnejšie vplyvy na manželstvo, rodičovstvo a rodinu.
Pripomienka akceptovaná, avšak vplyvy doplnené v závere všeobecnej časti dôvodovej správy, nie v predkladacej správe.
14.Stanovisko Komisie na posudzovanie vybraných vplyvov zo záverečného posúdenia č. 034_2/2024 (v prípade, ak sa uskutočnilo v zmysle bodu 9.1. Jednotnej metodiky)
Súhlasné
Súhlasné s návrhom na dopracovanie
Nesúhlasné
Uveďte pripomienky zo stanoviska Komisie z časti II. spolu s Vaším vyhodnotením:
K vplyvom na podnikateľské prostredie
Komisia žiada predkladateľa o doplnenie popisu vplyvov na podnikateľské prostredie v časti 3.4 Iné vplyvy na podnikateľské prostredie v rámci analýzy, ktoré súvisia so zmenami v § 11 - ukladanie povinnosti certifikovanej vzdelávacej inštitúcie a v § 18 (odsek 3) - predĺženie lehoty, kedy právnická osoba môže opätovne požiadať o autorizáciu, a to najskôr po uplynutí dvoch rokov odo dňa výmazu, odkedy bola vymazaná z registra autorizovaných inštitúcií.
Odôvodnenie: V Analýze vplyvov na podnikateľské prostredie je potrebné uviesť všetky vplyvy na podnikateľské prostredie.
Pripomienka čiastočne akceptovaná. Predkladateľ pripomienky stiahol pripomienku k § 11.
Komisia žiada predkladateľa o nahradenie slova „poskytuje“ slovom „rozširuje“ v nasledujúcej vete v časti 3.4 Iné vplyvy na podnikateľské prostredie v rámci analýzy „Materiál poskytuje možnosti uplatniť si zníženie daňového základu o prostriedky poskytnuté zamestnávateľom na vzdelávanie svojich zamestnancov v zmysle zákona č. 595/2003 o dani z príjmov, čo predstavuje pozitívny vplyv na podnikateľské prostredie.“
Odôvodnenie: Materiál nezavádza možnosť uplatniť si zníženie daňového základu (to už je aktuálne platné v zákone č. 595/2003 o dani z príjmov). Materiál len rozširuje nové možnosti, ako daňový základ znížiť.
Pripomienka akceptovaná.
K vplyvom na rozpočet verejnej správy
V doložke vybraných vplyvov je označený negatívny, rozpočtovo čiastočne zabezpečený vplyv na rozpočet verejnej správy a žiadny vplyv na limit verejných výdavkov. V analýze vplyvov v tabuľke č. 1/A sú kvantifikované výdavky v sume 1,8 mil. eur v roku 2025, v sume 5,2 mil. eur v roku 2026, v sume 3,9 mil. eur v roku 2027 a v sume 3,4 mil. eur v roku 2028 v súvislosti so zavedením platformy individuálnych vzdelávacích účtov, prevádzkou a integráciou softvérového modulu pre procesy overovania kvality vzdelávacích výstupov, atď. Zároveň z tabuľky vyplýva požiadavka na navýšenie limitu počtu zamestnancov o 23 zamestnancov v roku 2025, o 25 zamestnancov v roku 2026, o 20 zamestnancov v roku 2027 a o 12 zamestnancov v roku 2028. Nekrytý vplyv je kvantifikovaný v sume 0,4 mil. eur ročne v rokoch 2025 a 2026 a v sume 0,5 mil. eur ročne v rokoch 2027 a 2028 v súvislosti s transferom pre Alianciu sektorových rád. Ostatné vplyvy sú zabezpečené zo zdrojov EÚ.
V analýze vplyvov je potrebné v tabuľke č. 1/A uviesť k jednotlivým EÚ zdrojom aj prislúchajúcu časť spolufinancovania zo ŠR. Uvedené je zároveň potrebné zohľadniť v príslušných tabuľkách analýzy vplyvov. Do analýzy vplyvov je ďalej potrebné doplniť kvantifikáciu navrhnutého vypustenia, resp. zmien správnych poplatkov. Zároveň Komisia upozorňuje, že materiál zakladá negatívny vplyv na limit verejných výdavkov, pričom v doložke je označený žiadny vplyv.
Príloha č. 1
7
S predmetným návrhom bude možné zo strany Komisie súhlasiť len pod podmienkou, že z neho nebude vyplývať rozpočtovo nezabezpečený vplyv a všetky vplyvy budú zabezpečené v rámci limitov dotknutých subjektov, bez dodatočných požiadaviek na rozpočet verejnej správy.
Pripomienka neakceptovaná. Rozpor trvá. MŠVVaŠ SR bude požadovať navýšenie rozpočtu kapitoly MŠVVaM zo štátneho rozpočtu o 400 000 EUR v roku 2025 a každý nasledujúci rok sa predpokladá s navýšením 10 %.