napríklad keď je skúška vykonaná v strednej odbornej škole, ktorá používa označenie centrum odborného vzdelávania a prípravy; v tomto prípade stredná odborná škola uchádzačovi vydá okrem osvedčenia o profesijnej kvalifikácii aj výučný list a vysvedčenie o záverečnej skúške v príslušnom učebnom odbore.Pri zavedení individuálneho vzdelávacieho účtu ako nástroja individualizovanej podpory jednotlivca vo vzdelávaní dospelých a za účelom posilnenia motivácie účasti dospelých na vzdelávaní, návrh zákona predpokladá, že individuálny vzdelávací účet bude možné využiť iba v certifikovanej vzdelávacej inštitúcii.
Mechanizmus, prostredníctvom ktorého štát alebo zamestnávateľ uhrádza vzdelávanie, umožňuje dospelému na základe jeho individuálnych potrieb
-vzdelávať sa v oblasti základných zručností, kľúčových kompetencií alebo v oblasti záujmového vzdelávania alebo využívať služby kariérového poradenstva pre dospelých,
-získavať, prehlbovať alebo rozširovať si svoju kvalifikáciu podľa potrieb trhu práce, využívať služby kariérového poradenstva pre dospelých s cieľom lepšieho uplatnenia sa na trhu práce,
-overovať svoje výsledky neformálneho vzdelávania a informálneho učenia sa na účely získania profesijnej kvalifikácie.
Tento systémový nástroj signalizuje záujem štátu posilniť individuálnu zodpovednosť za úroveň zručností každého jednotlivca. Pomocou tohto nástroja sa automaticky zavádza dodatočný nástroj zabezpečenia kvality vzdelávania, ktorý hodnotí relevantnosť vzdelávania poskytovaného vzdelávacou inštitúciou pre trh práce. Relevantnosť obsahu a kvality vzdelávania bude posudzovať Aliancia sektorových rád s cieľom udržania zamestnanosti pri dopadoch digitalizácie, automatizácie a podpory zelenej ekonomiky. Kompetencie Aliancie sektorových rád sa rozšírili aj smerom k akreditácii vzdelávacích programov a procesu zabezpečenia autorizácie, t. j. výkonu skúšky na overovanie vzdelávacích výstupov. Cieľom zmien je budovanie efektívneho systému vzdelávania dospelých v kontexte kultúry celoživotného vzdelávania s dôrazom na podporu neformálneho vzdelávania a individualizovaného prístupu k vzdelávaniu. Budovaním kultúry celoživotného vzdelávania sa vytvára prostredie, v ktorom je vzdelávanie hlavnou zásadou vzdelávacej politiky štátu a umožňuje sa každému občanovi vzdelávať sa počas celého života, v rôznych kontextoch a z rôznych dôvodov.
Návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, ústavnými zákonmi a nálezmi Ústavného súdu Slovenskej republiky, medzinárodnými zmluvami a inými medzinárodnými dokumentmi, ktorými je Slovenská republika viazaná, zákonmi a s právom Európskej únie.
Návrh zákona má pozitívne vplyvy na podnikateľské prostredie, na informatizáciu spoločnosti, pozitívne sociálne vplyvy a vplyvy na manželstvo, rodičovstvo a rodinu. Návrh zákona má negatívny vplyv na rozpočet verejnej správy a negatívne vplyvy na podnikateľské prostredie. Materiál nemá vplyvy na limit verejných výdavkov, vplyvy na životné prostredie ani vplyvy na služby verejnej správy pre občana.