Príloha č. 2
1
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,
na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1/A
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
2024
2025
2026
2027
Príjmy verejnej správy celkom
0
0
0
0
v tom: za každý subjekt verejnej správy zvlášť
0
0
0
0
z toho:
- vplyv na ŠR
0
0
0
0
Rozpočtové prostriedky
EÚ zdroje
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Výdavky verejnej správy celkom
60 000 000
99 641 957
100 345 734
101 168 680
v tom: MŠVVaM SR/078
60 000 000
99 306 578
100 008 986
100 830 993
v tom: MPSVaR SR
0
109 014
109 459
109 765
v tom: MV SR
0
226 364
227 288
227 922
z toho:
- vplyv na ŠR
60 000 000
99 641 957
100 345 734
101 168 680
Rozpočtové prostriedky
60 000 000
99 641 957
100 345 734
101 168 680
EÚ zdroje
0
0
0
0
spolufinancovanie
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
z toho vplyv nových úloh v zmysle ods. 2 Čl. 6 ústavného zákona č. 493/2011 Z. z.
o rozpočtovej zodpovednosti
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
Príloha č. 2
2
z toho vplyv nových úloh v zmysle ods. 2 Čl. 6 ústavného zákona č. 493/2011 Z. z.
o rozpočtovej zodpovednosti
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Vplyv na počet zamestnancov
0
0
0
0
- vplyv na ŠR
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Vplyv na mzdové výdavky (EK 610)
3 405 959
0
0
0
- vplyv na ŠR*
3 405 959
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Financovanie zabezpečené v rozpočte
60 000 000
60 000 000
60 000 000
60 000 000
v tom: MŠVVaM SR/078
60 000 000
60 000 000
60 000 000
60 000 000
v tom: MPSVaR SR
0
0
0
0
v tom: MV SR
0
0
0
0
Iné ako rozpočtové zdroje
0
0
0
0
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
0
39 641 957
40 345 734
41 168 680
Návrh zákona nepredpokladá vplyv na zamestnanosť ani na mzdové výdavky, nakoľko poskytovanie kompenzačného príspevku je navrhované formou bežného transferu jednotlivcovi. Z uvedeného dôvodu nie je súčasťou analýzy spracovaná tabuľka č. 5. Keďže školám a školským zariadeniam v zriaďovateľskej pôsobnosti obcí, VÚC, súkromných a cirkevných zriaďovateľov sa finančné prostriedky z kapitoly MŠVVaM SR poskytujú prostredníctvom rozpočtu ich zriaďovateľov, tieto výdavky súčasťou bežného transferu (kat. 640) poskytovaného MŠVVaM SR týmto zriaďovateľom a sú v štruktúre ekonomickej klasifikácie vyčíslené v tab. 4A a 4B.
Tabuľka č. 1/B
2024
2025
2026
2027
Príloha č. 2
3
Vplyvy na limit verejných výdavkov verejnej správy celkom (v metodike ESA 2010)
0
39 641 957
40 345 734
41 168 680
v tom: MŠVVaM SR/078
0
39 306 578
40 008 986
40 830 993
v tom: MPSVaR SR
109 014
109 459
109 765
v tom: MV SR
226 364
227 288
227 922
z toho:
vplyv na limit verejných výdavkov ŠR
0
39 641 957
40 345 734
41 168 680
vplyv na limit verejných výdavkov ostatných subjekty verejnej správy
0
0
0
0
vplyv na limit verejných výdavkov ďalších súčastí rozpočtu verejnej správy
0
0
0
0
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Návrh, ktorého cieľom je riešenie nerovností, má vplyv na rozpočet verejnej správy:
- kapitoly MŠVVaM SR v r. 2024 vo výške 60 mil. €, návrh kompenzačného príspevku (s účinnosťou od 1.1.2025) v r. 2025 vo výške 99 306 578 €, v r. 2026 vo výške 100 008 986 € a v roku 2027 vo výške 100 830 993 €. Kapitola MŠVVaM SR má vo vo svojom rozpočte zabezpečené financovanie predmetného návrhu v každom z uvedených rokov vo výške 60 mil. €. Rozpočtovo krytý vplyv v plnej výške je v roku 2024 a nekrytý vplyv v ostatných rokoch je vo výške 39 306 578 v roku 2025, 40 008 986 v r. 2026 a 40 830 993 € v r. 2027. Financovanie sa navrhuje zvýšením rozpočtu kapitoly MŠVVaM SR. Rozpočtovo nekrytý vplyv navrhujeme riešiť pri príprave rozpočtu verejnej správy na príslušný rozpočtový rok.
- kapitoly MPSVaR SR v r. 2025 vo výške 109 014 €, v r. 2026 vo výške 109 459 € a v roku 2027 vo výške 109 765 €. Kapitola MPSVaR SR nemá vo svojom rozpočte zabezpečené financovanie predmetného návrhu. Financovanie sa navrhuje zvýšením rozpočtu kapitoly MPSVaR SR. Rozpočtovo nekrytý vplyv navrhujeme riešiť pri príprave rozpočtu verejnej správy na príslušný rozpočtový rok.
- kapitoly MV SR v r. 2025 vo výške 226 364 €, v r. 2026 vo výške 227 288 € a v roku 2027 vo výške 227 922 €. Kapitola MV SR nemá vo svojom rozpočte zabezpečené financovanie predmetného návrhu. Financovanie sa navrhuje zvýšením rozpočtu kapitoly MV SR. Rozpočtovo nekrytý vplyv navrhujeme riešiť pri príprave rozpočtu verejnej správy na príslušný rozpočtový rok.
Príloha č. 2
4
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov rieši zavedenie poskytovania kompenzačného príspevku pre pedagogických a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení.
Poskytovanie kompenzačného príspevku sa netýka škôl a ŠZ, ktoré sú financované z výnosu dane z príjmov fyzických osôb.
2.2.1.1.Kompenzačný príspevok
Kompenzačný príspevok slúžiť ako motivačný a stabilizačný nástroj pre pedagogických a odborných zamestnancov podľa aktuálnej potreby. Kompenzačný príspevok je určený najmä na podporu pedagogických a odborných zamestnancov, ktorí pôsobia v prostredí s výrazným nedostatkom personálu, vyššou fluktuáciou alebo s pretrvávajúcimi ťažkosťami, pri získavaní a udržaní kvalifikovaných zamestnancov a kde je potrebné zvýšiť atraktivitu pracovných pozícií.
Kompenzačný príspevok bude pedagogickým a odborným zamestnancom vyplácať zamestnávateľ. Finančné prostriedky na jeho poskytovanie budú poskytované zriaďovateľom škôl a školských zariadení z rozpočtovej kapitoly MŠVVaM SR a školám z rozpočtovej kapitoly MPSVaR SR a MV SR.
.......................................................................................................................................................
2.2.2. Charakteristika návrhu:
zmena sadzby
zmena v nároku
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)
x kombinovaný návrh
iné
2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Príloha č. 2
5
Tabuľka č. 2
Odhadované objemy
Objem aktivít
2024
2025
2026
2027
Kompenzačný príspevok
60 000 000
99 641 957
100 345 734
101 168 680
Indikátor KLM
Indikátor XYZ
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
2.2.4.1. Kompenzačný príspevok
V roku 2024 sa pilotne kompenzovali regionálne rozdiely pedagogickým a odborným zamestnancom prenesených kompetencií financovaným zo štátneho rozpočtu (okrem zariadení poradenstva a prevencie) v celkovom objeme 60 mil. eur, pričom boli využité súčasné systémové možnosti. Tento nástroj nebolo možné aplikovať u pedagogických a odborných zamestnancov, ktorých mzda bola financovaná z prostriedkov (realizované národné projekty), nebola aplikovaná v prípade škôl iných ministerstiev a rovnako nebola aplikovaná u pedagogických a odborných zamestnancov, ktorých mzda je hradená mimo zdrojov štátneho rozpočtu (napr. MŠ, ŠMŠ,). V rámci pilotného overenia sa ukázalo, že použité riešenie vyvoláva nespokojnosť medzi pedagogickými a odbornými zamestnancami v rámci rovnakej školy, a preto návrh predpokladá financovanie kompenzačného príspevku aj pre tých pedagogických a odborných zamestnancov, ktorých mzda je financovaná z prostriedkov a mimorozpočtových zdrojov v prípade, že pôsobia v škole/školskom zariadení, kde sa príspevok vypláca.
Návrh počíta so zachovaním výšky príspevku z roku 2024, avšak rozširuje sa počet prijímateľov príspevku. Rozšírenie počtu prijímateľov vychádza z navrhovanej novely zákona č. 597/2003 Z. z. o financovaní základných škôl, stredných škôl a školských zariadení v znení neskorších predpisov, na základe ktorej by od 1. 1. 2025 došlo k zmene zdroja financovania a ŠMŠ v zriaďovateľskej pôsobnosti samosprávy, súkromných a cirkevných zriaďovateľov, ktoré by neboli financované z podielových daní v rámci originálnej pôsobnosti, ale z rozpočtovej kapitoly MŠVVaM SR v rámci preneseného výkonu štátnej správy. V súvislosti s uvedenou zmenou financovania a ŠMŠ, pri zachovaní výšky regionálnych príspevkov z roku 2024, pridaním škôl iných ministerstiev a zohľadnení nedostatku kvalifikovaných pedagogických a odborných zamestnancov pracujúcich v náročnejších podmienkach, sa v r. 2025 očakáva celková potreba finančných prostriedkov na poskytovanie kompenzačného príspevku vo výške 99 641 957 €, v tom a ŠMŠ (doposiaľ financované z podielových daní) vo výške 17 572 011 a školy iných ministerstiev vo výške 335 378 €. Návrh zahŕňa kompenzáciu rozdielov aj v prípade zamestnancov financovaných z EÚ a mimorozpočtových zdrojov, a to vo výške 11 577 480 €. Vo výdavkoch na poskytovanie kompenzačného príspevku je zohľadnené aj
Príloha č. 2
6
poskytovanie tohto príspevku pre pedagogických a odborných zamestnancov pôsobiacich v náročnejší podmienkach, kde je tiež nedostatok kvalifikovaných zamestnancov, a to vo výške 10 042 385 €. Návrh počíta s tým, že príspevok bude predmetom dane z príjmu fyzických osôb a bude sa z neho odvádzať poistné na zdravotné a sociálne poistenie.
Podrobná štruktúra výdavkov na poskytovanie kompenzačného príspevku v jednotlivých rokoch v závislosti od druhu školy a zdroja financovania je uvedená v Tab. 1. Vo všetkých rokoch je vo výdavkoch zohľadnený medziročný percentuálny prognózovaný nárast počtu pedagogických a odborných zamestnancov v jednotlivých rokoch.
Tab. 1: Štruktúra výdavkov na poskytovanie kompenzačného príspevku v jednotlivých rokoch
Kalendárny rok
2024
2025
2026
2027
Prognózovaný nárast počtu zamestnancov
0,42%
0,41%
0,28%
Regionálne rozdiely
60 000 000
89 599 572
90 262 372
91 057 181
Počet zamestnancov RŠ celkom
64 867
98 784
99 553
100 465
v tom Š a ŠZ - PK (štátny rozpočet) v €
60 000 000
60 114 702
60 359 990
60 528 424
Počet zamestnancov PK
64 867
66 151
66 421
66 606
v tom MŠ+ŠMŠ – OK (podielové dane) v €
17 572 011
17 643 710
17 692 945
Počet zamestnancov MŠ a ŠMŠ
19 155
19 233
19 287
v tom Š a ŠZ financované zo zdrojov EÚ a mimorozpočtových zdrojov
11 577 480
11 921 924
12 498 124
Počet zamestnancov financovaných zo zdrojov EÚ a MRZ
13 295
13 716
14 388
v tom školy MPSVaR SR v €
109 014
109 459
109 765
Počet zamestnancov škôl MPSVaR SR
46
46
46
v tom školy MV SR v €
226 364
227 288
227 922
Počet zamestnancov škôl MV SR
137
138
138
Náročnejšie podmienky
-
10 042 385
10 083 362
10 111 499
SPOLU
60 000 000
99 641 957
100 345 734
101 168 680
Kryté výdavky
60 000 000
60 000 000
60 000 000
60 000 000
Nekryté výdavky
-
39 641 957
40 345 734
41 168 680
Tab. 2: Podrobná štruktúra výdavkov na poskytovanie kompenzačného príspevku podľa typu zriaďovateľa
Príloha č. 2
7
v jednotlivých rokoch
Typ zriaďovateľa
2024*
2025
2026
2027
C
4 235 881
6 150 197
6 193 724
6 244 681
K
4 596 342
8 413 080
8 474 995
8 549 043
O
31 690 718
61 354 443
61 780 254
62 273 182
S
3 532 021
8 083 971
8 142 434
8 211 700
V
15 945 038
15 304 888
15 417 579
15 552 387
MPSVaR SR
0
109 014
109 459
109 765
MV SR
0
226 364
227 288
227 922
Spolu
60 000 000
99 641 957
100 345 734
101 168 680
Tab. 3
Podrobná štruktúra počtov pedagogických a odborných zamestnancov podľa typu zriaďovateľa
v jednotlivých rokoch vo vzťahu k poskytovaniu kompenzačného príspevku
Typ zriaďovateľa
2024*
2025
2026
2027
C
4 116
5 669
5 713
5 765
K
6 923
8 512
8 579
8 657
O
34 953
62 119
62 603
63 178
S
4 079
6 239
6 288
6 346
V
14 875
16 061
16 186
16 335
MPSVaR SR
46
46
46
MV SR
137
138
138
Zamestnanci spolu
64 946
98 784
99 553
100 465
* V roku 2024 sa pilotne kompenzovali regionálne nerovnosti, a to formou odmeny.
Príloha č. 2
8
Návrh nepredpokladá z dôvodu poskytovania kompenzačného príspevku v rokoch 2025 2028 negatívny vplyv na rozpočet územnej samosprávy a rozpočet súkromných a cirkevných zriaďovateľov škôl a ŠZ. Dôvodom je primárny účel kompenzačného príspevku, ktorým je zlepšenie personálnej situácie v oblasti vzdelávania na Slovensku. Tento účel sa týka škôl, kde sa organizuje výchova a vzdelávania v súlade so štátnym vzdelávacím programom.
Tabuľka č. 3
1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Tabuľka č. 4/A
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Príjmy (v eurách)
2024
2025
2026
2027
poznámka
Daňové príjmy (100)1
Nedaňové príjmy (200)1
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Vplyv na príjmy verejnej správy celkom
0
0
0
0
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Výdavky (v eurách) MŠVVaM SR***
2024**
2025
2026
2027
poznámka
Bežné výdavky (600)
60 000 000
99 306 578
100 008 986
100 830 993
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
3 405 959
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
1 190 383
3 063 794
3 086 342
3 113 308
Tovary a služby (630)2
Príloha č. 2
9
2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
181
Poznámka: ** Rozpis v zmysle prideleného rozpočtu.
*** V týchto kalkuláciách sa ráta, že príspevok bude predmetom dane a odvodov.
Bežné transfery spolu (640)2
v tom:
55 403 658
96 242 784
96 922 645
97 717 685
641 013
31 690 718
61 354 443
61 780 254
62 273 182
641 014
15 945 038
15 304 888
15 417 579
15 552 387
642 004
4 235 881
6 150 197
6 193 724
6 244 681
642 005
3 532 021
8 083 971
8 142 434
8 211 700
642 014
0
5 349 286
5 388 653
5 435 735
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
0
0
0
0
Kapitálové výdavky (700)
0
0
0
0
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
0
0
0
0
Kapitálové transfery (721006)2
0
0
0
0
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
0
0
0
0
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
60 000 000
99 641 957
100 345 734
101 168 680
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Výdavky (v eurách) MPSVaR SR
2024
2025
2026
2027
poznámka
Bežné výdavky (600)
0
109 014
109 459
109 765
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
0
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
0
39 700
39 862
39 973
Tovary a služby (630)2
Bežné transfery spolu (640)2
v tom:
0
69 315
69 597
69 792
641 013
0
0
0
0
641 014
0
0
0
0
642 004
0
0
0
0
Príloha č. 2
10
642 005
0
0
0
0
642 014
0
69 315
69 597
69 792
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
0
0
0
0
Kapitálové výdavky (700)
0
0
0
0
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
0
0
0
0
Kapitálové transfery (721006)2
0
0
0
0
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
0
0
0
0
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
60 000 000
99 641 957
100 345 734
101 168 680
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Výdavky (v eurách) MV SR
2024
2025
2026
2027
poznámka
Bežné výdavky (600)
0
226 364
227 288
227 922
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
0
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
0
82 435
82 772
83 003
Tovary a služby (630)2
Bežné transfery spolu (640)2
v tom:
0
143 929
144 516
144 920
641 013
0
0
0
0
641 014
0
0
0
0
642 004
0
0
0
0
642 005
0
0
0
0
642 014
0
143 929
144 516
144 920
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
0
0
0
0
Kapitálové výdavky (700)
0
0
0
0
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
0
0
0
0
Kapitálové transfery (721006)2
0
0
0
0
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
0
0
0
0
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
60 000 000
99 641 957
100 345 734
101 168 680
Príloha č. 2
11
Tabuľka č. 4/B
2 – výdavky rozpísať až do podpoložiek platnej ekonomickej klasifikácie
Vplyv na limit verejných výdavkov subjektu verejnej správy
Vplyvy (v metodike ESA 2010) MŠVVaM SR
2024
2025
2026
2027
poznámka
Kapitálové príjmy (230)
0
0
0
0
Bežné výdavky (600)
0
39 306 578
40 008 986
40 830 993
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
0
0
0
0
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
0
1 212 682
1 234 703
1 260 718
Tovary a služby (630)2
0
0
0
0
Bežné transfery spolu (640)2
v tom:
0
38 093 897
38 774 283
39 570 275
641 013
0
24 284 728
24 715 432
25 217 205
641 014
0
6 057 834
6 167 863
6 297 859
642 004
0
2 434 312
2 477 824
2 528 751
642 005
0
3 199 720
3 257 413
3 325 286
642 014
0
2 117 303
2 155 752
2 201 173
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
0
0
0
0
Kapitálové výdavky (700)
0
0
0
0
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
0
0
0
0
Kapitálové transfery (720)2
0
0
0
0
Vplyv na limit verejných výdavkov subjektu verejnej správy celkom
0
39 641 957
40 345 734
41 168 680
Vplyv na limit verejných výdavkov subjektu verejnej správy
Vplyvy (v metodike ESA 2010) MPSVaR SR
2024
2025
2026
2027
poznámka
Kapitálové príjmy (230)
0
0
0
0
Bežné výdavky (600)
0
109 014
109 459
109 765
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
0
0
0
0
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
0
39 700
39 862
39 973
Tovary a služby (630)2
0
0
0
0
Bežné transfery spolu (640)2
v tom:
0
69 315
69 597
69 792
641 013
0
0
0
0
Príloha č. 2
12
641 014
0
0
0
0
642 004
0
0
0
0
642 005
0
0
0
0
642 014
0
69 315
69 597
69 792
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
0
0
0
0
Kapitálové výdavky (700)
0
0
0
0
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
0
0
0
0
Kapitálové transfery (720)2
0
0
0
0
Vplyv na limit verejných výdavkov subjektu verejnej správy celkom
0
39 641 957
40 345 734
41 168 680
Vplyv na limit verejných výdavkov subjektu verejnej správy
Vplyvy (v metodike ESA 2010) MV SR
2024
2025
2026
2027
poznámka
Kapitálové príjmy (230)
0
0
0
0
Bežné výdavky (600)
0
226 364
227 288
227 922
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
0
0
0
0
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
0
82 435
82 772
83 003
Tovary a služby (630)2
0
0
0
0
Bežné transfery spolu (640)2
v tom:
0
143 929
144 516
144 920
641 013
0
0
0
0
641 014
0
0
0
0
642 004
0
0
0
0
642 005
0
0
0
0
642 014
0
143 929
144 516
144 920
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
0
0
0
0
Kapitálové výdavky (700)
0
0
0
0
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
0
0
0
0
Kapitálové transfery (720)2
0
0
0
0
Vplyv na limit verejných výdavkov subjektu verejnej správy celkom
0
39 641 957
40 345 734
41 168 680
Príloha č. 2
13
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Tabuľka č. 5
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Zamestnanosť
2024
2025
2026
2027
poznámka
Počet zamestnancov celkom
z toho vplyv na ŠR
Priemerný mzdový výdavok (v eurách)
z toho vplyv na ŠR
Osobné výdavky poskytované zriaďovateľom ako transfer celkom (v eurách)
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
z toho vplyv na ŠR
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
z toho vplyv na ŠR
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt. Ak sa týka rôznych skupín zamestnancov, je potrebné počty, mzdy a poistné rozpísať samostatne podľa spôsobu odmeňovania (napr. policajti, colníci ...).
Priemerný mzdový výdavok je tvorený podielom mzdových výdavkov na jedného zamestnanca na jeden kalendárny mesiac bežného roka.
Kategórie 610 a 620 sú z tejto prílohy prenášané do príslušných kategórií prílohy „výdavky“.
2.2.5. Výpočet vplyvov na dlhodobú udržateľnosť verejných financií
Príloha č. 2
14
Uveďte model, ktorý bol použitý na stanovenie vplyvov na príjmy a výdavky v dlhodobom horizonte, ako aj predpoklady, z ktorých ste vychádzali a boli v modeli zahrnuté. Popíšte použitý model spolu s jeho modifikáciami, ak boli pri výpočte vykonané.
Tabuľka č. 6
Vplyv na verejné financie
Dlhodobá udržateľnosť
d
d + 10
d + 20
d + 30
d + 40
Poznámka
Vplyv na výdavky v p. b. HDP
Vplyv na príjmy v p. b. HDP
Vplyv na bilanciu v p. b. HDP
Poznámka:
Písmeno „d“ označuje prvý rok nasledujúcej dekády.
Tabuľka sa vypĺňa pre každé opatrenie samostatne. V prípade zavádzania viacerých opatrení sa vyplní aj tabuľka obsahujúca aj kumulatívny efekt zavedenia všetkých opatrení súčasne.“