zamestnancom v nerovnoprávnom a nevýhodnom postavení, najmä čo sa týka kvalifikačných predpokladov, ich získavania a dopĺňania, ako aj profesijného rozvoja a benefitov z nich plynúcich,
ov rámci celkového konceptu kategórií pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov, ktorý sa týka pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov v školách, školských zariadeniach, ale aj v zariadeniach sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately, zariadeniach sociálnych služieb v rezortnej pôsobnosti Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky, ako aj v rehabilitačnom stredisku pre zrakovo postihnutých zriadenom Ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky, vytvára precedens, podľa ktorého je poskytovanie činnosti sociálneho pracovníka odlišne vnímané v školách a školských zariadeniach a odlišne v zariadeniach v rezortnej pôsobnosti Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky.
Vzhľadom na to, že súčasná úprava prináša viac negatív ako pozitív, navrhuje sa riešenie, ktoré vecne zabezpečí výkon činností cielených na odstránenie sociálnych prekážok vo výchove a vzdelávaní, zjednotí podmienky výkonu sociálnej práce v školách, školských zariadeniach, s podmienkami v zariadeniach sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately, zariadeniach sociálnych služieb v rezortnej pôsobnosti Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky, ako aj v rehabilitačnom stredisku pre zrakovo postihnutých zriadenom Ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky.
K bodom 3 a 4
Dôvodom na úpravu ustanovenia § 6 ods. 3 a § 9 je potreba vytvorenia základu pre úpravu personálnych podmienok bilaterálnej spolupráce Slovenskej republiky pri podpore jazykového vzdelávania tak, aby plnenie predpokladov nepredstavovalo neprimeranú záťaž pre prichádzajúcich zahraničných učiteľov, ktorí prichádzajú do Slovenskej republiky na základe dohody medzi Ministerstvom školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR a ministerstvom školstva inej krajiny.
K bodom 5 a 7
Úpravy ustanovenia § 10 ods. 7 písm. d) a § 14 ods. 4 písm. a) súvisia s navrhovanými zmenami v systéme vzdelávania dospelých, ako ich uvádza návrh nového zákona o vzdelávaní dospelých a o doplnení niektorých zákonov, ktorý je predmetom samostatného procesu.
K bodom 6 a 28
Dôvodom úpravy § 13 je, aby osoby, ktoré majú vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa, a zároveň pedagogicky pôsobia na vysokých školách minimálne tri roky, boli kvalifikovanými aj bez potreby doplňujúceho pedagogického štúdia (najmä na vyučovanie odborných predmetov, ktoré súvisia s ich pôsobením na vysokej škole). Keďže takéto osoby už pedagogicky pôsobia na vysokých školách určitý čas, tak nie je odôvodniteľné, prečo by mali absolvovať aj doplňujúce pedagogické štúdium. Je potrebné vychádzať z predpokladu, že takéto osoby počas ich pedagogického pôsobenia na vysokých školách nadobudli dostatočné pedagogické zručnosti na to, aby mohli vyučovať aj na stredných školách. Vychádzajúc z aplikačnej praxe, takáto úprava pomôže najmä pri vyučovaní odborných predmetov na stredných odborných školách, ale aj pri vyučovaní odborných predmetov na gymnáziách (napríklad fyzika, chémia, informatika). Súvisí to so skutočnosťou, že na vyučovanie odborných predmetov nie sú dostatočné personálne kapacity a odstránenie vyššie uvedenej bariéry napomôže posilneniu