535 078 787 € a návrh predpokladá vynaloženie väčšieho objemu výdavkov, a to vo výške 559 639 294 €. Vstupné dáta na spracovanie dopadov zmeny financovania MŠ na rozpočet obcí a rozpočet kapitoly MŠVVaM SR:
-počet detí MŠ v zriaďovateľskej pôsobnosti obcí, súkromných a cirkevných zriaďovateľov v školskom roku 2023/2024 k 15. 9. 2023 na základe výkazu Škol (MŠVVaŠ SR) 40–01,
-priemerný evidenčný prepočítaný počet pedagogických, odborných a nepedagogických zamestnancov MŠ v zriaďovateľskej pôsobnosti obcí, súkromných a cirkevných zriaďovateľov na základe údajov zo štvrťročného štatistického výkazu Škol 1-04 o práci v školstve za obdobie január až marec 2024 ,
-objem finančných prostriedkov čerpaných na mzdy zamestnancov MŠ v zriaďovateľskej pôsobnosti obcí, súkromných a cirkevných zriaďovateľov na základe údajov zo štvrťročného štatistického výkazu Škol 1-04 o práci v školstve za obdobie január až marec 2024,
-finančný výkaz FIN 1-12 za rok 2023 o bežných výdavkoch obcí vynaložených na predprimárne vzdelávanie zo zdroja 40 (vlastné príjmy obcí),
- legislatívne ustanovenia navrhovanej úpravy financovania MŠ v súlade so zákonom č. 597/2003 Z. z. o financovaní základných škôl, stredných škôl a školských zariadení v znení neskorších predpisov (normatívne a nenormatívne financovanie),
-legislatívne ustanovenia zákona 564/2004 Z. z. o rozpočtovom určení výnosu dane z príjmov územnej samospráve a nariadenia vlády č. 668/2004 Z. z. o rozdeľovaní výnosu dane z príjmov územnej samospráve.
Na základe vyššie uvedeného bol vyčíslený celkový vplyv na rozpočet verejnej správy vo výške 0 €, nakoľko vyčíslená potreba finančných prostriedkov pre kapitolu ministerstva na zabezpečenie zmeny financovania MŠ na rok 2025 vo výške 614 433 722 € sa predpokladá zabezpečiť znížením výnosu DPFO obciam vo výške 559 639 294 € a vlastnými rozpočtovými zdrojmi ministerstva vo výške 54 794 428 €. S rovnakými sumami sa uvažuje aj na nasledujúce 2 rozpočtové roky. V predloženom návrhu nie je zohľadnený prípadný nárast počtu detí MŠ v jednotlivých rozpočtových rokoch a s tým súvisiaci nárast počtu zamestnancov MŠ. Pri súčasnom počte 25 074 zamestnancov sa nepredpokladá rozpočtovo nekrytý vplyv. Z uvedeného vyplýva, že v prípade zmien výkonových ukazovateľov, bude túto situáciu ministerstvo riešiť v spolupráci s MF SR.
V oblasti vplyvu zamestnanosti na rozpočet verejnej správy sa vychádzalo z údajov štvrťročného štatistického výkazu Škol (MŠVVM SR) 1-04 o práci v školstve za obdobie 1. štvrťroku 2024 o celkovom priemernom evidenčnom prepočítanom počte pedagogických, odborných a nepedagogických zamestnancov, ktorí zabezpečujú výchovno-vzdelávací proces a prevádzku MŠ v zriaďovateľskej pôsobnosti obcí, súkromných a cirkevných zriaďovateľov.
Aj keď sa novelou zákona plní jeden z cieľov Plánu obnovy a odolnosti SR schváleného uznesením vlády SR č. 221 z 28. apríla 2021– Reforma 1 komponent 6 - „Zabezpečenie podmienok na implementáciu povinného predprimárneho vzdelávania pre deti od 5 rokov a zavedenie právneho nároku na miesto v materskej škole alebo u iných poskytovateľov