VYSVETLIVKY
1)Ak je to potrebné na správne a riadne vyplnenie tejto žiadosti, je možné upravovať formátovanie a rozširovať niektoré jej časti, napríklad ak je viac majiteľov platobného účtu, časť žiadosti obsahujúca identifikačné údaje spotrebiteľa sa rozšíri o identifikačné údaje ďalšieho majiteľa platobného účtu – spotrebiteľa.
2)Vypĺňa sa, ak je spotrebiteľ zahraničná fyzická osoba.
3) Vypĺňa sa, ak je spotrebiteľ zahraničná fyzická osoba.
4)Táto skutočnosť sa čestne vyhlasuje len fyzickou osobou – podnikateľom a právnickou osobou.
5)Ak sa označí možnosť ,,ÁNO“, vypĺňa sa bod A. 2.
6)Ak sa označí možnosť ,,NIE“, vypĺňa sa bod A. 2. 1.
7)Ak sa v čase prevodu finančných prostriedkov podľa bodu A.2.1 nebude na platobnom účte nachádzať dostatok finančných prostriedkov uvedený spotrebiteľom, odovzdávajúcim poskytovateľom sa presunie len suma finančných prostriedkov nachádzajúcich sa na platobnom účte.
8)Uvádza sa dátum nie skorší ako dvadsiaty pracovný deň nasledujúci po dni prijatia riadnej a úplnej žiadosti o presun platobného účtu - rozšírenej prijímajúcim poskytovateľom, ak sa odovzdávajúci poskytovateľ a spotrebiteľ nedohodnú inak.
9)Uvádzajú sa všetky príkazy na inkaso s dátumom splatnosti po dni presunu platobného účtu: pri jednotlivých príkazoch na inkaso sa uvádza referencia mandátu (UMR), dátum splatnosti inkasa a identifikácia platiteľa (fyzická osoba, fyzická osoba – podnikateľ: meno, priezvisko, IBAN a právnická osoba: obchodné meno, IBAN), pričom trvalé príkazy na úhradu, príkazy na úhradu s dátumom splatnosti po dni presunu platobného účtu a súhlasy s inkasom sa neuvádzajú. UMR - Unique Mandate Reference - referencia mandátu je jedinečné označenie, ktoré slúži na jednoznačnú identifikáciu inkasného vzťahu. UMR sa oznamuje príjemcom (inkasantom) platiteľovi pri podpise mandátu. Mandát je súhlas na realizáciu SEPA inkasa. Na základe neho je príjemca inkasa oprávnený poslať platobný príkaz na inkaso k poskytovateľovi platobných služieb platiteľa.
10)Jednotlivé trvalé príkazy na úhradu sa určia uvedením výšky sumy na úhradu, termínu pravidelnej platby a identifikáciou príjemcu (fyzická osoba, fyzická osoba – podnikateľ: meno, priezvisko, IBAN a právnická osoba: obchodné meno, IBAN). Uvádzajú sa len trvalé príkazy na úhradu, ktoré boli spotrebiteľom zriadené na platobnom účte vedenom odovzdávajúcim poskytovateľom a do dňa podania žiadosti o presun platobného účtu - rozšírenej neboli zrušené.
11)Jednotlivé príkazy na úhradu sa určia uvedením výšky sumy na úhradu, dátumu splatnosti a identifikáciou príjemcu (fyzická osoba, fyzická osoba – podnikateľ: meno, priezvisko, IBAN a právnická osoba: obchodné meno, IBAN). Uvádzajú sa príkazy na úhradu s dátumom splatnosti po dni presunu platobného účtu.
12)Jednotlivé príkazy na inkaso sa určia uvedením referencie mandátu (UMR), dátumu splatnosti inkasa a identifikáciou platiteľa (fyzická osoba, fyzická osoba – podnikateľ: meno, priezvisko, IBAN a právnická osoba: obchodné meno, IBAN). Uvádzajú sa príkazy na inkaso s dátumom splatnosti po dni presunu platobného účtu.
13)Jednotlivé súhlasy s inkasom sa určia uvedením identifikácie príjemcu - inkasanta (obchodné meno alebo meno a priezvisko, IČO). Identifikátor príjemcu (CID) a referencia mandátu (UMR) sa uvádzajú, ak spotrebiteľ udelil viac súhlasov s inkasom uvedenému inkasantovi a žiada presunúť len časť z týchto súhlasov s inkasom. Uvádzajú sa súhlasy s inkasom, ktoré spotrebiteľ udelil jednotlivým inkasantom a predložil odovzdávajúcemu poskytovateľovi a do dňa podania žiadosti o presun platobného účtu - rozšírenej neboli tieto súhlasy s inkasom spotrebiteľom zrušené. CID - identifikátor príjemcu (Creditor Identifier) je jedinečný identifikačný údaj príjemcu (inkasanta), ktorý prideľuje správca registra príjemcov SEPA inkasa v štáte, kde príjemca sídli, v Slovenskej republike je to Národná banka Slovenska.
14)Inkasom sa rozumejú príkazy na inkasá, ako aj súhlasy na inkaso.
15)Uvádza sa dátum nie skorší ako dvadsiaty pracovný deň nasledujúci po dni prijatia riadnej a úplnej žiadosti o presun platobného účtu - rozšírenej prijímajúcim poskytovateľom.
16)Ak spotrebiteľ požiada prijímajúceho poskytovateľa o informovanie platiteľov uskutočňujúcich úhrady na platobný účet spotrebiteľa o údajoch platobného účtu spotrebiteľa vedeného prijímajúcim poskytovateľom a o dátume, od ktorého môžu vykonávať príkazy na úhradu na platobný účet spotrebiteľa, kontaktné údaje platiteľov sa uvádzajú v tlačive ,,Údaje pre platiteľa o platobnom účte spotrebiteľa na účely vykonávania príkazov na úhradu“.
17)Uvádza sa dátum nie skorší ako dvadsiaty pracovný deň nasledujúci po dni prijatia riadnej a úplnej žiadosti o presun platobného účtu - rozšírenej prijímajúcim poskytovateľom.
18)Ak spotrebiteľ požiada prijímajúceho poskytovateľa o informovanie príjemcov inkasa spotrebiteľa o údajoch platobného účtu spotrebiteľa vedeného prijímajúcim poskytovateľom, kontaktné údaje týchto príjemcov inkasa sa uvádzajú v tlačive ,,Zmena mandátu na SEPA inkaso CORE/B2B pri presune platobného účtu“.
19)Uvádza sa dátum nie skorší ako dvadsiaty pracovný deň nasledujúci po dni prijatia riadnej a úplnej žiadosti o presun platobného účtu - rozšírenej prijímajúcim poskytovateľom.
20)Zoznam aktívnych trvalých príkazov na SEPA úhradu, trvalých príkazov na úhradu v cudzej mene, príkazov na SEPA úhradu, príkazov na úhradu v cudzej mene, príkazov na SEPA inkaso – CORE, B2B a súhlasov so SEPA inkasom – CORE, B2B, t. j. s dátumom splatnosti po dni presunu platobného účtu, aký sa vyžaduje podľa tlačiva ,,Informácia o platobnom účte spotrebiteľa“ sa predkladá odovzdávajúcim poskytovateľom prijímajúcemu poskytovateľovi. SEPA -