14
štát môže trvať na zákaze, aby rušňovodič obsluhoval vlaky na jeho území, v súlade s odsekom 4 až do uzavretia veci v súlade s týmto odsekom.
na
e) požiadať Európsku komisiu o stanovisko, ak považuje rozhodnutie bezpečnostného orgánu iného členského štátu za nedostatočné a až do uzavretia veci Európskou komisiou môže trvať na zákaze podľa písmena c).
Vysvetlivky:
N – bežná transpozícia
O – transpozícia s možnosťou voľby
D – transpozícia podľa úvahy (dobrovoľná)
n.a. – transpozícia sa neuskutočňuje
Ú – úplná zhoda
Č – čiastočná zhoda
Ž – žiadna zhoda
n.a. – neaplikovateľnosť
GP – A: goldplating je identifikovaný,
GP – N: goldplating nie je identifikovaný.
Vyjadrenie k opodstatnenosti goldplatingu a jeho odôvodnenie Čl. 10
15
Úprava má pozitívny vplyv na železničný sektor a momentálny problém s nedostatkom rušňovodičov, ktorý sa ale prejaví najskôr o 4 roky (v septembri bol otvorený prvý ročník strednej školy so špecifickým odborom rušňovodič). Smernica stanovuje vek rušňovodiča 18 rokov, pokiaľ oblasť pôsobenia je územie členského štátu. Vzhľadom na vysokú odbornosť vykonávanej funkcie rušňovodiča a jeho zodpovednosť je podľa nášho názoru vek 18 rokov dosť nízky, preto je stanovený vek 19 rokov. Zníženie veku v rámci územia Slovenskej republiky vyplynulo z otvárania nových študijných odborov na stredných školách, ktoré budú čiastočne pripraviť uchádzačov na výkon povolania rušňovodič. V prípade úspešného absolvovania maturitnej skúšky, dokončenia odbornej prípravy vo vzdelávacom zariadení a úspešnom vykonaní skúšky, do dosiahnutia veku 20 rokov, môžu aspoň absolvovať zácvik u dopravcu, pre ktorého budú vykonávať túto profesiu.