1
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,
na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
2022
2023
2024
2025
Príjmy verejnej správy celkom
0
0
0
0
v tom: za každý subjekt verejnej správy zvlášť
0
0
0
0
z toho:
- vplyv na ŠR
0
0
0
0
Rozpočtové prostriedky
0
0
0
0
EÚ zdroje
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Výdavky verejnej správy celkom
6 553,00
0
0
0
v tom: kapitola MF SR/0EK 0D IT financované zo ŠR – MF SR (org. FR SR)
6 553,00
0
0
0
z toho:
- vplyv na ŠR
6 553,00
0
0
0
Rozpočtové prostriedky
6 553,00
0
0
0
EÚ zdroje
0
0
0
0
spolufinancovanie
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
z toho vplyv nových úloh v zmysle ods. 2 Čl. 6 ústavného zákona č. 493/2011 Z. z. o rozpočtovej zodpovednosti
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
z toho vplyv nových úloh v zmysle ods. 2 Čl. 6 ústavného zákona č. 493/2011 Z. z. o rozpočtovej zodpovednosti
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Vplyv na počet zamestnancov
0
0
0
0
- vplyv na ŠR
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Vplyv na mzdové výdavky
0
0
0
0
- vplyv na ŠR
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Financovanie zabezpečené v rozpočte
6 553,00
0
0
0
v tom: kapitola MF SR/0EK 0D IT financované zo ŠR – MF SR (org. FR SR)
6 553,00
0
0
0
Iné ako rozpočtové zdroje
0
0
0
0
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
0
0
0
0
2
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Návrh zmluvy predpokladá negatívny vplyv na rozpočet súvisiaci s úpravou informačných systémov (Integrovaný systém Finančnej správy – správa daní (ISFS-SD)) vo výške 6 553 eur s DPH. Kapitola MF SR má na rok 2022 zabezpečené finančné prostriedky v sume 6 553 eur na úpravu uvedeného informačného systému.
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Návrh Zmluvy medzi Slovenskou republikou a Kirgizskou republikou o zamedzení dvojitého zdanenia v oblasti daní z príjmov a zabránení daňovému úniku a vyhýbaniu sa daňovým povinnostiam (ďalej len „zmluva“) predstavuje medzinárodnú hospodársku zmluvu všeobecnej povahy, medzinárodnú zmluvu, ktorá priamo zakladá práva alebo povinnosti fyzických osôb alebo právnických osôb a medzinárodnú zmluvu, na ktorej vykonanie nie je potrebný zákon v zmysle článku 7 ods. 4 a 5 Ústavy Slovenskej republiky (460/1992 Zb.). Po nadobudnutí platnosti bude mať zmluva prednosť pred zákonmi Slovenskej republiky. Ide o bilaterálnu medzinárodnú zmluvu, ktorej primárnym cieľom je zamedziť dvojitému právnemu zdaneniu v oblasti dane z príjmov prostredníctvom alokácie práva zdaniť konkrétne druhy príjmov jednému zo zmluvných štátov alebo obom zmluvným štátom. Zmluva ďalej upravuje oblasti, akými napríklad boj proti daňovým únikom a vyhýbaniu sa daňovým povinnostiam, výmena informácií, nediskriminácia osôb a riešenie sporov vyplývajúcich z interpretácie a uplatňovania zmluvy. Znenie zmluvy primárne vychádza z ustanovení Modelovej daňovej zmluvy OECD o príjmoch a o majetku z roku 2017 („modelová zmluva OECD“) a čiastočne aj z Modelovej zmluvy o zamedzení dvojitého zdanenia OSN medzi rozvinutými a rozvojovými štátmi z roku 2017 („modelová zmluva OSN“). Zmluva zohľadňuje osobitosti a špecifiká daňových systémov Slovenskej republiky a Kirgizskej republiky.
Uvedené opatrenia z dôvodu neexistencie vhodných dát nie je možné kvantifikovať.
2.2.2. Charakteristika návrhu:
zmena sadzby
zmena v nároku
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)
kombinovaný návrh
x iné
2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
-
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
3
Tabuľka č. 2
1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Tabuľka č. 3
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Príjmy (v eurách)
2022
2023
2024
2025
poznámka
Daňové príjmy (100)1
0
0
0
0
Nedaňové príjmy (200)1
0
0
0
0
Granty a transfery (300)1
0
0
0
0
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
0
0
0
0
Z dôvodu neexistencie vhodných dát nie je možné kvantifikovať.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Výdavky (v eurách)
2022
2023
2024
2025
poznámka
Bežné výdavky (600)
0,00
0,00
0,00
0,00
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
0,00
0,00
0,00
0,00
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
0,00
0,00
0,00
0,00
Tovary a služby (630)2
0,00
0,00
0,00
0,00
Bežné transfery (640)2
0,00
0,00
0,00
0,00
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
0,00
0,00
0,00
0,00
Kapitálové výdavky (700)
6 553,00
0,00
0,00
0,00
výdavky súvisiace s úpravou informačného
4
2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Tabuľka č. 4
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Zamestnanosť
2022
2023
2024
2025
poznámka
Počet zamestnancov celkom
0
0
0
0
z toho vplyv na ŠR
Priemerný mzdový výdavok (v eurách)
0
0
0
0
z toho vplyv na ŠR
Osobné výdavky celkom (v eurách)
0
0
0
0
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
0
0
0
0
z toho vplyv na ŠR
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
0
0
0
0
z toho vplyv na ŠR
systému FS SR
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
6 553,00
0,00
0,00
0,00
RP EKRK 718 Rekonštrukcia a modernizácia
6 553,00
0,00
0,00
0,00
Kapitálové transfery (720)2
0,00
0,00
0,00
0,00
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
0,00
0,00
0,00
0,00
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
6 553,00
0
0
0
5