Navrhuje sa vo vzťahu k všeobecnému súdu ustanoviť zákaz zhromaždenie v okruhu 50 metrov len, ak účel zhromaždenia súvisí s činnosťou súdu. Keďže pôjde o podmienku, ktorú bude nutné posúdiť, navrhuje sa ustanoviť takto upravený zákaz v § 10 ods. 2.
Výbor Národnej rady pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť.
2.V čl. I v bode 5 v § 8 ods. 3 sa slová „nasvedčujúce tomu, že existujú dôvody“ nahrádzajú slovami „o konkrétnych dôvodoch“.
Navrhuje sa sprísniť nároky na kvalitu informácie, ktorá je obci poskytnutá Policajným zborom, a to tak, aby boli obci poskytované informácie o dôvodoch na zákaz zhromaždenia len v prípade, ak z týchto informácií sú zrejmé konkrétne dôvody odôvodňujúce zákaz.
Výbor Národnej rady pre obranu a bezpečnosť
Gestorský výbor odporúča schváliť.
3.V čl. I bod 6 znie:
„6. V § 10 sa odsek 2 dopĺňa písmenami d) až g), ktoré znejú:
„d) sa má konať v blízkosti obydlia osoby, s výkonom zamestnania, povolania alebo funkcie ktorej účel zhromaždenia priamo súvisí a zvolávateľ nesúhlasil so zmenou miesta konania zhromaždenia,
e)existuje dôvodná obava, že dôjde k stretu s účastníkmi skôr oznámeného zhromaždenia, v dôsledku čoho nebude možné zabezpečiť riadny a pokojný priebeh týchto zhromaždení ani s nasadením dostupných síl a prostriedkov, medzi zvolávateľmi nedošlo k dohode o úprave času alebo miesta konania zhromaždení a verejný poriadok nebude možné zabezpečiť žiadnymi menej rušivými opatreniami; ak nemožno určiť, ktoré oznámenie bolo doručené skôr, rozhodne sa za účasti zástupcov zvolávateľov žrebovaním,
f) sa má konať na mieste, ktoré sa nachádza v oblasti určenej prevažne na bývanie a nejde o námestie, park, trhovisko alebo iné obdobné miesto, z oznámených skutočností alebo iných informácií plynie dôvodná obava, že konaním zhromaždenia dôjde k zásahu do základného práva na súkromie väčšieho počtu osôb alebo k zásahu do pokojného užívania obydlia väčšieho počtu osôb nad mieru bežne spojenú s pokojným zhromaždením, a ochranu ich práv nemožno zabezpečiť žiadnymi menej rušivými opatreniami,
g)sa má konať v okruhu 50 metrov od objektu, v ktorom má sídlo alebo v ktorom vykonáva svoju pôsobnosť všeobecný súd, ak účel zhromaždenia priamo súvisí s rozhodovacou činnosťou všeobecného súdu.“.
V dôvode zákazu podľa písmena e) sa navrhuje explicitne uviesť, že prednosť v takomto prípade má skôr oznámené zhromaždenie.
Navrhuje sa spresniť aj dôvod na zákaz zhromaždenia konaného v tzv. obytných zónach doplnením dôvodov, ktoré sa v pôvodnom návrhu dali nájsť len implicitne.
Navrhuje sa, aby zákaz zhromaždenia v obytnej zóne bol podmienený aj samotným faktom, že miesto, kde sa má konať, sa v takej oblasti nachádza. Keďže aj v obytnej zóne môže byť námestie či park, ustanovuje sa výslovne, že zároveň nejde o takéto miesto určené prirodzene na prítomnosť väčšieho množstva ľudí a na organizáciu podujatí. Inak povedané, prvou podmienkou je, že miesto konania je v obytnej zóne a zároveň nie je na námestí či v parku.