účinnosť odložená k 1.4.2025). Vychádza zo skutočnosti, že existujú odborné plány, koncepcie analýzy, ktoré sú založené na stanovovaní funkčného využitia územia a priestorovej regulácii, ale nemajú priestor pre vytváranie návrhov na stanovovanie limitov, zásad a najmä opatrení pre zachovanie a udržanie charakteristických čŕt krajiny, ku ktorým sme sa zaviazali podpisom Dohovoru. Krajinné plánovanie nemá za cieľ nahradiť územné plánovania a ani iné plánovacie dokumenty, ale poskytnúť im odborný podklad pre ich účely. Prijatie zákona o krajinnom plánovaní a spracovanie krajinných plánov bude dôležitým krokom pri implementácii Dohovoru. Dôležitá bude aj následná pravidelná starostlivosť o krajinu, jej manažovanie, riadenie, ovplyvňovanie procesov v krajine, ktoré vytvoria podmienky na realizáciu opatrení.
Návrh zákona sa člení na päť častí:
-prvá časť (Úvodné ustanovenia) obsahuje predovšetkým definície platné pre celý zákon a ciele a úlohy krajinného plánovania,
-druhá časť (Dokumentácia krajinného plánovania) charakterizuje základný nástroj krajinného plánovania a charakterizuje územie s osobitým režimom starostlivosti o krajinu,
-tretia časť (Pôsobnosť orgánov krajinného plánovania) komplexne upravuje kompetenčné a procesné ustanovenia orgánov verejnej správy na úseku krajinného plánovania, zároveň táto časť upravuje aj spracovanie dokumentácie krajinného plánovania a zoznam spracovateľov,
-štvrtá časť (Obstarávanie dokumentácie krajinného plánovania) komplexne upravuje obstarávanie, prerokúvanie, schvaľovanie a aktualizáciu dokumentácie krajinného plánovania a
-piata časť obsahuje splnomocňovacie a prechodné ustanovenia.
Návrh zákona má negatívny vplyv na rozpočet verejnej správy, pozitívny vplyv na životné prostredie, na informatizáciu spoločnosti a pozitívne sociálne vplyvy, nemá vplyvy na podnikateľské prostredie, ani na služby verejnej správy pre občana a taktiež nemá vplyv na manželstvo, rodičovstvo, rodinu a práva detí.
Návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, ústavnými zákonmi, nálezmi Ústavného súdu Slovenskej republiky, s inými zákonmi, medzinárodnými zmluvami a inými medzinárodnými dokumentmi, ktorými je Slovenská republika viazaná, ako aj s právom Európskej únie.