•Optimalizácia procesných definícií a činností s následnou zmenou organizácie dávkových agend a výberu poistného,
•bezpapierový obeh dokumentov v rámci poisťovne,
•automatizácia procesných workflow,
•integrácia informačných systémov poisťovne,
•konsolidácia údajovej základne a s tým spojené elektronické spracovanie údajov,
•náhrada zastaraných technológií novými s modernou technickou podporou.
Implementáciou vyššie uvedených opatrení sa pri riešení životných situácií klientov poisťovne dosiahne skrátenie procesných lehôt, vyšší komfort pre klientov (klient je informovaný čo sa deje s jeho žiadosťou) a obmedzenie chybovosti.
Poisťovňa sa bude prioritne venovať oblasti dôchodkového poistenia, ktorej agendový systém vykazuje najväčšie technologické riziká. Zámerom poisťovne bude pripraviť inštitúciu na riadenú komplexnú optimalizačnú zmenu a s tým súvisiacu technologickú modernizáciu agendového informačného systému dôchodkového poistenia, čo umožní poisťovni sa efektívne vysporiadať s požiadavkami na nielen robustné, spoľahlivé a bezpečné, ale aj flexibilné informačné systémy schopné reagovať na rýchlo sa meniace legislatívne prostredie a požiadavky na znižovanie administratívnej záťaže klientov.
Cieľom optimalizácie dôchodkového poistenia bude aj implementácia elektronického dávkového spisu, ktorý nahradí aktuálny obeh papierových spisov, čo v značnej miere zefektívni interné procesy poisťovne. V rámci strategického cieľa poisťovňa vyhodnotí aj potrebu na modernizáciu ostatných agendových systémov a zabezpečí ich implementáciu. Skráteniu procesných lehôt a zefektívneniu interných procesov napomôže aj ďalšie plánované prepojenie so systémom e-Zdravie, ktoré umožní vyhodnotenie zdravotného stavu v súvisiacich dávkových konaniach bez potreby aktívnej interakcie poskytovateľa zdravotnej starostlivosti alebo klienta.
Znížením administratívnej záťaže prostredníctvom elektronizácie a digitalizácie obehu interných dokumentov ako náhradou za súčasné papierové dokumenty sa prispeje k zrýchleniu procesov, ako aj k ekonomickej a ekologickej úspore. Súčasťou riešenia bude aj automatizované schvaľovanie interných dokumentov, notifikácie a upozornenia. Elektronický systém evidencie dokumentov zabezpečí prehľadnosť, transparentnosť a individuálnu zodpovednosť v rozhodovacích procesoch, prispeje k dôkladnej archivácií dokumentov a v neposlednom rade k zrýchleniu interných rozhodovacích procesov poisťovne.
Využitím zavedených nástrojov Service manažmentu sa o.i. zabezpečí v maximálnej možnej miere aj náhrada súčasných spôsobov komunikácie IT útvaru s používateľmi IS SP (papier/ /ústne/telefón) a zavedie sa poskytovanie prioritne online informácií o stave spracovania požiadaviek používateľov IS SP.
Všetky procesy pre správu registratúry musia spĺňať štandardy kladené na elektronizáciu procesov v štátnej a verejnej správe pri zachovaní vysokej bezpečnosti, autenticity a napojenia na jednotlivé moduly ústredného portálu verejnej správy.
Komplexný prístup a spojenie viacerých kľúčových opatrení uvedených vyššie je nevyhnutné pre úspešnú optimalizáciu procesov výkonu sociálneho poistenia. Zároveň je dôležité, aby sa tieto zmeny uskutočňovali harmonicky a sústredene, aby sa minimalizovali prípadné negatívne dopady na činnosť poisťovne a zabezpečila sa schopnosť poisťovne poskytovať služby bez prerušenia alebo obmedzenia. Dôkladná analýza, plánovanie a riadenie zmeny sú kľúčové pre úspech tohto procesu.