K bodom 13 a 24 [§ 70 ods. 5 a § 85g ods. 5]Navrhuje sa spresnenie povinnosti zamestnanca zodpovedného za výkon vnútornej kontroly predkladať správu o plnení kontrolnej činnosti.
K bodu 9 [§ 43 ods. 6]
Na základe aplikačnej praxe sa navrhuje bližšie zosúladenie so znením čl. 60 ods. 2 smernice (EÚ) 2015/2366.
K bodom 10 až 12, 17, 18, 22 a 23 [§ 64 ods. 2 písm. e), § 64 ods. 3 písm. c), § 66 ods. 1 písm. b), § 79a ods. 3, § 79b ods. 3, § 82 ods. 2 písm. e), § 82 ods. 3 písm. c), § 85 ods. 1 písm. b)]
Cieľom je zníženie administratívnej záťaže pre platobné inštitúcie a inštitúcie elektronických peňazí a zároveň nákladov regulovaného subjektu. Ide o zjednocujúcu právnu úpravu vo vzťahu k členom dozornej rady a posudzovaniu ich dôveryhodnosti a odbornej spôsobilosti pre platobnú inštitúciu, poskytovateľa platobných služieb v obmedzenom rozsahu, poskytovateľa služieb informovania o platobnom účte, inštitúciu elektronických peňazí a inštitúciu elektronických peňazí v obmedzenom rozsahu.
K bodu 14 [§ 72 ods. 6]
Na základe aplikačnej praxe sa navrhuje spresnenie, že ustanovenia odsekov 1 až 5 sa nevzťahujú na platobnú inštitúciu, ktorá poskytuje výlučne platobné služby podľa § 2 ods. 1 písm. g) alebo h), tzn. aj len jednu z daných platobných služieb alebo obe zároveň.
K bodom 15, 30 až 37 [§ 74 ods. 1 písm. f), § 97a ods. 2, § 97a ods. 3, § 97a ods. 4, 5, 7 až 10]
Navrhované zmeny sa viažu k limitovanému poskytovateľovi, ktoré vyplynuli z aplikačnej praxe. Dôvodom zmien v § 97a je prehodnotenie limitovaných poskytovateľov na základe usmernenia EBA/GL/2020/02, z ktorého vyplynuli zmeny spojené s vypustením informácií, ktoré sa v aplikačnej praxi ukázali ako nevyužívané. V § 97a ods. 2 sa vypúšťa oznamovacia povinnosť limitovaného poskytovateľa pred plánovaným dňom začatia vykonávania služieb podľa § 1 ods. 3 písm. k) prvého bodu a druhého bodu a nahrádza sa oznamovacou povinnosťou podľa § 97a ods. 9.
V nadväznosti na vypustenie 97a ods. 3 a 8 je potrebné prečíslovať niektoré vnútorné odkazy.
V § 97a ods. 4 sa spresňuje, že limitovaný poskytovateľ je povinný oznamovať len podstatné zmeny. Za podstatnú zmenu sa považuje napríklad:
a)zmena, ktorá má podstatný vplyv na už oznámené informácie, a to v spojitosti so zmenu osobitného platobného prostriedku (ide o zmenu takých informácií, ktoré v spojitosti s osobným platobným prostriedkom limitovaný poskytovateľ už oznámil Národnej banke Slovenska na základe prvého oznámenia),
b)zámer limitovaného poskytovateľa zvýšiť počet poskytovateľov tovaru alebo služieb,
c)zámer limitovaného poskytovateľa rozšíriť svoje pôsobenie aj v inom členskom štáte (napríklad ak limitovaný poskytovateľ pôsobil napríklad len v Trenčianskom kraji a má zámer pôsobiť aj v Bratislavskom kraji alebo limitovaný poskytovateľ pôsobil len na území Slovenskej republiky a má zámer pôsobiť aj v Českej republike),
d)zámer limitovaného poskytovateľa poskytovať ďalší osobitný platobný prostriedok (napríklad ak limitovaný poskytovateľ používal osobitný platobný prostriedok kartu v hmotnej podobe a rozhodne sa používať aj virtuálnu kartu, mobilnú aplikáciu a pod.),
e)zámer limitovaného poskytovateľa zmeniť sortiment tovarov alebo služieb (napríklad ak limitovaný poskytovateľ okrem doteraz poskytovaného sortimentu služieb viažuceho sa