V prípade potreby uveďte doplňujúce informácie k identifikovaným vplyvom a ich analýzam.
Ak predkladaný materiál má marginálny (zanedbateľný) vplyv na niektorú zo sledovaných oblastí v bode 9 a z tohto dôvodu je tento vplyv označený ako žiadny vplyv, uveďte skutočnosti vysvetľujúce, prečo je tento vplyv marginálny (zanedbateľný).
Informácie v tejto časti slúžia na zhrnutie vplyvov alebo aj na vyjadrenie sa k marginálnym vplyvom a nie ako náhrada za vypracovanie príslušných analýz vybraných vplyvov.
V prípade, že je materiál posudzovaný podľa zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších prepisov, uveďte internetový odkaz na tento proces.
Nariadenie MiCA zavádza dve nové kategórie licencovaných subjektov (emitent tokenov naviazaných na aktíva a poskytovateľ služieb kryptoaktív). Subjekty, ktoré emitujú tokeny naviazané na aktíva alebo poskytujú služby kryptoaktív, budú musieť vynaložiť náklady súvisiace s licenčným konaním. Nariadenie MiCA naviac zavádza novú kategóriu emitentov tokenov elektronických peňazí. Jedná sa o už licencované subjekty (banky a inštitúcie elektronických peňazí), ktoré budú po novom musieť plniť dodatočné podmienky dané nariadením, ak emitujú tokeny elektronických peňazí. Niektoré ďalšie podmienky budú musieť splniť aj osoby ponúkajúce kryptoaktíva podľa hlavy II nariadenia MiCA alebo osoby usilujúce sa o prijatie týchto kryptoaktív na obchodovanie. Vyššie uvedené náklady však pramenia z priamo uplatniteľného nariadenia MiCA, nie sú v tomto návrhu zákona upravené, to znamená, že nie sú vyvolané týmto návrhom zákona. Obdobne je to aj so sankciami a inými správnymi opatreniami, ktoré keďže vyplývajú priamo z nariadenia MiCA, nie sú obsahom tohto návrhu zákona, a preto nie je možné ich zahrnúť do doložky vybraných vplyvov.
Návrh zákona v čl. I (§ 4 ods. 2 a § 5), ktorý je implementáciou nariadenia MiCA predpokladá, že Národná banka Slovenska
-vydá opatrenie, ktorým sa ustanovia kritériá na posúdenie vedomostí a schopností fyzických osôb poskytujúcich poradenstvo alebo informácie o kryptoaktívach alebo služby kryptoaktív v mene poskytovateľa služieb kryptoaktív, ako aj spôsob preukazovania splnenia ustanovených kritérií,
-vydá opatrenie, ktoré upresní vykazovacie povinnosti v súvislosti s nariadením MiCA.
Keďže presné znenie týchto opatrení v súčasnosti nie je známe, všetky prípadné vplyvy týchto budúcich opatrení nie sú predmetom tohto návrhu zákona a budú analyzované až v rámci legislatívnych konaní k týmto opatreniam.
Súčasťou návrhu je v čl. V aj splnomocňovacie ustanovenie na vydanie Opatrenia Národnej banky Slovenska týkajúceho sa zberu údajov o úveroch od bánk a pobočiek zahraničných bánk na pravidelnej báze, pričom táto problematika bola diskutovaná s bankovým sektorom. Pretože rozsah, forma, spôsob a termíny predkladania údajov o úveroch a metodika na ich vypracúvanie bude bližšie špecifikovaná v opatrení, ktoré vydá Národná banka Slovenska, všetky vplyvy tohto opatrenia budú analyzované v rámci legislatívneho konania k tomuto opatreniu. Na základe zásadnej pripomienky Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky bolo toto splnomocňovacie ustanovenie z návrhu zákona vypustené.
Vzhľadom na to, že nariadenie MiCA obsahuje definíciu kryptoaktíva, je nutné zohľadniť túto novú definíciu kryptoaktíva, ako aj nahradiť pojem „virtuálna mena“ pojmom „kryptoaktívum“. Z tohto dôvodu je nutné upraviť už existujúce informačné systémy