TABUĽKA ZHODY
návrhu právneho predpisu s právom Európskej únie
Smernica Európskeho parlamentu a Rady 2014/24/EÚ z 26. februára 2014 o verejnom obstarávaní a o zrušení smernice 2004/18/ES (Ú. v. EÚ L 94, 28.3.2014)
1. Zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým a menia a dopĺňajú niektoré zákony
(gestor : Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky)
2. Zákon č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov
(gestor : Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Článok
Text
Spôsob transp.
Číslo
Článok
Text
Zhoda
Poznámky
Identifikácia goldplatingu
Identifikácia oblasti gold- platingu a vyjadrenie k opodstatnenosti goldplatingu*
Č: 22
O : 6
6. Okrem požiadaviek stanovených v prílohe IV sa pre
nástroje a zariadenia na elektronický prenos a prijímanie
ponúk a na elektronické prijímanie žiadostí o účasť uplatňujú
tieto pravidlá:
a) informácie, ktoré sa týkajú špecifikácií elektronického predkladania ponúk a žiadostí o účasť vrátane kódovania a časového označovania, musia byť dostupné zainteresovaným
stranám;
b) členské štáty alebo verejní obstarávatelia
N
1
Č: I
§: 20
O: 11
(11) Nástroje a zariadenia používané na elektronickú komunikáciu, najmä elektronický prenos a prijímanie ponúk, návrhov a žiadostí o účasť, musia prostredníctvom technických prostriedkov a vhodných postupov zabezpečovať, aby
a) bolo možné určiť presný čas a dátum prijatia ponuky, návrhu a žiadosti o účasť,
b) bolo možné primerane zabezpečiť, že pred uplynutím určenej lehoty nikto nebude mať prístup k informáciám prenášaným v súlade s týmito požiadavkami,
c) výlučne oprávnené osoby mohli určiť alebo zmeniť termín na sprístupnenie doručených informácií,
d) bol prístup ku všetkým odovzdaným informáciám alebo k časti odovzdaných informácií možný výlučne pre oprávnené osoby,
e) bol prístup výlučne pre oprávnené osoby k odovzdaným informáciám možný po vopred určenom termíne,
Ú
GP-N
konajúci vo všeobecnom rámci ustanovenom dotknutým členským štátom
uvedú úroveň bezpečnosti, ktorá je potrebná pre elektronické prostriedky komunikácie v rôznych fázach konkrétneho postupu obstarávania; táto úroveň musí byť primeraná
súvisiacemu riziku;
28.3.2014 Úradný vestník Európskej únie L 94/107 SK
c) ak členské štáty alebo verejní obstarávatelia konajúci vo
všeobecnom rámci stanovenom dotknutým členským štátom
dospeli k záveru, že úroveň rizík posúdených podľa písmena
b) tohto odseku je taká, že sa vyžadujú zdokonalené elektronické podpisy vymedzené v smernici Európskeho parlamentu a Rady 1999/93/ES (1), verejní obstarávatelia akceptujú zdokonalené elektronické podpisy založené na kvalifikovaných certifikátoch, pričom sa vezme do úvahy, či sú
2
§: 20
O: 12 až 17
f) informácie doručené a sprístupnené v súlade s týmito požiadavkami boli prístupné výlučne osobám, ktoré oprávnené sa s nimi oboznamovať,
g) bolo možné primerane zabezpečiť, ak sa poruší zákaz prístupu alebo podmienky prístupu podľa písmen b) f), presné zistenie tohto porušenia alebo pokusu o toto porušenie,
h) bolo možné doručovať v elektronickej podobe námietky podľa § 170 ods. 9 písm. a) prvého bodu.
(12) Okrem požiadaviek podľa odseku 11 sa pre nástroje a zariadenia na elektronický prenos a elektronické prijímanie ponúk, návrhov a žiadostí o účasť uplatňujú tieto pravidlá:
a) informácie, ktoré sa týkajú špecifikácií elektronického predkladania ponúk a žiadostí o účasť vrátane kódovania, šifrovania a časového označovania, musia byť dostupné zainteresovaným stranám,
b) verejný obstarávateľ a obstarávateľ určia v dokumentoch potrebných na vypracovanie ponuky, návrhu alebo na preukázanie splnenia podmienok účasti úroveň bezpečnosti, ktorá je potrebná pre elektronické prostriedky komunikácie v rôznych fázach konkrétneho postupu verejného obstarávania a ktorá musí byť primeraná súvisiacemu riziku.
(13) Ak verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ vzhľadom na úroveň možného rizika podľa odseku 12 písm. b) vyžaduje použitie elektronického podpisu založeného na kvalifikovanom certifikáte alebo použitie kvalifikovaného elektronického podpisu, kvalifikovaný
tieto podpisy poskytnuté poskytovateľom certifikačných
služieb, ktorý sa nachádza v zozname dôveryhodných informácií stanovenom v rozhodnutí Komisie 2009/767/ES (2),
ktoré boli vytvorené použitím bezpečného zariadenia na
vytvorenie podpisu alebo bez neho, pričom sa musia splniť
tieto podmienky:
i) verejní obstarávatelia musia stanoviť požadovaný formát
zdokonalených podpisov na základe formátov stanovených v rozhodnutí Komisie 2011/130/EÚ (3) a musia
prijať opatrenia potrebné na to, aby bolo možné tieto
formáty technicky spracovať; v prípade, keď sa používa
odlišný formát elektronického podpisu, elektronický
podpis alebo nosič elektronického dokumentu obsahuje
informácie o existujúcich možnostiach overenia, za čo
certifikát musí byť vydaný poskytovateľom certifikačných služieb, ktorý je uvedený v zozname podľa osobitného predpisu;43) zároveň musia byť splnené tieto podmienky:
a) elektronický podpis založený na kvalifikovanom certifikáte alebo kvalifikovaný elektronický podpis musí mať formát podľa osobitného predpisu44) a
b) verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ musí disponovať technickými prostriedkami na spracovanie formátu elektronického podpisu podľa písmena a).
(14) Ak verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ požaduje iný formát elektronického podpisu, ako je uvedený v odseku 13 písm. a), elektronický podpis alebo nosič elektronického dokumentu obsahuje zároveň informácie o možnostiach overenia tohto elektronického podpisu založeného na kvalifikovanom certifikáte. Informácie o možnostiach overenia elektronického podpisu založeného na kvalifikovanom certifikáte umožňujú verejnému obstarávateľovi a obstarávateľovi overiť elektronický podpis založený na kvalifikovanom certifikáte online, bezodplatne a spôsobom, ktorý je zrozumiteľný pre osoby s iným materinským jazykom, ako slovenským.
(15) Verejný obstarávateľ a obstarávateľ povinní oznámiť úradu informácie o poskytovateľovi služieb overenia podľa odseku 14.
(16) Ak je ponuka podpísaná elektronickým podpisom založeným na kvalifikovanom certifikáte, ktorý vydal poskytovateľ certifikačných služieb uvedený v zozname podľa osobitného
nesie zodpovednosť členský štát. Možnosti overenia
umožňujú verejným obstarávateľom overiť online,
bezplatne a spôsobom, ktorý je zrozumiteľný pre cudzincov, prijatý elektronický podpis ako zdokonalený elektronický podpis založený na kvalifikovanom certifikáte.
Členské štáty oznámia informácie o poskytovateľovi
služieb overenia Komisii, ktorá informácie prijaté od členských štátov sprístupní verejnosti na internete;
ii) ak sa ponuka podpisuje s podporou kvalifikovaného certifikátu, ktorý je zahrnutý v zozname dôveryhodných
informácií, verejní obstarávatelia nesmú uplatňovať ďalšie
požiadavky, ktoré môžu zabrániť použitiu daných
podpisov uchádzačmi.
Pokiaľ ide o dokumenty použité v súvislosti s postupom obstarávania, ktoré podpísal príslušný
predpisu,43) verejný obstarávateľ a obstarávateľ nesmú uplatňovať ďalšie požiadavky na elektronický podpis, ktoré zabraňujú použitiu elektronických podpisov uchádzačmi.
(17) Ak ide o dokumenty použité v súvislosti s postupom verejného obstarávania, ktoré podpísal príslušný orgán členského štátu alebo iný vydávajúci subjekt, môže príslušný vydávajúci orgán alebo subjekt určiť požadovaný formát elektronických podpisov v súlade s požiadavkami podľa osobitného predpisu,45) pričom sa zavedú nevyhnutné opatrenia umožňujúce technicky spracovať požadované formáty zahrnutím informácií požadovaných na účely spracovania podpisu do dotknutého dokumentu. Dokumenty podľa prvej vety obsahujú v elektronickom podpise alebo na nosiči elektronických dokumentov informácie o existujúcich možnostiach overenia, ktoré umožnia overenie prijatého elektronického podpisu online, bezodplatne a spôsobom, ktorý je zrozumiteľný pre osoby s iným materinským jazykom, ako slovenským.
Č: 47
O : 3
orgán členského štátu alebo
iný vydávajúci subjekt, môže príslušný vydávajúci orgán alebo
subjekt stanoviť vyžadovaný formát zdokonalených podpisov
v súlade s požiadavkami stanovenými v článku 1 ods. 2
rozhodnutia 2011/130/EÚ. Zavedú nevyhnutné opatrenia, aby
boli schopné technicky spracovať tieto formáty zahrnutím informácií vyžadovaných na účely spracovania podpisu do dotknutého dokumentu. Takéto dokumenty v elektronickom podpise
alebo na nosiči elektronických dokumentov obsahujú informácie o existujúcich možnostiach overenia, ktoré umožnia
overenie prijatých elektronických podpisov online, bezplatne
a spôsobom, ktorý je zrozumiteľný pre cudzincov.
Verejní obstarávatelia predĺžia lehoty na prijatie ponúk,
N
1
Č: I
§: 21
O: 4
(4) Verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ primerane predĺžia lehotu na predkladanie ponúk, lehotu na predloženie žiadostí o
Ú
GP-N
aby sa všetky dotknuté hospodárske subjekty mohli oboznámiť
so všetkými informáciami, ktoré potrebné na vypracovanie
ponúk, v týchto prípadoch:
a) ak z akéhokoľvek dôvodu nie doplňujúce informácie
napriek tomu, že boli hospodárskym subjektom vyžiadané
včas, predložené najneskôr šesť dní pred uplynutím lehoty
stanovenej na prijatie ponúk. V prípade zrýchleného postupu
uvedeného v článku 27 ods. 3 a článku 28 ods. 6 je táto
doba štyri dni;
b) ak sa v súťažných podkladoch vykonali významné zmeny.
Rozsah tohto predĺženia je primeraný dôležitosti informácií
alebo zmeny.
Ak sa doplňujúce informácie nevyžiadali včas alebo ich význam
je z hľadiska prípravy ponúk, ktoré reakciou na výzvu,
2
§: 21
O: 5
účasť alebo lehotu na predkladanie návrhov, ak
a) vysvetlenie informácií potrebných na vypracovanie ponuky, návrhu alebo na preukázanie splnenia podmienok účasti nie je poskytnuté v lehotách podľa tohto zákona aj napriek tomu, že bolo vyžiadané dostatočne vopred alebo
b) v dokumentoch potrebných na vypracovanie ponuky, návrhu alebo na preukázanie splnenia podmienok účasti vykonajú podstatnú zmenu.
(5) Ak si vysvetlenie informácií potrebných na vypracovanie ponuky, návrhu alebo na preukázanie splnenia podmienok účasti hospodársky subjekt, záujemca alebo uchádzač nevyžiadal dostatočne vopred alebo jeho význam je z hľadiska prípravy ponuky nepodstatný, verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ nie je povinný predĺžiť lehotu na predkladanie ponúk, lehotu na predloženie žiadostí o účasti alebo lehotu na predkladanie návrhov.
Č: 53
O : 1
nepodstatný, verejní obstarávatelia nie povinní predĺžiť
lehoty.
Verejní obstarávatelia ponúkajú elektronickými prostriedkami a bezodplatne neobmedzený a úplný priamy prístup
k súťažným podkladom od dátumu uverejnenia oznámenia
v súlade s článkom 51 alebo od dátumu zaslania výzvy na
potvrdenie záujmu. V znení oznámenia alebo výzvy na
potvrdenie záujmu sa uvádza internetová adresa, na ktorej sú
súťažné podklady prístupné.
Ak neobmedzený a úplný priamy bezodplatný prístup elektronickými prostriedkami k niektorým súťažným podkladom
nemožno ponúknuť z jedného z dôvodov uvedených v článku
22 ods. 1 druhom pododseku, verejní obstarávatelia môžu
N
1
2
Č: I
§: 43
O: 1
§: 43
O: 2,3,4
(1) Verejný obstarávateľ a obstarávateľ uverejňujú dokumenty potrebné na vypracovanie ponuky, návrhu a na preukázanie splnenia podmienok účasti, v profile a poskytujú k nim bezodplatne neobmedzený, úplný a priamy prístup prostredníctvom elektronických prostriedkov odo dňa uverejnenia oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania, oznámenia použitého ako výzva na súťaž, oznámenia o vyhlásení súťaže návrhov alebo oznámenia o koncesii v európskom vestníku. V oznámení o vyhlásení verejného obstarávania, v oznámení použitom ako výzva na súťaž, v oznámení o vyhlásení súťaže návrhov a v oznámení o koncesii verejný obstarávateľ a obstarávateľ uvedú internetovú adresu, na ktorej dokumenty a informácie podľa prvej vety prístupné.
(2) Verejný obstarávateľ a obstarávateľ uverejnia súťažné podklady, informatívny dokument, súťažné podmienky a koncesnú dokumentáciu v profile v deň uverejnenia oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania, oznámenia o vyhlásení koncesie, oznámenia o vyhlásení súťaže návrhov alebo oznámenia použitého ako výzva na súťaž v európskom vestníku, ak tento zákon neustanovuje inak. Časti súťažných podkladov, informatívneho dokumentu, súťažných podmienok alebo koncesnej dokumentácie, ktoré majú byť
Ú
GP-N
v oznámení alebo výzve na potvrdenie záujmu uviesť, že
príslušné súťažné podklady sa zašlú inými než elektronickými
prostriedkami v súlade s odsekom 2 tohto článku. V takom
prípade sa lehota na predloženie ponúk predĺži o päť dní
s výnimkou náležite odôvodnených naliehavých prípadov
uvedených v článku 27 ods. 3, v článku 28 ods. 6 a v
článku 29 ods. 1 štvrtom pododseku.
Ak neobmedzený a úplný priamy bezodplatný prístup elektronickými prostriedkami k niektorým súťažným podkladom
nemožno ponúknuť, pretože verejní obstarávatelia majú
v úmysle uplatniť článok 21 ods. 2 tejto smernice, v oznámení
alebo vo výzve na potvrdenie záujmu uvedú, aké opatrenia na
ochranu dôvernej povahy informácií vyžadujú a ako možno
súčasťou ponuky alebo návrhu a hospodársky subjekt ich musí pri vypracovaní ponuky alebo návrhu upravovať, verejný obstarávateľ a obstarávateľ uverejnia podľa prvej vety v editovateľnej podobe.
(3) Ak prístup k dokumentom potrebným na vypracovanie ponuky, návrhu a na preukázanie splnenia podmienok účasti alebo k ich časti nemožno poskytnúť podľa odseku 1 z dôvodu uvedeného v § 20 ods. 7, verejný obstarávateľ a obstarávateľ uvedú v oznámení o vyhlásení verejného obstarávania, v oznámení použitom ako výzva na súťaž, v oznámení o koncesii, v oznámení o vyhlásení súťaže návrhov, že príslušný dokument poskytnú inak ako elektronickými prostriedkami a adresu, na ktorej možno požiadať o tento dokument. Verejný obstarávateľ a obstarávateľ odošlú súťažné podklady, informatívny dokument, súťažné podmienky, koncesnú dokumentáciu alebo ich časť najbližší pracovný deň po doručení písomnej žiadosti hospodárskeho subjektu o ich poskytnutie; o týchto hospodárskych subjektoch sa vedie evidencia.
(4) Ak prístup k dokumentom potrebným na vypracovanie ponuky, návrhu a na preukázanie splnenia podmienok účasti alebo k ich časti nemožno poskytnúť podľa odseku 1 z dôvodu ochrany dôverných informácií podľa § 22 ods. 4, verejný obstarávateľ a obstarávateľ uvedú v oznámení o vyhlásení verejného obstarávania, v oznámení použitom ako výzva na súťaž, v oznámení o koncesii alebo v oznámení o vyhlásení súťaže návrhov opatrenia, ktoré sa vyžadujú na
získať prístup k príslušným podkladom. V takom prípade sa
lehota na predloženie ponúk predĺži o päť dní s výnimkou
náležite odôvodnených naliehavých prípadov uvedených
v článku 27 ods. 3, v článku 28 ods. 6 a v článku 29 ods. 1
štvrtom pododseku.
2
2
§: 66
O: 5
§: 69
O: 5
ochranu dôverných informácií a informáciu, ako možno získať prístup k príslušnému dokumentu.
(5) Ak verejný obstarávateľ neponúka prístup k súťažným podkladom podľa § 43 ods. 1 z dôvodov uvedených v § 20 ods. 7 alebo § 22 ods. 4, lehota na predkladanie ponúk je najmenej
a) 40 dní odo dňa odoslania oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania publikačnému úradu,
b) 20 dní odo dňa odoslania oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania publikačnému úradu, ak verejný obstarávateľ uverejnil predbežné oznámenie najskôr 12 mesiacov a najneskôr 35 dní pred dňom odoslania oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania publikačnému úradu a predbežné oznámenie obsahuje všetky požadované údaje a informácie, ak k dispozícii v čase, keď sa predbežné oznámenie uverejňuje.
(5) Ak verejný obstarávateľ neponúka prístup k súťažným podkladom podľa § 43 ods. 1 z dôvodov uvedených v § 20 ods. 7 alebo § 22 ods. 4, lehota na predkladanie ponúk je najmenej
a) 35 dní odo dňa odoslania výzvy na predkladanie ponúk,
b) 15 dní odo dňa odoslania výzvy na predkladanie ponúk, ak verejný obstarávateľ uverejnil predbežné oznámenie najskôr 12 mesiacov a najneskôr 35 dní pred dňom odoslania oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania publikačnému úradu a predbežné
Č: 57
O : 1
1. Verejní obstarávatelia vylúčia hospodársky subjekt z účasti
na postupe obstarávania, ak na základe overenia v súlade s článkami 59, 60 a 61 zistili alebo inak vedia, že tento hospodársky
subjekt bol konečným rozsudkom odsúdený z jedného z týchto
dôvodov:
N
2
1
§: 72
O: 7
Č: I
§: 32
O: 1
P: a)
oznámenie obsahuje všetky požadované údaje a informácie, ak k dispozícii v čase, keď sa predbežné oznámenie uverejňuje.
(7) Ak verejný obstarávateľ neponúka prístup k súťažným podkladom podľa § 43 ods. 1 z dôvodov uvedených v § 20 ods. 7 alebo § 22 ods. 4, lehota na predkladanie základných ponúk je najmenej
a) 35 dní odo dňa odoslania výzvy na predkladanie základných ponúk,
b) 15 dní odo dňa odoslania výzvy na predkladanie základných ponúk, ak verejný obstarávateľ uverejnil predbežné oznámenie najskôr 12 mesiacov a najneskôr 35 dní pred dňom odoslania oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania publikačnému úradu a predbežné oznámenie obsahuje všetky požadované údaje a informácie, ak k dispozícii v čase, keď sa predbežné oznámenie uverejňuje.
(1) Verejného obstarávania sa môže zúčastniť len ten, kto spĺňa tieto podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia:
a) nebol on, ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu, ani člen dozorného orgánu, ani prokurista právoplatne odsúdený za trestný čin korupcie, trestný čin poškodzovania finančných záujmov Európskych spoločenstiev, trestný čin legalizácie príjmu z trestnej činnosti, trestný čin založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny, trestný čin založenia, zosnovania alebo podporovania teroristickej skupiny, trestný čin terorizmu a niektorých foriem
Ú
GP-N
a) z dôvodu účasti v zločineckej organizácii v zmysle článku 2
rámcového rozhodnutia Rady 2008/841/SVV (1);
b) z dôvodu korupcie v zmysle článku 3 Dohovoru o boji proti
korupcii úradníkov Európskych spoločenstiev alebo úradníkov členských štátov Európskej únie (2) a článku 2 ods.
1 rámcového rozhodnutia Rady 2003/568/SVV (3), ako aj
z dôvodu korupcie v zmysle vnútroštátnych právnych predpisov verejného obstarávateľa alebo hospodárskeho subjektu;
c) z dôvodu podvodu v zmysle článku 1 Dohovoru o ochrane
finančných záujmov Európskych spoločenstiev (4),
d) z dôvodu teroristických trestných činov alebo trestných
činov spojených s teroristickými aktivitami, tak ako sú
jednotlivo vymedzené v článkoch 1 a 3 rámcového rozhodnutia Rady
účasti na terorizme, trestný čin obchodovania s ľuďmi, trestný čin, ktorého skutková podstata súvisí s podnikaním alebo trestný čin machinácie pri verejnom obstarávaní a verejnej dražbe, ; tieto podmienky účasti musí spĺňať aj osoba, ktorá v ňom zastupiteľské, rozhodovacie alebo kontrolné právomoci,
2002/475/SVV (5), alebo podnecovania alebo
napomáhania alebo navádzania alebo pokusu o spáchanie
trestného činu v súlade s článkom 4 uvedeného rámcového
rozhodnutia;
e) z dôvodu prania špinavých peňazí alebo financovania terorizmu, tak ako vymedzené v článku 1 smernice Európskeho parlamentu a Rady 2005/60/ES (6);
f) z dôvodu detskej práce a iných foriem obchodovania
s ľuďmi vymedzeného v článku 2 smernice Európskeho
parlamentu a Rady 2011/36/EÚ (7).
Povinnosť vylúčiť hospodársky subjekt sa uplatňuje aj v prípadoch, keď je osoba, ktorá bola konečným rozsudkom odsúdená,
členom správneho, riadiaceho alebo dozorného orgánu tohto
hospodárskeho subjektu alebo ktorá v tomto subjekte
právomoc zastupovať, prijímať rozhodnutia alebo vykonávať
Č: 57
O : 5
kontrolu.
5. Verejní obstarávatelia kedykoľvek počas postupu vylúčia
hospodársky subjekt, ak sa ukáže, že hospodársky subjekt je
vzhľadom na konanie alebo nekonanie pred alebo počas
postupu v jednej zo situácií uvedených v odsekoch 1 a 2.
Verejní obstarávatelia môžu kedykoľvek počas postupu vylúčiť,
alebo od nich členské štáty môžu požadovať, aby vylúčili
hospodársky subjekt, ak sa ukáže, že hospodársky subjekt je
vzhľadom na konanie alebo nekonanie pred alebo počas
postupu v jednej zo situácií uvedených v odseku 4.
N
1
2
Č: I
§: 32
O: 1
P:a)
§: 32
O: 1
P:b) c)
d) e) f)
(1) Verejného obstarávania sa môže zúčastniť len ten, kto spĺňa tieto podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia:
a) nebol on, ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu, ani člen dozorného orgánu, ani prokurista právoplatne odsúdený za trestný čin korupcie, trestný čin poškodzovania finančných záujmov Európskych spoločenstiev, trestný čin legalizácie príjmu z trestnej činnosti, trestný čin založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny, trestný čin založenia, zosnovania alebo podporovania teroristickej skupiny, trestný čin terorizmu a niektorých foriem účasti na terorizme, trestný čin obchodovania s ľuďmi, trestný čin, ktorého skutková podstata súvisí s podnikaním alebo trestný čin machinácie pri verejnom obstarávaní a verejnej dražbe, ; tieto podmienky účasti musí spĺňať aj osoba, ktorá v ňom zastupiteľské, rozhodovacie alebo kontrolné právomoci,
b) nemá evidované nedoplatky na poistnom na sociálne poistenie a zdravotná poisťovňa neeviduje voči nemu pohľadávky po splatnosti podľa osobitných predpisov46b) v Slovenskej republike a v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu,
c) nemá evidované daňové nedoplatky voči daňovému úradu a colnému úradu podľa osobitných predpisov46c) v Slovenskej republike a v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu,
d) nebol na jeho majetok vyhlásený konkurz, nie je v reštrukturalizácii, nie je v
Ú
GP-N
Č: 57
O : 7
7. Členské štáty prostredníctvom zákonov, iných právnych
predpisov alebo správnych opatrení a so zreteľom na právo
Únie spresnia vykonávacie podmienky pre tento článok. Určia
predovšetkým trvanie maximálneho obdobia vylúčenia, ak
hospodársky subjekt neprijme žiadne opatrenia uvedené
v odseku 6, aby preukázal svoju spoľahlivosť. Ak sa trvanie
obdobia vylúčenia nestanovilo v konečnom rozsudku, toto
obdobie nepresiahne päť rokov odo dňa odsúdenia na základe
O
1
Č: I
§: 182
O: 7, 14
likvidácii, ani nebolo proti nemu zastavené konkurzné konanie pre nedostatok majetku alebo zrušený konkurz pre nedostatok majetku,
e) je oprávnený dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu,
f) nemá uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní potvrdený konečným rozhodnutím v Slovenskej republike a v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu.
(7) V rozhodnutí o uložení pokuty za porušenie zákona, ktoré bolo identifikované podľa § 175 ods. 1 písm. c) a oznámené kontrolovanému počas verejného obstarávania v čase, kedy mohol podľa § 175 ods. 2 odstrániť protiprávny stav, ale neodstránil ho, úrad uloží verejnému obstarávateľovi alebo obstarávateľovi dvojnásobok pokuty ustanovenej podľa odseku 1 alebo odseku 2. Postup podľa odseku 9 sa neuplatní. Úrad neuloží pokutu, ak verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ pred skončením správneho konania vo veci uloženia pokuty odstránil podľa § 175 ods. 2 protiprávny stav.
(14) Žaloba proti rozhodnutiu úradu podľa odseku 3 písm. a), b) alebo písm. c) musí byť podaná do 10 dní odo dňa doručenia rozhodnutia.
Ú
GP-N
Č: 67
O : 4
konečného rozsudku v prípadoch uvedených v odseku 1 a tri
roky odo dňa príslušnej udalosti v prípadoch uvedených
v odseku 4.
4. Z kritérií na vyhodnotenie ponúk nevyplýva udelenie
neobmedzenej voľnosti výberu verejnému obstarávateľovi.
Zaisťujú možnosť efektívnej hospodárskej súťaže a sprevádzajú
ich špecifikácie, ktoré umožňujú efektívne overenie informácií,
ktoré uchádzači poskytli, s cieľom posúdiť, do akej miery
spĺňajú dané ponuky kritériá na ich vyhodnotenie. V prípade
pochybností verejní obstarávatelia efektívne overia správnosť
informácií a dôkazov, ktoré poskytli uchádzači.
N
1
Č: I
§: 53
O: 1
(1) Vyhodnocovanie ponúk komisiou je neverejné. Komisia vyhodnotí ponuky z hľadiska splnenia požiadaviek verejného obstarávateľa alebo obstarávateľa na predmet zákazky alebo koncesie a v prípade pochybností overí správnosť informácií a dôkazov, ktoré poskytli uchádzači; ak ide o zákazku v oblasti obrany a bezpečnosti, komisia vyhodnotí ponuky aj z hľadiska požiadaviek na bezpečnosť a ochranu utajovaných skutočností a bezpečnosť dodávok. Ak verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ vyžadoval od uchádzačov zábezpeku, komisia posúdi zloženie zábezpeky. Ak komisia identifikuje nezrovnalosti alebo nejasnosti v informáciách alebo dôkazoch, ktoré uchádzač poskytol, písomne požiada o vysvetlenie ponuky a ak je to potrebné aj o predloženie dôkazov. Vysvetlením ponuky nemôže dôjsť k jej zmene. Za zmenu ponuky sa nepovažuje odstránenie zrejmých chýb v písaní a počítaní ani oprava položkového rozpočtu, ak celková ponuková cena zostane zachovaná a ak oprava položkového rozpočtu nemá vplyv ani na iné kritérium na vyhodnotenie ponúk.
Ú
GP-N
Zoznam všeobecne záväzných právnych predpisov, ktorými bola smernica transponovaná:
1.Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým a menia a dopĺňajú niektoré zákony
2.2. Zákon č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov
* Vyjadrenie k opodstatnenosti goldplatingu a jeho odôvodnenie: