1
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1/A
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy Príjmy verejnej správy celkom
v tom: za každý subjekt verejnej správy zvlášť
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Výdavky verejnej správy celkom
v tom: MPSVR SR/Neštátne centrá pre deti a rodiny 07C0503
z toho vplyv nových úloh v zmysle ods. 2 Čl. 6 ústavného zákona č. 493/2011 Z. z.
o rozpočtovej zodpovednosti
- vplyv na vyššie územné celky
z toho vplyv nových úloh v zmysle ods. 2 Čl. 6 ústavného zákona č. 493/2011 Z. z.
o rozpočtovej zodpovednosti
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Vplyv na počet zamestnancov
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
- vplyv na vyššie územné celky
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
Financovanie zabezpečené v rozpočte
v tom: za každý subjekt verejnej správy / program zvlášť Neštátne centrá pre deti a rodiny 07C0503
Iné ako rozpočtové zdroje
2
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
Tabuľka č. 1/B
Vplyvy na limit verejných výdavkov verejnej správy celkom (v metodike ESA 2010)
v tom: za každý subjekt verejnej správy zvlášť / program zvlášť MPSVR SR/Neštátne centrá pre deti a rodiny 07C0503
vplyv na limit verejných výdavkov ŠR
vplyv na limit verejných výdavkov ostatných subjekty verejnej správy
vplyv na limit verejných výdavkov ďalších súčastí rozpočtu verejnej správy
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Rozpočtové krytie vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 305/2005 Z. z. o sociálnoprávnej ochrane detí a o sociálnej kuratele a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov bude zabezpečené v rámci schválených limitov kapitoly Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky.
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Akú problematiku návrh rieši? Kto bude návrh implementovať? Kde sa budú služby poskytovať?
Aktuálna právna úprava nereflektuje na zvýšené nároky, ktoré súvisia so zabezpečením starostlivosti deti umiestnené v špecializovaných samostatných skupinách pre deti s duševnou poruchou, ktorých zdravotný stav vyžaduje ošetrovateľskú starostlivosť v špecializovanej samostatnej skupine alebo pre deti, ktorým je potrebné vzhľadom na ich zdravotný stav poskytovať osobitnú starostlivosť v špecializovaných samostatných skupinách na základe posúdenia potreby osobitnej starostlivosti v špecializovanej samostatnej skupine (podľa § 51 ods. 7 zákona č. 305/2005 Z. z.) v akreditovanom centre pre deti a rodiny. Deti umiestnené v týchto skupinách s vážnymi zdravotnými ťažkosťami vyžadujú mimoriadne náročnú starostlivosť, najmä zodpovedajúce personálne zabezpečenie, materiálne vybavenie ale aj nároky na externú odbornú pomoc (špecialisti, zdravotná technika...), na ktorú sú potrebné zvýšené finančné prostriedky, čo ale v prípade akreditovaných centier pre deti a rodiny nie je pri súčasnom ustanovenom systéme financovania možné.
Navrhuje sa znenie ustanovenia upraviť tak, aby bolo možné, rovnako ako v prípade miest na vykonávanie špecializovaného programu v akreditovanom centre pre deti a rodiny (bez vecnej zmeny v tejto časti, t. j. v centre, ktorého účelom je výlučne vykonávanie špecializovaného programu a ktorého celkový počet miest nie je vyšší ako 20 miest), aj
3
v prípade miest v špecializovanej samostatnej skupine pre deti s duševnou poruchou a pre deti, ktorým je potrebné vzhľadom na ich zdravotný stav poskytovať osobitnú starostlivosť v špecializovanej samostatnej skupine (na základe posúdenia potreby osobitnej starostlivosti v špecializovanej samostatnej skupine t. j. po posúdení posudkovým lekárom) zvýšiť maximálnu, zákonným mechanizmom určenú, sumu finančného príspevku o 40 % na jedno miesto........................................................................................................................................................
2.2.2. Charakteristika návrhu:
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie) 2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2
Počet objednaných miest vo vybraných špecializovaných samostatných skupinách v akreditovaných centrách pre deti a rodiny
Predpokladaný priemerný bežný výdavok v štátnych centrách pre deti a rodiny
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Uveďte najdôležitejšie výpočty, ktoré boli použité na stanovenie vplyvov na príjmy a výdavky, ako aj predpoklady, z ktorých ste vychádzali. Predkladateľ by mal jasne odlíšiť podklady od kapitol a organizácií, aby bolo jasne vidieť základ použitý na výpočty.
Výpočet zmeny systému financovania vybraných miest v akreditovaných centrách pre deti a rodiny
predpokladaný priemerný bežný výdavok v štátnych CDR (1 miesto na 1 rok)
1,4 násobok (1 miesto na 1 rok)
rozdiel (1 miesto na 1 rok)
dopad na 24 miest (v roku 2024 na 5 mesiacov, ostatné roky na 12 mesiacov)
5
Tabuľka č. 31 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Vplyv na príjmy verejnej správy celkom
6
Tabuľka č. 4/A 2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
Bežné transfery (642002)2
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Vplyv na výdavky verejnej správy celkom
7
Tabuľka č. 4/B
2 – výdavky rozpísať až do podpoložiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na limit verejných výdavkov subjektu verejnej správy
Vplyvy (v metodike ESA 2010)
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
Bežné transfery (642002)2
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
Kapitálové transfery (720)2
Vplyv na limit verejných výdavkov subjektu verejnej správy celkom
9
2.2.5. Výpočet vplyvov na dlhodobú udržateľnosť verejných financií
Uveďte model, ktorý bol použitý na stanovenie vplyvov na príjmy a výdavky v dlhodobom horizonte, ako aj predpoklady, z ktorých ste vychádzali a boli v modeli zahrnuté. Popíšte použitý model spolu s jeho modifikáciami, ak boli pri výpočte vykonané.
Tabuľka č. 6
Vplyv na verejné financie
Vplyv na výdavky v p. b. HDP
Vplyv na príjmy v p. b. HDP
Vplyv na bilanciu v p. b. HDP
Poznámka:
Písmeno „d“ označuje prvý rok nasledujúcej dekády.
Tabuľka sa vypĺňa pre každé opatrenie samostatne. V prípade zavádzania viacerých opatrení sa vyplní aj tabuľka obsahujúca aj kumulatívny efekt zavedenia všetkých opatrení súčasne.“