Správa o výsledku kontroly  
2023  
Príprava a realizácia investičných  
projektov národnej nemocnice  
Rázsochy a Univerzitnej  
nemocnice sv. Martina  
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
Kontrolovali sme  
Ministerstvo zdravotníctva SR  
Úrad vlády Národnú implementačnú a koordinačnú autoritu (NIKA)  
MZ SR zabezpečovalo prípravu a realizáciu investičných projektov národnej nemocnice Rázsochy a Univerzitnej  
nemocnice sv. Martina.  
Národná implementačná a koordinačná autorita monitorovala a koordinovala proces prípravy a realizácie projektov  
národnej nemocnice Rázsochy a Univerzitnej nemocnice sv. Martina.  
Ako sme postupovali  
NKÚ SR použil pri výkone kontroly kontrolórske postupy a techniky vychádzajúce z medzinárodných kontrolórskych  
štandardov (ISSAI), najmä preskúmanie podkladovej dokumentácie a rozhovory so zainteresovanými osobami.  
Kontrolovaným obdobím boli roky 2018 až 2023 a súvisiace obdobia.  
Prečo sme kontrolovali  
NKÚ SR vykonal kontrolu procesu prípravy a realizácie národnej nemocnice Rázsochy a Univerzitnej nemocnice  
sv. Martina. Na výstavbu novej národnej Univerzitnej nemocnice v lokalite Rázsochy bolo možné použiť financie  
z Plánu obnovy vo výške 281 000 000 eur, ale tento zámer sa MZ SR nepodaril naplniť.  
Projekt Univerzitnej nemocnice sv. Martina je naďalej súčasťou financovania z Plánu obnovy, kde je na tento účel  
vyčlenená z Plánu obnovy alokácia vo výške 330 000 000 eur.  
Čo sme zistili  
MZ SR nedodržalo základné princípy riadenia a uplatňovanie metodických postupov pri návrhoch  
veľkých investičných projektov a ich zaraďovanie do fázy realizácie.  
MZ SR nedisponovalo potrebnými odborníkmi pre takto významné investičné projekty. Rezort  
zdravotníctva nevedel NKÚ SR predložiť žiadne relevantné podklady hodnotenia stavu projektov, na  
základe ktorých rozhodlo o zaradení realizácie projektov NUN Rázsochy a UN sv. Martina do Plánu  
obnovy.  
Nedostatky pripravenosti projektu NUN Rázsochy v nadväznosti na časový harmonogram boli zistené  
už po zaradení projektu Rázsochy do Plánu obnovy. Zároveň boli identifikované aj riziká  
implementácie projektu zo strany NIKA. Krízové riadenie tak malo suplovať projektové riadenie tohto  
projektu na ministerstve zdravotníctva.  
MZ SR zároveň porušilo zákon o mechanizme na podporu obnovy a odolnosti tým, že  
nedodržiavalo pri projekte NUN Rázsochy plnenie zavedených krízových opatrení v stanovených  
termínoch, v požadovanej kvalite a rozsahu.  
V kontrolovanom období rokov 2017 2023 boli na nezrealizovaný projekt NUN Rázsochy vynaložené  
finančné prostriedky zo štátneho rozpočtu vo výške 23 879 944 eur.  
Čo odporúčame  
Na základe zistených nedostatkov NKÚ SR odporúča:  
NR SR zaviazať Vládu SR posúdiť potrebu zriadiť verejnú inštitúciu, ktorá by zabezpečovala komplexnú  
prípravu a realizáciu veľkých investičných projektov v oblasti zdravotníctva obdobne ako je tomu pri  
veľkých investičných projektoch v rezorte hospodárstva, dopravy a životného prostredia.  
1
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
VÝKON KONTROLNEJ AKCIE  
Účel kontrolnej akcie  
Preveriť proces výberu a realizácie investičných projektov národnej nemocnice Rázsochy a Univerzitnej nemocnice  
sv. Martina financovaných z Plánu obnovy.  
Rámec kontrolnej akcie  
Kontrola bola realizovaná podľa príslušných ustanovení zákona o NKÚ SR a štandardov, ktoré vychádzajú  
zo základných princípov kontroly v zmysle medzinárodných štandardov najvyšších kontrolných inštitúcií (ISSAI).  
Kontrolovaným obdobím boli roky 2018 až 2023 a súvisiace obdobia. Použitými metódami boli: preskúmanie  
dokladov a dokumentov a rozhovory so zamestnancami kontrolovaného subjektu.  
Výsledky kontrolnej akcie  
V rámci Plánu obnovy je na oblasť zdravotníctva vyčlenená alokácia vo výške 1,4 mld. eur. Na území Slovenska  
máme v súčasnosti zriadených 78 zariadení ústavnej zdravotnej starostlivosti, ktoré po optimalizácii sieti nemocníc  
v zmysle zákona č. 540/2021 Z. z. o kategorizácii ústavnej zdravotnej starostlivosti, ktorý nadobudol účinnosť od  
1. 1. 2024, budú rozdelené do piatich úrovní:  
Národná V.  
Koncová IV.  
Komplexná III.  
Regionálna II.  
Komunitná I.  
Na základe vyššie uvedeného vláda svojím uznesením č. 441/2022 z 1. júla 2022 zaradila projekty NUN Rázsochy  
a UN sv. Martina do Plánu obnovy, aby splnila cieľ vybudovaním lôžok v počte 2 400, ktorým sa zaviazala Európskej  
komisii. Na základe toho bol v Pláne obnovy stanovený rozpočet: NUN Rázsochy vo výške 281 000 000 eur a UN  
sv. Martin vo výške 330 000 000 eur.  
Plánovaná výstavba nemocníc Rázsochy a sv. Martina mala spĺňať úroveň tretieho až piateho stupňa, tzn. že  
nemocnice by v rámci svojho zaradenia a následného poskytovania medicínskych služieb priniesli obyvateľom  
výrazné zlepšenie zdravotnej starostlivosti a v neposlednom rade zvýšili a predĺžili kvalitu života už pri  
diagnostikovaných ochoreniach. Vzhľadom na aktualizáciu Plánu obnovy zo dňa 14. 7. 2023, ktoré priniesli zmeny  
v nastavených cieľoch, ako aj v počte lôžok, ktorých bude vytvorených 1 602, projekt nemocnice Rázsochy bol  
z Plánu obnovy vyradený. Projekt nemocnice sv. Martina sa tak naďalej bude realizovať z Plánu obnovy s tým, že  
do termínu jún 2026 má byť dokončená hrubá stavba nemocnice.  
Chýbajúca dokumentácia na MZ SR pre zaradenie projektov nemocníc NUN  
Rázsochy a UN sv. Martina do Plánu obnovy  
Realizácia projektov nemocníc Rázsochy a sv. Martina bola zaradená do Plánu obnovy na základe uznesenia vlády  
č. 441/2022 z 1. júla 2022. NKÚ SR preverovala, na základe akých analytických podkladov a metodiky hodnotenia  
projektov bolo rozhodnutie zrealizované. Podľa písomného stanoviska MZ SR hodnotenie výberu projektov NUN  
Rázsochy a UN sv. Martina vypracovala externá spoločnosť. NKÚ SR nebol predložený žiadny doklad, ktorým  
by bola metodika hodnotenia projektov záväzne uplatňovaná na MZ SR, a taktiež nebol predložený ani záznam  
z hodnotenia investičných projektov, ktorý mal slúžiť ako podklad k návrhu na určenie MZ SR ako vykonávateľa  
investície projektov nemocníc Rázsochy a sv. Martina za priameho prijímateľa investície realizácie projektu sv.  
Martina. Z uvedeného vyplýva, že MZ SR nevedelo preukázať, že projekty nemocníc Rázsochy a sv. Martina boli  
zaradené do Plánu obnovy na základe metodiky hodnotenia projektov, ktorú mala vypracovať externá spoločnosť.  
2
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
Iba jeden stupeň kontroly na projekte NUN Rázsochy  
MZ SR v prípade realizácie projektu NUN Rázsochy bolo vykonávateľom a súčasne aj prijímateľom prostriedkov  
z Plánu obnovy, tzn. že MZ SR malo kontrolovať samo seba. Ďalší stupeň kontroly na projekte NUN Rázsochy  
chýbal. Projekt Univerzitnej nemocnice sv. Martina mal tento stupeň kontroly zachovaný, keďže MZ SR bol  
vykonávateľ investície a prijímateľ bola Univerzitná nemocnica Martin.  
MZ SR nedodržalo odporúčanie Útvaru hodnoty za peniaze  
MZ SR tým, že organizačne zabezpečovalo realizáciu projektu NUN Rázsochy, nepostupovalo podľa odporúčaní  
ÚHP, podľa ktorého na projektovú a realizačnú fázu mal dohliadať súkromný manažér na základe predpokladov  
väčšej efektívnosti súkromného manažéra oproti plnému riadeniu štátom.  
MZ SR neplnilo termíny zo zavedených krízových opatrení na projekt  
NUN Rázsochy  
Dňa 13. 7. 2022 MZ SR, ako objednávateľ, uzatvoril so zhotoviteľom, skupinou dodávateľov: Amberg Engineering  
Slovakia, s r. o., a CED Consulting, s. r. o. Zmluvu o dielo a poskytnutí služieb, ktorej predmetom bolo  
zabezpečenie komplexnej projektovej dokumentácie pre realizáciu projektu Rázsochy s počtom lôžok 653 a  
možnosťou jej dodatočného rozšírenia o 500 lôžok. Celková cena diela podľa zmluvy o dielo bola 16 679 979,60  
eur s DPH, pričom ku dňu 30. 9. 2023 bolo vyfakturované a uhradené 5 288 792,53 eur. V mesiaci júl 2022, po  
zaradení projektu NUN Rázsochy do Plánu obnovy aj napriek identifikovaným problémom s implementáciou  
projektu NUN Rázsochy, MZ SR neprijalo v tejto súvislosti opatrenia, ktoré by zastabilizovali nepriaznivú  
situáciu. Úrad vlády SR, ako národná implementačná a koordinačná autorita, pri plnení úloh podľa zákona o  
mechanizme v súvislosti s realizáciou projektu NUN Rázsochy identifikoval oblasti, v ktorých bola ohrozená  
realizácia investícií a reforiem v lehote, účele a rozsahu určenom v Pláne obnovy. Z uvedeného dôvodu bolo  
navrhnuté zavedenie krízových opatrení podľa ustanovenia § 10 zákona o mechanizme. Účelom predloženého  
návrhu krízových opatrení bolo zabezpečenie včasnej, kvalitnej a úplnej realizácie investícií a reforiem  
vyplývajúcich z Plánu obnovy pre oblasť zdravotníctva, vrátane včasného, kvalitného a úplného plnenia a  
dosahovania míľnikov a cieľov, ktorých plnenie je legitímnou podmienkou žiadosti o vyplatenie finančného  
príspevku, predkladaných EK. Predložený návrh krízových opatrení bol prerokovaný s MZ SR ako vykonávateľom  
Plánu obnovy. Návrh krízových opatrení bol predložený na rokovanie vlády SR v súlade s ustanovením § 3 písm.  
d) zákona o mechanizme, pričom schválený bol Uznesením vlády SR č. 34 z 25. 1. 2023. Na základe uvedeného  
uznesenia bol minister zdravotníctva poverený vládou SR vykonaním krízových opatrení spôsobom a v lehotách  
určených v predkladanom návrhu krízových opatrení pre MZ SR.  
Na projekte NUN Rázsochy zabezpečovala procesy na MZ SR len jedna osoba  
Zavedené krízové opatrenia mali odvrátiť negatívny stav implementácie projektu NUN Rázsochy. Najzávažnejšie  
zistenie v rámci riadenia projektu bolo, že na MZ SR paralelne prebiehalo niekoľko náročných procesov, ako  
kontrola rozsahu a správnosti projektovej dokumentácie, povoľovacie procesy, príprava stavebných postupov, ktoré  
zastrešovala len jedna osoba. V čase realizácie projektu na MZ SR chýbal odborný útvar a odborné kapacity,  
ktoré by boli poverené plniť takého vysoko odborné a náročné úlohy.  
MZ SR chýbal komplexný harmonogram v súvislosti s implementáciou projektu  
NUN Rázsochy  
Národná implementačná a koordinačná autorita zaviazala MZ SR, aby vypracovalo komplexný harmonogram so  
všetkými procesmi dodávateľa projektovej dokumentácie a inžinieringu, procesu EIA, verejného obstarávania,  
štátnej expertízy, stavebného povolenia, podpisu zmluvy s dodávateľom stavby a zahájenia výstavby v grafickej  
podobe tak, aby bol stotožnený so všetkými účastníkmi projektu. Krízové opatrenia sa týkali aj vedenia  
projektového tímu Rázsochy, omeškanie termínov dodania projektovej dokumentácie, navýšenie celkovej  
podlahovej plochy Rázsochy, ako aj nejasný vzťah AMBERG E. s.r.o. – CED C. s.r.o.  
3
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
Kontrolou NKÚ SR bolo zistené, že NIKA za sledované obdobie v 15 prípadoch konštatovala nesplnenie  
stanovených termínov krízových opatrení pri projekte NUN Rázsochy. MZ SR k 12. 5. 2023 spracovalo informáciu  
k jednotlivým krízovým opatreniam v rámci odpočtovaného obdobia, kde v súvislosti s realizáciou projektu NUN  
Rázsochy bolo konštatované, že všetky prijaté krízové opatrenia boli splnené len čiastočne. V štyroch krízových  
opatreniach z piatich bolo identifikované vysoké riziko jeho nesplnenia v nadväznosti na plnenie míľnika Plánu  
obnovy, t. j. podpísať zmluvu so zhotoviteľom stavby do konca 1Q 2024.  
Zavedené krízové opatrenia na projekt NUN Rázsochy nepriniesli očakávané  
výsledky  
ÚV SR prostredníctvom NIKA zaviazal MZ SR krízovými opatreniami na projekt NUN Rázsochy, ale tieto opatrenia  
neboli zo strany MZ SR plnené v stanovených termínoch, požadovanom rozsahu a kvalite.  
NKÚ SR konštatuje, že zavedené krízové opatrenia bolo potrebné vyhodnocovať s dôrazom na ich plnenie  
v stanovených termínoch. V prípade, že termín zo strany vykonávateľa nie je plnený, je potrebné bezodkladne  
pristúpiť k okamžitému prehodnoteniu nastavenia krízových opatrení, príp. navrhnúť nové krízových opatrenia.  
Graf č.1: Vynaložené výdavky na projekt Rázsochy v rokoch 2017 až 2023:  
Výdavky na projekt NUN Rázsochy v rokoch 2017 až 2023 v eur:  
14 110 429  
15 000 000  
10 000 000  
4 462 496  
3 259 451  
5 000 000  
1 322 198  
424 585  
rok 2021  
143 448  
rok 2017  
157 337  
rok 2018  
0
rok 2019  
rok 2020  
rok 2022  
rok 2023  
zdroj: vlastné spracovanie  
Na projekt NUN Rázsochy bolo od roku 2017 do 2023 vynaložených 23,8 mil. eur zo štátneho rozpočtu (napr.  
búracie práce, projektová dokumentácia, oplotenie areálu, dopravnokapacitné posúdenie, zameranie inžinierskych  
sietí, výkup pozemkov, predbežné statické posúdenie). Hospodárnosť, efektívnosť a účinnosť vynakladania týchto  
zdrojov nebola kontrolou posudzovaná.  
Vyradenie projektu Univerzitnej nemocnice sv. Martina z Plánu obnovy  
a jeho opätovné zaradenie  
Dôvodom vyradenia projektu Univerzitnej nemocnice sv. Martina z Plánu obnovy bolo neúspešné verejné  
obstarávanie, do ktorého sa neprihlásil ani jeden záujemca. Výstavba nemocnice mala byť pôvodne zrealizovaná  
v štádiu („ full fit out“), tzn. plne vybavená nemocnica. k termínu jún 2026 a bola naviazaná na časový harmonogram  
Plánu obnovy, kde bol okrem iných skutočností nastavený aj prísny sankčný mechanizmus pre zhotoviteľa stavby  
v prípade neplnenia zmluvných podmienok.  
Na základe negociácie s EK pristúpila SR k aktualizácii Plánu obnovy, kde boli upravené podmienky plnenia  
jednotlivých míľnikov a cieľov. Pri projekte Univerzitnej nemocnice sv. Martina sa pristúpilo k zmene: k termínu jún  
2026 bude nemocnica odovzdaná v štádiu („shell & core“), tzn. v hrubej stavbe, nie v štádiu (“full fit out“), tzn. plne  
vybavená nemocnica. Opätovné zaradenie projektu UN sv. Martina do Plánu obnovy bolo zrealizované na základe  
uznesenia vlády č. 334/2023 zo dňa 12. 6. 2023. V zmysle harmonogramu by nemocnica mala byť uvedená do  
prevádzky v roku 2028.  
4
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
Záver  
Slovenská republika získala jedinečnú šancu využiť finančné prostriedky vo výške 1,4 mld. eur na investície do  
zdravotníctva a jeho rozvoj z Plánu obnovy a odolnosti SR. Na základe výsledkov kontroly NKÚ SR konštatuje, že  
MZ SR nie je dostatočne metodicky a personálne pripravené na realizáciu veľkých investičných projektov.  
Výsledkom takéhoto stavu je, že projekt nemocnice Rázsochy, ktorý sa začal pripravovať v roku 1970 nie je dodnes  
realizovaný a možnosť využiť mimoriadne finančné zdroje ostala nenaplnená. Nedostatky pripravenosti projektu  
NUN Rázsochy v nadväznosti na časový harmonogram boli zistené už po zaradení projektu Rázsochy do Plánu  
obnovy a zároveň boli identifikované aj riziká implementácie projektu zo strany NIKA. V tomto prípade malo krízové  
riadenie projektu nahradiť neexistujúce projektové riadenie. Ministerstvo zdravotníctva však neprijalo a zrejme ani  
nemohlo prijať také opatrenia, ktoré by zabezpečili realizáciu projektu. Výsledkom tohto stavu bolo vyradenie  
projektu NUN Rázsochy z Plánu obnovy. Finančné prostriedky boli realokované na výstavbu fakultnej nemocnice  
s poliklinikou F.D. Roosevelta v Banskej Bystrici vo výške 368 000 000 eur. V prípade pokračovania projektu NUN  
Rázsochy bude potrebné zabezpečiť financovanie zo štátneho rozpočtu, čo v súčasnom stave verejných financií  
bude značným problémom.  
V rokoch 2017 až 2023 bolo na projekt NUN Rázsochy vynaložených približne 23,8 mil. eur rozpočtových  
prostriedkov. NKÚ SR odporúča ministerstvu zdravotníctva zhodnotiť hospodárnosť, efektívnosť a účinnosť  
doteraz vynaložených finančných zdrojov na tento projekt a vyvodiť z výsledkov vnútorného auditu aj zákonné  
dôsledky.  
Upravený projekt nemocnice sv. Martina je naďalej súčasťou financovania z Plánu obnovy. Aktuálne sa nachádza  
v štádiu realizácie. Po jeho ukončení by nemocnica mala mať vlastnú ambulantnú, diagnostickú a terapeutickú  
časť, samostatný trakt pre detskú medicínu a urgentný príjem s traumacentrom prispôsobeným na zmiešanú  
prevádzku detí a dospelých s počtom 660 lôžok.  
NKÚ SR v tejto súvislosti upozorňuje, že pri príprave veľkých investičných projektov je potrebný vopred stanovený  
časový harmonogram s ohľadom na možné odchýlky vyvolané nepredvídateľnými okolnosťami. Veľmi naliehavou  
potrebou je i aktualizácia zákona o mechanizme na podporu obnovy a odolnosti, aby sa predchádzalo podobným  
rizikám pri implementácii investičných projektov. V súčasnom znení zákon nestanovuje časové lehoty v súvislosti  
s predložením, zmenou alebo novým návrhom krízových opatrení. Vzhľadom na aktuálnosť problému je potrebné  
zo strany kompetentných orgánov zvážiť včasnú realokáciu finančných prostriedkov pri ďalších rizikových  
projektoch zaradených do Plánu obnovy tak, aby Slovensko malo možnosť využiť čo najviac a najúčelnejšie tieto  
jedinečné a neopakovateľné zdroje.  
Veľké investičné projekty v zdravotníctve, ale aj všetky ďalšie projekty budovania infraštruktúry nevyhnutnej pre  
realizáciu verejných politík vyžadujú množstvo odbornej a profesionálne realizovanej prípravy a realizácie. Viaceré  
etapy prípravy takýchto projektov sú náročné na čas a nedajú sa podstatne skracovať. Dôležité je zabezpečiť  
projektové riadenie, monitoring a pravidelný reporting stavu projektov.  
Kontrola na ministerstve zdravotníctva ukázala, že takýto prístup nie je zabezpečený. Ministerstvo nedisponuje  
samostatnými odbornými útvarmi ani projektovými tímami, ktoré by tieto činnosti zabezpečovali. Poverení štátni  
zamestnanci rezortov nie sú dostatočne pripravení na to, aby zvládli tak závažné úlohy, čo dokumentujú aj  
kontrolované projekty. Na základe vyššie uvedeného NKÚ SR navrhuje zriadiť verejnú inštitúciu pre projektovanie,  
inžiniering a manažment významných investičných projektov ako je tomu v rezorte hospodárstva, dopravy a  
životného prostredia.  
Reakcia kontrolovaného subjektu  
Kontrolované subjekty nevzniesli námietky proti pravdivosti, úplnosti a preukázateľnosti kontrolných zistení.  
V zápisnici o prerokovaní protokolu sa kontrolovaný subjekt MZ SR zaviazal prijať opatrenia na odstránenie  
zistených nedostatkov a informovať o tom NKÚ SR v stanovených termínoch. NKÚ SR bude plnenie týchto opatrení  
následne monitorovať.  
5
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
Kontakt  
Najvyšší kontrolný úrad SR  
Priemyselná 2  
824 73 Bratislava 26  
Ministerstvo zdravotníctva SR  
Limbová 2  
837 52 Bratislava 37  
Úrad vlády SR  
Námestie slobody 1  
813 70 Bratislava  
Zoznam použitých skratiek  
EÚ  
Európska únia  
EK  
Európska komisia  
MZ SR  
NIKA  
NKÚ SR  
NUN  
Plán obnovy  
SR  
Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky  
Národná implementačná a koordinačná autorita  
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
Nová/Národná univerzitná nemocnica  
Plán obnovy a odolnosti Slovenskej republiky  
Slovenská republika  
ÚHP  
Útvar hodnoty za peniaze  
UN  
Univerzitná nemocnica  
ÚV SR  
Úrad vlády Slovenskej republiky  
zákon o mechanizme  
Zákon č. 368/2021 Z. z. o mechanizme na podporu  
obnovy a odolnosti a o zmene a doplnení niektorých  
zákonov  
ZS  
Zdravotná starostlivosť  
6
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
Prílohy  
Oblasť  
Komponent  
Pôvodná  
Nová alokácia  
alokácia  
Zelená ekonomika  
2,301 mld. eur  
2,103 mld. eur  
207 mil. eur  
620 mil. eur  
759 mil. eur  
368 mil. eur  
149 mil. eur  
Obnoviteľné zdroje energie a energetická infraštruktúra  
Obnova budov  
232 mil. eur  
741 mil. eur  
801 mil. eur  
368 mil. eur  
159 mil. eur  
Udržateľná doprava  
Dekarbonizácia priemyslu  
Adaptácia na zmenu klímy  
Kvalitné vzdelávanie  
892 mil. eur  
818 mil. eur  
Dostupnosť, rozvoj a kvalita inkluzívneho vzdelávania na 210 mil. eur  
210 mil. eur  
všetkých stupňoch  
Vzdelávanie pre 21. storočie  
469 mil. eur  
213 mil. eur  
449 mil. eur  
159 mil. eur  
Zvýšenie výkonnosti slovenských vysokých škôl  
Veda, výskum a inovácie  
739 mil. eur  
670 mil. eur  
Efektívnejšie riadenie a posilnenie financovania vedy,  
výskumu, inovácií a digitálnej ekonomiky  
Lákanie a udržanie talentov  
633 mil. eur  
576 mil. eur  
106 mil. eur  
94 mil. eur  
Lepšie zdravie  
1,532 mld. eur  
1,163 mil. eur  
105 mil. eur  
1,402 mld. eur  
1,072 mld. eur  
83 mil. eur  
Moderná a dostupná zdravotná starostlivosť  
Humánna, moderná a dostupná starostlivosť o duševné  
zdravie  
Dostupná a kvalitná dlhodobá sociálno-zdravotná  
265 mil. eur  
247 mil. eur  
starostlivosť  
Efektívna verejná správa a  
digitalizácia  
1,110 mld. eur  
11 mil. eur  
1,014 mld. eur  
11 mil. eur  
Zlepšenie podnikateľského prostredia  
Reforma justície  
255 mil. eur  
229 mil. eur  
233 mil. eur  
209 mil. eur  
Boj proti korupcii a praniu špinavých peňazí, bezpečnosť  
a ochrana obyvateľstva  
Digitálne Slovensko (štát v mobile, kybernetická  
bezpečnosť, rýchly internet pre každého, digitálna  
ekonomika)  
615 mil. eur  
561 mil. eur  
REPowerEU  
403 mil. eur  
150 mil. eur  
149 mil. eur  
15 mil. eur  
Energetika a povoľovacie procesy  
Obnova a spravovanie budov  
Rozvoj zelených zručností  
Udržateľná doprava  
85 mil. eur  
Komunikácia a koordinácia  
3,5 mil. eur  
6,410 mld. eur  
Plán obnovy a odolnosti SR  
celkom  
6,575 mld. eur