,
Správa o výsledku kontroly  
2023  
Infraštruktúra pre pripájanie škôl do  
internetu  
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky  
Ministerstvo je rozpočtovou organizáciou štátu, ktorá je svojimi príjmami a výdavkami napojená na štátny rozpočet.  
Je právnickou osobou, v právnych vzťahoch vystupuje vo svojom mene, nadobúda práva, zaväzuje sa a má právnu  
zodpovednosť vyplývajúcu z týchto vzťahov. Je ústredným orgánom štátnej správy pre základné, ako aj stredné  
školy. V rozsahu svojej pôsobnosti zriaďuje rozpočtové organizácie a príspevkové organizácie, kontroluje a hodnotí  
ich činnosť. Jeho úlohou v oblasti informatizácie je, okrem iného, aj zabezpečovanie vypracúvania koncepčných  
a strategických materiálov v oblasti IT služieb a informatizácie rezortu školstva.  
Kontrola bola realizovaná podľa príslušných ustanovení zákona o NKÚ SR a štandardov, ktoré vychádzajú zo  
základných princípov kontroly najvyšších kontrolných inštitúcií (ISSAI). Výber vzorky dokladov ku kontrole bol  
realizovaný na základe odborného úsudku kontrolórov. Kontrolovaným obdobím boli roky 2018 až 2022  
a súvisiace obdobia.  
Rezort školstva sa už dve desaťročia usiluje zabezpečiť pre všetky školy kvalitnú digitálnu infraštruktúru v súlade  
s hlavnými prioritami digitálnej transformácie, ktoré sú obsiahnuté v schválených stratégiách. NKÚ SR sa zameral  
na preverenie reálneho využitia strategických dokumentov, ktoré prijalo ministerstvo školstva v období rokov  
2014 – 2022 pre oblasť informatizácie.  
Ministerstvo splnilo len formálne úlohu uloženú v Uznesení vlády SR č. 485 zo dňa 24. 9. 2014 ohľadom  
vypracovania Akčných plánov, ktoré mali vychádzať z cieľov schválenej Koncepcie informatizácie a digitalizácie  
rezortu školstva s výhľadom do roku 2020, a to najmä z dôvodu, že procesy súvisiace s plnením predmetnej úlohy  
neboli dostatočne riadené, monitorované a vyhodnocované, v súlade so zákonom č. 575/2001 Z. z. o organizácii  
činnosti vlády, Štatútom a Organizačným poriadkom MŠVVaŠ SR.  
Ministerstvo nevypracovalo 5 akčných plánov pre realizáciu cieľov Koncepcie informatizácie a digitalizácie  
rezortu školstva s výhľadom do roku 2020 vlastnou organizačnou zložkou, ale v máji 2015 ich vypracovanie  
obstaralo prostredníctvom externej spoločnosti PricewaterhouseCoopers Slovensko, s.r.o., za dohodnutú  
odmenu 360 000,00 eur, a to aj napriek tomu, že úlohy ministerstva v oblasti informatizácie plní sekcia informatiky,  
vrátane vypracúvania koncepcií a stratégií rozvoja informatiky a informatizácie rezortu školstva.  
Preverením akčného plánu „Akčný plán rozvoja a optimalizácie IKT (digitálnej) infraštruktúry a súvisiaceho  
vybavenia v rezorte školstva“ bolo zistene, že neobsahoval žiadne informácie v súvislosti s financovaním  
stanovených aktivít, a nebol ani v priebehu nasledujúcich piatich rokov (2016 – 2020) aktualizovaný  
a vyhodnocovaný. Ministerstvo teda nedisponovalo relevantnými východiskovými údajmi potrebnými na  
splnenie stanovených cieľov koncepcie v dôsledku čoho uzatváralo zmluvné vzťahy bez dostatočnej  
odbornej starostlivosti a zásady riadneho finančného riadenia. V súvislosti s touto skutočnosťou NKU SR  
identifikoval vznik a pretrvávanie rizika nehospodárneho a neúčinného využívania finančných prostriedkov  
na plnenie preverovaných zmluvných vzťahov.  
1
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
Ministerstvo vynaložilo verejné prostriedky na vypracovanie Akčných plánov, ktoré neboli vypracované  
v súlade s podmienkami Realizačnej zmluvy a súčasne nerealizovalo pravidelný monitoring aktivít  
a vyhodnotenie ich plnenia. Vzhľadom na uvedené, ministerstvo tieto prostriedky použilo nehospodárne,  
neefektívne a neúčinne.  
Ministerstvo nemá nastavený stabilný a funkčný systém riadenia rizík. Neberie do úvahy všetky známe riziká,  
ktorým je, alebo ktorým môže byť vystavený, vrátane rizík, ktorým je vystavený zo strany externých subjektov  
v dôsledku čoho nezohľadňuje najmä možné dopady príslušného rizika na schopnosť poskytovať predpísaným  
spôsobom služby a veľkosť potenciálnej ekonomickej straty. Medzi najvýznamnejšie riziká patrí pretrvávajúca  
absencia relevantných východiskových údajov pre tvorbu účinnej národnej stratégie v oblasti  
informatizácie. Napriek uvedenej skutočnosti bola v roku 2022 vypracovaná nová Koncepcia - Program  
informatizácie školstva do roku 2030, ktorý je novou dlhodobou stratégiou pre oblasť informatizácie školstva,  
ktorého neoddeliteľnou súčasťou je Akčný plán informatizácie a digitálnej transformácie vzdelávania v SR na  
obdobie rokov 2021 2024.  
Čo odporúčame  
Odporúčania príslušnému parlamentnému výboru Národnej rady pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport:  
Zaviazať MŠVVaŠ SR, aby predložilo komplexnú informáciu o prioritách rezortu školstva v oblasti  
digitalizácie škôl a školských zariadení.  
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
VÝKON KONTROLNEJ AKCIE  
Účel kontrolnej akcie  
Účelom kontrolnej akcie bolo preveriť zmluvné vzťahy na zabezpečenie pripájania škôl do internetu. Kontrola bola  
zameraná na vyhodnotenie realizovania projektov zameraných na pripojenie škôl do internetu.  
Rámec kontrolnej akcie  
V decembri 2021 bol vypracovaný Program informatizácie školstva do roku 2030, ktorý obsahuje taktiež oblasť  
zabezpečenia vysokorýchlostného pripojenia na internet všetkých dotknutých subjektov. V súlade s cieľom  
definovaným v Národnom pláne širokopásmového pripojenia, kde sú školy definované ako „významné subjekty  
sociálno-ekonomickej interakcie, ktoré budú mať do roku 2030 prístup ku gigabitovému pripojeniu, a to na pasívnej  
časti infraštruktúry, ktorá nebude do budúcnosti vyžadovať výmenu z dôvodu zvyšujúcich sa kapacitných alebo  
iných kvalitatívnych a technologických požiadaviek“, bude MŠVVaŠ SR v kontexte predmetného plánu v kooperácii  
s MIRRI SR pripravovať a budovať ďalší rozvoj širokopásmového pripojenia škôl. MŠVVaŠ SR poskytuje školám  
na úrovni regionálneho školstva internetovú konektivitu a dátové služby v rámci dvoch projektov SANET do  
škôl – od poskytovateľa Združenie používateľov Slovenskej akademickej dátovej siete SANET a EDUNET_SK.  
Združenie SANET je samostatnou právnickou osobou so sídlom v Bratislave. Združenie je nezisková organizácia,  
podporovaná ministerstvom školstva a jej členmi prostredníctvom pravidelných ročných členských príspevkov.  
Cieľom združenia je zabezpečenie prevádzky Slovenskej akademickej dátovej siete SANET a poskytovanie ďalších  
telekomunikačných a informačných služieb, najmä pre akademickú, t. j. vedecko-výskumnú, univerzitnú  
a vzdelávaciu oblasť v Slovenskej republike. Svoje služby poskytuje len členom združenia. V kontrolovanom období  
poskytovalo združenie SANET svojim členom optický prístup do siete SANET, prístup do Európskej akademickej  
siete GEANT a prístup do svetovej siete Internet. Členmi sa môžu stať organizácie spĺňajúce stanovené kritériá,  
obdobné aké platia v iných akademických sieťach v Európe. Z toho dôvodu sa každý záujemca o jeho služby musí  
stať jeho členom. Poplatky za služby môžu byť uhrádzané jednotlivými členmi združenia SANET-u na základe  
zmluvy alebo ministerstvom školstva formou jednorazovej platby (dotácie) za príslušný kalendárny rok.  
Cieľom projektu EDUNET_SK bolo poskytovanie telekomunikačných, dátových služieb a služieb centrálneho  
manažmentu virtuálnej privátnej siete pre základné, stredné a materské školy a pre vybrané školské zariadenia.  
Účelom projektu bolo podporiť distribúciu digitálneho vzdelávacieho obsahu, elektronické testovanie žiakov  
a zabezpečiť prístup do internetu s centrálnym manažmentom siete. Projekt bol prioritne určený pre školy, v ktorých  
prebieha sústavná príprava na povolanie a ktoré vo vyučovacom procese aktívne využívajú prácu s digitálnymi  
technológiami a digitálnym vzdelávacím obsahom.  
K metódam a technikám, ktoré boli uplatnené počas výkonu kontroly, patrili najmä analytická a porovnávacia  
metóda, štúdium všeobecne záväzných právnych predpisov a interných predpisov, preskúmanie predložených  
dokladov a dokumentácie, prepočty, rozhovory, konzultácie so zamestnancami kontrolovaného subjektu.  
NKÚ SR v mesiaci máj 2023 oslovil vybrané školy formou dotazníka. Účelom dotazníka bolo zistiť výšku  
priemerných mesačných nákladov škôl, súvisiacich s pripojením do projektov poskytovaných centrálne  
ministerstvom školstva, ako aj mieru spokojnosti škôl s internetovým pripojením. Z celkového počtu 3 584  
základných škôl, stredných odborných škôl a gymnázií boli vybrané školy na základe nasledovných kritérií:  
podľa územného členenia v každom kraji aspoň šesť škôl, z toho minimálne dve základné školy, jedna  
stredná odborná škola a jedno gymnázium;  
zapojenie do projektov v rámci každého kraja, minimálne jedna škola z projektu Sanet do škôl a minimálne  
jedna škola z projektu Digitálne učivo na dosah pre okresy, v ktorých bol realizovaný;  
v celej vzorke minimálne štyri školy z každej veľkostnej kategórie podľa počtu žiakov (do 50 žiakov;  
od 51 do 250 žiakov; od 251 do 400 žiakov; od 401 do 600 žiakov; nad 600 žiakov).  
3
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
Spolu bolo oslovených 49 škôl, z toho 23 základných škôl, 13 stredných odborných škôl a 13 gymnázií. Na dotazník  
odpovedalo 70 % oslovených škôl, čo predstavuje jedno percento zo všetkých základných, stredných odborných  
škôl a gymnázií. Pre výber vzorky boli použité údaje z Registra škôl a školských zariadení platné k septembru 2022.  
Kontrolovaným obdobím boli roky 2018 až 2022 a súvisiace obdobia.  
Výsledky kontrolnej akcie  
Strategické plánovanie v oblasti infraštruktúry IKT v rezorte školstva  
Informatizácia a digitálna agenda patria medzi hlavné programové priority EÚ a povinnosťou SR je prijímať  
opatrenia na splnenie stanovených cieľov. Z toho dôvodu sa NKÚ SR zameral na preverenie významu, reálneho  
využitia a naplnenia účelu strategických dokumentov, ktoré prijalo ministerstvo školstva v období rokov  
2014 – 2022 pre oblasť informatizácie, a to konkrétne Koncepcie a súvisiacich Akčných plánov, ako aj neskôr  
prijatého Programu informatizácie školstva do roku 2030 a spolu s ním prijatého Akčného plánu informatizácie  
a digitálnej transformácie vzdelávania v SR na obdobie 2021 2024.  
V nadväznosti na Programové vyhlásenie vlády SR na obdobie rokov 2012 až 2016 vypracovalo ministerstvo  
školstva Koncepciu, ktorá bola schválená uznesením vlády SR č. 485/2014 zo dňa 24. 9. 2014. Jej hlavným cieľom  
bolo zadefinovať potreby a aktivity v oblasti informatizácie a digitalizácie rezortu školstva tak, aby inštitúcie  
spadajúce pod rezort MŠVVaŠ SR mohli zvyšovať svoju kvalitu a aby im rezort poskytol adekvátnu podporu.  
Vo vyššie uvedenom uznesení vláda SR súčasne uložila povinnosť ministrovi školstva v termíne do 30. 4. 2015  
vypracovať Akčné plány realizácie. V súlade s obsahom Koncepcie malo ísť o päť Akčných plánov.  
1. Akčný plán rozvoja a optimalizácie IKT (digitálnej) infraštruktúry a súvisiaceho vybavenia v rezorte  
školstva.  
2. Akčný plán rozvoja elektronických služieb rezortu školstva na centrálnej a regionálnej úrovni a zlepšenie  
prístupu k týmto službám.  
3. Akčný plán digitalizácie edukačného obsahu.  
4. Akčný plán rozvoja digitálnych zručností a kompetencií v rezorte školstva.  
5. Akčný plán medzirezortnej, medzisektorovej a medzinárodnej spolupráce v oblasti digitalizácie a transferu  
inovácií pre rezorty školstva.  
S cieľom zabezpečiť vypracovanie Akčných plánov ministerstvo uzavrelo dňa 11. 5. 2015 Realizačnú zmluvu  
so spoločnosťou PricewaterhouseCoopers Slovensko, s.r.o. Predmetom Realizačnej zmluvy bolo zabezpečiť  
analýzy a expertné činnosti pre ministerstvo školstva v súvislosti s prípravou a realizáciou Akčných plánov v zmysle  
Uznesenia vlády SR č. 485 z 24. septembra 2014. Odmena bola zmluvnými stranami dohodnutá vo výške  
360 000,00 eur. Kontrolou bolo zistené, že spoločnosť PricewaterhouseCoopers Slovensko, s.r.o., vypracovala  
a odovzdala Akčné plány ministerstvu v zmluvne dohodnutom termíne.  
Na základe preverenia vybraného Akčného plánu rozvoja a optimalizácie IKT (digitálnej) infraštruktúry  
a súvisiaceho vybavenia v rezorte školstva kontrolná skupina konštatuje, že podľa Realizačnej zmluvy mal  
predmetný Akčný plán obsahovať taxatívne stanovené náležitosti, a to predovšetkým objem financovania  
jednotlivých aktivít. Uvedený Akčný plán neobsahoval žiadne informácie v súvislosti s financovaním stanovených  
aktivít, pričom ani v priebehu nasledujúcich piatich rokov (2016 2020) nebol Akčný plán aktualizovaný a takéto  
údaje neboli doplnené. V súlade s obsahom Koncepcie, nevyhnutným predpokladom zabezpečenia splnenia jej  
cieľov mal byť pravidelný monitoring plnenia aktivít stanovených v Akčných plánoch a následné vyhodnotenie  
celého strategického materiálu. Keďže Koncepcia nebola definovaná ako rigidný dokument, práve monitoring  
Akčných plánov umožňuje reagovať na aktuálne potreby a v súlade s nimi ju obsahovo dopĺňať a aktualizovať.  
Ministerstvo nepredložilo žiadne dokumenty, ktoré by preukazovali vykonávanie monitoringu Akčných plánov ku  
Koncepcii, ako ani vyhodnotenie samotnej Koncepcie. Súčasne nepodalo vysvetlenie, odkiaľ čerpalo informácie  
4
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
a údaje, ktoré sú uvedené v bode 1.2 Programu informatizácie školstva do roku 2030. Vzhľadom na uvedené NKÚ  
SR konštatuje, že nie je možné jednoznačne preukázať správnosť uvádzaných údajov.  
V nadväznosti na Koncepciu ministerstvo vypracovalo v roku 2022 nový strategický dokument s názvom Program  
informatizácie školstva do roku 2030. Predmetný dokument obsahuje v bode 1.2 podrobné vyhodnotenie  
Koncepcie, t. j. počet splnených, čiastočne splnených, ako aj nesplnených aktivít spolu s ich pomenovaním. Vyššie  
uvedený Program informatizácie školstva do roku 2030 je novou dlhodobou stratégiou pre oblasť informatizácie  
školstva. Tento dokument schválil minister dňa 16. 5. 2022.  
Z dôvodu, že ministerstvo nevykonávalo a ani v súčasnosti nevykonáva žiadny monitoring a následné  
vyhodnocovanie strategických dokumentov, t. j. koncepcií ani Akčných plánov, ktoré sú základným prostriedkom  
na dosiahnutie stanovených cieľov, NKÚ SR poukazuje na pretrvávajúcu nesystémovosť vo vzťahu  
k monitorovaniu a vyhodnocovaniu strategických materiálov. Prijaté stratégie majú iba formálny charakter, v praxi  
sa dostatočne nevyužívajú, v dôsledku čoho vzniká riziko nesplnenia stanovených cieľov. Ministerstvo nemá  
zavedený systém monitoringu a vyhodnocovania strategických dokumentov v oblasti informatizácie  
školstva.  
Zmluvné vzťahy na zabezpečenie pripájania škôl do internetu  
Projekt Sanet do škôl  
Združenie SANET poskytuje najmä stredným školám pripojenia do Slovenskej akademickej dátovej siete  
prenosovou rýchlosťou jeden Gb/s. Ministerstvo školstva uzatvorilo v roku 2008 so Združením SANET zmluvu  
o poskytnutí finančných prostriedkov, ktorej predmetom bola realizácia projektu Sanet do škôl. Cieľom projektu  
bolo rozšíriť infraštruktúru akademickej dátovej siete SANET zo súčasných 23 akademických a výskumných centier  
do ďalších 54 nových miest. Projekt sa zaoberal vytvorením vysokorýchlostnej optickej infraštruktúry, neriešil  
problematiku obsahu ani používateľov siete, t. j. žiakov a učiteľov. Princípom projektu bolo pripájanie škôl do siete  
SANET.  
Ministerstvo školstva v kontrolovanom obdobím 2018 až 2022 vyčleňovalo finančné prostriedky na údržbu dátovej  
optickej infraštruktúry a rozvoj dátovej siete pre školy a školské zariadenia v zmysle zákona o financovaní škôl.  
Tieto prostriedky boli poskytované na základe každoročne obnovovaných zmlúv o poskytnutí dotácie zo štátneho  
rozpočtu, uzatvorených medzi ministerstvom a Združením používateľov Slovenskej akademickej dátovej siete –  
SANET. Ročná výška dotácie bola určená na 200 000,00 eur, z toho kapitálové výdavky vo výške 100 000,00 eur  
a bežné výdavky vo výške 100 000,00 eur. Združenie SANET sa zaviazalo poskytnuté dotácie použiť výhradne na  
podporu ďalšieho rozširovania dátovej siete SANET pre členov združenia v rámci projektu Sanet do škôl, a tiež  
podporu prevádzky a služieb pripojenia do dátovej optickej infraštruktúry členom združenia.  
Pripojenia do dátovej siete SANET prenosovou rýchlosťou 1Gb/s boli realizované na základe zmlúv o poskytovaní  
služieb uzavretých medzi združením a školami. Počet podporovaných škôl za jednotlivé roky 2018 2022 je  
uvedený v tabuľke č. 1 Počet podporovaných škôl a školských zariadení.  
Tabuľka č. 1: Počet podporovaných škôl a školských zariadení  
Rok  
2018  
2019  
2020  
2021  
2022  
Počet podporovaných škôl  
Dotácia MŠVVaŠ SR v eurách  
Priemer na jednu školu za mesiac v eurách  
385  
395  
401  
439  
439  
200 000,- 200 000,- 200 000,- 200 000,- 200 000,-  
43 42 42 38 38  
Zdroj: MŠVVaŠ SR, vlastné spracovanie NKÚ SR  
Na základe preverenia predloženého zúčtovania finančných prostriedkov na zabezpečenie prevádzky a ďalšie  
rozšírenie optickej siete SANET NKÚ SR konštatuje, že neboli zistené žiadne nedostatky.  
5
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
Projekt Digitálne učivo na dosah  
Ministerstvo školstva v roku 2021 ukončilo zabezpečenie prevádzky projektu Digitálne učivo na dosah.  
Názov projektu Digitálne učivo na dosah nevystihuje obsah projektu z dôvodu, že nerieši samotné digitálne učivo,  
ale len infraštruktúru pre prístup k vzdelávaciemu obsahu. Tento projekt realizovalo ministerstvo školstva  
v kooperácii s partnerom projektu, úradom vlády. Tento projekt predstavuje dva na seba nadväzujúce národné  
projekty, a to Digitálne učivo na dosah a Digitálne učivo na dosah 2. fáza. Prvá fáza projektu bola financovaná  
z operačného programu Informatizácia spoločnosti vo výške 4,9 mil. eur a druhá fáza z operačného programu  
Integrovaná infraštruktúra vo výške 24,4 mil. eur. Jeho cieľom bolo vybudovanie infraštruktúry a zabezpečenie  
prístupu k vzdelávaciemu obsahu pre používateľov v regionálnych školských zariadeniach s garanciou  
bezpečného internetu. Špecifickými cieľmi projektu boli:  
1. zavedenie eGOV služb Prístup k digitálnym službám školy;  
2. vytvorenie informačného systému Centrálny bod pre riadenie prístupu k digitálnemu vzdelávaciemu  
obsahu rezortu školstva a tretích strán;  
3. vybudovanie a prevádzka dostatočne výkonnej vyhradenej siete ministerstva školstva v jednotlivých  
regionálnych školských zariadeniach.  
V rámci projektu bola vo vybraných okresoch Slovenska (Trnava, Banská Štiavnica, Banská Bystrica, Spišská Nová  
Ves, Snina) vybudovaná vyhradená sieť, do ktorej bolo v decembri 2021 pripojených viac ako 200 škôl.  
V kontrolovanom období 2018 – 2022 zabezpečovala prevádzku vyhradenej siete organizácia NASES1  
bezodplatne, na základe zmluvy o prevádzke informačného systému Centrálny bod a o prevádzke vyhradenej siete  
ministerstva školstva. Vyhradenou sieťou sa rozumie súhrn fyzicky a logicky prepojených telekomunikačných  
zariadení, ktoré má v správe úrad vlády. Táto sieť bola používaná na zabezpečenie pripojenia zariadení koncových  
používateľov do informačného systému Centrálny bod, a teda na sprístupňovanie eGov služby koncovým  
používateľom. Zmluvu o prevádzke informačného systému Centrálny bod a o prevádzke vyhradenej siete uzatvorilo  
ministerstvo školstva s NASES dňa 23. 3. 2016 s účinnosťou od 31. 3. 2016 na dobu 5 rokov s možnosťou jej  
predĺženia o jeden rok, a to aj opakovane. Dňa 23. 3. 2021 bol k tejto zmluve uzatvorený dodatok č. 1 (účinný  
od 31. 3. 2021), ktorým bola predĺžená doba platnosti zmluvy do 30. 9. 2021, taktiež s možnosťou jej predĺženia  
o jeden rok, a to aj opakovane.  
Väčšine zariadení v informačnom systéme Centrálny bod, ktoré sú majetkom ministerstva, skončila záruka  
a licencie potrebné na ich využitie. Z tohto dôvodu pristúpilo ministerstvo k analýze možností zabezpečenia služby  
tohto systému v ďalšom období. Zároveň NASES deklarovala, že nie je možné pokračovať v doterajšom modeli  
plnenia projektu Digitálne učivo na dosah (bezodplatná prevádzková zmluva) z dôvodu, že ani v roku 2021  
sa jej nepodarilo získať finančné prostriedky na podporu prevádzky. Vzhľadom na uvedené a tiež z dôvodu  
povinnosti ministerstva zabezpečiť udržateľnosť projektu Digitálne učivo na dosah, ministerstvo pristúpilo v apríli  
2021 k migrácii pripojenia škôl z tohto projektu do projektu EDUNET_SK. Ministerstvo túto migráciu zabezpečilo  
objednávkou v rámci projektu EDUNET_SK. Predmetom tejto objednávky bolo zapojenie 217 škôl zaradených  
v projekte Digitálne učivo na dosah na účely zabezpečenia jeho udržateľnosti. Objednané boli implementačné  
práce vo výške 397 370,40 eur (priemerne 1831 eur na školu) a pravidelné mesačné paušálne poplatky vo výške  
53 014,84 eur (priemerne 244 eur na školu) za súvisiace služby na dobu 48 mesiacov. V priemere na jednu školu  
boli objednané implementačné práce v hodnote 1831 eur a pravidelné mesačné poplatky 244 eur. Následne bolo  
od mája 2021 do septembra 2022 zapojených 217 škôl.  
1
NASES vznikla 1. 1. 2009 ako príspevková organizácia úradu vlády na účely plnenia odborných úloh v oblasti  
informatizácie spoločnosti, vyplývajúcich zo zákona o informačných systémoch verejnej správy. Od 1. 1. 2019 bola  
NASES delimitovaná pod Úrad podpredsedu vlády pre investície a informatizáciu Slovenskej republiky a následne  
od 1. 7. 2020 na Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky.  
6
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
Projekt EDUNET_SK  
Nastavenie projektu a zmluvných podmienok ministerstvom pre projekt EDUNET_SK, spojené  
s nečinnosťou jeho riadiaceho výboru, umožňovalo nezákonné pokračovanie projektu Infovek 2, čoho  
dôsledkom bolo opakované udeľovanie pokút od ÚVO v súhrnnej výške 1 269 760,98 eur.  
Pripájanie subjektov prebiehalo na dobrovoľnej báze, tzn. bolo na slobodnom rozhodnutí každej školy a školského  
zariadenia, či sa zapojí do projektu EDUNET_SK a bude bezplatne využívať poskytované služby alebo využije  
služby iného poskytovateľa internetových služieb v danej lokalite za odplatu.  
V roku 2019 bolo do projektu EDUNET_SK pripojených 91 škôl, v roku 2020 bolo pripojených 2 068,  
v nasledujúcom roku stúpol počet pripojených škôl na 2 554 a celkovo do roku 2022 bolo pripojených 2 939 škôl.  
Dňa 3. 10. 2018 ministerstvo školstva uzavrelo Rámcovú dohodu o poskytovaní elektronických komunikačných  
služieb k projektu EDUNET_SK s dodávateľom služieb SWAN, a. s., na obdobie 48 mesiacov. Následne, dňa  
5. 10. 2018, bol uzatvorený dodatok k tejto dohode z dôvodu nutnosti úpravy niektorých ustanovení zmluvy, najmä  
zníženia celkovej výšky dohodnutej odmeny za poskytovanie služieb o čiastku 68 515,20 eur, ako aj zvýšenia počtu  
členov riadiaceho výboru projektu. Predmetom dohody bol záväzok dodávateľa poskytovať ministerstvu služby za  
dohodnutú odmenu v celkovej výške 64 359 670,94 eur.  
Ministerstvo školstva nepostupovalo v súlade s rámcovou dohodou, keďže neuskutočnilo prvú  
objednávku v zmluvne stanovenom termíne, t. j. v priebehu jedného kalendárneho mesiaca od účinnosti  
tejto dohody. Realizácia Rámcovej dohody prebiehala formou písomných objednávok ministerstva, pričom každú  
objednávku a detailný popis riešenia implementácie služieb bol povinný schváliť riadiaci výbor projektu. V tejto  
dohode bolo dohodnuté doručenie prvej objednávky dodávateľovi služieb v lehote jedného kalendárneho mesiaca  
od jej účinnosti. Dodávateľ bol zaviazaný zrealizovať objednávku v lehote 12 kalendárnych mesiacov od schválenia  
detailného popisu riešenia služieb zo strany riadiaceho výboru projektu. Na zasadnutí riadiaceho výboru projektu  
dňa 13. 2. 2019 bol schválený štatút riadiaceho výboru projektu a zároveň aj vecný a finančný rozsah prvej  
objednávky. Táto objednávka bola schválená viac ako 4 mesiace od nadobudnutia účinnosti rámcovej dohody  
k projektu EDUNET_SK.  
Tabuľka č.2: Plán čerpania finančných prostriedkov projektu EDUNET_SK  
Celková cena v  
Plánovaný % podiel  
služby na celkovej cene  
Druh služby  
eurách  
Služby 1 – Telekomunikačné a dátové služby (celková cena  
za 48 mesiacov)  
Služby 2 – Zriaďovací poplatok dátových služieb pre lokalitu  
A, B (celková cena za zriadenie / jednorazový poplatok)  
Služby 3 – Centrála EDUNET_SK (celková cena za 48  
mesiacov)  
47 171 971,58  
3 769 731,00  
6 867 612,29  
5 199 120,07  
73 %  
6 %  
11 %  
8 %  
Služby 4 – Implementácia IKT zariadení na koncových  
lokalitách (celková cena za 48 mesiacov)  
Služby 5 – Asistenčné služby zariadení (služby IT  
administrátora, WIFI a LAN administrátora, administrátora  
serverov (celková cena za zariadenie / jednorazový poplatok)  
1 351 236,00  
2 %  
Spolu  
64 359 670,94  
100 %  
Zdroj: MŠVVaŠ SR, vlastné spracovanie NKÚ SR  
Prehľad plánu zmluvne deklarovaných cien za jednotlivé Služby 1 – 5, ktoré boli predmetom zákazky,  
prezentuje tabuľka č. 2 „Plán čerpania finančných prostriedkov projektu EDUNET_SK“.  
7
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
Z celkového objemu plánovaných finančných prostriedkov 64 359 670,94 eur bolo k 31. 12. 2023 vyčerpaných  
33 078 677,25 eur, čo predstavuje 51 % z plánovaného objemu finančných prostriedkov. Čerpanie finančných  
prostriedkov za jednotlivé služby (po rokoch) je uvedené v tabuľke č. 3 „Prehľad čerpania finančných prostriedkov“.  
Tabuľka č. 3: Prehľad čerpania finančných prostriedkov  
Objem finančných prostriedkov v eurách  
Rok  
2019  
2020  
2021  
2022  
Služby 1  
Služby 2  
Služby 3  
Služby 4  
Služby 5  
spolu za rok  
426 547,24  
46 639,68  
172 737,00  
143 075,26  
44 450,22  
19 645,08  
426 794,76  
58 719,36  
97 793,64  
602 952,84  
3 833 149,26 2 692 665,00  
2 003 053,59 3 259 106,54  
12 214 769,16  
9 749 027,50  
10 688 333,35  
33 078 677,25  
7 105 875,96  
8 149 726,93  
213 381,00  
203 220,00  
1 716 903,12  
1 716 903,12  
654 148,06  
520 689,66  
Spolu 19 135 391,83 3 282 003,00  
5 579 935,09 4 478 394,48  
Zdroj: MŠVVaŠ SR  
Ceny telekomunikačných a dátových služieb, ktoré tvoria 73 % z celkovej výšky Rámcovej dohody, podľa veľkosti  
škôl a rýchlosti pripojenia, sú uvedené v nasledujúcej tabuľke č. 4  
Tabuľka č. 4  
Počet žiakov školy  
nad 600  
400  
od 401 do 600 od 251 do 400 od 51 do 250 do 50  
Minimálna rýchlosť pripojenia Mbit/s  
200  
75  
30  
10  
Pravidelný mesačný poplatok  
dátových služieb v eurách  
216  
163  
107  
96  
88  
Zdroj: MŠVVaŠ SR, vlastné spracovanie NKÚ SR  
Zmena vo financovaní projektu EDUNET_SK nastala podpisom zmluvy o nenávratnom finančnom príspevku dňa  
1. 12. 2022, v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Výška oprávnených výdavkov predstavovala  
sumu 43 403 259,38 eur. V nadväznosti na uvedené ministerstvo ku dňu 30. 5. 2023 požiadalo o refundáciu  
výdavkov za obdobie pandémie Covid 19 formou žiadostí o platbu v celkovej výške 30 712 126,45 eur.  
Vyhodnotenie plnenia opatrení z kontrol NKÚ SR v oblasti projektu Infovek 2  
NKÚ SR vykonal na ministerstve školstva v roku 2021 kontrolu pre „Stanovisko k návrhu štátneho záverečného  
účtu za rok 2020“. Na základe výsledkov tejto kontroly, uvedených v protokole o výsledku kontroly, ministerstvo  
prijalo opatrenia na odstránenie zistených nedostatkov. Správu o plnení prijatých opatrení predložilo ministerstvo  
v termíne stanovenom v zápisnici o prerokovaní protokolu.  
Na základe detailného preverenia a vyhodnotenia plnenia opatrení NKÚ SR konštatuje, že zo šiestich opatrení  
boli splnené dve opatrenia a štyri opatrenia neboli hodnotené. Pri štyroch opatreniach, ktoré neboli hodnotené,  
ministerstvo neprijalo žiadne opatrenia, pretože nešlo o nedostatok, v rámci ktorého by došlo k porušeniu právnych  
predpisov.  
Projekt Infovek prebiehal na ministerstve od roku 1999 a bol zameraný na zabezpečenie pripojenia škôl  
do internetu, a to vrátane nevyhnutnej lokálnej infraštruktúry, vybavenia škôl výpočtovou technikou, dodávky  
základného vzdelávacieho obsahu a zaškolenia učiteľov pre prácu s informačnými technológiami.  
Ministerstvo centralizovane zabezpečovalo školám možnosť pripojenia na internet. Táto služba bola realizovaná  
prostredníctvom projektu Infovek 2 v nadväznosti na Zmluvu o dielo, uzatvorenú k 2. 12. 2010. Projekt Infovek 2,  
ktorého zmluvné trvanie uplynulo 27. 9. 2015, mal byť nahradený komplexnejším riešením pod názvom  
EDUNET_SK. Zmluva s dodávateľom nového riešenia Swan, a. s., nadobudla účinnosť až 5. 10. 2018 a prvé školy  
8
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
boli do projektu EDUNET_SK zapojené až v októbri 2019. Zavádzanie projektu EDUNET_SK prišlo  
s niekoľkoročným meškaním a centralizované pripojenie škôl do internetu bolo zabezpečované predlžovaním  
zmluvného vzťahu s pôvodným poskytovateľom služby prostredníctvom projektu Infovek 2. Tento stav viedol  
k uloženiu zatiaľ troch pokút od ÚVO v súhrnnej výške 1 269 760,98 eur.  
ÚVO na základe vykonaných kontrol uložilo pokuty ministerstvu školstva z dôvodu zadania nadlimitnej zákazky  
na predmet „Pokračovanie poskytovania dátových služieb v rámci projektu Rozvoj informatizácie regionálneho  
školstva (Infovek 2) na dobu nevyhnutnú do doby implementácie zákazky EDUNET_SK“ postupom priameho  
rokovacieho konania podľa zákona o verejnom obstarávaní bez splnenia podmienok na jeho použitie. Ministerstvo  
prvú pokutu vo výške 790 712,20 eur uhradilo dňa 18. 9. 2018. V roku 2019 uložil ÚVO ministerstvu druhú pokutu,  
a to v celkovej výške 250 899,07 eur. Ministerstvo túto pokutu v uloženej výške uhradilo dňa 25. 9. 2019.  
Dňa 18. 11. 2020 vydal ÚVO ďalšie rozhodnutie o uložení pokuty v celkovej výške 228 149,71 eur z dôvodu,  
že od júla 2019 ku dňu začatia správneho konania, t. j. ku dňu 21. 7. 2020, ministerstvo pokračovalo  
vo využívaní služieb podľa zmluvy k projektu Infovek 2.  
Ministerstvo podalo 1. 4. 2021 „Správnu žalobu vo veciach správneho trestania a návrh na priznanie odkladného  
účinku žaloby“ proti ÚVO na Krajský súd v Bratislave. Tento súd uznesením zo dňa 21. 12. 2021 nepriznal žalobe  
odkladný účinok, ktorý by pozastavil účinky vydaného rozhodnutia o uložení pokuty, a teda ministerstvo je povinné  
uloženú pokutu v celkovej výške 228 149,71 eur uhradiť. Konanie o preskúmaní zákonnosti rozhodnutia nebolo  
do ukončenia výkonu kontroly právoplatne skončené.  
Ministerstvo listom zo dňa 30. 6. 2021 vypovedalo zmluvu k projektu Infovek 2. Výpoveď bola doručená  
poskytovateľovi služieb dňa 4. 10. 2021. Predmetná zmluva bola ukončená ku dňu 18. 10. 2021.  
Kontrolou bolo zistené, že ministerstvo aj po uložení tretej pokuty vo výške 228 149,71 eur, t. j. po 21. 7. 2020,  
naďalej pokračovalo vo využívaní služieb. V tejto súvislosti začal ÚVO (Oznámenie o začatí konania zo dňa  
29. 7. 2021) ďalšie, v poradí štvrté konanie vo veci správneho deliktu podľa zákona o verejnom obstarávaní za to,  
že ministerstvo od júla 2020 ku dňu začatia tohto správneho konania pokračovalo vo využívaní služieb podľa  
zmluvy k projektu Infovek 2. Z dôvodu prebiehajúceho konania na Krajskom súde v Bratislave vo veci žaloby  
o preskúmanie zákonnosti rozhodnutia ÚVO, ktoré v súčasnosti stále nie je právoplatne skončené, ÚVO vyššie  
uvedené konanie prerušil rozhodnutím zo dňa 10. 9. 2021.  
Žiadna z udelených pokút, ktoré uložilo ÚVO ministerstvu, nebola prerokovaná škodovou komisiou, napriek  
tomu že ministerstvo disponuje k tomuto účelu interným riadiacim aktom, v ktorom má pokutu definovanú  
ako škodu.  
Keďže ministerstvo napriek uloženým pokutám v celkovej výške 1 269 760,98 eur pokračovalo v plnení na základe  
zmluvy k projektu Infovek 2 až do jej vypovedania ku dňu 18. 10. 2021, existuje vysoké riziko zaťaženia rozpočtu  
ministerstva ďalším možným sankcionovaním zo strany ÚVO.  
Vyhodnotenie dotazníka  
NKÚ SR v máji 2023 oslovilo vybrané školy formou dotazníka na účel zistenia výšky priemerných mesačných  
nákladov škôl, súvisiacich s pripojením do projektov, poskytovaných centrálne ministerstvom školstva, ako aj miery  
spokojnosti škôl s internetovým pripojením. Pre výber vzorky boli použité údaje z Registra škôl a školských  
zariadení, platné k septembru 2022. Z celkového počtu 3 584 základných škôl, stredných odborných škôl a  
gymnázií boli vybrané školy na základe nasledovných kritérií.  
(1) Veľkosť vzorky minimálne jedno percento zo základných, stredných odborných škôl a gymnázií.  
(2) Územné členenie v každom kraji min 6 škôl, z toho  
minimálne dve základné školy,  
minimálne jedna stredná odborná škola,  
minimálne jedno gymnázium.  
9
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
(3) Zapojenie do projektov, a to  
v rámci každého kraja minimálne jedna škola z projektu SANET do škôl (SADOS),  
minimálne jedna škola z projektu digitálne učivo na dosah (DUD) pre okresy, v ktorých bol realizovaný.  
(4) V celej vzorke minimálne štyri školy podľa počtu žiakov jednotlivých škôl (Rozdelenie podľa počtu žiakov  
školy bolo definované v projekte EDUNET_SK), a to  
do 50 žiakov,  
od 51 do 250 žiakov,  
od 251 do 400 žiakov,  
od 401 do 600 žiakov,  
nad 600 žiakov.  
V rámci kritérií na výber vzorky škôl boli porovnané adresy obcí zo Zoznamu bielych miest za rok 2019 s adresami  
sídiel škôl. V tomto zozname sú uvedené obce Slovenska, ktoré nie sú pokryté internetom s rýchlosťou min.  
30Mbit/s. Ide o indikatívny zoznam obcí z pôvodnej sledovanej množiny 1 808 “bielych miest”, ktoré k septembru  
2019 ešte nemajú pokrytie rýchlym internetom v zmysle zvolenej metodiky NGA. Zoznam vychádza z dát  
operátorov, ktoré sa v čase môžu dynamicky meniť. Žiadna škola, okrem školy v obci Tuhrina v okrese Prešov,  
sa nenachádza v bielych miestach.  
Z analýzy dotazníka vyplýva, že výška priemerných mesačných nákladov škôl za pripojenie do projektu Sanet do  
škôl predstavuje 47,98 eur, do ostatných centrálne zabezpečovaných projektov (Infovek 2, Digitálne učivo na dosah  
a EDUNET SK) nula eur a za pripojenie prostredníctvom iných poskytovateľov internetového pripojenia 29,06 eur.  
Miera spokojnosti s internetovým pripojením bola vo všetkých prípadoch viac ako 80 %, pričom najvyššia  
spokojnosť bola deklarovaná v prípade pripojenia do projektu Sanet do škôl, ako aj v prípade iných poskytovateľov,  
a to 94 %. Naopak, najnižšiu mieru spokojnosti uvádzali oslovené školy pri pripojení do projektu Infovek 2.  
V 85 percentách škôl využívajúcich centrálne projekty bola stanovená zodpovedná osoba za riešenie problémov  
súvisiacich s využívaním pripojenia do internetu.  
Z dotazníka vyplynulo, že školy zapojené do centrálnych projektov v 35 % prípadov využívali pripojenie  
do internetu aj od iných poskytovateľov.  
Záver  
V rámci projektu Infovek 2 ministerstvo uzavrelo zmluvný vzťah so spoločnosťou Slovak Telekom, a. s., zo dňa  
25. 9. 2015, v dohodnutej ročnej výške 5 778 281,52 eur, ktorého predmetom bolo poskytovanie verejných služieb  
(pripojenie do VPN a do internetu, a skvalitnenie informačno-komunikačných technológií – služby). Celkové  
finančné prostriedky boli navýšené o čiastku 1 269 760,98 eur za tri pokuty, ktoré ministerstvu boli uložené  
zo strany ÚVO. Ministerstvo ani v jednom prípade nepreverilo dodržanie finančnej disciplíny so zreteľom  
na vyvodenie zodpovednosti za uvedenú škodu a neprijalo ani žiadne opatrenie na následné  
minimalizovanie predmetného rizika.  
Obsahom projektu Digitálne učivo na dosah nie je digitálna forma učiva digitálne učebnice,  
ale infraštruktúra – informačný systém, centrálny bod pre riadenie prístupu k digitálnemu vzdelávaciemu obsahu  
rezortu školstva a tretích strán a vybudovanie a prevádzka dostatočne výkonnej vyhradenej siete ministerstva  
v jednotlivých regionálnych školských zariadeniach pre prístup k vzdelávaciemu obsahu pre školy. Tento  
informačný systém a sieť boli uvedené do prevádzky v marci 2016 a ministerstvo v roku 2021 ukončilo ich  
prevádzku v 217 školách. Následne, v apríli 2021, pre tieto školy objednalo pokračovanie poskytovania  
služieb prístupu k vzdelávaciemu obsahu a internetu cez projekt EDUNET_SK.  
V súvislosti s projektom EDUNET_SK, ministerstvo uzavrelo zmluvný vzťah so spoločnosťou SWAN, a. s., ktorej  
predmetom bolo poskytovanie telekomunikačných, dátových služieb a služieb centrálneho manažmentu virtuálnej  
privátnej siete pre školy v čiastke 64 359 670,94 eur. V tejto zmluve jednak neboli relevantne stanovené  
10  
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
merateľné ukazovatele pre hospodárne a účinné použitie predmetných finančných prostriedkov objem  
uvedených finančných prostriedkov bol dohodnutý pre neurčitý počet škôl, t. j. pre školy, ktoré o túto službu prejavia  
dobrovoľný záujem, avšak ministerstvo pri podpise zmluvy nemalo schválené predmetné finančné  
prostriedky v rozpočte kapitoly ministerstva.  
Vzhľadom na to, že zo strany ministerstva nie je schválená žiadna dlhodobá, ani strednodobá stratégia  
poskytovania internetových služieb v školách po ukončení projektu EDUNET_SK, je tu riziko opakovania chýb  
z minulosti, kedy zadanie pre projekt EDUNET_SK nebolo včas pripravené, čo viedlo k nezákonnému  
predlžovaniu projektu Infovek 2. Školám zapojeným do projektu EDUNET_SK skončí po 48 mesiacoch pripojenie  
do internetu, to znamená, že postupne bude odpojených od tejto služby v rokoch 2023 až 2026 všetkých 2 939  
škôl. V podregistri škôl, školských zariadení a elokovaných pracovísk vedených ministerstvom školstva,  
je evidovaných celkovo 20 tisíc subjektov.  
Najväčší garanti IT projektov v SR, podľa objemu financií k októbru 2023, sú MIRRI SR s plánovanými výdavkami  
vo výške 496 mil. eur, MV SR s výdavkami 492 mil. eur a MŠVVŠ SR s výdavkami vo výške 269 mil. eur, ktoré  
je zároveň gestorom najdrahších IT projektov. Tieto projekty sú vysoko rizikové hlavne z hľadiska  
nehospodárneho nákupu HW komponentov a slabého naplnenia reálnych potrieb škôl.  
Projekt  
Digitálne vybavenie škôl  
Digitálna infraštruktúra škôl  
Investičné náklady  
122,8 mil. eur  
Náklady na prevádzku  
173,5 mil. eur  
Zdroj financovania  
POO  
POO  
68,6 mil. eur  
38,7 mil. eur  
Najdrahšie projekty sú financované v rámci Investície 1 Komponentu 7 POO a sú zamerané na podporu digitalizácie  
základných a stredných škôl. Investícia sa skladá z dvoch hlavných projektov – projekt Digitálne vybavenie škôl  
a projekt Digitálna infraštruktúra škôl.  
V rámci projektu Digitálne vybavenie škôl – s investičnými nákladmi 122,8 mil. eur, budú školám nakupované  
prostriedky, napríklad notebooky pre učiteľov, tablety pre žiakov či projektory do tried. Nakupované zariadenia a  
licencie majú pomôcť vo vzdelávaní vyše 680-tisícom žiakov a 51-tisícom učiteľov. Náklady na prevádzku vo výške  
173,5 mil. eur za osem rokov (z toho 119,5 mil. eur obnova zariadení) nie sú v projekte zahrnuté, financovanie  
prevádzky má byť v gescii škôl. Ďalšie vyvolané náklady – 38,4 mil. eur na zriadenie Delivery Unit a dodatočných  
školských koordinátorov – majú byť financované z iných projektov. Merateľným cieľom do konca roka 2025 je  
zvýšenie počtu škôl s plným vstupným digitálnym vybavením na 90 % z pôvodných 30 %.  
Ďalší projekt – Digitálna infraštruktúra škôl, má zabezpečiť na všetkých školách infraštruktúru pre  
vysokorýchlostné internetové pripojenie. Investičné náklady tohto projektu sú 68,6 mil. eur, prevádzkové náklady  
na obdobie 10 rokov sú 38,7 mil. eur. Súčasťou investičných nákladov je nákup technologických zariadení  
a zabezpečenie inštalačných a konfiguračných prác. Súčasťou prevádzkových nákladov na obdobie 10 rokov  
vo výške 38,7 mil. eur s DPH je aj obnova zariadení v siedmom roku vo výške 33 mil. eur s DPH.  
V týchto dvoch projektoch evidujeme viaceré významné riziká. V súvislosti s vysokými plánovanými prostriedkami  
sú aj vysoké prevádzkové náklady na udržateľnosť výsledkov projektu a riziko nehospodárneho nákupu HW  
komponentov. Projekty sú navrhnuté na plošné vybavenie škôl a nie sú adresné. Efektívnejšie je zacieliť ich na  
žiakov, ktorí majú najväčšie problémy s technickým vybavením. Taktiež jednotné vybavenie všetkých škôl  
nereflektuje na ich zameranie a individuálne požiadavky v parametroch dodávaných zariadení.  
do internetu. V poslednej svojej správe uvádza, že nediskriminačnú službu prístupu do internetu  
prostredníctvom pevných káblových alebo bezdrôtových pripojení poskytovalo ku koncu roka 2022 na Slovensku  
703 poskytovateľov služieb prístupu k internetu. Je namieste zodpovedať jednak na otázku, či pri tomto počte  
poskytovateľov je potrebné objednávať túto službu prístupu do internetu centrálne od jedného poskytovateľa  
11  
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
na základe dobrovoľnosti škôl a viazať ju na ďalšie služby, no aj na otázku bezpečnosti tohto prístupu  
v nadväznosti na Národnú koncepciu ochrany detí v digitálnom priestore. Ak naďalej bude využívanie služby  
na dobrovoľnej báze, vznikne tu riziko, že nebude využívaný maximálny potenciál ponúkanej služby.  
Reakcia kontrolovaného subjektu  
Kontrola bola ukončená protokolom o výsledku kontroly. MŠVVaŠ SR nepodalo námietky k protokolu o výsledku  
kontroly proti pravdivosti, úplnosti a preukázateľnosti kontrolných zistení. NKÚ SR uložil kontrolovanému subjektu,  
aby prijal opatrenia na odstránenie zistených nedostatkov a predložil správu o ich plnení. NKÚ SR bude plnenie  
prijatých opatrení monitorovať a vyhodnocovať.  
Kontakt  
Najvyšší kontrolný úrad SR  
Priemyselná 2  
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR  
Stromová 1  
824 73 Bratislava 26  
813 30 Bratislava  
Zoznam použitých skratiek  
Skrátený názov  
IT  
Úplné znenie  
Informačné technológie  
Koncepcia  
Koncepcia informatizácie a digitalizácie rezortu školstva s výhľadom do roku  
2020  
MŠVVaŠ SR, ministerstvo,  
ministerstvo školstva,  
kontrolovaný subjekt  
MIRRI, MIRRI SR  
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky  
Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej  
republiky  
NASES  
NKÚ SR  
Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby  
Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky  
RD k projektu  
EDUNET_SK/Rámcová  
dohoda  
Rámcová dohoda/zmluva o poskytovaní elektronických komunikačných  
služieb uzatvorená dňa 3. 10. 2018, č. 0994/2018  
SR  
Slovenská republika  
ÚVO  
Úrad pre verejné obstarávanie  
ÚV SR, úrad vlády  
Združenie SANET, združenie  
Úrad vlády Slovenskej republiky  
Združenie používateľov Slovenskej akademickej dátovej siete SANET, so  
sídlom Vazovova 2757/5, 81107, Bratislava - mestská časť Staré Mesto,  
Slovenská republika, IČO: 17055270  
12