Výbor NR SR pre zdravotníctvo
gestorský výbor odporúča s c h v á l i ť
2.V čl. I sa vypúšťa bod 2.
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
Navrhovaný alternatívny spôsob merania a overovania upravených hodnôt určitých látok zasahuje do prebrania daného ustanovenia, nakoľko Smernica 2014/40/EÚ o aproximácii zákonov, iných právnych predpisov a správnych opatrení členských štátov týkajúcich sa výroby, prezentácie a predaja tabakových a súvisiacich výrobkov a o zrušení smernice 2001/37/ES, stanovuje iba presne uvedené normy na meranie emisií dechtu, nikotínu a oxidu uhoľnatého podľa ISO 4387, 10315, 8454 a 8243.
Výbor NR SR pre zdravotníctvo
gestorský výbor odporúča s c h v á l i ť
3.V čl. I sa vypúšťa bod 7.
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
Návrhom zákona sa transponuje smernica Komisie (EÚ) 2022/2100 z 29. júna 2022, ktorou sa mení smernica Európskeho parlamentu a Rady 2014/40/EÚ, pokiaľ ide o zrušenie určitých výnimiek týkajúcich sa zahrievaných tabakových výrobkov. Za tým účelom sa má rozšíriť kategória tabakových výrobkov o nový tabakový výrobok, ktorým je zahrievaný tabakový výrobok s cieľom zakázať uvádzať na trh tabakové výrobky s charakteristickou arómou alebo obsahujúce arómy v akýchkoľvek ich zložkách, ako napríklad vo filtroch, papieroch, baleniach, kapsuliach, alebo akékoľvek technické prvky umožňujúce zmenu vône alebo chuti dotknutých tabakových výrobkov alebo ich intenzity dymu, ktorý už existuje pre cigarety a tabak na vlastnoručné zhotovenie cigariet. V súvislosti s implementáciou tejto smernice vzniknú náklady na zmeny vo výrobe, predaji, školení zamestnancov, nových marketingových aktivitách. Taktiež nemožno opomenúť negatívny vplyv, ktorý vznikne pri likvidácii nepredaných zásob, výrobných a predajných zariadení. Aj preto dochádza k implementácii požiadaviek smernice v okolitých štátoch až od 1. januára 2025, aby bol vytvorený dostatočný časový priestor na prípravu podnikateľov na