Detských skupín, ktoré nebolo sprevádzané žiadnou informačnou kampaňou, očividne tento účel nesplnilo, pretože aktuálne je na všetkých VÚC dokopy registrovaných len 14 detských skupín. Predkladaný návrh zákona o príspevku na predprimárne vzdelávanie dieťaťa efektívne rieši všetky tieto situácie a je plne v súlade s Plánom obnovy (Slovenská republika sa zaviazala zvýšiť zaškolenosť detí a garantuje miesta v programoch predprimárneho vzdelávania), ako aj s Partnerskou dohodou (záväzok podpory programov predprimárneho vzdelávania a ranej starostlivosti, zosúlaďovania rodinného a pracovného života, uľahčenia prístupu na trh práce pre rodičov malých detí).
Predkladateľ navrhuje, aby sa podmienky čerpania príspevku upravili nasledovne:
a) predĺženie doby čerpania príspevku na dieťa do nástupu na povinnú školskú dochádzku;
b) možnosť čerpania všetkým rodičom, ktorí sa preukážu pracovným pomerom (aj inej národnosti, aj osoby, ktorým bolo poskytnuté dočasné útočisko, aj na skrátený pracovný úväzok);
c) aby bola garantovaná a deklarovaná účasť dieťaťa na programe predprimárneho vzdelávania a programoch starostlivosti, čerpanie bude umožnené v zariadeniach definovaných školským zákonom (§ 28 MŠ, § 161l zariadenia predprimárneho vzdelávania) a v zariadeniach definovaných zákonom o sociálnych službách (podľa § 32a, 32b, ... );
d) navýšenie príspevku na maximálnu výšku 450 eur;
e) oprávnenej osobe budú refundované len reálne uskutočnené výdavky a platby zariadeniu za poskytnuté služby ako refundácia nákladov na zabezpečenie účasti dieťaťa na programe predprimárneho vzdelávania;
g) možnosť prechodnej lehoty v dĺžke 3 mesiace po skončení rodičovskej dovolenky na preklenutie obdobia, ktoré je potrebné na efektívne hľadanie si práce, keďže kým rodič zabezpečuje starostlivosť o dieťa počas rodičovskej dovolenky, nemá vždy podmienky na to, aby si mohol prácu hľadať, obzvlášť v prípade jednorodičov. V súčasnej dobe dosiahnutím hranice 3 rokov veku dieťaťa prichádza aj o rodičovský príspevok a zostáva prakticky bez príjmu a akejkoľvek finančnej podpory od štátu;
Návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, ústavnými zákonmi a inými zákonmi, medzinárodnými zmluvami a inými medzinárodnými dokumentami, ktorými je Slovenská republika viazaná.