Opatreniami sa zvyšuje produktivita práce podnikateľských subjektov v energetike a v obchodovaní s drahými kovmi tým, že dôjde k odbúraniu administratívnej záťaže, čo sa môže prejaviť na raste tržieb za poskytované služby.3.4 Iné vplyvy na podnikateľské prostredie
Ak má materiál vplyvy na PP, ktoré nemožno zaradiť do predchádzajúcich častí, či už pozitívne alebo negatívne, tu ich uveďte. Patria sem:
a)sankcie alebo pokuty, ako dôsledok porušenia právne záväzných ustanovení;
Opatreniami, ktoré sa dotýkajú puncového zákona sa zužujú možnosti pre pokutovanie zo strany puncovej inšpekcie, vzhľadom na to, že sa znižuje počet povinností, za ktoré môže byť subjekt zo strany PÚ SR sankcionovaný pokutami. Ročná výška pokút sa pohybuje v rozmedzí od 165 eur do 4 000 eur ročne, čo je zanedbateľná výška oproti príjmom PÚ SR. PÚ SR pri udeľovaní pokút využíva možnosť druhej šance a neudeľuje pokutu, ak podnikateľ zistený nedostatok ihneď odstráni.
b)vplyvy súvisiace so žiadosťami o alebo prijímaním dotácií, fondov, štátnej pomoci a čerpaním iných obdobných foriem podpory zo strany štátu, keďže sú sprievodným javom uchádzania sa či získania benefitov, na ktoré nie je právny nárok priamo zo zákona, ale vzniká na základe prejavu vôle dotknutého subjektu;
c)regulované ceny podľa zákona č. 18/1996 Z. z. o cenách;
d)iné vplyvy, ktoré predpokladá materiál, ale nemožno ich zaradiť do častí 3.1 a 3.3.
Popis vplyvov opatrení, pri ktorých nie je možné vypočítať úsporu nákladov, prinášajú však pozitívny vplyv na podnikateľské prostredie.
1.Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky – energetika
Rozšírenie okruhu osôb, ktoré sú povinné umožniť prevádzkovateľovi distribučnej siete kontrolu odberného plynového zariadenia alebo určeného meradla o vlastníka nehnuteľnosti, do ktorej je dodávaný plyn
Novelou zákona č. 251/2012 Z. z. o energetike a o zmene a doplnení niektorých zákonov, dochádza k rozšíreniu okruhu osôb, ktoré sú povinné umožniť prevádzkovateľovi distribučnej siete kontrolu odberného plynového zariadenia alebo určeného meradla o vlastníka nehnuteľnosti, do ktorej je dodávaný plyn. Podľa súčasného znenia § 73 ods. 4 zákona o energetike je povinný poskytnúť súčinnosť pri kontrole odberného plynového zariadenia odberateľ. V praxi sa stáva, že odberateľ a vlastník nehnuteľnosti nie sú tie isté osoby. Je to práve vlastník nehnuteľnosti, ktorý častokrát disponuje ako právnymi, tak aj technickými nástrojmi potrebnými na realizáciu kontroly odberného plynového zariadenia. Stáva sa, že odberateľ plynu, ktorý je nájomník zároveň fakticky nevie poskytnúť súčinnosť potrebnú na kontrolu odberného plynového zariadenia, napriek tomu, že mu je uložená takáto povinnosť. Táto regulácia sťažuje realizáciu kontrol, pretože odberatelia v dohodnutých termínoch nesprístupňujú svoje odberné plynové zariadenia, prípadne obštrukčne navrhujú termíny počas dní pracovného pokoja. Doplnením vlastníka nehnuteľnosti, ako osoby povinnej poskytnúť súčinnosť pri kontrole, sa odbremenia kontrolné subjekty od nadbytočnej administratívy a znížia sa aj časové náklady spojené s vykonávaním kontrol.