1
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,
na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1/A
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
2024
2025
2026
2027
Príjmy verejnej správy celkom
0
0
0
0
v tom: za každý subjekt verejnej správy zvlášť
0
0
0
0
z toho:
- vplyv na ŠR
0
0
0
0
Rozpočtové prostriedky
0
0
0
0
EÚ zdroje
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Výdavky verejnej správy celkom
828 705 068
926 252 302
977 829 928
1 032 544 499
v tom: za každý subjekt verejnej správy / program zvlášť
0
0
0
0
z toho:
vplyv na ŠR - kapitola MPSVR SR (07C - Sociálna inklúzia)
15 729 550
12 451 814
12 872 730
13 551 896
Rozpočtové prostriedky
15 729 550
12 451 814
12 872 730
13 551 896
Inštitúcie s osobitným systémom sociálneho zabezpečenia
4 210 098
4 504 297
4 600 625
4 728 016
z toho
vplyv na ŠR - kapitola MV SR
1 859 993
1 951 799
1 940 140
1 924 099
vplyv na ŠR - kapitola MO SR
1 527 528
1 580 461
1 540 106
1 492 636
vplyv na ŠR - kapitola MS SR
466 501
512 642
554 733
610 774
vplyv na ŠR - kapitola MF SR
356 075
459 394
565 645
700 506
EÚ zdroje
0
0
0
0
spolufinancovanie
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
z toho vplyv nových úloh v zmysle ods. 2 Čl. 6 ústavného zákona č. 493/2011 Z. z.
0
0
o rozpočtovej zodpovednosti
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
2
z toho vplyv nových úloh v zmysle ods. 2 Čl. 6 ústavného zákona č. 493/2011 Z. z.
0
0
o rozpočtovej zodpovednosti
0
0
vplyv na Sociálnu poisťovňu
808 765 421
909 296 191
960 356 573
1 014 264 587
Vplyv na počet zamestnancov
0
0
0
0
- vplyv na ŠR
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Vplyv na mzdové výdavky
0
0
0
0
- vplyv na ŠR
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Financovanie zabezpečené v rozpočte
828 705 068
926 252 302
977 829 928
1 032 544 499
Rozpočtové prostriedky Všeobecná pokladničná správa
828 705 068
926 252 302
977 829 928
1 032 544 499
Iné ako rozpočtové zdroje
0
0
0
0
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
0
0
0
0
Tabuľka č. 1/B
2024
2025
2026
2027
Vplyvy na limit verejných výdavkov verejnej správy celkom (v metodike ESA 2010)
0
0
0
0
v tom: za každý subjekt verejnej správy zvlášť / program zvlášť
0
0
0
0
z toho:
vplyv na limit verejných výdavkov ŠR
-808 765 421
-909 296 191
-960 356 573
-1 014 264 587
v tom: MPSVR SR
15 729 550
12 451 814
12 872 730
13 551 896
MV SR
1 859 993
1 951 799
1 940 140
1 924 099
MO SR
1 527 528
1 580 461
1 540 106
1 492 636
MS SR
466 501
512 642
554 733
610 774
MF SR
356 075
459 394
565 645
700 506
Všeobecná pokladničná správa
-828 705 068
-926 252 302
-977 829 928
-1 032 544 499
vplyv na Sociálnu poisťovňu
808 765 421
909 296 191
960 356 573
1 014 264 587
vplyv na limit verejných výdavkov ďalších súčastí rozpočtu verejnej správy
0
0
0
0
3
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Návrh zákona zakladá negatívne finančné vplyvy na rozpočet Sociálnej poisťovne. Zvýšené výdavky návrhu zákona budú kryté z prostriedkov Všeobecnej pokladničnej správy.
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony navrhuje zavedenie 13. dôchodku ako novej dôchodkovej dávky sociálneho poistenia.
Na základe súčasného právneho stavu sa 13. dôchodok vypláca zo štátneho rozpočtu ako štátna sociálna dávka podľa vzorca, pričom maximálna suma 13. dôchodku predstavuje 300 eur a minimálna suma 50 eur. Vzhľadom k tomu, že suma 13. dôchodku je vo vzťahu k priemernej sume daných dôchodkov vo väčšine prípadov veľmi nízka, navrhuje sa úprava 13. dôchodku a jeho zvýšenie na priemernú mesačnú sumu príslušnej dôchodkovej dávky vykázanej Sociálnou poisťovňou za kalendárny rok, ktorý predchádza kalendárnemu roku, v ktorom sa určuje suma 13. dôchodku. Minimálna suma 13. dôchodku pre príslušnú dôchodkovú dávku sa stanovuje na úrovni 300 eur.
Opatrenie bude financované z rozpočtu Sociálnej poisťovne zo základného fondu starobného a základného fondu invalidného poistenia s výnimkou 13. dôchodku pre poberateľov tzv. invalidného dôchodku z mladosti a sociálneho dôchodku, ktoré budú hradené zo štátneho rozpočtu (kapitola MPSVR SR) s výnimkou tzv. prekvalifikovaných dôchodkov a poberateľov výsluhového dôchodku, ktorí dovŕšili dôchodkový vek podľa všeobecných predpisov o sociálnom poistení, poberateľom invalidného výsluhového dôchodku, vdovského výsluhového dôchodku, vdoveckého výsluhového dôchodku a sirotského výsluhového dôchodku.
2.2.2. Charakteristika návrhu:
X zmena sadzby
zmena v nároku
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)
kombinovaný návrh
iné
2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Vzhľadom na aktuálny počet poberateľov dôchodkových dávok, predpokladáme, že v roku 2024 2027 bude mať nárok na výplatu 13. dôchodku približne 1,47 1,50 mil. poberateľov dôchodkových dávok.
4
Tabuľka č. 2
Odhadované objemy
Objem aktivít
2024
2025
2026
2027
Odhadovaný počet poberateľov 13. dôchodku
1 468 278
1 479 145
1 491 380
1 504 283
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Kvantifikácia vychádza z nasledujúcich predpokladaných počtov poberateľov dôchodkových dávok a predpokladaných priemerných súm dôchodkov daných druhov.
Tab. A: Odhadovaný počet dotknutých poberateľov dôchodkových dávok
Druh dôchodku
Odhadovaný počet poberateľov dôchodkov v decembri 2024
Odhadovaný počet poberateľov dôchodkov v decembri 2025
Odhadovaný počet poberateľov dôchodkov v decembri 2026
Odhadovaný počet poberateľov dôchodkov v decembri 2027
Starobný*
1 146 701
1 156 969
1 164 999
1 172 619
Predčasný starobný
19 164
22 996
27 596
33 115
invalidný do 70 %
143 301
142 977
142 653
142 329
invalidný nad 70 %
81 518
80 305
79 147
77 989
Vdovský-sólo
28 021
26 235
26 235
26 235
Vdovecký-sólo
6 008
5 619
5 619
5 619
Sirotský
20 052
19 500
19 500
19 500
Sociálny
900
800
700
700
Invalidné dôchodky z mladosti
22 613
23 743
24 931
26 177
spolu/priemer
1 468 278
1 479 145
1 491 380
1 504 283
Zdroj: MPSVR SR
*vrátane tzv. prekvalifikovaných dôchodkov vyplácaných prostredníctvom silových zložiek v počte 2 903 v roku 2024; 2 453 v roku 2025; 2 002 v roku 2026 a 1 553 v roku 2027.
**nad rámec tabuľky bude 13. dôchodok vyplatený aj poberateľom výsluhového dôchodku, ktorí dovŕšili dôchodkový vek podľa všeobecných predpisov o sociálnom poistení, poberateľom invalidného výsluhového dôchodku, vdovského výsluhového dôchodku, vdoveckého výsluhového dôchodku a sirotského výsluhového dôchodku, ktorých počty predpokladáme: 4 880 v roku 2024; 5 104 v roku 2025; 5 366 v roku 2026 a 5 662 v roku 2027.
Tab. B: Odhadované priemerné sumy dôchodkových dávok použité na výplatu 13. dôchodku
Druh dôchodku
Priemerná suma dôchodku za 12 mesiacov roka 2023 (v eur)
Priemerná suma dôchodku za 12 mesiacov roka 2024 (v eur)*
Priemerná suma dôchodku za 12 mesiacov roka 2025 (v eur)
Priemerná suma dôchodku za 12 mesiacov roka 2026 (v eur)
Starobný
606,3
680,4
713,1
747,2
Predčasný starobný
635,5
738,8
773,4
809,4
invalidný do 70 %
300,0
305,5
324,3
344,0
invalidný nad 70 %
493,8
553,4
582,3
612,1
Vdovský-sólo
339,0
376,6
392,9
410,1
5
Vdovecký-sólo
300,0
312,6
328,8
345,9
Sirotský
300,0
300,0
300,0
300,0
Zdroj: MPSVR SR
* uvedené odhadované sumy vypočítané na základe makroekonomickej prognózy Inštitútu finančnej politiky z decembra 2023.
Poberateľom invalidného dôchodku z mladosti bude vyplatený 13. dôchodok na základe priemerných súm invalidných dôchodkov do 70 %, resp. nad 70 % v závislosti od toho či miera poklesu schopnosti výkonu zárobkovej činnosti poberateľa invalidného dôchodcu z mladosti je do 70 % alebo nad 70 %. Poberatelia sociálneho dôchodku budú mať vyplatený 13. dôchodok vo výške priemerného invalidného dôchodku nad 70 %.
Poberateľom invalidného dôchodku po dovŕšení dôchodkového veku bude vyplatený 13. dôchodok na základe priemerných súm starobných dôchodkov.
Suma 13. dôchodku v roku „r“ sa určuje z priemerných súm dôchodkov daných druhov v roku „r-1“, t. j. v roku 2024 z priemerných súm v roku 2023 atď. Ak poistenec poberá viac dôchodkových dávok, nárok na 13. dôchodok mu vzniká z priemernej sumy dôchodku daného druhu, ktorá je najvyššia.
Celkové výdavky na 13. dôchodok očakávame v roku 2024 na úrovni cca 828,7 mil. eur, v roku 2025 na úrovni 926,3 mil. eur, v roku 2026 na úrovni cca 977,8, mil. eur a v roku 2027 na úrovni 1 032,5 mil. eur.
Zavedením13. dôchodku ako novej dôchodkovej dávky sociálneho poistenia predpokladáme v dlhodobom horizonte zhoršenie udržateľnosti dôchodkového systému o približne 0,3 p. b. HDP.
2024
2025
2026
2027
Výdavky štátny rozpočet1
19 939 648
16 956 111
17 473 355
18 279 912
Výdavky Sociálna poisťovňa
808 765 421
909 296 191
960 356 573
1 014 264 587
Celkové výdavky
828 705 068
926 252 302
977 829 928
1 032 544 499
Tab. D: Vplyv transformácie 13. dôchodku na dlhodobú udržateľnosť dôchodkového systému
2025
2030
2035
2040
2045
2050
2055
2060
2065
2070
Vplyv na bilanciu v p. b. HDP
0,42
0,41
0,37
0,33
0,32
0,30
0,30
0,30
0,30
0,29
Zdroj: MPSVR SR; (-) záporná hodnota predstavuje úsporu
Predpoklady použité pri kvantifikácii:
1.Nárok na 13. dôchodok každý poberateľ dôchodkovej dávky s nárokom na výplatu v decembri daného kalendárneho roka.
2.Suma 13. dôchodku sa určí pre príslušné druhy dôchodkových dávok na základe priemernej sumy dôchodku za celý predchádzajúci kalendárny rok.
3.Minimálna suma 13. dôchodku je na úrovni 300 eur, v prípade ak je priemerná suma príslušného druhu dôchodkovej dávky nižšia ako 300 eur.
1 Výdavky štátneho rozpočtu (kapitoly MPSVR SR) na 13. dôchodok pre poberateľov tzv. invalidných dôchodkov z mladosti a sociálnych dôchodkov a výdavky inštitúcií s osobitným systémom sociálneho zabezpečenia.
6
4.Makroekonomická prognóza IFP z decembra 2023 a v ďalších rokoch makroekonomická prognóza AWG.
7
Vládny návrh zákona nezakladá žiadne vplyvy na príjmy verejnej správy, t. j. nezvyšuje ich ani ich neznižuje.
Tabuľka č. 3
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Príjmy (v eurách)
2024
2025
2026
2027
poznámka
Daňové príjmy (100)1
Nedaňové príjmy (200)1
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Vplyv na príjmy verejnej správy celkom
0
0
0
0
1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
8
Tabuľka č. 4/A
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Výdavky (v eurách)
2024
2025
2026
2027
poznámka
Bežné výdavky (600)
828 705 068
926 252 302
977 829 928
1 032 544 499
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
0
0
0
0
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
0
0
0
0
Tovary a služby (630)2
882 553
969 591
973 951
978 311
Bežné transfery (640)2
827 822 515
925 282 711
976 855 977
1 031 566 188
Transfery jednotlivcom a neziskovým právnickým osobám (642)
827 822 515
925 282 711
976 855 977
1 031 566 188
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
0
0
0
0
Kapitálové výdavky (700)
0
0
0
0
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
0
0
0
0
Kapitálové transfery (720)2
0
0
0
0
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
0
0
0
0
Vplyv na výdavky verejnej správy celkom
828 705 068
926 252 302
977 829 928
1 032 544 499
9
Tabuľka č. 4/A
Vplyv na štátny rozpočet
Výdavky (v eurách)
2024
2025
2026
2027
poznámka
Bežné výdavky (600)
19 939 648
16 956 111
17 473 355
18 279 912
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
0
0
0
0
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
0
0
0
0
Tovary a služby (630)2
0
0
0
0
Bežné transfery (640)2
19 939 648
16 956 111
17 473 355
18 279 912
Transfery jednotlivcom a neziskovým právnickým osobám (642)
19 939 648
16 956 111
17 473 355
18 279 912
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
0
0
0
0
Kapitálové výdavky (700)
0
0
0
0
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
0
0
0
0
Kapitálové transfery (720)2
0
0
0
0
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
0
0
0
0
Vplyv na výdavky verejnej správy celkom
19 939 648
16 956 111
17 473 355
18 279 912
10
Tabuľka č. 4/A
Vplyv na Sociálnu poisťovňu
Výdavky (v eurách)
2024
2025
2026
2027
Poznámka
Bežné výdavky (600)
808 765 421
909 296 191
960 356 573
1 014 264 587
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
0
0
0
0
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
0
0
0
0
Tovary a služby (630)2
882 553
969 591
973 951
978 311
Poštové služby a telekomunikačné služby (632003)
882 553
969 591
973 951
978 311
Bežné transfery (640)2
807 882 868
908 326 600
959 382 622
1 013 286 276
Transfery jednotlivcom a neziskovým právnickým osobám (642)
807 882 868
908 326 600
959 382 622
1 013 286 276
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
0
0
0
0
Kapitálové výdavky (700)
0
0
0
0
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
0
0
0
0
Kapitálové transfery (720)2
0
0
0
0
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
0
0
0
0
Vplyv na výdavky verejnej správy celkom
808 765 421
909 296 191
960 356 573
1 014 264 587
11
Tabuľka č. 4/B
Vplyv na limit verejných výdavkov subjektu verejnej správy - ŠR
Vplyvy (v metodike ESA 2010) Štátny rozpočet – MPSVR SR
2024
2025
2026
2027
poznámka
Kapitálové príjmy (230)
0
0
0
0
Bežné výdavky (600)
15 729 550
12 451 814
12 872 730
13 551 896
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
0
0
0
0
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
0
0
0
0
Tovary a služby (630)2
0
0
0
0
Bežné transfery (640)2
15 729 550
12 451 814
12 872 730
13 551 896
Transfery jednotlivcom a neziskovým právnickým osobám (642)
15 729 550
12 451 814
12 872 730
13 551 896
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
0
0
0
0
Kapitálové výdavky (700)
0
0
0
0
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
0
0
0
0
Kapitálové transfery (720)2
0
0
0
0
Vplyv na limit verejných výdavkov subjektu verejnej správy celkom
15 729 550
12 451 814
12 872 730
13 551 896
Vplyv na limit verejných výdavkov subjektu verejnej správy - ŠR
Vplyvy (v metodike ESA 2010) Štátny rozpočet – MV SR
2024
2025
2026
2027
poznámka
Kapitálové príjmy (230)
0
0
0
0
Bežné výdavky (600)
1 859 993
1 951 799
1 940 140
1 924 099
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
0
0
0
0
12
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
0
0
0
0
Tovary a služby (630)2
0
0
0
0
Bežné transfery (640)2
1 859 993
1 951 799
1 940 140
1 924 099
Transfery jednotlivcom a neziskovým právnickým osobám (642)
1 859 993
1 951 799
1 940 140
1 924 099
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
0
0
0
0
Kapitálové výdavky (700)
0
0
0
0
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
0
0
0
0
Kapitálové transfery (720)2
0
0
0
0
Vplyv na limit verejných výdavkov subjektu verejnej správy celkom
1 859 993
1 951 799
1 940 140
1 924 099
Vplyv na limit verejných výdavkov subjektu verejnej správy - ŠR
Vplyvy (v metodike ESA 2010) Štátny rozpočet – MO SR
2024
2025
2026
2027
poznámka
Kapitálové príjmy (230)
0
0
0
0
Bežné výdavky (600)
1 527 528
1 580 461
1 540 106
1 492 636
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
0
0
0
0
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
0
0
0
0
Tovary a služby (630)2
0
0
0
0
Bežné transfery (640)2
1 527 528
1 580 461
1 540 106
1 492 636
Transfery jednotlivcom a neziskovým právnickým osobám (642)
1 527 528
1 580 461
1 540 106
1 492 636
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
0
0
0
0
Kapitálové výdavky (700)
0
0
0
0
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
0
0
0
0
Kapitálové transfery (720)2
0
0
0
0
13
Vplyv na limit verejných výdavkov subjektu verejnej správy celkom
1 527 528
1 580 461
1 540 106
1 492 636
Vplyv na limit verejných výdavkov subjektu verejnej správy - ŠR
Vplyvy (v metodike ESA 2010) Štátny rozpočet – MS SR
2024
2025
2026
2027
poznámka
Kapitálové príjmy (230)
0
0
0
0
Bežné výdavky (600)
466 501
512 642
554 733
610 774
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
0
0
0
0
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
0
0
0
0
Tovary a služby (630)2
0
0
0
0
Bežné transfery (640)2
466 501
512 642
554 733
610 774
Transfery jednotlivcom a neziskovým právnickým osobám (642)
466 501
512 642
554 733
610 774
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
0
0
0
0
Kapitálové výdavky (700)
0
0
0
0
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
0
0
0
0
Kapitálové transfery (720)2
0
0
0
0
Vplyv na limit verejných výdavkov subjektu verejnej správy celkom
466 501
512 642
554 733
610 774
Vplyv na limit verejných výdavkov subjektu verejnej správy - ŠR
Vplyvy (v metodike ESA 2010) Štátny rozpočet – MF SR
2024
2025
2026
2027
poznámka
Kapitálové príjmy (230)
0
0
0
0
Bežné výdavky (600)
356 075
459 394
565 645
700 506
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
0
0
0
0
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
0
0
0
0
Tovary a služby (630)2
0
0
0
0
Bežné transfery (640)2
356 075
459 394
565 645
700 506
Transfery jednotlivcom a neziskovým právnickým osobám (642)
356 075
459 394
565 645
700 506
14
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
0
0
0
0
Kapitálové výdavky (700)
0
0
0
0
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
0
0
0
0
Kapitálové transfery (720)2
0
0
0
0
Vplyv na limit verejných výdavkov subjektu verejnej správy celkom
356 075
459 394
565 645
700 506
Vplyv na limit verejných výdavkov subjektu verejnej správy - SP
Vplyvy (v metodike ESA 2010) Sociálna poisťovňa
2024
2025
2026
2027
poznámka
Kapitálové príjmy (230)
0
0
0
0
Bežné výdavky (600)
808 765 421
909 296 191
960 356 573
1 014 264 587
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
0
0
0
0
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
0
0
0
0
Tovary a služby (630)2
882 553
969 591
973 951
978 311
Poštové služby a telekomunikačné služby (632003)
882 553
969 591
973 951
978 311
Bežné transfery (640)2
807 882 868
908 326 600
959 382 622
1 013 286 276
Transfery jednotlivcom a neziskovým právnickým osobám (642)
807 882 868
908 326 600
959 382 622
1 013 286 276
15
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
0
0
0
0
Kapitálové výdavky (700)
0
0
0
0
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
0
0
0
0
Kapitálové transfery (720)2
0
0
0
0
Vplyv na limit verejných výdavkov subjektu verejnej správy celkom
808 765 421
909 296 191
960 356 573
1 014 264 587
Vládny návrh zákona nezakladá žiadne vplyvy na zamestnanosť vo verejnej správy, t. j. nezvyšuje ich ani ich neznižuje.
Tabuľka č. 5
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Zamestnanosť
r
r + 1
r + 2
r + 3
poznámka
Počet zamestnancov celkom
z toho vplyv na ŠR
Priemerný mzdový výdavok (v eurách)
z toho vplyv na ŠR
Osobné výdavky celkom (v eurách)
0
0
0
0
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
z toho vplyv na ŠR
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
z toho vplyv na ŠR
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt. Ak sa týka rôznych skupín zamestnancov, je potrebné počty, mzdy a poistné rozpísať samostatne podľa spôsobu odmeňovania (napr. policajti, colníci ...).
16
Priemerný mzdový výdavok je tvorený podielom mzdových výdavkov na jedného zamestnanca na jeden kalendárny mesiac bežného roka.
Kategórie 610 a 620 sú z tejto prílohy prenášané do príslušných kategórií prílohy „výdavky“.
2.2.5. Výpočet vplyvov na dlhodobú udržateľnosť verejných financií
Vplyv na dlhodobú udržateľnosť bol posúdený modelom SLOPEM Slovak pension model na základe demografickej prognózy EUROPOP2023 a makroekonomickej prognózy AWG.
Tabuľka č. 6
Vplyv na verejné financie
Poznámka
Dlhodobá udržateľnosť
2030
2040
2050
2060
2070
Vplyv na výdavky v p. b. HDP
0,41
0,33
0,30
0,30
0,29
Vplyv na príjmy v p. b. HDP
0
0
0
0
0
Vplyv na bilanciu v p. b. HDP
0,41
0,33
0,30
0,30
0,29
17