Navrhované nové znenie § 24 obsahuje rovnaké ustanovenia ako platné znenie § 24 ods. 1 písm. a), b),d) a e), ods. 2, 3, 6, 7 a 14.
Úrad vlády Slovenskej republiky už nebude naďalej zabezpečovať vydávanie Zbierky zákonov Slovenskej republiky, táto úloha sa vracia Ministerstvu spravodlivosti Slovenskej republiky.
Úrad vlády Slovenskej republiky taktiež už nebude naďalej zabezpečovať pre ostatné ústredné orgány štátnej správy legislatívne činnosti spojené s prípravou, prerokovaním a schvaľovaním ústavných zákonov, zákonov a iných všeobecne záväzných právnych predpisov, tieto činnosti si budú zabezpečovať jednotlivé ostatné ústredné orgány štátnej správy, okrem Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky, pre ktorý bude tieto činnosti zabezpečovať v rozsahu podľa čl. I bodu 10 Ministerstvo dopravy Slovenskej republiky, a Úradu pre verejné obstarávanie, pre ktorý bude tieto činnosti zabezpečovať Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky.
V § 24a sa navrhuje upraviť tie pôsobnosti Úradu vlády slovenskej republiky ktorých plnenie bude zabezpečovať podpredseda vlády, ktorý neriadi ministerstvo, pôjde najmä o
−koordináciu a riadenie Plánu obnovy a odolnosti Slovenskej republiky a riadenie mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti,
−koordináciu a riadenie Sociálno-klimatického fondu,
−vnútroštátnu implementáciu Agendy 2030,
−prispievanie k dlhodobej stabilite investičného prostredia na Slovensku prostredníctvom vypracovania Národného investičného plánu pozostávajúceho z investičných projektov strategického významu, ktoré sú kľúčové pre dlhodobý hospodársky a sociálny rozvoj Slovenska, ako aj finančného plánu pokrývajúceho identifikované investičné potreby a opierajúceho sa o rôzne finančné zdroje, ako aj pravidelnú aktualizáciu tohto dokumentu,
−strategickú a metodickú koordináciu v oblasti výskumu, vývoja a inovácií,
−vykonávanie posudzovania strategických iniciatív Európskej únie smerujúcich k budovaniu odolnosti Slovenskej republiky, ktorých vykonávanie vyžaduje zapojenie najmenej dvoch ústredných orgánov štátnej správy vrátane usmerňovania a koordinácie plnenia úloh z nich vyplývajúcich,
−riadenie a koordináciu opatrení na tvorbu a uskutočňovanie talentovej politiky,
−koordináciu a riadenie aktivít súvisiacich s obnovou Ukrajiny a jej integrácie do Európskej únie vrátane vytvárania a prepájania príslušných finančných nástrojov na európskej a národnej úrovni, najmä nástroja pre Ukrajinu,
−správu elektronickej platformy pre verejné obstarávanie a zabezpečovanie centralizovaných činností vo verejnom obstarávaní v rozsahu podľa osobitného predpisu.
K bodu 24
Navrhuje sa vložiť prechodné ustanovenia - § 40an až 40au upravujúce prechody kompetencií medzi ústrednými orgánmi štátnej správy a na to nadväzujúce prechody práva a povinnosti vyplývajúcich zo štátnozamestnaneckých vzťahov, z pracovnoprávnych vzťahov a iných právnych vzťahov zamestnancov zabezpečujúcich výkon týchto kompetencií, ako aj práva a povinnosti z iných právnych vzťahov, ako aj prechody majetku štátu, ktorý slúži na zabezpečenie výkonu prechádzajúcich kompetencií.
Na základe prechodných ustanovení v § 40ar až 40at dochádza len k prechodu pôsobnosti. V § 40au sa navrhuje ustanoviť prechodné ustanovenie v súvislosti so zverením kompetencie zabezpečovať koordináciu a tvorbu štátnej politiky v oblasti ochrany osobných údajov Ministerstvu spravodlivosti Slovenskej republiky.