PROJEKTOVÝ ZÁMER
(Verzia dokumentu v1.02/04_2023) Identifikovanie požiadaviek na funkčnú časť riešenia
Identifikácia projektu
Kancelária Národnej rady SR
Nákup HW pre nové volebné obdobie
Zodpovedná osoba za projekt
Kancelária Národnej rady SR
Schvaľovanie dokumentu
Podpis
(alebo elektronický súhlas)
Vedúci oddelenia informačných systémov, poskytovaných elektronických služieb a bezpečnosti informačno-komunikačných technológií
2.1.POUŽITÉ SKRATKY (PRÍKLADY) 2.1.1.POUŽITÉ SKRATKY (PRÍKLADY) Informačno-komunikačné technológie
Výdavok predstavuje nákup hardvéru (NTB, AiO, PRT) potrebných na obmenu a doplnenie existujúcej informačno-komunikačnej infraštruktúry K NR SR.
Nevyhnutnosť nákupu vyplýva z:
•z predčasných volieb (povinnosť zabezpečiť NB a PRT pre poslancov)
•potreby obnovy existujúcej IKT infraštruktúry, ktorá je po dobe technologickej životnosti (poslanecké kancelárie AiO)
Predpokladané náklady na realizáciu projektu (nákup HW) sú vo výške 435 993,50 €, - EUR vrátane DPH.
Povinnosť zabezpečiť NB a PRT pre poslancov vyplýva zo zákona.
3.2.MOTIVÁCIA A ROZSAH PROJEKTU Realizáciou projektu plánujeme naplniť požiadavky zákona na zabezpečenie nb a prt pre poslancov nového volebného obdobia a vymeniť zastarané AiO PC v poslaneckých kanceláriách a trakte predsedu a podpredsedov parlamentu. Kvôli predčasným voľbám nebolo možné tieto výdavky naplánovať.
3.3.ZAINTERESOVANÉ STRANY/STAKEHOLDERI ROLA
(vlastník procesu/ vlastník dát/zákazník/ užívateľ …. člen tímu atď.)
Informačný systém
(názov ISVS a MetaIS kód)
Kancelária Národnej rady SR
Nákup HW na zabezpečenie nového volebného obdobia
projekt_2178
Podnikatelia – úspešní účastníci procesov verejných obstarávaní
Dodávatelia tovarov a služieb
3.4.CIELE PROJEKTU A MERATEĽNÉ UKAZOVATELE Hlavným cieľom projektu je dosiahnutie požadovanej úrovne IKT infraštruktúry MV SR zabezpečením inovácie správy a zjednotení používaných technológií a následné zvýšenie kvality práce zamestnancov.
Ciele/Merateľné ukazovatele
NÁZOVMERATEĽNÉHO A VÝKONNOSTNÉHO UKAZOVATEĽA (KPI)
MERNÁ JEDNOTKA(v čom sa meria ukazovateľ)
AS ISMERATEĽNÉ VÝKONNOSTNÉ HODNTOY(aktuálne hodnoty)
TO BE MERATEĽNÉ VÝKONNOSTNÉ HODNTOY(cieľové hodnoty projektu)
SPÔSOB ICH MERANIA/
OVERENIA PO NASADENÍ(overenie naplnenie cieľa)
Nákup a výmena
pôvodných
pracovných
zariadení
Počet
vymenených
zariadení K NR SR
Ukazovateľom
je počet
nasadených
nových PC
a notebookov
Doručenie IKT
prostriedky PC,
notebook
Splnenie
kritéria bude
preukázateľné
pridelenie
prostriedkov
IKT (PC, NB, AiO) poslancom
Riziká pri naplnení cieľov projektu vyplývajú predovšetkým s rozsahu projektu, požiadaviek a nárokov na dodávaný HW. Riziko zabezpečenie požiadaviek na HW spočíva v nedodržaní predpokladaného časového harmonogramu z dôvodu nedostupnosti jednotlivých komponentov vzhľadom na mimoriadne udalosti a nedodržanie rozpočtu vzhľadom na infláciu.
3.6.ALTERNATÍVY A MULTIKRITERIÁLNA ANALÝZA Alternatíva 1.
Nákup AiO, NB a PRT pre poslancov
Alternatíva 2.
Nákup NB a PRT pre poslancov
Táto varianta nevyrieši problémy s existujúcimi AiO ktoré sú morálne a technicky zastarané. Výmenu AiO je vzhľadom na charakter umiestnenia vhodné robiť na prelome volebných období keď sú poslanecké kancelárie prázdne.
3.6.1.STANOVENIE ALTERNATÍV POMOCOU BIZNISOVEJ VRSTVY ARCHITEKTÚRY 3.6.2.MULTIKRITERIÁLNA ANALÝZA Kritérium – zabezpečenie IKT pre nové volebné obdobie
kritérium, ktorého splnenie je potrebné pre zabezpečenie
kvalitného, spoľahlivého a bezpečného výkonu práce
poslancov
Kritérium – zabezpečenie IKT pre nové volebné obdobie
Dosiahnutie cieľového stavu v priebehu 6 mesiacov
Cieľový stav dosiahnutý v priebehu roka 2024/25, výmena aoi a s ňou spojené náklady bude trvať veľmi dlho pretože kancelárie budú obsadené
4.POŽADOVANÉ VÝSTUPY (PRODUKT PROJEKTU) Požadovaným výstupom je dodávka HW (PC, NB, PS, PRT).
Nákup HW bude realizovaný verejným obstarávaním:
Cieľom projektu je zabezpečenie IKT na ďalšie volebné obdobie
Realizácia cieľového stavu z prideleného rozpočtu pre K NR SR
Realizácia cieľového stavu z prideleného rozpočtu pre K NR SR
Cieľový stav načas do začiatku nového volebného obdobia
Cieľový stav nebude dosiahnutý načas
Sumarizácia nákladov a prínosov (ceny sú vrátane DPH)
Ostatné daňové a nedaňové príjmy
zabezpečenie IKT pre nové volebné obdobie
zabezpečenie
kvalitného, spoľahlivého a bezpečného výkonu práce
poslancov
zabezpečenie
kvalitného, spoľahlivého a bezpečného výkonu práce
poslancov
zabezpečenie
kvalitného, spoľahlivého a bezpečného výkonu práce
poslancov
zabezpečenie
kvalitného, spoľahlivého a bezpečného výkonu práce
poslancov
6.HARMONOGRAM JEDNOTLIVÝCH FÁZ PROJEKTU A METÓDA JEHO RIADENIA Projekt plánujeme začať v 03/2023
Ukončenie projektu predpokladáme 9/2023
Vzhľadom na povahu projektu je predpoklad realizácie nákupu HW prostredníctvom verejného obstarávania počas roka 2023, podľa požiadaviek K NR SR.
Riaditeľ odboru informačných a komunikačných technológií
Vedúci oddelenia informačných systémov, poskytovaných elektronických služieb a bezpečnosti informačno-komunikačných technológií
Správca programových aplikácií
•Rámcový - vytvára sa v prípravnej fáze
•Detailný - vytvára sa v iniciačnej fáze
Poznámka: Odporúčame, si evidovať a vyhodnotiť pripomienky odbornej verejnosti
•Podľa §7, odsek 4 – Vyhlášky 85/2020 Z.z – je potrebné zrealizovať pripomienkovanie Projektového zámeru odbornou verejnosťou
•Odporúčame túto aktivitu formalizovať (do dokumentu)
•Odporúčame vyhodnotenie zverejniť na webové sídlo objednávateľa (do projektového adresára) – v súlade s Vyhláškou 85/2020 Zz.
Koniec dokumentu