Zapojenie Slovenskej republiky do výcviku príslušníkov UAF je nielen jasnou podporou legitímne sa brániacej Ukrajiny, prejavom súdržnosti na úrovni EÚ, ale i investíciou do obnovy bezpečného prostredia na našej východnej hranici v budúcnosti.
2.Vojensko-odborné aspekty návrhu Slovenská republika je pripravená poskytnúť do EUMAM UA príspevok vo forme vyslania príslušníkov Ozbrojených síl Slovenskej republiky do veliteľských štruktúr misie a poskytnúť výcvik príslušníkom UAF. V súlade s tým sa predmetným materiálom navrhuje:
•vyslať do 6 príslušníkov Ozbrojených síl Slovenskej republiky do vojenských štruktúr EÚ na podporu EUMAM UA na území členských štátov Európskej únie
-s pôsobnosťou v príslušných veliteľstvách misie,
-na podporu plánovacích kapacít určených veliteľstiev misie,
-na plnenie úloh podľa opisu funkčnej náplne pre danú pozíciu,
-v termíne od schválenia NR SR do ukončenia mandátu EUMAM UA.
•plnenie úloh EUMAM UA určenými príslušníkmi Ozbrojených síl Slovenskej republiky a Vojenskej polície Slovenskej republiky na území Slovenskej republiky v prospech UAF za prítomnosti príslušníkov ozbrojených síl Ukrajiny, členských krajín EÚ, USA a Veľkej Británie
-poskytovaním výcvikových modulov vo vojenských výcvikových priestoroch a špecializovaných školiacich a výcvikových zariadeniach Slovenskej republiky,
-v počte do 900 profesionálnych vojakov z vyššie uvedených krajín na jeden výcvikový modul,
-v dĺžke trvania jednotlivých výcvikových modulov od 1 do 12 týždňov,
-poskytnutím základného a zdokonaľovacieho výcviku jednotlivcov a jednotiek v taktike a streľbe manévrových jednotiek a jednotiek bojovej podpory, ako aj odborností radiačnej, chemickej a biologickej ochrany, odborností vojenskej polície a protivzdušných, ženijných, delostreleckých, zdravotníckych a logistických spôsobilostí,
-za použitia kolesovej a pásovej techniky a ručných zbraní,
-v termíne od schválenia NR SR do ukončenia mandátu EUMAM UA.
Právny rámec pre vyslanie Ozbrojených síl Slovenskej republiky do asistenčnej misie EUMAM UA a pre prítomnosť zahraničných ozbrojených síl určených na plnenie úloh asistenčnej misie pre Ukrajinu je stanovený vnútroštátnym ako aj medzinárodným právom.
Na vnútroštátnej úrovni sa návrh predkladá na základe čl. 86 písm. l) Ústavy SR, podľa ktorého do pôsobnosti Národnej rady Slovenskej republiky patrí vyslovenie súhlasu s vyslaním Ozbrojených síl Slovenskej republiky mimo územia Slovenskej republiky, ak nejde o prípad