Príloha č. 2
1
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,
na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
2023
2024
2025
2026
Príjmy verejnej správy celkom
0
0
0
0
v tom: kapitola 26 MH SR/SOI
0
0
0
0
z toho:
- vplyv na ŠR
0
0
0
0
Rozpočtové prostriedky
0
0
0
0
EÚ zdroje
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Výdavky verejnej správy celkom
374 187
844 043
849 244
855 059
v tom: kapitola 26 MH SR/SOI
301 896
665 330
669 588
674 447
kapitola 34 ÚRSO
72 291
178 713
179 656
180 612
z toho:
- vplyv na ŠR
374 187
844 043
849 244
855 059
Rozpočtové prostriedky
374 187
844 043
849 244
855 059
EÚ zdroje
0
0
0
0
spolufinancovanie
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
z toho vplyv nových úloh v zmysle ods. 2 Čl. 6 ústavného zákona č. 493/2011 Z. z. o rozpočtovej zodpovednosti
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
z toho vplyv nových úloh v zmysle ods. 2 Čl. 6 ústavného zákona č. 493/2011 Z. z. o rozpočtovej zodpovednosti
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Vplyv na počet zamestnancov
24
24
24
24
- vplyv na ŠR
24
24
24
24
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Vplyv na mzdové výdavky
231 570
563 174
567 467
571 766
- vplyv na ŠR
231 570
563 174
567 467
571 766
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Financovanie zabezpečené v rozpočte
0
0
0
0
v tom: kapitola 26 MH SR/SOI
0
0
0
0
kapitola 34 ÚRSO
0
0
0
0
Iné ako rozpočtové zdroje
0
0
0
0
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
374 187
844 043
849 244
855 059
Príloha č. 2
2
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Návrh na riešenie nárastu výdavkov verejnej správy: Zvýšenie rozpočtu výdavkov kapitoly
Ministerstva hospodárstva SR a kapitoly Úradu pre reguláciu sieťových odvetví.
Pri revízii súčasnej právnej úpravy v kontexte Programového vyhlásenia vlády SR na roky 2020/2021 2024 („Vykonáme revíziu trhového dohľadu, pričom jednoznačne vymedzíme pôsobnosť jednotlivých dozorných orgánov tak, aby sa odstránili aj prípadné negatívne kompetenčné konflikty. Nové nastavenie vytvorí podmienky pre koordináciu dozorných orgánov a zároveň im umožní, aby dozor prioritne smerovali na komplexné oblasti.“) boli identifikované dva zásadné kompetenčné konflikty, ktoré spôsobovali, že na danom úseku trhu nebol riadne a komplexne vykonávaný dohľad nad dodržiavaním povinností na ochranu spotrebiteľov oblasť elektronických komunikácií a oblasť energetiky. Návrh zákona odstraňuje zistené nedostatky vo výkone trhového dohľadu. V tejto súvislosti bola identifikovaná potreba zabezpečiť nové odborné personálne kapacity pre výkon tejto pôsobnosti na príslušných orgánoch dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa. Vzhľadom na skutočnosť, že uvedeným častiam trhu sa v rozsahu návrhu zákona odborne nevenoval žiadny orgán dohľadu, nie je možné negatívny vplyv pokryť v rozsahu aktuálnych personálnych kapacít ani presunom štátnozamestnaneckých miest z iných orgánov dohľadu.
Ochranu spotrebiteľov v oblasť energetiky (elektroenergetika a plynárenstvo) komplexne zastreší Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO). Bola identifikovaná potreba personálneho posilnenia o 4 zamestnancov dedikovaných na oblasť ochrany spotrebiteľa v rozsahu návrhu zákona. Nové úlohy pre ÚRSO bude primárne zabezpečovať organizačný útvar odboru ochrany spotrebiteľa, ktorý aktuálne disponuje kapacitami v rozsahu 2 referentské miesta a 1 vedúci zamestnanec/riaditeľ odboru. Odbor ochrany spotrebiteľa ÚRSO zabezpečuje primárnu agendu v oblasti ochrany spotrebiteľa (príjem a prešetrovanie podnetov, výkon dohľadu, koncepčná a koordinačná činnosť v oblasti ochrany spotrebiteľských práv na trhu s energiami) a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov (pozn.: v časti alternatívneho riešenia sporov ostáva pôsobnosť ÚRSO nezmenená). Ak je zistené porušenie predpisov (pozn.: aktuálne iba v rozsahu osobitnej právnej úpravy pre oblasť energetiky; po prijatí návrhu zákona rozšírené o horizontálne povinnosti v oblasti ochrany spotrebiteľa, najmä nekalé obchodné praktiky a neprijateľné zmluvné podmienky), správne konanie vedie a rozhodnutie vydá odbor kontroly ÚRSO. Nárast o 4 zamestnancov pre ÚRSO pokrýva nárast primárnej agendy odboru ochrany spotrebiteľa (+2 zamestnanci) aj sekundárnej agendy odboru kontroly (+2 zamestnanci) z titulu nových činností v oblasti ochrany spotrebiteľa.
Ochranu spotrebiteľa v oblasti elektronických komunikácií bude pokrývať Slovenská obchodná inšpekcia (SOI). Ide o výsledok riešenia dlhodobo pretrvávajúceho kompetenčného konfliktu medzi SOI a Úradom pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb (ÚREKPS). Podľa výsledkov rokovaní SOI predpoklady na hospodárnejšie pokrytie tejto pôsobnosti z pohľadu vplyvov na rozpočet verejnej správy. V prípade výkonu pôsobnosti ÚREKPS by odhadované vplyvy mohli predstavovať +50 zamestnancov (vzhľadom na štruktúru orgánu, odborné zameranie zamestnancov, zaužívané procesné postupy...). V prípade zverenia tejto pôsobnosti SOI boli identifikované vplyvy +20 zamestnancov 2 metodici na Ústrednom inšpektoráte SOI, 2 právnici na Ústrednom inšpektoráte SOI a po 2 inšpektoroch na všetkých 8 inšpektorátoch SOI v územnom obvode samosprávnych krajov.
Príloha č. 2
3
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Akú problematiku návrh rieši? Kto bude návrh implementovať? Kde sa budú služby poskytovať?
Návrh zákona o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov nanovo zadefinovať všeobecný právny rámec ochrany spotrebiteľa v SR. Cieľom je prehodnotiť platný stav, zosúladiť slovenský právny poriadok s právom EÚ, odstrániť aplikačné problémy a odstrániť duplicity. Cieľom návrhu je tiež zabezpečiť transpozíciu nových smerníc v oblasti ochrany spotrebiteľa (smernica (EÚ) 2019/770, smernica (EÚ) 2019/771 a smernica (EÚ) 2020/2161) a riadnu implementáciu nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2017/2394 z 12. decembra 2017 o spolupráci medzi národnými orgánmi zodpovednými za presadzovanie právnych predpisov na ochranu spotrebiteľa a o zrušení nariadenia (ES) č. 2006/2004 v platnom znení.
V čl. I štvrtej a piatej časti návrhu zákona sa ustanovujú nové, podrobnejšie pravidlá výkonu dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa rešpektujúc požiadavky na výkon dohľadu v prípade porušovania právnych predpisov, na ktoré sa vzťahuje nariadenie (EÚ) 2017/2394 v platnom znení. Orgánmi dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa (čl. I § 26 ods. 1 návrhu) Národná banka Slovenska, Slovenská obchodná inšpekcia, Štátna veterinárna a potravinová správa Slovenskej republiky a regionálne veterinárne a potravinové správy, Štátny ústav na kontrolu liečiv, Úrad pre reguláciu sieťových odvetví, Úrad verejného zdravotníctva Slovenskej republiky a regionálne úrady verejného zdravotníctva. Najväčšia časť trhu vzhľadom na počet dohliadaných subjektov a počet kategórií a druhov produktov na trhu bude spadať do pôsobnosti Slovenskej obchodnej inšpekcie.
Od orgánov dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa sa očakáva výkon reaktívnych kontrol (na základe podnetov od spotrebiteľov), proaktívnych kontrol (z vlastnej iniciatívy v rámci preventívneho pôsobenia na trhu) a riadne a včasné plnenie povinností, ktoré SR vyplývajú z pravidiel cezhraničnej spolupráce medzi orgánmi dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa v jednotlivých členských štátoch a Komisiou, ktoré ustanovuje nariadenie (EÚ) 2017/2394 v platnom znení.
2.2.2. Charakteristika návrhu:
zmena sadzby
zmena v nároku
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)
kombinovaný návrh
x iné
2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2
Objem aktivít
Odhadované objemy
Príloha č. 2
4
r
r + 1
r + 2
r + 3
Indikátor ABC
Indikátor KLM
Indikátor XYZ
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Uveďte najdôležitejšie výpočty, ktoré boli použité na stanovenie vplyvov na príjmy a výdavky, ako aj predpoklady, z ktorých ste vychádzali. Predkladateľ by mal jasne odlíšiť podklady od kapitol a organizácií, aby bolo jasne vidieť základ použitý na výpočty.
Zvýšenie výdavkov kapitoly MH SR/SOI
Výsledkom riešenia dlhodobého negatívneho kompetenčného konfliktu týkajúceho sa dohľadu nad dodržiavaním práv spotrebiteľov v oblasti elektronických komunikácií v rozsahu zákona o ochrane spotrebiteľa je zverenie tejto pôsobnosti Slovenskej obchodnej inšpekcii (SOI). Ide o novú pôsobnosť, ktorej riadny výkon si vyžaduje personálne posilnenie o špecialistov na reguláciu elektronických komunikácií, kvantifikované na +20 zamestnancov:
-Ústredný inšpektorát SOI (+4 zamestnanci): 2 metodici + 2 právnici,
-8 krajských inšpektorátov (+ 16 zamestnancov): 2 inšpektori x 8 inšpektorátov.
Kvantifikácia počtu zamestnancov zohľadňuje:
-veľkosť trhu, veľkosť a ekonomickú silu dohliadaných subjektov (985 registrovaných podnikov; zdroj:
https://www.teleoff.gov.sk/zoznam-podnikov/
),
-rozsah používania služieb spotrebiteľmi (spotrebitelia v súčasnosti využívajú telekomunikačné služby na dennej báze, teda denne dochádza k desiatkam stovkám obchodných praktík a k uzavretiu, zmene alebo zániku spotrebiteľských zmlúv),
-požiadavku na špecializáciu zamestnancov na špecifickú časť trhu (zásadná odlišnosť v regulácii, aplikačnej praxi, trendoch, vývoji v tejto časti trhu v porovnaní s tradičnými segmentmi s ustálenou pôsobnosťou SOI, ako je spotrebný tovar a bežné spotrebiteľské služby, náročnosť a predpokladanú obsiahlosť právnych dokumentov, ktoré bude nutné pri výkone dohľadu posudzovať) a potrebu ich zastupiteľnosti.
SOI bude vykonávať dohľad nad niektorými základnými povinnosťami obchodníkov v tejto oblasti, najmä dodržiavanie zákazu používať nekalé obchodné praktiky a neprijateľné zmluvné podmienky. Problematika nekalých obchodných praktík, resp. neprijateľných podmienok je založená na všeobecne stanovených skutkových podstatách, ktoré je možné aplikovať naprieč širokým spektrom oblastí trhu, avšak nevyhnutnou súčasťou tejto aplikácie je znalosť daného sektoru vrátane špecifickej právnej regulácie, ktorá sa na neho vzťahuje. Bez potrebných vedomostí danej problematiky nie je možné adekvátne a kvalifikovanej posúdiť napr. otázku, či tá-ktorá podmienka nezakladá značnú nerovnováhu v právach a povinnostiach zmluvných strán v neprospech spotrebiteľa.
Pre riadne zabezpečenie výkonu novej pôsobnosti SOI je potrebné vytvorenie 20 systematizovaných štátnozamestnaneckých miest v nasledovnom zaradení:
1.na Ústrednom inšpektoráte SOI – 4 štátnozamestnanecké miesta v 7. platovej triede:
a)2 štátnozamestnanecké miesta metodik pre elektronické komunikácie (potrebné vysokoškolské vzdelanie 2. stupňa technického zamerania alebo právnické vzdelanie a prax najmenej 3 roky)
Metodici budú vykonávať koncepčnú a metodickú činnosť pri tvorbe a realizácii štátnej kontroly vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a trhového dohľadu na úrovni
Príloha č. 2
5
orgánu štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou, čo zahŕňa činnosti ako tvorba koncepcie štátnej kontroly vnútorného trhu v oblasti ochrany oprávnených záujmov spotrebiteľa, tvorba metodických usmernení a pokynov ku kontrolným akciám a vykonávanie inštruktáží a podávanie výkladov k nim, spolupráca pri tvorbe právnych predpisov na úseku ochrany spotrebiteľa v rámci medzirezortného pripomienkového konania, vedenie kontrolnej skupiny pri overovaní nových metodík kontrol v teréne, analýza kontrolnej činnosti, vyhodnocovanie účinnosti metodických usmernení a pokynov v praxi, vrátane navrhovania opatrení a zlepšení, koordinovanie systému štátnej kontroly vnútorného trhu, pri predaji výrobkov a poskytovaní služieb na celoštátnej, resp. medzinárodnej úrovni, koordinovanie kontrolnej činnosti s inými kontrolnými orgánmi a orgánmi štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou, spracovávanie informácií, správ, prehľadov a tabuliek z výsledkov celoštátnych kontrolných akcií.
b)2 štátnozamestnanecké miesta právnik (potrebné vysokoškolské vzdelanie 2. stupňa v študijnom odbore právo a odborná prax najmenej 2 roky)
Právnici na úrovni Ústredného inšpektorátu SOI budú zabezpečovať prípravu rozhodnutí v 2. stupni správneho konania v osobitne zložitých prípadoch a vykonávať metodickú činnosť v oblasti správneho konania na úrovni kontrolného orgánu štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou. To zahŕňa najmä spracovávanie rozhodnutí v odvolacom správnom konaní v osobitne zložitých prípadoch, vedenie mimoodvolacieho konania a obnovy konania, spracovanie žalôb, právne zastupovanie SR v konaní pred súdmi SR, tvorbu zásadných materiálov a opatrení s celoštátnym dosahom na oblasť ochrany spotrebiteľa a ich koordinovanie, koncepčné, systémové spracúvanie poznatkov daného systému štátnej kontroly s vyústením návrhov do legislatívneho riešenia, metodickú a kontrolnú činnosti voči prvostupňovým správnym orgánom.
2.na jednotlivých inšpektorátoch SOI (8) po 2 inšpektoroch pre oblasť elektronických komunikácií t. j. 16 štátnozamestnaneckých miest v 6. platovej triede (potrebné vysokoškolské vzdelanie 2. stupňa technického zamerania a odborná prax najmenej 2 roky)
Inšpektori budú vykonávať kontrolnú a inšpekčnú činnosť v oblasti elektronickej komunikácie, čo znamená najmävedenie kontrolnej skupiny pri kontrolách v oblasti ochrany spotrebiteľa (oblasť elektronickej komunikácie), vykonávanie kontrolnej činnosti, zabezpečovanie a vykonávanie cielených akcií zameraných na kontrolu plnenia predpísaných požiadaviek, kontrolovanie plnenia uložených opatrení na odstránenie zistených nedostatkov pri výkone štátneho dozoru, prešetrovanie podnetov u kontrolovaných osôb a následne spracovávanie návrhov odpovedí z prešetrovania podnetov, prípravu podkladov pre správne konanie pri rozhodovaní za porušenie ustanovení v oblasti ochrany spotrebiteľa v súvislosti s dohľadom elektronickej komunikácie a poštových služieb, analýzu a spracovanie informácií výsledkov kontrolnej činnosti.
V tabuľke č. 5 sa vychádza z priemernej mzdy na úrovni 1 900,00 eur v roku 2023. Priemerná mzda v nasledujúcich rokoch sa zvyšuje o 1% služobnej praxe. Výkon tejto pôsobnosti si vyžaduje skúsených odborníkov. SOI potrebuje byť konkurencieschopná pri hľadaní personálnych kapacít na trhu práce. Pre porovnanie priemerná mesačná mzda pre špecialistu v oblasti telekomunikácií dosiahla v 3. kvartáli roku 2022 sumu 2 551 eur (zdroj: Štatistický úrad SR;
https://datacube.statistics.sk/#!/view/sk/VBD_SLOVSTAT/ik2002qs/v_ik2002qs_00_00_00_
sk
). V tabuľke č. 5 boli vplyvy na rok 2023 krátené z dôvodu navrhovaného dátumu účinnosti
návrhu zákona.
Príloha č. 2
6
Do tabuľky č. 4 boli okrem výdavkov 610 a 620 zahrnuté aj ďalšie bežné výdavky, ktoré spojené s nárastom počtu zamestnancov a potrebou vytvorenia vhodného pracovného prostredia, zabezpečenia vybavenia potrebného na plnenie ich pracovných úloh a účasťou na pracovných stretnutiach a školeniach doma aj v zahraničí. Výdavky na interiérové vybavenie a výpočtovú techniku predstavujú len jednorazové výdavky a boli započítané len do roku 2023. Výdavky za rok 2023 boli pomerne krátené vzhľadom na navrhovaný dátum účinnosti návrhu zákona. Pri kvantifikácii výdavkov na tovary a služby sa vychádzalo z priemerných cien tovarov a služieb, za ktoré SOI obstarávala tieto tovary a služby v poslednom období.
Zvýšenie výdavkov kapitoly ÚRSO
Prevzatie nových úloh súvisiacich s dohľadom nad dodržiavaním práv spotrebiteľov v oblasti elektroenergetiky a plynárenstva vyžaduje personálne posilnenie ÚRSO o 4 zamestnancov:
-2 zamestnanci pre odbor ochrany spotrebiteľa ÚRSO (zodpovední za vybavovanie a prešetrovanie podnetov spotrebiteľov),
-2 zamestnanci pre odbor kontroly ÚRSO (vedenie správnych konaní v prípade zistenia porušenia zákona).
Na základe doterajšieho rozsahu pôsobnosti ÚRSO a aktuálneho vývoja trhu s energiami možno predpokladať pokračujúci trend nárastu počtu podnetov od odberateľov, resp. spotrebiteľov v nasledujúcich rokoch. Kým do roku 2020 (vrátane) podania odberateľov energií, vrátane spotrebiteľov, oscilovali okolo počtu 350/rok (2018: 358; 2019: 350; 2020: 353), tak za rok 2021 prijalo ÚRSO 538 podnetov a za rok 2022 celkovo 683 podnetov. Je to spôsobené aktuálnou situáciou na trhu s energiami, kedy odberatelia čelia množstvu informácií, stresu, neštandardným úkonom zo strany dodávateľov, distribútorov a ostatných účastníkov trhu. Posilnenie úradu v oblasti agendy na úseku ochrany spotrebiteľa je nevyhnutné pri plnení nových/predpokladaných a zverených kompetencií.
Noví zamestnanci budú zaradení do 8. platovej triedy. Priemerná mzda na úrovni 2 079 eur, (tarifný plat v sume 1 299 eur (za 07 a 08/2023) a 1 429 eur (od 1.9. do 31.12. 2023) navýšený o 50% v rámci osobného príplatku), bola určená na základe priemernej mesačnej mzdy zamestnanca v relevantnom odvetví (dodávka elektriny, plynu, pary a studeného vzduchu), v ktorom priemerná mzdy za rok 2021 bola 1 988 eur a za 1-10/2022 2 069,20 eur (možno predpokladať, že za rok 2022 bude priemerná mesačná mzda v rámci tohto odvetvia národného hospodárstva ešte vyššia ako priemer za prvých 10 mesiacov). ÚRSO sa pri obsadzovaní štátnozamestnaneckých pozícií stretáva s nízkym, niekedy žiadnym záujmom zo strany uchádzačov, pričom obsadenie nových pozícií na osobitnú agendu v oblasti ochrany spotrebiteľa, resp. kontroly si vyžaduje kvalifikovaných odborníkov, ktorí požadujú náležité platové ohodnotenie. Na tomto mieste si ÚRSO dovoľuje poznamenať, že ÚRSO formálne nie je ústredným orgánom štátnej správy, ale orgánom štátnej správy pre oblasť regulácie sieťových odvetví s celoslovenskou pôsobnosťou, naviac finančné prostriedky rozpočtované na personálne náklady úradu (účty 610 a 620) nereflektujú na možnosť adresných a citeľných odmien pre zamestnancov úradu. Pri výpočte osobných nákladov bola zohľadnená aj dohodnutá valorizácia platov zamestnancov v štátnej správe k 1. 1. 2023 v rozsahu 7% a k 1. 9. 2023 v rozsahu 10%. Mzdové výdavky na ďalšie roky sa navyšujú o jedno percento, a to z dôvodu zvýšenia platovej tarify štátnych zamestnancov za jeden rok praxe.
V tabuľke č. 4 v rámci bežných výdavkov kvantifikované a rozpísané aj výdavky na tovary a služby (630) a bežné transfery (640), ktoré nadväzujú na personálne posilnenie ÚRSO vzhľadom na prevzatie novej pôsobnosti.
Výdavky na rok 2023 boli pomerne krátené s prihliadnutím na navrhovaný dátum účinnosti návrhu zákona v priebehu roka 2023.
Príloha č. 2
7
Tabuľka č. 3
1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Príjmy (v eurách) – kapitola 26 Ministerstvo hospodárstva SR/SOI
2023
2024
2025
2026
poznámka
Daňové príjmy (100)1
0
0
0
0
Nedaňové príjmy (200)1
0
0
0
0
v tom: Pokuty, penále a iné sankcie (222)
0
0
0
0
Granty a transfery (300)1
0
0
0
0
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
0
0
0
0
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
0
0
0
0
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
0
0
0
0
Príloha č. 2
8
Tabuľka č. 4
2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Výdavky (v eurách) – kapitola 26 Ministerstvo hospodárstva SR/SOI
2023
2024
2025
2026
poznámka
Bežné výdavky (600)
301 896
665 330
669 588
674 447
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
190 000
459 600
463 200
466 800
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
66 405
160 630
161 888
163 147
Tovary a služby (630)2
43 408
40 100
40 100
40 100
z toho: Cestovné náhrady tuzemské (631001)
2 667
6 400
6 400
6 400
Cestovné náhrady zahr. (631002)
625
1 500
1 500
1 500
Energie (632001)
9 167
22 000
22 000
22 000
Vodné, stočné (632002)
500
1 200
1 200
1 200
Komunikačná infraštruktúra (632004)
833
2 000
2 000
2 000
Telekomunikačné služby (632005)
1 083
2 600
2 600
2 600
Interiérové vybavenie (633001)
9 000
0
0
0
Výpočtová technika (633002)
17 700
0
0
0
Všeobecný materiál (633006)
1 833
4 400
4 400
4 400
Bežné transfery (640)2
2 083
5 000
5 000
5 000
z toho: Na nemocenské dávky (642015)
1 250
3 000
3 000
3 000
Príplatky a príspevky (642030)
833
2 000
2 000
2 000
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
0
0
0
0
Kapitálové výdavky (700)
0
0
0
0
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
0
0
0
0
Kapitálové transfery (720)2
0
0
0
0
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
0
0
0
0
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
301 896
665 330
669 588
674 447
Príloha č. 2
9
2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Výdavky (v eurách) – kapitola 34 Úrad pre reguláciu sieťových odvetví
2023
2024
2025
2026
poznámka
Bežné výdavky (600)
72 291
178 713
179 656
180 612
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
41 570
103 574
104 267
104 966
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
15 362
38 279
38 529
38 786
Tovary a služby (630)2
14 334
34 400
34 400
34 400
z toho: Cestovné náhrady tuzemské (631001)
417
1 000
1 000
1 000
Telekomunikačné služby (632005)
375
900
900
900
Výpočtová technika (633002)
833
2 000
2 000
2 000
Všeobecný materiál (633006)
833
2 000
2 000
2 000
Licencie (633018)
500
1 200
1 200
1 200
Dopravné (634)
417
1 000
1 000
1 000
Rutinná a štandardná údržba unikátneho softvéru (635009)
1 167
2 800
2 800
2 800
Nájomné za nájom budov, objektov alebo ich častí (636001)
9 167
22 000
22 000
22 000
Školenia, kurzy, semináre, porady, konferencie, sympóziá (637001)
167
400
400
400
Náhrady (637006)
458
1 100
1 100
1 100
Bežné transfery (640)2
1 025
2 460
2 460
2 460
z toho: Jednotlivcovi (642014)
896
2 150
2 150
2 150
Na nemocenské dávky (642015)
129
310
310
310
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
0
0
0
0
Kapitálové výdavky (700)
0
0
0
0
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
0
0
0
0
Kapitálové transfery (720)2
0
0
0
0
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
0
0
0
0
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
72 291
178 713
179 656
180 612
Príloha č. 2
10
Tabuľka č. 5
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Zamestnanosť – kapitola 26 Ministerstvo hospodárstva SR/SOI
2023
2024
2025
2026
poznámka
Počet zamestnancov celkom
20
20
20
20
z toho vplyv na ŠR
20
20
20
20
Priemerný mzdový výdavok (v eurách)
1 900
1 915
1 930
1 945
z toho vplyv na ŠR
1 900
1 915
1 930
1 945
Osobné výdavky celkom (v eurách)
256 405
620 230
625 088
629 947
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
190 000
459 600
463 200
466 800
z toho vplyv na ŠR
190 000
459 600
463 200
466 800
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
66 405
160 630
161 888
163 147
z toho vplyv na ŠR
66 405
160 630
161 888
163 147
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Zamestnanosť – kapitola 34 Úrad pre reguláciu sieťových odvetví
2023
2024
2025
2026
poznámka
Počet zamestnancov celkom
4
4
4
4
z toho vplyv na ŠR
4
4
4
4
Priemerný mzdový výdavok (v eurách)
2 079
2 158
2 172
2 187
z toho vplyv na ŠR
2 079
2 158
2 172
2 187
Osobné výdavky celkom (v eurách)
56 932
141 853
142 796
143 752
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
41 570
103 574
104 267
104 966
z toho vplyv na ŠR
41 570
103 574
104 267
104 966
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
15 362
38 279
38 529
38 786
z toho vplyv na ŠR
15 362
38 279
38 529
38 786
Poznámky:
Príloha č. 2
11
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt. Ak sa týka rôznych skupín zamestnancov, je potrebné počty, mzdy a poistné rozpísať samostatne podľa spôsobu odmeňovania (napr. policajti, colníci ...).
Priemerný mzdový výdavok je tvorený podielom mzdových výdavkov na jedného zamestnanca na jeden kalendárny mesiac bežného roka.
Kategórie 610 a 620 sú z tejto prílohy prenášané do príslušných kategórií prílohy „výdavky“.