1
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,
na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1
Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
2023
2024
2025
2026
Príjmy verejnej správy celkom
0
0
0
0
v tom: za každý subjekt verejnej správy zvlášť
0
0
0
0
z toho:
- vplyv na ŠR
0
0
0
0
Rozpočtové prostriedky
0
0
0
0
EÚ zdroje
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Výdavky verejnej správy celkom
400 415
659 784
659 784
659 784
v tom: Úrad vlády SR
241 715
501 084
501 084
501 084
Program 06P0201
241 715
431 084
431 084
431 084
Program 0EK0303
70 000
70 000
70 000
v tom: MIRRI (PO NASES)
158 700
158 700
158 700
158 700
Program 0EK130I
158 700
158 700
158 700
158 700
z toho:
- vplyv na ŠR
400 415
659 784
659 784
659 784
Rozpočtové prostriedky
400 415
659 784
659 784
659 784
EÚ zdroje
0
0
0
0
Spolufinancovanie
0
0
0
0
- vplyv na obce
0
0
0
0
z toho vplyv nových úloh v zmysle ods. 2 Čl. 6 ústavného zákona č. 493/2011 Z. z. o rozpočtovej zodpovednosti
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
z toho vplyv nových úloh v zmysle ods. 2 Čl. 6 ústavného zákona č. 493/2011 Z. z. o rozpočtovej zodpovednosti
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Vplyv na počet zamestnancov
11
11
11
11
- vplyv na ŠR
11
11
11
11
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Vplyv na mzdové výdavky
164 300
290 400
290 400
290 400
- vplyv na ŠR
164 300
290 400
290 400
290 400
- vplyv na obce
0
0
0
0
- vplyv na vyššie územné celky
0
0
0
0
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
0
0
0
0
Financovanie zabezpečené v rozpočte
158 700
158 700
158 700
158 700
v tom: MIRRI (PO NASES)
158 700
158 700
158 700
158 700
2
Iné ako rozpočtové zdroje
0
0
0
0
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
241 715
501 084
501 084
501 084
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Materiál zakladá zvýšené nároky na rozpočet verejnej správy vo výške 400 415 EUR ročne (rok 2023) a 659 784 EUR ročne (rok 2024, 2025 a 2026), ktoré čiastočne rozpočtovo kryté. Jedná sa o náklady súvisiace so zvýšenou personálnou potrebou na zabezpečenie prevádzky IS Centrálny informačný systém štátnej správy (IS CISŠS), výdavky na SLA a prípadné úpravy IS vyvolané legislatívnymi úpravami. V prípade výdavkov kapitoly Úradu vlády SR vyčíslených v tejto analýze, ide o rozpočtovo nekrytý vplyv, ktorý bude zabezpečený v nadväznosti na vývoj zamestnanosti na Úrade vlády SR v roku 2023 a pri tvorbe rozpočtu na roky 2024 až 2026.
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Personálne výdavky a výdavky na materiálno-technické vybavenie na zabezpečenie prevádzky IS CISŠS boli vyčíslené na 11 zamestnancov v nasledovných pracovných pozíciách:
špecialista na ľudské zdroje – generalista – vedúci tímu (1x)
špecialista na ľudské zdroje – generalista, senior (2x)
analytik (2x)
špecialista prevádzkovej podpory (3x)
administrátor (1x)
technik (1x)
dátový kurátor (1x)
2.2.2. Charakteristika návrhu:
zmena sadzby
zmena v nároku
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)
kombinovaný návrh
x iné
2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2
Odhadované objemy
Objem aktivít
2022
2023
2024
2025
Indikátor ABC
Indikátor KLM
3
Indikátor XYZ
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Výdavky na zabezpečenie prevádzky IS CISŠS vo výške 400 415 EUR ročne (rok 2023) a 659 784 EUR ročne (rok 2024, 2025 a 2026) predstavujú výdavky na 11 zamestnancov, výdavky na SLA a vývoj informačného systému. Pri vyčíslení mzdových výdavkov sa vychádzalo zo mzdového ohodnotenia porovnateľných pozícií v rámci úradu vlády, pri vybraných špecifických pracovných pozíciách sa zohľadňovalo mzdové ohodnotenie na trhu práce. Priemerná hrubá mesačná mzdy je vyčíslená na 2 200 EUR.
Mzdové výdavky na rok 2023 vyčíslené tým spôsobom, že 4 pozície špecialista na ľudské zdroje (vedúci tímu), 3x špecialista prevádzkovej podpory rozpočtované od 1.5. (2 mesiace pred nadobudnutím účinnosti návrhu zákona) a zvyšných 7 pozícii od 1.7. (od účinnosti návrhu zákona). Toto je spôsobené potrebou zabezpečiť plynulý nábeh na nový informačný systém.
Výdavky na tovary a služby a bežné transfery spojené s činnosťou zamestnancov boli počítané ako paušálny výdavok vo výške 10 % k osobným nákladom. V prvom roku (2023) budú výdavky použité predovšetkým na nákup výpočtovej a telekomunikačnej techniky, v ďalších rokoch na krytie prevádzkových potrieb (cestovné náhrady, kancelárske potreby, nákup služieb, výdavky na nemocenské, PN, príspevok na stravovanie a pod.).
Výdavky na SLA vyčíslené vo výške 158 700 EUR ročne a MIRRI (PO NASES) ich rozpočtovo kryté.
Úprava IS vyvolané zmenou legislatívy:
Centrálny informačný systém štátnej služby bol navrhnutý v súlade so schváleným projektom a reflektuje na aktuálny stav a požiadavky súvisiacej legislatívy, najmä v oblasti úpravy štátnozamestnaneckých vzťahov, informačných technológií verejnej správy, ochrany osobných údajov a kybernetickej bezpečnosti. Napriek snahe predkladateľa rešpektovať pri nastavovaní CISŠS súvisiacu legislatívu, možno dôvodne predpokladať, najmä s ohľadom na dotknuté oblasti regulácie, ktoré pre svoju povahu podliehajú častým legislatívnym zmenám, že môžu byť prijaté také zmeny, ktoré budú mať dopad na aktuálne nastavenie CISŠS a vyžiadajú si dodatočné finančné náklady na aktualizáciu systému. Tieto dopady, ani ich rozsah, nevie predkladateľ v súčasnosti objektívne explicitne vyčísliť, avšak musí s nimi počítať, nakoľko ako správca systému povinnosť zabezpečovať súlad systému so všetkými súvisiacimi právnymi predpismi. Predkladateľ odhaduje, že zmenové požiadavky na systém vyvolané zmenou súvisiacej legislatívy môžu predstavovať cca. 70 000 EUR ročne. Tieto výdavky nie sú aktuálne rozpočtovo kryté.
4
Tabuľka č. 3
1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Príjmy (v eurách)
2022
2023
2024
2025
poznámka
Daňové príjmy (100)1
Nedaňové príjmy (200)1
Granty a transfery (300)1
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
Dopad na príjmy verejnej správy celkom
0
0
0
0
5
Tabuľka č. 4
2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Výdavky (v eurách) – Úrad vlády SR
2023
2024
2025
2026
poznámka
Bežné výdavky (600)
241 715
431 084
431 084
431 084
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
164 300
290 400
290 400
290 400
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
55 850
101 495
101 495
101 495
Tovary a služby (630)2 – 631, 632, 633, 634, 636
16 782
19 595
19 595
19 595
Bežné transfery (640)2 – 642
4 783
19 594
19 594
19 594
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Kapitálové výdavky (700)
70 000
70 000
70 000
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
70 000
70 000
70 000
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
241 715
501 084
501 084
501 084
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Výdavky (v eurách) – MIRRI
2023
2024
2025
2026
poznámka
Bežné výdavky (600)
158 700
158 700
158 700
158 700
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
Tovary a služby (630)2 – 635002, 637005
158 700
158 700
158 700
158 700
Bežné transfery (640)2 – 642
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
Kapitálové výdavky (700)
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
Kapitálové transfery (720)2
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
Dopad na výdavky verejnej správy celkom
158 700
158 700
158 700
158 700
6
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
7
Tabuľka č. 5
Vplyv na rozpočet verejnej správy
Zamestnanosť – Úrad vlády SR
2023
2024
2025
2026
poznámka
Počet zamestnancov celkom
11
11
11
11
z toho vplyv na ŠR
11
11
11
11
Priemerný mzdový výdavok (v eurách)
2 200
2 200
2 200
2 200
z toho vplyv na ŠR
2 200
2 200
2 200
2 200
Osobné výdavky celkom (v eurách)
220 150
391 895
391 895
391 895
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
164 300
290 400
290 400
290 400
z toho vplyv na ŠR
164 300
290 400
290 400
290 400
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
55 850
101 495
101 495
101 495
z toho vplyv na ŠR
55 850
101 495
101 495
101 495
Poznámky:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt. Ak sa týka rôznych skupín zamestnancov, je potrebné počty, mzdy a poistné rozpísať samostatne podľa spôsobu odmeňovania (napr. policajti, colníci ...).
Priemerný mzdový výdavok je tvorený podielom mzdových výdavkov na jedného zamestnanca na jeden kalendárny mesiac bežného roka.
Kategórie 610 a 620 sú z tejto prílohy prenášané do príslušných kategórií prílohy „výdavky“.