2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Výdavky na zabezpečenie prevádzky IS CISŠS vo výške 400 415 EUR ročne (rok 2023) a 659 784 EUR ročne (rok 2024, 2025 a 2026) predstavujú výdavky na 11 zamestnancov, výdavky na SLA a vývoj informačného systému. Pri vyčíslení mzdových výdavkov sa vychádzalo zo mzdového ohodnotenia porovnateľných pozícií v rámci úradu vlády, pri vybraných špecifických pracovných pozíciách sa zohľadňovalo mzdové ohodnotenie na trhu práce. Priemerná hrubá mesačná mzdy je vyčíslená na 2 200 EUR.
Mzdové výdavky na rok 2023 sú vyčíslené tým spôsobom, že 4 pozície – špecialista na ľudské zdroje (vedúci tímu), 3x špecialista prevádzkovej podpory sú rozpočtované už od 1.5. (2 mesiace pred nadobudnutím účinnosti návrhu zákona) a zvyšných 7 pozícii od 1.7. (od účinnosti návrhu zákona). Toto je spôsobené potrebou zabezpečiť plynulý nábeh na nový informačný systém.
Výdavky na tovary a služby a bežné transfery spojené s činnosťou zamestnancov boli počítané ako paušálny výdavok vo výške 10 % k osobným nákladom. V prvom roku (2023) budú výdavky použité predovšetkým na nákup výpočtovej a telekomunikačnej techniky, v ďalších rokoch na krytie prevádzkových potrieb (cestovné náhrady, kancelárske potreby, nákup služieb, výdavky na nemocenské, PN, príspevok na stravovanie a pod.).
Výdavky na SLA sú vyčíslené vo výške 158 700 EUR ročne a MIRRI (PO NASES) ich má rozpočtovo kryté.
Úprava IS vyvolané zmenou legislatívy:
Centrálny informačný systém štátnej služby bol navrhnutý v súlade so schváleným projektom a reflektuje na aktuálny stav a požiadavky súvisiacej legislatívy, najmä v oblasti úpravy štátnozamestnaneckých vzťahov, informačných technológií verejnej správy, ochrany osobných údajov a kybernetickej bezpečnosti. Napriek snahe predkladateľa rešpektovať pri nastavovaní CISŠS súvisiacu legislatívu, možno dôvodne predpokladať, najmä s ohľadom na dotknuté oblasti regulácie, ktoré už pre svoju povahu podliehajú častým legislatívnym zmenám, že môžu byť prijaté také zmeny, ktoré budú mať dopad na aktuálne nastavenie CISŠS a vyžiadajú si dodatočné finančné náklady na aktualizáciu systému. Tieto dopady, ani ich rozsah, nevie predkladateľ v súčasnosti objektívne explicitne vyčísliť, avšak musí s nimi počítať, nakoľko má ako správca systému povinnosť zabezpečovať súlad systému so všetkými súvisiacimi právnymi predpismi. Predkladateľ odhaduje, že zmenové požiadavky na systém vyvolané zmenou súvisiacej legislatívy môžu predstavovať cca. 70 000 EUR ročne. Tieto výdavky nie sú aktuálne rozpočtovo kryté.