Komisia odporúča predkladateľovi zosúladiť Analýzu vplyvov na podnikateľské prostredie s Kalkulačkou nákladov.
Odôvodnenie: Pri reguláciách č. 27 a 28 je uvedený rovnaký typ administratívnej povinnosť v Analýze vplyvov na podnikateľské prostredie a Kalkulačke nákladov.
Nakoľko zmysle Analýzy vplyvov na podnikateľské prostredie aj kalkulačky nákladov sú regulácia č. 27 a 28 odlišné regulácie, predkladateľ trvá na ich znení tak, ako boli predložené do PPK. Pripomienka nebola akceptovaná.
Komisia žiada predkladateľa o úpravu frekvencie plnenia povinnosti v Kalkulačke nákladov a následné premietnutie do Analýzy vplyvov na podnikateľské prostredie.
Odôvodnenie: Predkladateľ pri určení počtu dotknutých subjektov vychádzal z počtu subjektov za obdobie 09/2021 – 06/2022. Z tohto dôvodu bude objektívnejšie zvoliť frekvenciu 1x ročne pri regulácií č. 35.
V zmysle pripomienky bol upravený počet subjektov pri danej regulácii v Analýze vplyvov na podnikateľské prostredie aj v Kalkulačne nákladov. Predkladateľ však nepovažuje za vhodné uvádzať frekvenciu 1x ročne. Ani v súčasnosti pri zmene právnej formy nedochádza z takejto transakcii 1x ročne pri každej spoločnosti, ide o skôr ojedinelú situáciu. Pripomienka nebola akceptovaná.
Komisia žiada predkladateľa o dopracovanie bodu 3.4 v Analýze vplyvov na podnikateľské prostredie.
Odôvodnenie: K Čl. I. § 44 až 46: Oproti pôvodnej právnej úprave Obchodného zákonníka predkladateľ v § 44 ods. 3 navrhuje umožniť uplatniť právo na primeraný peňažný doplatok aj akcionárovi, ktorý sa nezúčastnil valného zhromaždenia o schvaľovaní návrhu projektu premeny, ktoré sa zo zákonných dôvodov nekonalo. Tento vplyv je potrebné popísať v časti 3.4 Iné vplyvy na podnikateľské prostredie.
Pripomienka bola akceptovaná.
Komisia žiada predkladateľa o dopracovanie Analýzy vplyvov na podnikateľské prostredie a kvantifikovanie všetkých vplyvov z navrhovaného materiálu.
Odôvodnenie: Z Dôvodovej správy vyplývajú nasledovné vplyvy ktoré neboli zohľadnené a kvantifikované v Analýze vplyvov na podnikateľské prostredie.
Konkrétne:
•Čl. I. § 85 vyplývajú administratívne vplyvy súvisiace so zverejňovaním návrhu projektu cezhraničnej premeny
•Čl. I. § 88 zverejnenie a sprístupnenie dokumentov k nahliadnutiu pre spoločníkov a zamestnancov
•Čl. I. § 103 administratívne vplyvy - schvaľovanie návrhu projektu cezhraničnej premeny
•Čl. I. § 110 administratívne vplyvy - Schvaľovanie návrhu projektu zmeny právnej formy
•Čl. I. § 122 pozitívny vplyv – preplatenie nákladov len na jedného experta
•Čl. I. §27 § 38 §83 administratívny vplyv - vypracovanie správy dozornej rady
•Čl. XXIII. bod 2 vyžadovanie súhlasu sudcu aj pri predaju podniku
Zároveň je potrebné doplniť do časti 3.1.2 dôvody zvolenia počtu dotknutých subjektov k reguláciám č. 21, 24, 28, 31, 32, 33, 36,37, 39, 41, 43, 44 a 46.
§ 85 – predmetný bod bol akceptovaný a regulácia bola zapracovaná.
§ 88 – predmetný bod bol akceptovaný a regulácia bola zapracovaná.
§ 103 – neakceptované, nejde o reguláciu, ale úkon rozhodovania spoločnosti do jej vnútra.
§ 110 – neakceptované, ide o existujúcu reguláciu (§ 69b Obchodného zákonníka).
§ 122 – predmetný bod bol akceptovaný a regulácia bola zapracovaná.
§ 27, § 38 – neakceptované, ide už o existujúcu regulácie v zmysle zákona č. 513/1991 Z. z. Obchodný zákonník.
§ 83 – predmetná regulácia bola zapracovaná do bodu 10 Doložky vybraných vplyvov ako marginálny vplyv.
XXIII. bod 2 – neakceptované.
Časť 3.1.2 – k požadovaným bodom boli doplnené dôvody zvolenia počtu dotknutých regulácií tak, ako je uvedené v Analýze vplyvov na podnikateľské prostredie.
Pripomienka bola čiastočne akceptovaná.