B.Osobitná časťK Čl. I
K bodu 1
Vo vzťahu k § 3 ods. 1 zákona ide o precizovanie existujúceho pojmu „technická norma“, tak aby bolo zrejmé, že technickou normou je medzinárodná norma, európska norma, harmonizovaná norma a národná norma, ktoré sú prijímané do sústavy slovenských technických noriem so značkou STN. Ďalej sa navrhuje doplnenie základných princípov tvorby technickej normy ustanovené v nariadení. Navrhuje sa doplnenie aj odkazov na nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 1025/2012 z 25. októbra 2012 o európskej normalizácii, ktorým sa menia a dopĺňajú smernice Rady 89/686/EHS a 93/15/EHS a smernice Európskeho parlamentu a Rady 94/9/ES, 94/25/ES, 95/16/ES, 97/23/ES, 98/34/ES, 2004/22/ES, 2007/23/ES, 2009/23/ES a 2009/105/ES a ktorým sa zrušuje rozhodnutie Rady 87/95/EHS a rozhodnutie Európskeho parlamentu a Rady č. 1673/2006/ES (Ú. v. EÚ L 316, 14. 11. 2012) v platnom znení (ďalej len „nariadenie“), kde sú bližšie definované predmetné pojmy. Zároveň sa ustanovuje, tak ako doteraz, že technická norma nie je technickým predpisom.
K bodu 2
Ide o legislatívno-technickú úpravu v nadväznosti na bod 1.
K bodu 3
Navrhuje sa doplnenie nového pojmu „preverovanie slovenskej technickej normy alebo technickej normalizačnej informácie“, ktorý bol síce v zákone č. 60/2018 Z. z. o technickej normalizácii v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon“) použitý, avšak nebol definovaný. Cieľom preverovania slovenskej technickej normy (ďalej len „STN“) alebo technickej normalizačnej informácie (ďalej len „TNI“) je zistenie, či je STN alebo TNI aktuálna alebo je potrebné zabezpečiť jej revíziu alebo pre jej neaktuálnosť a nemožnosť aktualizovania, jej zrušenie. Prax pravidelných preverovaní vyplýva z vnútorných pokynov medzinárodných normalizačných orgánov a európskych normalizačných organizácií a metodických postupov úradu.
K bodu 4
Uvedená zmena sa navrhuje z dôvodu, že v praxi úrad upravil ďalšie označenia, ktorými sa môže doplniť značka „STN“ alebo „TNI“ v metodickom postupe, ktorý vydáva a zverejňuje na svojom webovom sídle.
K bodu 5
Legislatívno-technická úprava.
K bodu 6
Pôvodné ustanovenie § 4 zákona bude rozdelené do dvoch samostatných paragrafov ako § 4 a § 4a. Nové ustanovenie § 4 zákona ustanovuje práva a povinnosti úradu ako ústredného orgánu štátnej správy pre oblasť technickej normalizácie.
K bodu 7
Pôvodné ustanovenie § 4 ods. 2 zákona bolo zmenené na nový samostatný § 4a z dôvodu lepšej prehľadnosti zákona. Nový § 4a v návrhu zákona ustanovuje práva a povinnosti slovenského národného normalizačného orgánu, ktorým je v súčasnosti úrad.
V ostatných členských štátoch Európskej únie je štandardom, že je technická normalizácia